Pienipyöräiset Mäntsälässä 19.07.2008
Pienipyöräiset Mäntsälässä 19.07.2008
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 11.05.2008. 8:47
- Paikkakunta: Laihia
Laitetaan tää toisiaan sittenkin tänne!
Jep Jep!
PÄIVÄ OLI HIENO!!
Aurinko paistoi ja lämmitti!
KIITOS Jatilan Tallin isännälle Jussi Manermaalle maastojen käyttö mahdolisuudesta ja osallistujille joiden ansiosta päivästä tuli mukava.
6 auton letka kulki sujuvasti, ajourat olivat hyviä ja enimmäkseen helpohkoja, tosin aika ajoin pitkässä heinässä olevat kivet pitivät huolen että nopeus pysyi rauhallisena ja piti katsoa koko ajan mistä ajoi.
3x Cherokee, 1x Wrangler, 1xToyota ja 1xLantikka
Sen verran oli mukavaa ajettavaa että viimeiset lähtivät kotia kohti vasta 17.45 kun oli sovittu aika 10.00-18.00 ja jäi vielä ajamatta takamaastosta jonkunverran kun 2m korkean heinän peittämä ajoura päättyi hakkuu aukeamaan joka oli täynnä syviä "istutus" kuoppia, kännettiin letka ympäri ja tehtiin pätkä uutta uraa jotta päästiin taas samoille urille.
Löytyi sieltä muta spoori josta Ismo pääsi Tojollaan ensimmäisenä läpi ja pehmensi sen seuraaville yrittäjille mahdottomaksi, sitten vinnsattiin,
yhtä eteen päin ja toista taaksepäin. Itse löysin siitä vierestä kantavamman uran josta joutui vasta lopussa hiukan ajamaan samaa mutaränniä ja pääsinkin siitä ylättäen helposti läpi.
Tulihan siellä pikku vaurioitakin. Itse nojasin haastavassa nousussa takakaarella koivuun, mutta kun lämmitä oli niin muoviin ei jälkiä tullut ja samassa nousussa kuusi hyökkäsi etupuskuriin ja painoi sen oikealta vähän sisään. Letkan muita vauriota, peruutsvalon lasi, roiskeläppät, kompuran letku, ja Bussikuskin XJ:n akku päätti hyytyä toisen lenkin aikana ja hän joutui kotimatkallaan Mäntsälästä etsimään uutta akkua, en tiedä vielä löysikö.
Eli, kaikenkaikkiaan hyvää pätkää löytyi koko päiväksi ja vähän ylikin.
Jeepster lehteen sitten juttu tulee.
Tässä myös muutama kuva!
Mutaakin löytyi!

Tässä pieni juuri oikean etupyörän edessä esti etenemisen, mutta siitäkin selvittiin.

Wrankku nousi hienosti, mutta nousun päällä joka pyörän edessä oleva este pysäytti menon, lukoista huolimatta.

Kivien ja kantojen kiertoakin päästiin harrastamaan.

Suomalaista viidakkoa! Uralla oli välillä yli 2m pitkää takiaista ja heinää, taustalla häämötää XJ:ni keula ja Ismo Jii.

Ulkona ollaan mettästä, kumejen tankkaus menossa.

t.Ismo Ämmä
Jep Jep!
PÄIVÄ OLI HIENO!!
Aurinko paistoi ja lämmitti!
KIITOS Jatilan Tallin isännälle Jussi Manermaalle maastojen käyttö mahdolisuudesta ja osallistujille joiden ansiosta päivästä tuli mukava.
6 auton letka kulki sujuvasti, ajourat olivat hyviä ja enimmäkseen helpohkoja, tosin aika ajoin pitkässä heinässä olevat kivet pitivät huolen että nopeus pysyi rauhallisena ja piti katsoa koko ajan mistä ajoi.
3x Cherokee, 1x Wrangler, 1xToyota ja 1xLantikka
Sen verran oli mukavaa ajettavaa että viimeiset lähtivät kotia kohti vasta 17.45 kun oli sovittu aika 10.00-18.00 ja jäi vielä ajamatta takamaastosta jonkunverran kun 2m korkean heinän peittämä ajoura päättyi hakkuu aukeamaan joka oli täynnä syviä "istutus" kuoppia, kännettiin letka ympäri ja tehtiin pätkä uutta uraa jotta päästiin taas samoille urille.
Löytyi sieltä muta spoori josta Ismo pääsi Tojollaan ensimmäisenä läpi ja pehmensi sen seuraaville yrittäjille mahdottomaksi, sitten vinnsattiin,
yhtä eteen päin ja toista taaksepäin. Itse löysin siitä vierestä kantavamman uran josta joutui vasta lopussa hiukan ajamaan samaa mutaränniä ja pääsinkin siitä ylättäen helposti läpi.
Tulihan siellä pikku vaurioitakin. Itse nojasin haastavassa nousussa takakaarella koivuun, mutta kun lämmitä oli niin muoviin ei jälkiä tullut ja samassa nousussa kuusi hyökkäsi etupuskuriin ja painoi sen oikealta vähän sisään. Letkan muita vauriota, peruutsvalon lasi, roiskeläppät, kompuran letku, ja Bussikuskin XJ:n akku päätti hyytyä toisen lenkin aikana ja hän joutui kotimatkallaan Mäntsälästä etsimään uutta akkua, en tiedä vielä löysikö.
Eli, kaikenkaikkiaan hyvää pätkää löytyi koko päiväksi ja vähän ylikin.
Jeepster lehteen sitten juttu tulee.
Tässä myös muutama kuva!
Mutaakin löytyi!
Tässä pieni juuri oikean etupyörän edessä esti etenemisen, mutta siitäkin selvittiin.
Wrankku nousi hienosti, mutta nousun päällä joka pyörän edessä oleva este pysäytti menon, lukoista huolimatta.
Kivien ja kantojen kiertoakin päästiin harrastamaan.
Suomalaista viidakkoa! Uralla oli välillä yli 2m pitkää takiaista ja heinää, taustalla häämötää XJ:ni keula ja Ismo Jii.
Ulkona ollaan mettästä, kumejen tankkaus menossa.
t.Ismo Ämmä
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä ImacInnes, muokattu yhteensä 29 kertaa
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Kyllä päivä oli hieno ja reitit ainakin mun mielestä aika sopivia tollaselle pikkupyörästen ryhmälle. Käytiin vielä lopuksi ismon kanssa ajamassa se alkupään korkea mäki joka oli hieno finaali tälle reissulle jäihän ajoaikaa ruhtinaalliset 15min. Kuvia tuli räpsittyä n.50 kpl mutta ei ole tullut hommattua tollasta paikkaa mistä laittaa näkyville niitä. täytyy soitella vaikka kaiman kanssa josko heittäis niitä vaikka levyllä.
T. Ismo jii
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 11.05.2008. 8:47
- Paikkakunta: Laihia
Jees, hieno päivä,kunnes... Kaikki vaikutti akun suhteen olevan kunnossa kun tulin kylätielle ja pistin ajovalot päälle. Parin, kolmen kilsan jälkeen riisseli sammui, eikä virtaa missään. Soitto Jamantille ja diagnoosi hetken pohdiskelun jälkeen selvä: akku on totaalisen kaput. Onneksi appari oli omalla autollaan mukana, niin eikun Mäntsälään ettimään akkua. No eihän siälä mitään akkuja ollu, lauantai, kaikki mahdolliset paikat kiinni. Paikallisen herrasmiehen avulla saatiin kone käyntiin (JCP traktorikaivuri ja paksut kaapelit) Ajettiin Hesaan ilman valoja ja pienen etsimisen ja paikallisen oppaan kanssa kiertämään ja klo 21.30: Bingo! Kaivokselan Teboil oli mainoksen mukainen: huollamme autoja ja ihmisiä. Akku hyllystä (kallis!, mutta niin ne kai nykyään on) ja kiinni autoon ja homma oli ok. Retkelle tuli mittaa yksi vrk lisää, mutta mitäpä tuosta. Hienot kiitokset kerhon pojille (ImacInnes?) kun kaivoivat jostakin gsm numeron ja tiedustelivat onko kaikki ok. Kaveria ei jätetä!
Ps. mukana olleet, pistäkää yv:nä osoitetietonne, niin ilmoitan ne Oikki-kameramiehelle joka lähettää teille kuva- CD:n (209) kuvaa
Ps. mukana olleet, pistäkää yv:nä osoitetietonne, niin ilmoitan ne Oikki-kameramiehelle joka lähettää teille kuva- CD:n (209) kuvaa
KAIKKI MUU PAITSI OFF ROAD ON TURHAA
Cherokee Limited -99 2,5 td
Skoda Octavia 1.9 TDI 4x4
Massey Ferguson 4x3,5
Cherokee Limited -99 2,5 td
Skoda Octavia 1.9 TDI 4x4
Massey Ferguson 4x3,5
Tää nyt on taas tällanen tapaus että pitäis olla puhelimessa kaikkien mahdollisten ja mahdottomien numerot meinaan olis ollu mäntsälässä pari tuttua joilta ois varmaan löytynyt yksi akku vaikka ilmaiseksi. Ei sen puoleen on siellä kaivokselassakin yksi tuttu töissä.Kaikki vaikutti akun suhteen olevan kunnossa kun tulin kylätielle ja pistin ajovalot päälle. Parin, kolmen kilsan jälkeen riisseli sammui, eikä virtaa missään. Soitto Jamantille ja diagnoosi hetken pohdiskelun jälkeen selvä: akku on totaalisen kaput.

T. Ismo jii