Sivu 1/2

ZJ sammuilee

Lähetetty: 29.01.2013. 14:48
Kirjoittaja GC9612
1996 GC rupes lämmittyään sammumaan ja eipä viimeksi halunnut käynnistyäkään millään (yleensä tehnyt sen kiltisti pakkasellakin), moottorin kylki on märkä (öljyä lie).

Mikähän moisen aiheuttaa?

Lähetetty: 29.01.2013. 15:53
Kirjoittaja JAMANT
Monta vaihtoehtoa: lämpöanturi, MAP-sensori, polttoainepumppu, puola, kampuran asennontunnistin, PCM, joku muu... Aika vaikea noilla tiedoilla kertoa, mikä siinä autossa on rikki!! Mitä se tekee kun sammuu, jääkö Check Engine -valo palamaan??

Lähetetty: 31.01.2013. 12:33
Kirjoittaja GC9612
JAMANT kirjoitti:Monta vaihtoehtoa: lämpöanturi, MAP-sensori, polttoainepumppu, puola, kampuran asennontunnistin, PCM, joku muu... Aika vaikea noilla tiedoilla kertoa, mikä siinä autossa on rikki!! Mitä se tekee kun sammuu, jääkö Check Engine -valo palamaan??
Ei. Kun Jeeppi sammui ajossa (samassa kurvissa x2 noin 2km:n ajon jälkeen) "check gages" paloi.

Lähetetty: 31.01.2013. 13:10
Kirjoittaja JAMANT
Mikä mittari silloin näytti alhaista lukemaa?? Oliskos öljynpainemittari?? Silloin nimittäin öljynpainevahti sammuttaa koneen, eli joko koneessa liian vähän öljyä, kun kerran mutkassa sammuu (öljypumppu haukkaa tyhjää, kun liian vähäinen öljymäärä karkaa imusihdiltä) tai öljynpaineanturi on viallinen!!

Lähetetty: 31.01.2013. 13:50
Kirjoittaja Sikli
Voi olla hyvinkin tuo öljynpaineanturi. Omassa kulkineessa oli samaa oiretta (Jamantilta sain neuvoja puhelimessa) ja samat ilmoituksetkin tuli. Tosin oma sammui kun hellitti jalkaa kaasulta, mikäs sen mukavampaa kuin olla tien tukkona neljän ruuhkassa.

Oireet väheni kun vaihdoin virtalukon pohjan (oli aika rempula) ja öljynpaineanturin. Lopullisesti oireet katosi kun hitsasin autoa pari päivää (?). Tuskin se tuo hitsaaminen korjasi.. mutta tulipahan irroteltua ja tarkisteltua aika monta johtonippua..

Lähetetty: 04.02.2013. 16:28
Kirjoittaja GC9612
Kiitosksia vastauksista.

Tuli tuossa asiaa vaihteeksi tutkittua, kun tällä viikolla ois saatava Jeeppi kulkuun...

Näkyi suihkuavan jäähdytinnestettä pakkaspropusta (ilmeisesti syöpynyt).

Nyt tarvis tietää propun halkaisija, (kun oli senverran hankalassa paikassa lumihangessa mitata)?

Lähetetty: 04.02.2013. 17:38
Kirjoittaja JAMANT
GC9612 kirjoitti:Kiitosksia vastauksista.

Tuli tuossa asiaa vaihteeksi tutkittua, kun tällä viikolla ois saatava Jeeppi kulkuun...

Näkyi suihkuavan jäähdytinnestettä pakkaspropusta (ilmeisesti syöpynyt).

Nyt tarvis tietää propun halkaisija, (kun oli senverran hankalassa paikassa lumihangessa mitata)?
Halkaisijan selvitys olis helpompaa, kun tietäis, millä koneella tuo on??

Lähetetty: 04.02.2013. 17:44
Kirjoittaja GC9612
JAMANT kirjoitti:
GC9612 kirjoitti:Kiitosksia vastauksista.

Tuli tuossa asiaa vaihteeksi tutkittua, kun tällä viikolla ois saatava Jeeppi kulkuun...

Näkyi suihkuavan jäähdytinnestettä pakkaspropusta (ilmeisesti syöpynyt).

Nyt tarvis tietää propun halkaisija, (kun oli senverran hankalassa paikassa lumihangessa mitata)?
Halkaisijan selvitys olis helpompaa, kun tietäis, millä koneella tuo on??
4.0 kuutonenhan se.

Lähetetty: 04.02.2013. 17:46
Kirjoittaja JAMANT
GC9612 kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
GC9612 kirjoitti:Kiitosksia vastauksista.

Tuli tuossa asiaa vaihteeksi tutkittua, kun tällä viikolla ois saatava Jeeppi kulkuun...

Näkyi suihkuavan jäähdytinnestettä pakkaspropusta (ilmeisesti syöpynyt).

Nyt tarvis tietää propun halkaisija, (kun oli senverran hankalassa paikassa lumihangessa mitata)?
Halkaisijan selvitys olis helpompaa, kun tietäis, millä koneella tuo on??
4.0 kuutonenhan se.
Ja mikä proppu, pakosarjan alta?? Siihen sopii proput tuosta sarjasta: http://www.jamant.fi/pakkasproppusarja- ... -1374.html

Tarvittaessa löytyy myös yksittäisiä proppuja...

Lähetetty: 05.02.2013. 10:35
Kirjoittaja GC9612
JAMANT kirjoitti:
GC9612 kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
GC9612 kirjoitti:Kiitosksia vastauksista.

Tuli tuossa asiaa vaihteeksi tutkittua, kun tällä viikolla ois saatava Jeeppi kulkuun...

Näkyi suihkuavan jäähdytinnestettä pakkaspropusta (ilmeisesti syöpynyt).

Nyt tarvis tietää propun halkaisija, (kun oli senverran hankalassa paikassa lumihangessa mitata)?
Halkaisijan selvitys olis helpompaa, kun tietäis, millä koneella tuo on??
4.0 kuutonenhan se.
Ja mikä proppu, pakosarjan alta?? Siihen sopii proput tuosta sarjasta: http://www.jamant.fi/pakkasproppusarja- ... -1374.html

Tarvittaessa löytyy myös yksittäisiä proppuja...
Laitoin sarjan tilaukseen ja bensasuodatin samalla.

Kuskin puolella, syylärin lähellä oli suihkun paikka. Jokin väliaikainen tukko sinne pitää saada, että pystyy ajamaan 10 kilsaa kaverin tallille. sitten saa pähkäillä miten tulpan/tulppien vaihto onnistuu...

Lähetetty: 05.02.2013. 10:44
Kirjoittaja JAMANT
Siis etummainen proppu, sun täytyy ottaa imusarja ja pakosarja irti!! Muuten ei onnistu!! Tarviit sitten varmaan imu/pakosarjan tiivarin myös...

Lähetetty: 05.02.2013. 11:19
Kirjoittaja GC9612
JAMANT kirjoitti:Siis etummainen proppu, sun täytyy ottaa imusarja ja pakosarja irti!! Muuten ei onnistu!! Tarviit sitten varmaan imu/pakosarjan tiivarin myös...
Ilmeisesti kyllä. Onko ne tiivisteet nämä: CRO53009378/379 ja CRO4897383AB. Jos niin voitko ne lisätä tilaukseen tätä kautta? Löytyykö hyllystä ja oisko millon täällä?

-HM

Lähetetty: 05.02.2013. 11:28
Kirjoittaja JAMANT
GC9612 kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Siis etummainen proppu, sun täytyy ottaa imusarja ja pakosarja irti!! Muuten ei onnistu!! Tarviit sitten varmaan imu/pakosarjan tiivarin myös...
Ilmeisesti kyllä. Onko ne tiivisteet nämä: CRO53009378/379 ja CRO4897383AB. Jos niin voitko ne lisätä tilaukseen tätä kautta? Löytyykö hyllystä ja oisko millon täällä?

-HM
No ei, jos oli kerran kuutoskone, noi on kasin!!

Oikeat osat tai siis oikea osa on tuo: http://www.jamant.fi/tiiviste-cro53010238-p-1583.html

Lisätään tommonen pakettiin, lähtee tänään ja on todennäköisesti noudettavissa Matkahuollosta huomenna...

Lähetetty: 05.02.2013. 11:35
Kirjoittaja GC9612
JAMANT kirjoitti:
GC9612 kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Siis etummainen proppu, sun täytyy ottaa imusarja ja pakosarja irti!! Muuten ei onnistu!! Tarviit sitten varmaan imu/pakosarjan tiivarin myös...
Ilmeisesti kyllä. Onko ne tiivisteet nämä: CRO53009378/379 ja CRO4897383AB. Jos niin voitko ne lisätä tilaukseen tätä kautta? Löytyykö hyllystä ja oisko millon täällä?

-HM
No ei, jos oli kerran kuutoskone, noi on kasin!!

Oikeat osat tai siis oikea osa on tuo: http://www.jamant.fi/tiiviste-cro53010238-p-1583.html

Lisätään tommonen pakettiin, lähtee tänään ja on todennäköisesti noudettavissa Matkahuollosta huomenna...
Ok. Kiitos.

Ja GC-96 tarina jatkuu

Lähetetty: 07.02.2013. 16:52
Kirjoittaja GC9612
JAMANT kirjoitti:... jääkö Check Engine -valo palamaan??
No nyt se palaa...

Tuli siirrettyä jeeppi 15km matkan verstaalle ja viimeisen kilometrin aikana rupes kilkettä kuulumaan. Vuoto oli tilkittynä silkonimassalla, mutta ei siiten ilmeisesti pitänyt, kun oli höyrypilvi mahtava perillä. No, saatiin pakkastulppa vaihdettua, (ilman imu/pakosarjan irrotusta), mutta auto tärisee kuin horkassa ja tuo "check engine" valo palaa.

Mitäs sille nyt pitäs tehdä?