Tuollaista autoharrastaminen, ja elämä yleensäkin, on nuorena ja sitoutumattomana. Kaikki autot olivat turvallisia, kesät pitkiä, eikä koskaan laskettu polttoaineen kulutuksia. Rahaa ei ollut, mutta se jotenkin kummasti silti aina riittisilva kirjoitti:Nyki kirjoitti:On nää taloudellisia tosiaan.
Noi dieselit varsinkin.
Nyt menee ihan Offtopic, sorry, parannan tapani heti tämän jälkeen....
....Se oli vielä rättikatolla, joten kesäfiilis oli taattu, kun auto oli hietsun rannassa ja hypittiin konepelliltä uimaan.![]()
![]()
![]()
Juuri ollaan asian ytimessä !!! Tuo kirjoitus on sitä mitä
autoharrastaminen parhaillaan on. Ikimuistoisia hetkiä kavereiden
kanssa ja aikana jolloin ei varmaankaan ollut hirveää huolta huomisesta.
Muhkea kulutus, onko normaalia?
-
ItalianStallion
- Viestit: 31
- Liittynyt: 22.10.2011. 22:39
- Paikkakunta: Joulupukin kotikaupunki (ei Turku)
Cherokee KJ 2003 2.8 CRD, Vespa PK 80 -83.
Ostimme itsellemme tuossa maanantainan KJ Jeepin 2.8 CRD:n vuosimallia 2005 ja hämmästelin kyllä itsekkin suurehkoa kulutusta. Tuusulasta Ouluun ajamalla sain keskikulutuksen 11.1L/100km. Kerran ajotietokone ilmoitti jopa 10.9L mutta korjasi äkkiä tilanteen takaisin normaaliin. Tuossa 15min silmäilin keskusteluja ja esiin nousi muutamia asioita jotka jäi vähän kaivelemaan mieltä.
Auton lämpötila ei nouse kuin ehkä 1/4 osa mittaria vaikka pitäisi nousta ilmeisesti puoleen väliin. Vaikuttaako kulutukseen jos termari on aina auki?
MAP anturia en ole vielä kattonut, mutta jos se on tukossa niin onko auton eteneminen jo yhtä tuskaa ja sitä ei voi olla huomaamatta ja vaikuttaako kulutukseen?
Renkaat on jotku Nokian Hakkapelitan kitkat jos en ihan väärin katsonut ja aika pehmeille vaikuttaa kyllä ajaessa. Vaikuttaako pehmeän renkaan kitka kulutukseen noin paljon?
Muutan auto on kyllä kuin karkki ja mukava ajaa, mutta kun ei ole ensimmäisestäkään jeepistä vielä kokemuksia niin paha mennä sanomaan mitään, mutta jostainhan se on lähettävä
Auton lämpötila ei nouse kuin ehkä 1/4 osa mittaria vaikka pitäisi nousta ilmeisesti puoleen väliin. Vaikuttaako kulutukseen jos termari on aina auki?
MAP anturia en ole vielä kattonut, mutta jos se on tukossa niin onko auton eteneminen jo yhtä tuskaa ja sitä ei voi olla huomaamatta ja vaikuttaako kulutukseen?
Renkaat on jotku Nokian Hakkapelitan kitkat jos en ihan väärin katsonut ja aika pehmeille vaikuttaa kyllä ajaessa. Vaikuttaako pehmeän renkaan kitka kulutukseen noin paljon?
Muutan auto on kyllä kuin karkki ja mukava ajaa, mutta kun ei ole ensimmäisestäkään jeepistä vielä kokemuksia niin paha mennä sanomaan mitään, mutta jostainhan se on lähettävä
Ehdottomasti kannattaa vaihtaa termari ehjään...tuolla heitolla varmasti merkitystä myös kulutukseen.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
-
maxikainen
- Viestit: 12
- Liittynyt: 13.03.2011. 6:11
- Paikkakunta:
Ton näköistä: http://www.jamant.fi/termostaatti-jam49 ... -3573.html , kun haet siitä koneen oikealta puolelta, pakosarjan etupuolelta, ylävesiletku kiinnittyy tähän, niin siinähän se on, kannessa kiinni kolmella ruuvilla, yksi niistä on pa**a paikassa, kun pakosarja on hiukan tiellä, mutta on se vaihdettavissa!! Ja noita on nyt hyllyssä, tulivat keskiviikkona vihdoinkin!!TEPE kirjoitti:Juu ei ne lämmöt nouse kuin siihen ensimmäiseen pykälään. Pitää siis vaihtaa se. Mahtaakohan tuo olla miten eksoottisessa paikassa tuo termari? Map anturin puhdistin kun oli melko tukossa. Katsotaan, että rupiaako kulutus laskemaan
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Peräöljyt pielessä
Laittakaat hyvät immeiset kunnon öljyt vetopuolelle. Polttoaineenkulutus laskee heti. Suosittelen Red Linen tuotteita. Esimerkiksi jakoaskin öljy on juoksevaa -60 astetta C asti.
Mitä pienempi moottori sitä enemmin öljynnotkeus vaikuttaa polttoaineen kulutukseen.
Mulla ei ole mennyt tuollaisia lukemia muulla kun AMC:n 360 koneella ja neljällä kurkulla.
Vaari
Mitä pienempi moottori sitä enemmin öljynnotkeus vaikuttaa polttoaineen kulutukseen.
Mulla ei ole mennyt tuollaisia lukemia muulla kun AMC:n 360 koneella ja neljällä kurkulla.
Vaari
Tuuppoo tuuppoo kyllä se sieltä
Re: Peräöljyt pielessä
Missäs asteessa ATF muuttuu ei juoksevaksi?? Jakolaatikoihin laitetaan ATF:ää kaikissa muissa malleissa paitsi Grand Cherokeet 99->!!vaari kirjoitti:Esimerkiksi jakoaskin öljy on juoksevaa -60 astetta C asti.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Öljyn juoksevuus
Tervehdys
Mobilin ATF SHC öljyn jähmepiste on valmistajan ilmoituksen mukaan -51 astetta C.
Red Linen ATF C+ on valmistajan mukaan Chrysleriin ja Daimleriin tehty erikoisöljy, joka on tarkoitettu myös Jeepin Qaudra Drack II systeemin jakoaskiin. Jähmepiste on ilmoitettu -60 astetta C.
Omassa Granissa 4,7 -99 on Quatra Drive systeemi, joka alkoi pelata kunnolla Red Linen öljyillä.
Fiatin moottoreissa kannattaa käyttää Fiat konsernin omaa öljyä eli Seleniaa. Öljyä myy Suomessa ainakin Ricambi Heikka. Samalla voi öljyt ostaa Ferrariin ja Alfoihin.
Vaari
Mobilin ATF SHC öljyn jähmepiste on valmistajan ilmoituksen mukaan -51 astetta C.
Red Linen ATF C+ on valmistajan mukaan Chrysleriin ja Daimleriin tehty erikoisöljy, joka on tarkoitettu myös Jeepin Qaudra Drack II systeemin jakoaskiin. Jähmepiste on ilmoitettu -60 astetta C.
Omassa Granissa 4,7 -99 on Quatra Drive systeemi, joka alkoi pelata kunnolla Red Linen öljyillä.
Fiatin moottoreissa kannattaa käyttää Fiat konsernin omaa öljyä eli Seleniaa. Öljyä myy Suomessa ainakin Ricambi Heikka. Samalla voi öljyt ostaa Ferrariin ja Alfoihin.
Vaari
Tuuppoo tuuppoo kyllä se sieltä
Öölit
Tervehdys
Vaikeuksia oli siinä lähteekö etuveto vetämään vai ei. Lisäksi edessä oli vaikeuksia saada kumpikin etupyörä vetämään.
Öljynvaihtojen jälkeen vetää kaikki neljä ja veto alkaa yhtäaikaisesti.
Näin on käynyt ainakin minulle.
En ole osakkaana mihinkään likkeeseen, joka myy öljyä kulkuneuvoihin.
Vaari
Vaikeuksia oli siinä lähteekö etuveto vetämään vai ei. Lisäksi edessä oli vaikeuksia saada kumpikin etupyörä vetämään.
Öljynvaihtojen jälkeen vetää kaikki neljä ja veto alkaa yhtäaikaisesti.
Näin on käynyt ainakin minulle.
En ole osakkaana mihinkään likkeeseen, joka myy öljyä kulkuneuvoihin.
Vaari
Tuuppoo tuuppoo kyllä se sieltä
Kyllä tuo KJ näyttäs raapivan ihan joka kulmasta. Kyllä se taitaa olla vaan termari joka aiheiuttaa tuon suuren polttoainekulutuksen. Tietysti jos termarin kulutustappio ei ole sitä 2L luokkaa 100km niin sitten pitää ruveta kattomaan jotain muuta vaihtoehtoa.'
BTW miten tuossa lämpömittarissa menee tuo asteikko? Paljonko on se ensimmäinen paksu viiva(ei sininen) lämpötilloissa ja paljonko on keskimmäinnen paksu viiva.
Toki voihan se MAP anturikin olla jo tien päässä, mutta ei nuo boschin anturit kyllä ole aikaisemmin vaivannut yhtäkään dieseliä mitä minulla on ollu.
Semmoinen huomio kiinittyi flektiin, että onko tuossa KJ:ssa mitän viskoa tuolla siivessä vaan onko se ns. kokoajan pyörivää mallia. Tohisee niin &%"½ nimittäin
BTW miten tuossa lämpömittarissa menee tuo asteikko? Paljonko on se ensimmäinen paksu viiva(ei sininen) lämpötilloissa ja paljonko on keskimmäinnen paksu viiva.
Toki voihan se MAP anturikin olla jo tien päässä, mutta ei nuo boschin anturit kyllä ole aikaisemmin vaivannut yhtäkään dieseliä mitä minulla on ollu.
Semmoinen huomio kiinittyi flektiin, että onko tuossa KJ:ssa mitän viskoa tuolla siivessä vaan onko se ns. kokoajan pyörivää mallia. Tohisee niin &%"½ nimittäin
Kyllä siellä visko pitäis olla!!TEPE kirjoitti: Semmoinen huomio kiinittyi flektiin, että onko tuossa KJ:ssa mitän viskoa tuolla siivessä vaan onko se ns. kokoajan pyörivää mallia.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
- Liberty'05 CRD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
- Paikkakunta: Masku
itselläni 2005 2,8 CRD jossa tietokoneen näyttämä kulutus 9-11 litraa riippuen onko kärry perässä vai ei. renkaatkin on BFG AT ja niin isot kuin pyörimään ilman korotuksia mahtuu.
En ole tarkasti kulutusta laskenut mutta tuntuma on että tietokoneen tarkkuus ei paljon heitä.
MAP:n olen jo kerran puhdistanut mutta se pitänee tehdä pian uudelleen.
En ole tarkasti kulutusta laskenut mutta tuntuma on että tietokoneen tarkkuus ei paljon heitä.
MAP:n olen jo kerran puhdistanut mutta se pitänee tehdä pian uudelleen.
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"
-
jeepillä55
- Viestit: 25
- Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
- Paikkakunta: Huutotöyry
Mulla on ollu aikaisemmistakin maastureista hyviä havaintoja. kun olen tehnyt RVS-käsittelyn moottorille ja vaihteistolle. Viime kesänä tein sen -02 CRD KJ:lle. Keskikulutus tippui kympistä/satku kahdeksaan ja puoleen. Samalla moottori äänet tasoittui suht normaaliin. Autolla ajettu nyt 370 tuhatta eikä ole helinöitä liiemmin ilmaantunut. Viime viikolla sit putsasin MAP-anturin, kyllä oli pikinen, En ole vielä saanut ajettua tankillista, et pääsis kulutuksen laskemaan, mut näyttäs se maitti vieläkin vähentyneen. Oletan et kyl se tankkaus viel eteen tulee
Kattokaa tuolta www.rvs.fi
Vinski