fs jeepin korotus

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
latex
Viestit: 182
Liittynyt: 24.05.2008. 0:55
Paikkakunta: Konnunsuo

fs jeepin korotus

Viesti Kirjoittaja latex » 24.06.2008. 13:00

eli oisko jollain kuvia/ käytännön tietoa soa:n tekemisestä vanha koppaseen jeeppiin. (cherokee 1983) kävin jo valmistelemaan kyseistä hommaa ja törmäsin heti pariin pikku onkelmaan. eli jos nyt laitan etu akselin lehti pakkojen alle ni se ohjausvarren paskiainenha tulee just jousien linjaan..? eli pitääks siihen tehä joku koroke palikka pallonivelten alle vai miten??

Avatar
hentpe
Viestit: 179
Liittynyt: 31.03.2008. 14:43
Paikkakunta: Mynämäki
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja hentpe » 24.06.2008. 14:51

Eipä ole mulla ratkaisua asiaan, mutta jos kellä on, niin laittakoon kuvatuksia. Aihe kiinnostaa minuakin suuresti.
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä

Avatar
JERKKU
Viestit: 622
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Re: fs jeepin korotus

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 24.06.2008. 21:28

latex kirjoitti:eli oisko jollain kuvia/ käytännön tietoa soa:n tekemisestä vanha koppaseen jeeppiin. (cherokee 1983) kävin jo valmistelemaan kyseistä hommaa ja törmäsin heti pariin pikku onkelmaan. eli jos nyt laitan etu akselin lehti pakkojen alle ni se ohjausvarren paskiainenha tulee just jousien linjaan..? eli pitääks siihen tehä joku koroke palikka pallonivelten alle vai miten??
Mulla on ollu muutama tommonen FSJ soalla.

Kyllä se ohjaus just ja just mahtuu kun tekee tarpeeksi korkean jousi "pedin"

Jotta kardaanikulma jäisi hyväksi niin caster kulma menee aivan poskelleen, joten ohjaus heikkene radikaalisti.
Tän voi korjata siten että ajaa ne c-malliset olat irti siitä saumastaan ja kääntää parempaan asentoon.

http://picasaweb.google.fi/johtajahalme/Wagoneer
Tuolla on kuvia omista aartreistani

latex
Viestit: 182
Liittynyt: 24.05.2008. 0:55
Paikkakunta: Konnunsuo

Viesti Kirjoittaja latex » 25.06.2008. 12:30

kiitoksia paljon! sain jotai tolkkua tähä rakenteluun :roll: jos saan vielä tähän taka akseli pulmaan neuvoja ni tarjoan vaikka 1 kaljan kesä treffeillä :D sain eilen purettua keulan melkei kokonaan eli ei oo ku akseli enää kiinni.
mutta mites taka akseli? olin suunnitellu sellasta että> tiputan lehtien etu kiinnikkeitä ~5cm ja flippaan taka riipukkeet "oikeinpäin" mahtaako riittää et tulee suht samaan korkoon keulan kanssa?

Avatar
Jeep-Antti
Viestit: 129
Liittynyt: 27.03.2008. 9:06
Paikkakunta: Anjala

Viesti Kirjoittaja Jeep-Antti » 25.06.2008. 15:34

latex kirjoitti:kiitoksia paljon! sain jotai tolkkua tähä rakenteluun :roll: jos saan vielä tähän taka akseli pulmaan neuvoja ni tarjoan vaikka 1 kaljan kesä treffeillä :D sain eilen purettua keulan melkei kokonaan eli ei oo ku akseli enää kiinni.
mutta mites taka akseli? olin suunnitellu sellasta että> tiputan lehtien etu kiinnikkeitä ~5cm ja flippaan taka riipukkeet "oikeinpäin" mahtaako riittää et tulee suht samaan korkoon keulan kanssa?
Todennäköisesti ei vakio takajousilla ihan riitä, jollet etupäähän tee jotain "crossover steering" sydeemiä ..joka olis tietysti hyvä ja korottais vähän snadimmin keulaa. Mulla takariipukkeiden flippaaminen ja edestä 5cm tiputus nosti perää n. 4". Joutuisit laittamaan lisäksi 3"korotusblokit tai korotusjouset.
Suosittelen tekemään kiinnikkeet niin, että jousi tulee mahdollisimman lähelle runkoa, jotta mahtuu leveämpi vanne/rengas paremmin. Etummainen kiinnityspiste kokonaan uusi ja tukevampi. Itse modasin runkoa kuskinpuolelta vielä niin, että jousen pulttiin/mutteriin pääsee käsiksi kunnolla alakautta ilman tankin panssarin irroitusta. :wink:

Kirjoita vastaus