Venäjälle toukokuussa

Tänne tietoa ja raportteja muiden kuin kerhon järjestämistä tapahtumista.
Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6293
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.05.2013. 13:25

cmalino kirjoitti: Pitänee tänään käydä vielä kokeilemassa ilmastoinnin täyttöä
:wink: :wink: mulle tuli eilen luvat :wink: :wink:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 23.05.2013. 18:39

Terve! Uusi laturi paikoillaan ja homma toimii eli jälleen toistaiseksi muonavahvuudessa mukana!
MH

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 23.05.2013. 21:02

Auto olisi pakattu ja vielä pitäisi yksi yö odottaa :D
Menohaluja olisi jo nyt.

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 29.05.2013. 0:14

Kotona ollaan :D
Viimeiset 600km ilman käyvää moottoria.
Kokonaismatka oli n. 1600km
Tässä reitti.
Kuva
Yritän saada tehtyä pienen matkapäiväkirjan piakkoin.

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 29.05.2013. 0:17

Pieni lisäherkku Jeeppikerho ylittää jokea :D

Kuva

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6293
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 29.05.2013. 9:07

Mikäs moottorin tappoi??

Joen ylitys, missä autot??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 29.05.2013. 10:13

No niin.

Jari.
Jeepistä meni mittausten mukaan YKK

Pieni matkapäiväkirja.

Päivä 1 - 2

Perjantai aamulla lähdettiin Jusslasta kohti Vaalimaata, jossa Mikko oli meitä odottelemassa.
Kuva
Ajettiin Viipurista vanhaa rantatietä kohti Pietaria.
Välillä poikettiin metsään ja pidettiin Suomenlahden rannalla ensimmäinen ruokatauko.
Kuva
Ruokapaikka
Kuva

Pietarissa mentiin Ol'gino hotellin uljaalle leirintäalueelle ja pystytettiin Leiri 1.
Kuva
Kuva
Aamulla leirissä odotti pieni yllätys - Koiranäyttely
Kuva
Mentiin parin auton vahvuudella katsomaan Iisakin kirkolle lähtöä ja päästiin samalla Miliisin tarkastukseen, mutta siitä selvittiin ilman sen suurempia murheita.
Ladoga trophyn lähtö oli näyttävä.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Perus XJ
Kuva
Suomalaisia lähdösä
Kuva

Tämän jälkeen hypättiin kaikkiin autoihin ja lähdettiin toteuttamaan seuraavaa siirtymää, suunnitelmissa oli mennä Käkisalmi Beachille, mutta ei päästy ihan niin pitkälle

Kuva

Viime elokuussa käytiin siellä hylätyssä sotilaskylässä ja ei päästy puomeista läpi.
Olin kuitenkin katsonut googlen satelliitti kuvista että ihminen on tehnyt niin kummallisen näköiset rakennelmat, että nyt mennään takareittiä katsomaan.

Tässä satelliitti kuva (punainen viiva on meidän ajoreitti)

Kuva

Eli se vasemmalla näkyvä on se itse kylä

Kuva

Ja noi ympyrät on vähän veturitallin tyylisiä rakennelmia
Kuva

Itse alueelle menee 15km pitkä betonitie ja kaikkien näiden siilojen välillä ja ympärillä liikkuu betonitie, tuon ympyrän muotoisen rakennelman yksi talo on kaareva ja sen "sisä pihalla" on selkeästi kääntöpöydän rakenteet.

Epäselvää on mitä salaista Neuvostoaikaan täällä on ollut.

Kun mysteeri oli suoritettu lähdettiin metsään.
Sieltä löytyi vähän pehmeämpiä ajouria ja vesi esteitä.
Kuva
Vauhdiikkaalla tuulella olevan auton omistajan kehotus kuskille.
HAPPEA VAAN
Kuva
:D :D WJ kestää hyvin vettä :D :D
Kuva
Kuva
Kuva

Ajoura päättyi kuitenkin isoon ojaan ja sen jälkeiseen suo alueeseen, joten totesimme että nyt pidetään ruokatauko ja tehdään u-käännös.

Käännöksen ja ruokailun jälkeen seikkailimme isolle tielle jonkun vanhan kolhoosi laitoksen ohi. Tiilipäädyt ja puu-rungot oli antanut ajalle periksi.
Kuva

Jatkoimme matkaa kohti Käkisalmea ja katsoin kartasta, että tuossa meille kiva oikopolku :)

Siellä oli unohdettu siltojen teko
Kuva
Kuva
Kuva

Lisäksi me löysimme viellä syvemmän ojan, jossa ilman snorkkelia oleva YJ haukkasi vedet sisään koneeseen (tästä minulla ei ole valitettavasti kuvia, mutta uskon että kalsareillaan autoa pelastavastaan ukosta satelee tänne kuvia jossain vaiheessa :D)

Muutama oja tässäkin kuitenkin oli vielä ylitettävänä
Kuva
Kuva

Lopultä tämän oikopolun päädyssä olikin mitä upein leiripaikka, jonne päättyi päivä 2.
Leiri elämän ilo oli ylimmillään tällä reissulla, mm. 1kpl. paikallinen nuorimies, joka oli juhlimassa 26v. synttäreitään joutui järveen 2-tunnin härkkimisen jälkeen. Yllättäävä oli kuitenkin se että Venäläinen tuli pyytämään anteeksi härkkimistään seuraavana aamuna.

Kuva leiristä
Kuva
Kuva
Kuva

Päivä 3 - 4 tulee jatkossa

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 29.05.2013. 11:00

Päivät 3 - 5

Ilta meni sen verran myöhäiseksi, että lähtö viivästyi huomattavasti.

Kuitenkin kun lähdettiin, niin Mikon auto lakkasi lataamasta. Tätä setvittiin ilman ratkaisua vielä jonkin verran ennen kuin päästiin lähtemään.
Tästä oli tulossa siirtymä päivä.
Kuva

Mikon laturi rupesi kuitenkin latamaan pienen tärisyttelyn jälkeen.
Pysähdyttiin Käkisalmelle tankkaamaan ja käytiin autotarvike liikkeessä hakemassa vara-akku. Jos lataus menisi kokonaan.

Autotarvikeliikkeen vieressä oli paloasema, jossa oli paikallista kalustoa ulkona.
Kuva
Kuva

Tie sortavalaan on todella huono ja siinä palaa aikaa.
Pysähdyttiin matkalla vähän syömään.
Kuva
Kuva

Tämän jälkeen suunnattiin leiripaikalle.
Kuva
Kuva
Kuva

Päivänä 4- päätettiin lähteä etsimään kisoja ja kannustamaan suomalaisia.
Minulla oli tietoa alueista, mutta ei siitä koska Suomalaiset ovat missäkin.

Kuva


Matkalla oli pieniä esteitä joita jouduimme ratkaisemaan
Kuva

Ja hienoja maisemia
Kuva
Kuva

Matkalla pois leiristä löydettiin hylätty tehdas, jossa päätimme ottaa yhteiskuvan autoista.

Kuva
Kuva

Ei tullut täyttä varmuutta että mitä täällä on tehtyy, ilmeisesti jotain viljelyyn liittyvää??
Kuva
Kuva

Matkalla nähtiin myös vapaasti liikkuvia lehmiä
Kuva

Löydettiin seikkailemalla vesiputouksille ja saatiin samalla Virolaisilta turisteilta tieto mitä pätkää Suomalaiset sinä päivänä ajaa.

Vesiputous oli todella hieno.
Kuva

Täällä tiet oli todella kuivia ja hiekka pölisi.
Kuva

Lopulta löydettiin 10-kilometrien metsätie seikkailuiden jälkeen kisapaikalle.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kisojen pika katselun jälkeen pystytettiin ruokaleiri pienen lammen ääreen, jossa jokainen kävi kuuman, hikisen ja pölyisen aamun jälkeen pulahtamassa.

Tämän pysähdyksen jälkeen alkoi meillä ongelmat auton kanssa.
Käynti huononi huononemistaan, kunnes lakkasi kokonaan.

Kahden tunnin remontti yrityksien jälkeen todettiin että kampiakselin asentotunnistimien nastojen välissä ei ollut vaadittavia ohmi määriä ja varaosaa ei tietenkään mukana.
Tästä alkoi liki 100km hinausmatka leiriin. Hinausmatkan aikana Wranglerista kärysi jarrut huolella, mutta pikku jäähdyttelyn jälkeen matka jatkui leiripaikalle.

Leiripaikka oli 50km ennen Wärtsilään, jonne olin hälyttänyt trailerijoukot pelastustehtäviin.

Leiri 4 oli kivalla niityllä.
Kuva

Päivä 5 oli pelkkä hinaus siirtymä Suomeen.
Kuvia jäi vain yksi. Suomeen tuleva tukki juna
Kuva

Kuva


Kaiken kaikkiaan matka oli todella hieno.
Kiitos kaikille mukana olleille.
Elokuun reissu on jo vahvasti mielessä :D

Meillä hajosi auto käyntikunnottomaksi
Mikon XJ:n lataus vaati aina pienen ajon ennenkuin se heräsi
Tanelilla WJ:ssä oireili sähköinen kaasupoljin.
Christianilla tuli ZJ:hin kosmeettisia tapioita
Villen XJ oli kai kaikkein toimivin tällä reissulla

Tässä sitten kaikki tällä erää

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 29.05.2013. 13:51

JERKKU kirjoitti: Lisäksi me löysimme viellä syvemmän ojan, jossa ilman snorkkelia oleva YJ haukkasi vedet sisään koneeseen (tästä minulla ei ole valitettavasti kuvia, mutta uskon että kalsareillaan autoa pelastavastaan ukosta satelee tänne kuvia jossain vaiheessa :D)
Jarnon pyynnostä :lol:
Kuva

Iso kiitos kaikille, erityisesti kalsareissaan keekoilevalle Jarnolle, ERITTÄIN mukavasta reissusta!! Askarrellaan ZJ taas kuntoon sitä silmälläpitäen, että ensi kerralla ei ainakaan helmat ole se pehmein kohta autossa :wink:

Yritän vielä tänään lykätä kaikki reissukuvat jakoon.
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

OnOff
Viestit: 43
Liittynyt: 26.03.2011. 18:09
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja OnOff » 29.05.2013. 14:11

Kalsareista viis, mutta missä on upotuskuvat. Mun kuvat on vielä kamerassa.
äks jii eiks joo...

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 29.05.2013. 14:47

Toi kalsarikuva sattui olemaan kännykän kameraan tallentunut. Siinä ei valitettavasti ollut yhtään kuvaa ko. upotuksesta... Kamerassa oli kyllä upotuksestakin muutama shotti. Sain kyllä jo kuvat kamerasta ulos, mutta en vielä jakoon... Hetki vielä, olkaa hyvä ;)
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 29.05.2013. 15:26

Höh... olinkin väärässä. Upotuksesta olikin muutama kuva kännyssä :roll:

Näin jälkeenpäin katsottuna toi ei näytä kovin pahalta, mutta eipä se kovin korkealla tosiaan ole se ilmanotto :?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 30.05.2013. 12:47

Käytin tänään Venäjällä ruhjoutuneen Jeepin katsastuksessa paskaisena ja jotakuinkin siinä kunnossa kun se Venäjän jäljiltä oli. Jo aiemmin irronneen taustapeilin liimasin kyllä lasiin, kiristin käsijarrun ja vaihdoin palaneen parkin polttimon. Leimahan sieltä sitten heilahti :D Ainoat huomautukset tuli reiästä toisessa vetarin kumissa ja umpioiden vaihdon jäljiltä liian ylös näyttävistä ajovaloista...

Vähän tuo auton tämän hetkinen yleisilme poiki keskustelua katsurin kanssa ja juteltiin siinä katsastuksen aikana miten hyvä reissu meillä oli :)
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 30.05.2013. 23:47

cmalino kirjoitti: Vähän tuo auton tämän hetkinen yleisilme poiki keskustelua katsurin kanssa ja juteltiin siinä katsastuksen aikana miten hyvä reissu meillä oli :)
Kuramadolla saa aina sympatiaa :D

OnOff
Viestit: 43
Liittynyt: 26.03.2011. 18:09
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja OnOff » 31.05.2013. 19:36

äks jii eiks joo...

Kirjoita vastaus