Venäjälle toukokuussa
Viisumisetä soitteli että huomenna lähtee passi paluumatkalle konsulaattikierrokselta. Tulee siis hyvissä ajoin
Tullipapereita tulostelin nipun mukaan.
Kaavake ainakin piti olla kaksipuolinen, irtolehdet ei kelvannut.
Mä tulostin venäjänkielisiä valmiiksitäytettyjä, katotaan miten käy.
Viimeyön unissa (painajainen?) jeepistä putosi taka-akselin banjo tielle keske n ajon. Toivottavasti ei ollut enneuni.
Katunavigaattoriinkin sain venäjän kartat, jotta onnistuu tiellä pysyminen.
Tullipapereita tulostelin nipun mukaan.
Kaavake ainakin piti olla kaksipuolinen, irtolehdet ei kelvannut.
Mä tulostin venäjänkielisiä valmiiksitäytettyjä, katotaan miten käy.
Viimeyön unissa (painajainen?) jeepistä putosi taka-akselin banjo tielle keske n ajon. Toivottavasti ei ollut enneuni.
Katunavigaattoriinkin sain venäjän kartat, jotta onnistuu tiellä pysyminen.
äks jii eiks joo...
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve! Huhhuh noita sinun unia, alkaa pian meikäläistä huolestuttamaan kun tuo oma Cherokeeni ei ole sieltä uusimmasta päästä (ei ole onneksi näyttänyt mitään vastaavia unia, ainakaan vielä...)! Ja painajainenhan tuommoinen on ihan selvästi.OnOff kirjoitti:"Viimeyön unissa (painajainen?) jeepistä putosi taka-akselin banjo tielle keske n ajon. Toivottavasti ei ollut enneuni. "
MH
Hyvä jos sulla on niitä kaavakkeita, voidaan sitten porukalla täytellä niitä sielä TB:llä (ja sitten uudelleen tullissa, kun ne on virheelliset )OnOff kirjoitti: Tullipapereita tulostelin nipun mukaan.
Kaavake ainakin piti olla kaksipuolinen, irtolehdet ei kelvannut.
Mä tulostin venäjänkielisiä valmiiksitäytettyjä, katotaan miten käy.
Viimeyön unissa (painajainen?) jeepistä putosi taka-akselin banjo tielle keske n ajon. Toivottavasti ei ollut enneuni.
Painajainenhan toi vaan oli, miten sinne nyt vois auton hajottaa ?
PS. Kaikki mukaantulijat, muistakaa ottaa pari toimivaa kynää (naapurin tullissa ei jaella niitä yhtään)
täyttäkää vaan iha manuaalisesti ne laput etukäteen vaik siel tepikalla. jos epäselvää mitä tulee mihinki ni kysykää vaikka joltai itään menevältä suomaliaiselta. varmasti jeesaavat.
säästää aikaa ja V-käyräkään ei takana tulevilla ehkä nouse nii paljoa odotellessa
ja mitkään valmiiks tulostellut ei sit varmaan kelpaa. pitäs olla se "pikku lappu" mikä tulee viisumin mukana / maahan tulo lämiskä. ...villi veikkaus vaan.
myö lähetää perjantain het ku ehitää suoraa pietariin. nuoriso hotelliin yöks, halpa ja hyvä. olikoha 12e yö ja ovelta näkyy Ladogan lähtö
säästää aikaa ja V-käyräkään ei takana tulevilla ehkä nouse nii paljoa odotellessa
ja mitkään valmiiks tulostellut ei sit varmaan kelpaa. pitäs olla se "pikku lappu" mikä tulee viisumin mukana / maahan tulo lämiskä. ...villi veikkaus vaan.
myö lähetää perjantain het ku ehitää suoraa pietariin. nuoriso hotelliin yöks, halpa ja hyvä. olikoha 12e yö ja ovelta näkyy Ladogan lähtö
Eli teltassa kaikki yöt, (eka leiripaikka on Hotelli Ol'Ginon leirintä alue, joten jos siellä haluaa silkkilakanoihin, niin se onnistuuOnOff kirjoitti:Oliko tarkoitus siis nukkua kaikki yöt teltassa, vai oliko ekalle yölle jotain muuta? Oliko leiripaikkoja jo tiedossa?
Entä minkälaista maisemaa on luvassa yleisesti?
Onko ruokakauppaa, tankkausta ja sensellasta jokapäivälle vai ollaanko pois sivistyksestä pidempään?
Tankkaukset ja ruokaostokset onnistuu päivittäin, mihinkään umpikorpeen ei olla menossa.
Eka yö on tosiaan sielä pietarissa ja käsittääkseni sillä turistipassilla päästään kisa-organisaation camp 1:lle, seuraavat yöt keksitään sitten omat leiripaikat.
Rennosti mennään ilman stressiä, niin hyvä tulee
Siihen custom declareison tullipaperiin (joita pitää tehdä 3kpl. ja vain kuskit) kirjoitetaan vain ja ainoastaan jos on jotain tullattavaa. Itse olen siinä luulossa, että meidän kolonnalla ei ole muuta tullattavaa kuin autot.latex kirjoitti:täyttäkää vaan iha manuaalisesti ne laput etukäteen vaik siel tepikalla. jos epäselvää mitä tulee mihinki ni kysykää vaikka joltai itään menevältä suomaliaiselta. varmasti jeesaavat.
säästää aikaa ja V-käyräkään ei takana tulevilla ehkä nouse nii paljoa odotellessa
Eli siihen ei laiteta kameroita ja 100€ kassoja, yms., siitä tulee vain kauhea härdelli jos siinä on turhia asioita.
Vain jos tullirajat ylittyy, niin ne asiat täytetään siihen kaksipuoleiseen lappuun.
Se pikkulappu, joka saadaan vasta rajalla, niin se on jokaisen rajan ylittäjän täytettävä. Paluupäivän voi laittaa arvioituna, se ei haittaa vaikka se ei olekkaan se päivä kun palaa.
Tulliselvityskaavakkeita tarviaa nykyään olla vain 2 menolappua, ainakin Svetossa.
Tuossa vähän täyttöohjetta:
http://www.kaakonnettipalvelu.fi/easyed ... li2011.pdf
Tuossa vähän täyttöohjetta:
http://www.kaakonnettipalvelu.fi/easyed ... li2011.pdf
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve! Mitenkäs lienee tuo Pietarissa cruisailu? Itsellä ei ole erillistä navigaattoria vaan Lumia 800 "paskalla" on menty eteenpäin. Onko kellään käsitystä saako siihen syötettyä tarvittavat tiedot Pietaria silmällä pitäen vai pitäneekö hankkia jostain Pietarin ihan vanhan hyvän ajan paperinen kartta. Onneksi olen ajoissa liikkeellä asian tiimoilta... hehheh!
p.s auto on ollut pakattuna jo hyvän tovin niin että täällä päin ollaan intoa täynnä kuin ilmapallo!
p.s auto on ollut pakattuna jo hyvän tovin niin että täällä päin ollaan intoa täynnä kuin ilmapallo!
MH
Mulla on nokia maps (HERE nykyään) kautta ladattu Pietarin kartat.
Onnistuu sillä Ovi sovelluksella.
Onnistuu sillä Ovi sovelluksella.
mikkotapani kirjoitti:Terve! Mitenkäs lienee tuo Pietarissa cruisailu? Itsellä ei ole erillistä navigaattoria vaan Lumia 800 "paskalla" on menty eteenpäin. Onko kellään käsitystä saako siihen syötettyä tarvittavat tiedot Pietaria silmällä pitäen vai pitäneekö hankkia jostain Pietarin ihan vanhan hyvän ajan paperinen kartta. Onneksi olen ajoissa liikkeellä asian tiimoilta... hehheh!
p.s auto on ollut pakattuna jo hyvän tovin niin että täällä päin ollaan intoa täynnä kuin ilmapallo!
Tänään tuli Lähialuematkoilta tekstiviesti että viisumi on valmis noudettavaksi Vähän ehti jo jännittää, että ehtiikö se ajoissa... Huomenna lähden tulemaan täältä Bagdadista Suomeen päin ja kai se pitää sitten torstaina uhrata ruokatunti viisumin noutoon... Kaikki pitäisi muuten olla jo ainakin ajateltuna valmiiksi. Vielä pitää jotenkin yrittää ehtiä toteuttaa kaikki mm. auton pakkaaminen
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve! Ja voi &%"½ &%"½... Laitoin kylmälaukun Cherokeehen ja muut laturit ym. reissua varten, sitten kytkentä, niin eikös tuo jännitemittari sitten näytä juuri ja juuri yli punaisen eikä nouse mihinkään vaikka kierroksia tarjoaa. Kuormat pois (valot, puhallin, kylmälaukku) ja tulos sama. Eikä edes moottorin käynti muutu kun ottaa kuormat pois. Maalaisjärjellä tuntuisi ettei lataa vaan ei mikään auto ole niin pitkään valot päällä käynyt ja startannut täysin pirteästi useamman kerran peräkkäin kun tuossa "ressukkaa" sitten äsken yömyöhään kiusasin. Kaiken lisäksi "check engine" valo alkoi palamaan jo heti kättelyssä. No tsekkasin ohjeen mukaan ja vikakoodit ilmoitti että akku on pois kytketty viimeisten 50 käynnistyskerran välillä ja että "alternator don't switch properly". Tokihan sieltä tuli myös se vikakoodi ilmastoinnin kompurastakin vaan kun sellaista ei tuossa meidän autossa ole ikinä ollutkaan.
Lisäksi vielä MAP-sensorista ilmoitti että manifoldin paine on sama onko kone käynnissä vai ei! Irrotin letkun imusarjasta koneen käydessä ja ihan varmasti paine-ero ei ole sama. Tuskastuneena irroitin sähköliittimen MAPilta ja kyllä vaikutti koneen käyntiin liki välittömästi eli jotenkin ainakin toimii. Olisko tuo virheilmoitus sitten niiltä ajoilta kun talvella tutkin noita mahdollisia ilmavuotoja ja irroittelin letkuja vuoron perään?
Akun navoilta mitattuna jännite koneen käydesä 12.2V ja valot sekä puhallin päällä. Autolla ajettu meidän puolesta n.130k ja laturi vaihdettu jossain välissä, en muista tarkkaan milloin.
Irroittelin akun kengät niitä puhdistellen, takaisin paikoilleen ja "check engine" valo vaan palaa vaan eipä anna enää vikakoodeja? Eikä jännitekkään nouse.
Perhana että sapettaa kun odotettu reissu edessä ja vielä Lumian mokomakin tunnistaa Pietarin kartat!
Mitäpä tehdä tässä tilanteessa?
Lisäksi vielä MAP-sensorista ilmoitti että manifoldin paine on sama onko kone käynnissä vai ei! Irrotin letkun imusarjasta koneen käydessä ja ihan varmasti paine-ero ei ole sama. Tuskastuneena irroitin sähköliittimen MAPilta ja kyllä vaikutti koneen käyntiin liki välittömästi eli jotenkin ainakin toimii. Olisko tuo virheilmoitus sitten niiltä ajoilta kun talvella tutkin noita mahdollisia ilmavuotoja ja irroittelin letkuja vuoron perään?
Akun navoilta mitattuna jännite koneen käydesä 12.2V ja valot sekä puhallin päällä. Autolla ajettu meidän puolesta n.130k ja laturi vaihdettu jossain välissä, en muista tarkkaan milloin.
Irroittelin akun kengät niitä puhdistellen, takaisin paikoilleen ja "check engine" valo vaan palaa vaan eipä anna enää vikakoodeja? Eikä jännitekkään nouse.
Perhana että sapettaa kun odotettu reissu edessä ja vielä Lumian mokomakin tunnistaa Pietarin kartat!
Mitäpä tehdä tässä tilanteessa?
MH
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Ja viisumi on kourassa.. tai siis passissa, mutta valmis ja minulla kuitenkin
Nyt sitten vaan muita kamoja haalimaan kasaan. Kiva että Jeepin sähköikkunat päätti lopettaa yhteistyön just ennen Irakin reissua ja ilmastointikin on luonnollisesti hengetön Pitänee tänään käydä vielä kokeilemassa ilmastoinnin täyttöä ja käydä varmuuden välttämiseksi kaikki sulakkeetkin vielä kertaalleen läpi... Kyllähän tosimiehet ajelee tilanteen vaatiessa pieni hiki pinnassa, tai jos alkaa heikottamaan, niin ovet raollaan
Nyt sitten vaan muita kamoja haalimaan kasaan. Kiva että Jeepin sähköikkunat päätti lopettaa yhteistyön just ennen Irakin reissua ja ilmastointikin on luonnollisesti hengetön Pitänee tänään käydä vielä kokeilemassa ilmastoinnin täyttöä ja käydä varmuuden välttämiseksi kaikki sulakkeetkin vielä kertaalleen läpi... Kyllähän tosimiehet ajelee tilanteen vaatiessa pieni hiki pinnassa, tai jos alkaa heikottamaan, niin ovet raollaan
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )