Sivu 1/2
Etanolia Jeeppiin?
Lähetetty: 16.01.2012. 14:12
Kirjoittaja dj_pirtu
Nyt kun bensa on &%¤%&( kallista ja diesel on &%¤%&( kallista niin katse on kääntynyt ST1:llä myytävään RE85-viinanlitkuun. Harrastesaabi sillä melkein toimii jopa suoraan ja ecun softauksen jälkeen täydellisesti. On meinaan sen verran halpaa litkua (0,999eur/l) että olisi enemmän kuin mukavaa saada Jeeppikin sillä kulkemaan. Kukaan ottanut selvää mahdollisuuksista?
Lähetetty: 16.01.2012. 19:34
Kirjoittaja Jorma
Mulla on sellainen käsitys että vaikka etanoli sopiskin niin halvan litrahinnan etu menetetään kulutuksessa, eli rahaa kuluu saman verran samalla matkalla. Vai miten se on Saabissa ollut?
Lähetetty: 17.01.2012. 7:43
Kirjoittaja dj_pirtu
Saabiskassa kulutus pompsahtaa n. 2l per 100km. Onhan se litku niin halpaa että plussalle tuossa ainakin vielä jää. Tiedä sitten miten grandi sitä kuluttaisi, tuplaten...

Kaasarikone
Lähetetty: 13.03.2012. 21:26
Kirjoittaja Sam66
Mitenköhän tuo mun -83 258 kaasarikone tykkäis RE85:stä, onko kukaan kokeillut vanhempaa autoa viinalla ajaa?
Lähetetty: 14.03.2012. 1:50
Kirjoittaja rane58
Minäkin OD:llä kyselin omaan Jeeppiini RE85 sopivuudesta, mitä pitää muuttaa jne.

-Ei ole kukaan vastannut....

-Meinaan kun ton viinapensan kanssa joutuu alkaa kohta lotraamaan, niin alkaa sitten kunnolla...

Lähetetty: 14.03.2012. 9:07
Kirjoittaja rane
Näyttäisi siltä, että suihkutusaikaa jatkamalla voi kompensoida ainakin viinan vähäisempää energiasisältöä.
http://www.e85converterkits.com/
Lähetetty: 14.03.2012. 10:06
Kirjoittaja kozel
kuulemma(huom. kuulemma) kaasarivehkeet pelais myös re85 mutta joutuu vaihtamaan isommat suuttimet silloin ja polttoaineen vaihto ei käy niin helposti. Näin tuolla toisen merkin harrastajat sanoo.
Sekotus?
Lähetetty: 14.03.2012. 11:08
Kirjoittaja ImacInnes
Mitäs jos tankkais puoliksi? Toimiskohan ja säästyisiköhän rahnaa?
t. Ismo Ämmä
Lähetetty: 14.03.2012. 21:05
Kirjoittaja Jorma
Ainoa ongelma ei ole toimiiko vai ei,
se on myös materiaalikysymys.
Normaali bensajärjestelmän materiaalit ei välttämättä kaikki kestä kovin raakaa alkoholia jos niitä ei ole tehtaalla sitä varten suunniteltu.
Lähetetty: 15.03.2012. 7:22
Kirjoittaja kozel
Normaali bensajärjestelmän materiaalit ei välttämättä kaikki kestä kovin raakaa alkoholia jos niitä ei ole tehtaalla sitä varten suunniteltu.
Tämä tais olla lähinnä tiivisteiden ja letkujen osalta. Tosin jos se etanoli kondensoi kosteutta reilummin sinne sekaan niin tiedä sitten miten hapettuu metalliset osat..
Lähetetty: 16.03.2012. 20:19
Kirjoittaja Vilho
itse olen kokeillut omaan grandiin puolet 95 ja puolet 85 ja hyvin toimii pakkasilla kylmä käynnistys ominaisuudet vain heikkenevät
Lähetetty: 17.03.2012. 14:43
Kirjoittaja rane58
Tuossa jotain sydeemiä.....
http://www.e85kits.com/e85_conversion_kit/
-Vieläkö jotain ymmärtäis...

Lähetetty: 18.03.2012. 10:38
Kirjoittaja Jorma
Vilho kirjoitti:itse olen kokeillut omaan grandiin puolet 95 ja puolet 85 ja hyvin toimii pakkasilla kylmä käynnistys ominaisuudet vain heikkenevät
Onko se jäänyt vain kokeiluksi (..mistä syystä?) vai oletko ajatellut jatkaa?
Lähetetty: 27.03.2012. 18:10
Kirjoittaja Vilho
kyllä meinasin jatkaa käyttämistä säästää siinä pitkän pennin ku 85 maksaa 90snt litra
Lähetetty: 27.03.2012. 18:41
Kirjoittaja JAMANT
Tota 85E:tä saa laittaa vain sellaisiin autoihin, jotka on oikeasti tehty Flex-Fuel -käyttöön, Jeepillä ei sellaisia tietääkseni vielä ole, ainakaan Euroopan markkinoilla ei ole!! Kysyin Moparilta asiaa, ja olivat sitä mieltä että ei saa käyttää!! Mutta samahan se mulle on, jos haluatte polttaa happitunnistimia, toi viina palaa paljon kuumempana ja on kuulema aika monta happitunnistinta vaihdettu palaneena jo...