Sivu 1/2
KJ Cherokee 3.7 Renegadea katsomassa
Lähetetty: 03.02.2011. 11:18
Kirjoittaja mikola
Harkinnassa siis KJ Cherokee 3.7 Renegade. Jeepeistä, tai maastureista yleensäkään, ei löydy aiempaa kokemusta, joten linkit ja vinkit erittäin tervetulleita.
Tarve siis ykkösautolle, jolla silläkin ajetaan reilusti alle 10 tkm vuodessa. Maastotarpeet rajoittuvat mökki-/metsätielle sekä tuhtiin lumeen, mutta sopivan ajoneuvon myötä offit tms. järjestetyt tapahtumat saattavat tulla kyseeseen. Satunnaisesti myös tarvetta raskaampaan vetämiseen.
Nettiautossa noita 3.7 litraisia näyttää tällä hetkellä olevan tarjolla kaikissa varusteluluokissa vm. 2002-2005, ml. 100-160 tkm ja pyynnit 12,5-16,9 teur. Silmiä hivelee eniten Renegade, jossa käsittääkseni myös parhaat maastovarusteet, mutta ulkokuoren lisäksi kannattaa varmaan katsoa vähän jotain muutakin, luulen
-Mihin näissä autoissa kannattaa kiinnittää erityistä huomiota?
-Millaisia huoltotoimenpiteitä edellytetään näillä mittarilukemilla ja erityisesti, onko jotain isoja (kalliita) huoltoja tiedossa 100-200 tkm välillä?
-Miten huolettomana autoa pidetään? Lukemani mukaan esim. RR P38 vaatii jatkuvaa silitystä ja taputtelua, joka ei ehkä niin minun juttuni.
-Onko näitä myyty erilaisilla voimansiirroilla (Command-Trac/Selec-Trac) ja onko näissä merkittävää keskinäistä eroa niin käytön kuin huollon kannalta?
-Kannattaako auto käyttää testerissä ennen ostoa?
-PK-seudulta löytyy Jamant, mutta löytyykö vastaavia Tampereen tai Turun suunnalta?
Tässä muutama hätäisesti keksitty kysymys. Ohjeistaa saa vapaasti.
Lähetetty: 03.02.2011. 13:00
Kirjoittaja Renegade
Mulla on rapiat 80tkm ajettu 04 renegade. Vielä ei ole mikään paikka hajonnut. Kuulemma eturenkaiden laakereita ja kardaanin ristikoita voi joutua vaihtamaan enemmän ajetuissa.
Huollot on eurooppalaisen ohjekirjan mukaan 15tkm välein. Aina 45tkm välein tulee isompi huolto, jossa vaihdetaan mm. kaikki mahdolliset öljyt(moottori, automaattivaihteisto, jakovaihteisto, etu- ja takaperät), tulpat, suodattimet jne. Kallis jos teettää liikkeessä, mutta ei ole mikään kikka tehdä itse jos on vaan aikaa.
Ja 3.7 litrasessa on nokkaketju, niin ei tarvitse murehtia jakohihnan vaihdostakaan.
Jenkkiläisen huoltokirjan mukaan kaikki huoltovälit on tiuhemmassa, 3tml tai 6tml. Tuo 3tml on voimassa jos on kaupunki-, off road-, talvi- tai oikeastaan mitä tahansa muuta ajoa kuin high way floridassa
Jakolaatikoista Select Track on se missä on myös full time 4wd asento, eli saa ajaa nelivedolla myös pitävällä alustalla. Command Trackilla joutuu talviajossa vaihtelemaan part time 4wd ja 2wd välillä kelin mukaan.
Lähetetty: 03.02.2011. 13:10
Kirjoittaja JAMANT
Renegade kirjoitti: Nokkahihna olisi vissiin syytä vaihtaa jossain 100-150tkm välissä.
3.7V6 koneessa on jakopää ketjulla (tai itseasiassa kolmella ketjulla), ei tartte vaihtaa!!
Dieselin jakohihnan vaihto on 2002-2006 CRD -koneissa 100.000km/ 5 vuotta ja 2007-> 150.000ikm/ 5 vuotta, ero tulee siitä, meneekö hihna molempien nokka-akselien kautta (2002-2006) vai vain imunokan kautta (2007->)!!
Lähetetty: 03.02.2011. 15:54
Kirjoittaja Renegade
JAMANT kirjoitti:Renegade kirjoitti: Nokkahihna olisi vissiin syytä vaihtaa jossain 100-150tkm välissä.
3.7V6 koneessa on jakopää ketjulla (tai itseasiassa kolmella ketjulla), ei tartte vaihtaa!!
Heh. Ehtisin jo itse korjaamaan 10min ennen ennenkuin JAMANT korjasi
Oli muuten positiivinen yllätys kun aloin googlettamaan miten tuohon vaihdetaan hihna, niin siinähän onkin ketjut.
Huoltotaulukko puhuu hihnan vaihdosta, muttei erittele mitenkään eri moottorimalleja siinä kohtaa.
Lähetetty: 03.02.2011. 16:14
Kirjoittaja JAMANT
Lähetetty: 08.02.2011. 16:13
Kirjoittaja mikola
Nimimerkki filler tarjosi ystävällisesti mahdollisuuden koeajaa Limitediään tuntuman saamiseksi autotyypistä ja kertoi auliisti omista Jeep-kokemuksistaan. Tästä hänelle SUURI KIITOS!!!
Ei näytä tällä hetkellä kauaa Renegadet autoliikkeissä aikaa viettävän. Muutamassa päivässä myytiin auto Tampereella ja toinen Hämeenlinnassa. Molemmat vm. 2003 ja ajettu +/- 130 tkm.
Ehdin jo eilen iltapäivällä asennoitua pitempään odotteluun, mutta mitä vielä. Heti tänään aamupäivällä löytyi vm. 2004 106 tkm ajettu auto Alavudelta. Ei ehtinyt olla myynnissä kuin pari tuntia
Vielä kun jaksaisi kärsivällisesti odottaa viikonloppua, jolloin auto tarkoitus kotiuttaa.
Lähetetty: 08.02.2011. 16:19
Kirjoittaja Liberty'05 CRD
Itsekin juuri jeepin olen hankkinut joten onnittelut hankinnasta.
Jos tulee avatar kuvan mukainen sininen Liberty vastaan niin moikkaa!
Lähetetty: 09.02.2011. 10:09
Kirjoittaja Renegade
Onneksi olkoon Jeepin hankinnasta!
On muuten paras vuosimalli tämä -04. Tehokkain ikinä valmistettu Cherokee.

(samoin tietty -02 ja -03)
2005 alkaen tehoja on kuristettu 5hv päästöjen pienentämiseksi.
Tuo rapiat 100tkm ei ole kuin sisäänajo vasta isolla bensakoneella. (V8 kuskit saa kuitata tähän)
Lähetetty: 09.02.2011. 10:16
Kirjoittaja Renegade
Korjataas äkkiä.
Cherokee SJ:n 5.9 ja 6.6 litrasissa joskus -70 luvulla taisi olla enemmän jerkkua!
Lähetetty: 09.02.2011. 20:19
Kirjoittaja Croc
mikola kirjoitti:
Vielä kun jaksaisi kärsivällisesti odottaa viikonloppua, jolloin auto tarkoitus kotiuttaa.
Onnittelut uudesta hankinnasta, kuulostaa hyvältä valinnalta! Odottavan aika on aina tunnetusti pitkä

Lähetetty: 12.02.2011. 21:29
Kirjoittaja mikola
Liberty'05 CRD kirjoitti:Jos tulee avatar kuvan mukainen sininen Liberty vastaan niin moikkaa!
Näin teen!
Tänään auto kotiutettiin kylmästä pohjoisesta.
Tästä se lähtee...
Lähetetty: 13.02.2011. 21:15
Kirjoittaja Liberty'05 CRD
Ei muuta kuin kovaa ajoa sitten vaan.
Itse täytyy huomenissa ajella työnantajan pelillä joten Jeep jää talliin.
Lähetetty: 31.01.2013. 6:14
Kirjoittaja Kal.ju
Moi
Jatketaan vanhaa aihetta kun on sama tilanne itsellänikin, kuin topicin aloittajalla.
Eli eli lauantaina ollaan perheen kanssa menossa hakemaan -03 renegade. Kaikki on hieman uutta ja jännittävää, kun ei ole koskaan ollut nelivetoa. Pari viikkoa olenkin jo tätä foorumia selaillut ja kerännyt tietoa KJ korimallista. Kaikenlaista laittamista noissa tahtoo näköjään olla, mutta eiköhän niistäkin selviä tavalla tai toisella.
Bemareiden kanssa on tullut tässä nyt kohta 10v touhuttua, joten työkalut pitäs kädesssä pysyä.
Pari asiaa tuli kuitenkin mieleen, mitä en tahtonut etsimällä löytää.
-onko kaikki pultit/mutterit tuumakokoisia? Täytyykö ostaa uudet työkalut
-löytyykö netistä jonkinlaista varaosakirjaa mistä voisi katsella varaosanumerot valmiiksi marmoritiskiä varten?
-onko Tampereella jonkinlaista varaosapuljua mistä saisi perus huolto-osat? Entä jotain osaavaa jeeppi huoltoa (pl. autokeskus)
Hieman unettomia öitä tässä on ollut. Tuntuu että lauantai tulee matelemalla.

Jeep Liberty!
Lähetetty: 31.01.2013. 8:57
Kirjoittaja ImacInnes
Kal.ju kirjoitti:Moi
Jatketaan vanhaa aihetta kun on sama tilanne itsellänikin, kuin topicin aloittajalla.
Eli eli lauantaina ollaan perheen kanssa menossa hakemaan -03 renegade. Kaikki on hieman uutta ja jännittävää, kun ei ole koskaan ollut nelivetoa. Pari viikkoa olenkin jo tätä foorumia selaillut ja kerännyt tietoa KJ korimallista. Kaikenlaista laittamista noissa tahtoo näköjään olla, mutta eiköhän niistäkin selviä tavalla tai toisella.
Bemareiden kanssa on tullut tässä nyt kohta 10v touhuttua, joten työkalut pitäs kädesssä pysyä.
Pari asiaa tuli kuitenkin mieleen, mitä en tahtonut etsimällä löytää.
-onko kaikki pultit/mutterit tuumakokoisia? Täytyykö ostaa uudet työkalut
-löytyykö netistä jonkinlaista varaosakirjaa mistä voisi katsella varaosanumerot valmiiksi marmoritiskiä varten?
-onko Tampereella jonkinlaista varaosapuljua mistä saisi perus huolto-osat? Entä jotain osaavaa jeeppi huoltoa (pl. autokeskus)
Hieman unettomia öitä tässä on ollut. Tuntuu että lauantai tulee matelemalla.

Terve.
-normi milliset työkalut käyvät enimmäkseen.
-huolto osat löytynevät tarvike liikkeestä.
t. Ismo Ämmä
Lähetetty: 31.01.2013. 9:19
Kirjoittaja Renegade
Onneks olkoon Jeepin hankinnasta!
Itsekin touhusin Bemareiden kanssa toistakymmentä vuotta, kunnes siirryin Jeeppiin. Onkohan tämä joku miehistymis juttu?
KJ ollut nyt 3,5 vuotta ja 60 tkm. Kaikki huollot olen tehnyt itse. Mitään varsianista korjaamista ei ole ollut. Joka kerta katsastuksesta sukkana läpi.
Ainoa tuumakoko mikä on tullut vastaan oli jarrusatuloiden ilmausmutterit.
Netistä sain ladattua varsin yksityiskohtaisen korjausmanuaalin. Olisikohan peräti ihan saman mitä huollossa käyttävät. Varaosanumeroita siinä ei tainnut kuitenkaan olla.