Diesel Grand Cherokee/Cherokee, ostajan opas?
Lähetetty: 29.08.2011. 22:41
Morjesta pöytään, rookie kyselee tyhmiä.
Selailin foorumia, jonkun verran oli aiheista juttua, mutta yleensä ne päättyi siihen kun Jamant ystävällisesti pyysi olemaan häneen puhelimitse yhteydessä. Todella hieno ja arvostettava ele ja nostan hattua, tuli kuitenkin mieleen, josko kokeiltais keräillä kokemuksia ja tietoa noista vehkeistä yhteen ketjuun jolloin etsivät löytäisivät kokemukset/faktat samansta paikasta ja Jamant:kin saisi työrauhan?
Voisin sitten ketjun (toivottavasti) kasvaessa keräillä esim. plussat ja miinukset tähän ensimmäiseen ketjuun?
Pääsääntöisesti olen katsellut GC WJ:tä tuolla Mersun 2.7CRD koneella joka käsitykseni mukaan vuoden 2003 jälkeen lienee kohtuu luotettava, tai ainakin suutinten vuoto ongelma korjattu?
- Yleisesti miinuksena voitaneen mainita öljyvuodot joita monen kertomana esiintyy suunnilleen joka paikassa missä öljyä on?
Grand Cherokee Korimallit
ZJ (1993–1998) Offipalstalta poimittua
WJ (1999–2004)
- Ilmastoinnin läpät, akselit katkeilee
- jarrulevyt edessä, kieroutuu helposti
- huolto-ohjelmaan ei kuulu vaihteistoöljyn vaihto
Öljyvuotoja, mm.
- takavetoakselien stefat, öljyvuotoja
- molempien perien pinionin stefat, öljyvuotoja
- vaihteiston öljypohjan tiiviste vuoto
- vaihteiston sähköisen liittimen tiiviste falskaa
WK (2005–)
- etuiskarit, öljyvuotoa (aina oikea alkaa vuotamaan)
Cherokee korimallit
XJ (1984–2001)
KJ (2002–2007) - myös Jeep Liberty KJ
KK (2008–) - myös Jeep Liberty KK
Grand Cherokeen Dieselmoottorit;
2.7CRD (WJ) (Mersu)
-PA-järjestelmän ilmavuodot-->pilttoaineletkujen O-renkaat
-korkeapainepumpun vuoto kylmänä
-termarin ohivuoto--> kone käy kylmänä ja kuluttaa
-täältä luettuna Common rail putken anturin toimimattomuus kylmässä
-kylmäkäynnistys ongelmat--> ei minulla
-vaihteiston sähköisen liittimen tiiviste falskaa
-vaihteiston öljypohjan tiiviste vuoto
3.0CRD (WK) (Mersu)
3.1TD (WJ) (VM Motori)
+ Jakopään osalta huoleton.
+ Helppo/Helpohko huoltaa.
- Kansi ja Kansipahvi (Kunnon lämmitys ja jälkikäyttö ennelta ehkäisynä)
- Kohtuullisen korkeakulutus tehoon nähden.
- lohkon ja turbiinikopan välinen adapteri, halkeilee ja öljyä vuotaa
Cherokeen Diesel Moottorit;
2.1TD (XJ) (Renault)
2.5TD (XJ) (VM Motori)
2.5CRD (KJ) (VM Motori)
2.8CRD (KJ) (VM Motori)
AutoWikistä löytyy hyvin lisätietoa autoista
VM Motorista tietoa autowikissä.
Eli nyt sitten vaan kaikki tietäjät, plussia ja miinuksia korimalleista, moottoreista, laatikoista sekä voimansiirrosta ja muusta tekniikasta.
Lisäksi jos joku viitsii kirjoitella mitä noista kannattaa ostaessa katsella?
Selailin foorumia, jonkun verran oli aiheista juttua, mutta yleensä ne päättyi siihen kun Jamant ystävällisesti pyysi olemaan häneen puhelimitse yhteydessä. Todella hieno ja arvostettava ele ja nostan hattua, tuli kuitenkin mieleen, josko kokeiltais keräillä kokemuksia ja tietoa noista vehkeistä yhteen ketjuun jolloin etsivät löytäisivät kokemukset/faktat samansta paikasta ja Jamant:kin saisi työrauhan?
Voisin sitten ketjun (toivottavasti) kasvaessa keräillä esim. plussat ja miinukset tähän ensimmäiseen ketjuun?
Pääsääntöisesti olen katsellut GC WJ:tä tuolla Mersun 2.7CRD koneella joka käsitykseni mukaan vuoden 2003 jälkeen lienee kohtuu luotettava, tai ainakin suutinten vuoto ongelma korjattu?
- Yleisesti miinuksena voitaneen mainita öljyvuodot joita monen kertomana esiintyy suunnilleen joka paikassa missä öljyä on?
Grand Cherokee Korimallit
ZJ (1993–1998) Offipalstalta poimittua
WJ (1999–2004)
- Ilmastoinnin läpät, akselit katkeilee
- jarrulevyt edessä, kieroutuu helposti
- huolto-ohjelmaan ei kuulu vaihteistoöljyn vaihto
Öljyvuotoja, mm.
- takavetoakselien stefat, öljyvuotoja
- molempien perien pinionin stefat, öljyvuotoja
- vaihteiston öljypohjan tiiviste vuoto
- vaihteiston sähköisen liittimen tiiviste falskaa
WK (2005–)
- etuiskarit, öljyvuotoa (aina oikea alkaa vuotamaan)
Cherokee korimallit
XJ (1984–2001)
KJ (2002–2007) - myös Jeep Liberty KJ
KK (2008–) - myös Jeep Liberty KK
Grand Cherokeen Dieselmoottorit;
2.7CRD (WJ) (Mersu)
-PA-järjestelmän ilmavuodot-->pilttoaineletkujen O-renkaat
-korkeapainepumpun vuoto kylmänä
-termarin ohivuoto--> kone käy kylmänä ja kuluttaa
-täältä luettuna Common rail putken anturin toimimattomuus kylmässä
-kylmäkäynnistys ongelmat--> ei minulla
-vaihteiston sähköisen liittimen tiiviste falskaa
-vaihteiston öljypohjan tiiviste vuoto
3.0CRD (WK) (Mersu)
3.1TD (WJ) (VM Motori)
+ Jakopään osalta huoleton.
+ Helppo/Helpohko huoltaa.
- Kansi ja Kansipahvi (Kunnon lämmitys ja jälkikäyttö ennelta ehkäisynä)
- Kohtuullisen korkeakulutus tehoon nähden.
- lohkon ja turbiinikopan välinen adapteri, halkeilee ja öljyä vuotaa
Cherokeen Diesel Moottorit;
2.1TD (XJ) (Renault)
2.5TD (XJ) (VM Motori)
2.5CRD (KJ) (VM Motori)
2.8CRD (KJ) (VM Motori)
AutoWikistä löytyy hyvin lisätietoa autoista
VM Motorista tietoa autowikissä.
Eli nyt sitten vaan kaikki tietäjät, plussia ja miinuksia korimalleista, moottoreista, laatikoista sekä voimansiirrosta ja muusta tekniikasta.
Lisäksi jos joku viitsii kirjoitella mitä noista kannattaa ostaessa katsella?