Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 03.02.2014. 11:50
Kuubobo kirjoitti:Jaa, on vissiin ko autosta ennenkin kyselty samasta asiasta

. Miten alkaisin selvittään sitten tuon lämmityslaitteen huonoa tehoa? Vai voiko suoraan sanoa että kenno vaihtoon?
En osaa sanoa, onko kyselty, mutta yhdessä oli just noin se penkinlämmittimet!!
Kennon pesu ensin, on helpompi ja halvempi vaihtoehto, muuten joudut purkamaan koko kojetaulun olen kokeillut, ei ole muuta reittiä!! Uutta kennoa on hyllyssä jos tarviit...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Kuubobo
- Viestit: 15
- Liittynyt: 09.09.2013. 7:31
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Kuubobo » 08.02.2014. 15:11
Ajattelin että on sama yksilö kun tuo on aikoinaan Ruotsista tuotu, mutta onkin sitten kaikissa ruotsalaiset penkinlämmittimet. Kiitos vinkistä. Sulakkeet tosiaan ovat ok. Pitänee itsekin yrittää metsästää uutta Sepab EB200 -relettä naapurimaasta.
Voisitteko vielä neuvoa aloittelijaa miten tuo lämmityskennon puhdistus tehdään tässä mallissa oikein? Laitanko puhdistusaineen järjestelmään ja vaihdan lämmityslaitteen letkut toisin päin ja ajelen jonkin aikaa ja sitten vaihdan nesteet koko järjestelmään? Mitä puhdistusainetta kannattaa käyttää?
-
Kuubobo
- Viestit: 15
- Liittynyt: 09.09.2013. 7:31
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Kuubobo » 23.02.2014. 19:56
Tilasin ruotsalaiselta purkaamolta EB201-releen, koska kaikki EB200-mallit olivat ulkoisesti erinäköisiä (kolmella sulakkeella). Tämän minun EB200-mallin ja EB201-mallin sisuskalut näyttävät olevan identtiset, mutta ei toiminut sekään. Voi tietenkin olla että sekin on rikki. Kuskin puolen vastus ei anna lukemaa ohmi-mittarilla, joten se on varmaan jostain kohtaa poikki. Oikean puolen penkin vastus alkoi lämmetä kun kytkin virran suoraan ohi releen ohjauksen ihan kokeilun vuoksi, mutta on kyllä niin tehoton että saa jäädä vian selvittely nyt hamaan tulevaisuuteen. Ei siitä paljon hyötyä olisi vaikka toimisikin. Pitää yrittää putsata tuota kennoa, jos sillä saisi enemmän lämpöä.