Venäjälle toukokuussa

Tänne tietoa ja raportteja muiden kuin kerhon järjestämistä tapahtumista.
OnOff
Viestit: 43
Liittynyt: 26.03.2011. 18:09
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja OnOff » 16.05.2013. 21:59

Viisumisetä soitteli että huomenna lähtee passi paluumatkalle konsulaattikierrokselta. Tulee siis hyvissä ajoin :)

Tullipapereita tulostelin nipun mukaan.
Kaavake ainakin piti olla kaksipuolinen, irtolehdet ei kelvannut.
Mä tulostin venäjänkielisiä valmiiksitäytettyjä, katotaan miten käy.

Viimeyön unissa (painajainen?) jeepistä putosi taka-akselin banjo tielle keske n ajon. Toivottavasti ei ollut enneuni.

Katunavigaattoriinkin sain venäjän kartat, jotta onnistuu tiellä pysyminen.
äks jii eiks joo...

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 17.05.2013. 15:28

OnOff kirjoitti:"Viimeyön unissa (painajainen?) jeepistä putosi taka-akselin banjo tielle keske n ajon. Toivottavasti ei ollut enneuni. "
Terve! Huhhuh noita sinun unia, alkaa pian meikäläistä huolestuttamaan kun tuo oma Cherokeeni ei ole sieltä uusimmasta päästä (ei ole onneksi näyttänyt mitään vastaavia unia, ainakaan vielä...)! Ja painajainenhan tuommoinen on ihan selvästi.
MH

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 17.05.2013. 22:30

OnOff kirjoitti: Tullipapereita tulostelin nipun mukaan.
Kaavake ainakin piti olla kaksipuolinen, irtolehdet ei kelvannut.
Mä tulostin venäjänkielisiä valmiiksitäytettyjä, katotaan miten käy.

Viimeyön unissa (painajainen?) jeepistä putosi taka-akselin banjo tielle keske n ajon. Toivottavasti ei ollut enneuni.
Hyvä jos sulla on niitä kaavakkeita, voidaan sitten porukalla täytellä niitä sielä TB:llä (ja sitten uudelleen tullissa, kun ne on virheelliset :D )

Painajainenhan toi vaan oli, miten sinne nyt vois auton hajottaa ? :roll:

PS. Kaikki mukaantulijat, muistakaa ottaa pari toimivaa kynää (naapurin tullissa ei jaella niitä yhtään)

OnOff
Viestit: 43
Liittynyt: 26.03.2011. 18:09
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja OnOff » 18.05.2013. 22:43

Oliko tarkoitus siis nukkua kaikki yöt teltassa, vai oliko ekalle yölle jotain muuta? Oliko leiripaikkoja jo tiedossa?


Entä minkälaista maisemaa on luvassa yleisesti?
Onko ruokakauppaa, tankkausta ja sensellasta jokapäivälle vai ollaanko pois sivistyksestä pidempään?
äks jii eiks joo...

latex
Viestit: 182
Liittynyt: 24.05.2008. 0:55
Paikkakunta: Konnunsuo

Viesti Kirjoittaja latex » 18.05.2013. 23:23

täyttäkää vaan iha manuaalisesti ne laput etukäteen vaik siel tepikalla. jos epäselvää mitä tulee mihinki ni kysykää vaikka joltai itään menevältä suomaliaiselta. varmasti jeesaavat.

säästää aikaa ja V-käyräkään ei takana tulevilla ehkä nouse nii paljoa odotellessa :)

ja mitkään valmiiks tulostellut ei sit varmaan kelpaa. pitäs olla se "pikku lappu" mikä tulee viisumin mukana / maahan tulo lämiskä. ...villi veikkaus vaan.

myö lähetää perjantain het ku ehitää suoraa pietariin. nuoriso hotelliin yöks, halpa ja hyvä. olikoha 12e yö :) ja ovelta näkyy Ladogan lähtö ;)

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 19.05.2013. 11:15

OnOff kirjoitti:Oliko tarkoitus siis nukkua kaikki yöt teltassa, vai oliko ekalle yölle jotain muuta? Oliko leiripaikkoja jo tiedossa?


Entä minkälaista maisemaa on luvassa yleisesti?
Onko ruokakauppaa, tankkausta ja sensellasta jokapäivälle vai ollaanko pois sivistyksestä pidempään?
Eli teltassa kaikki yöt, (eka leiripaikka on Hotelli Ol'Ginon leirintä alue, joten jos siellä haluaa silkkilakanoihin, niin se onnistuu :)

Tankkaukset ja ruokaostokset onnistuu päivittäin, mihinkään umpikorpeen ei olla menossa.

Eka yö on tosiaan sielä pietarissa ja käsittääkseni sillä turistipassilla päästään kisa-organisaation camp 1:lle, seuraavat yöt keksitään sitten omat leiripaikat.

Rennosti mennään ilman stressiä, niin hyvä tulee
latex kirjoitti:täyttäkää vaan iha manuaalisesti ne laput etukäteen vaik siel tepikalla. jos epäselvää mitä tulee mihinki ni kysykää vaikka joltai itään menevältä suomaliaiselta. varmasti jeesaavat.

säästää aikaa ja V-käyräkään ei takana tulevilla ehkä nouse nii paljoa odotellessa
Siihen custom declareison tullipaperiin (joita pitää tehdä 3kpl. ja vain kuskit) kirjoitetaan vain ja ainoastaan jos on jotain tullattavaa. Itse olen siinä luulossa, että meidän kolonnalla ei ole muuta tullattavaa kuin autot.
Eli siihen ei laiteta kameroita ja 100€ kassoja, yms., siitä tulee vain kauhea härdelli jos siinä on turhia asioita.
Vain jos tullirajat ylittyy, niin ne asiat täytetään siihen kaksipuoleiseen lappuun.

Se pikkulappu, joka saadaan vasta rajalla, niin se on jokaisen rajan ylittäjän täytettävä. Paluupäivän voi laittaa arvioituna, se ei haittaa vaikka se ei olekkaan se päivä kun palaa.

PikkuMyy
Viestit: 11
Liittynyt: 16.03.2013. 8:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja PikkuMyy » 19.05.2013. 13:24

Tulliselvityskaavakkeita tarviaa nykyään olla vain 2 menolappua, ainakin Svetossa.

Tuossa vähän täyttöohjetta:
http://www.kaakonnettipalvelu.fi/easyed ... li2011.pdf

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 20.05.2013. 20:59

Terve! Mitenkäs lienee tuo Pietarissa cruisailu? Itsellä ei ole erillistä navigaattoria vaan Lumia 800 "paskalla" on menty eteenpäin. Onko kellään käsitystä saako siihen syötettyä tarvittavat tiedot Pietaria silmällä pitäen vai pitäneekö hankkia jostain Pietarin ihan vanhan hyvän ajan paperinen kartta. Onneksi olen ajoissa liikkeellä asian tiimoilta... hehheh!

p.s auto on ollut pakattuna jo hyvän tovin niin että täällä päin ollaan intoa täynnä kuin ilmapallo!
MH

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 21.05.2013. 14:03

Mulla on nokia maps (HERE nykyään) kautta ladattu Pietarin kartat.
Onnistuu sillä Ovi sovelluksella.
mikkotapani kirjoitti:Terve! Mitenkäs lienee tuo Pietarissa cruisailu? Itsellä ei ole erillistä navigaattoria vaan Lumia 800 "paskalla" on menty eteenpäin. Onko kellään käsitystä saako siihen syötettyä tarvittavat tiedot Pietaria silmällä pitäen vai pitäneekö hankkia jostain Pietarin ihan vanhan hyvän ajan paperinen kartta. Onneksi olen ajoissa liikkeellä asian tiimoilta... hehheh!

p.s auto on ollut pakattuna jo hyvän tovin niin että täällä päin ollaan intoa täynnä kuin ilmapallo!

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 21.05.2013. 19:19

Tänään tuli Lähialuematkoilta tekstiviesti että viisumi on valmis noudettavaksi :) Vähän ehti jo jännittää, että ehtiikö se ajoissa... Huomenna lähden tulemaan täältä Bagdadista Suomeen päin ja kai se pitää sitten torstaina uhrata ruokatunti viisumin noutoon... Kaikki pitäisi muuten olla jo ainakin ajateltuna valmiiksi. Vielä pitää jotenkin yrittää ehtiä toteuttaa kaikki mm. auton pakkaaminen :roll:
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 21.05.2013. 23:55

Terve! Ja voi &%"½ &%"½... Laitoin kylmälaukun Cherokeehen ja muut laturit ym. reissua varten, sitten kytkentä, niin eikös tuo jännitemittari sitten näytä juuri ja juuri yli punaisen eikä nouse mihinkään vaikka kierroksia tarjoaa. Kuormat pois (valot, puhallin, kylmälaukku) ja tulos sama. Eikä edes moottorin käynti muutu kun ottaa kuormat pois. Maalaisjärjellä tuntuisi ettei lataa vaan ei mikään auto ole niin pitkään valot päällä käynyt ja startannut täysin pirteästi useamman kerran peräkkäin kun tuossa "ressukkaa" sitten äsken yömyöhään kiusasin. Kaiken lisäksi "check engine" valo alkoi palamaan jo heti kättelyssä. No tsekkasin ohjeen mukaan ja vikakoodit ilmoitti että akku on pois kytketty viimeisten 50 käynnistyskerran välillä ja että "alternator don't switch properly". Tokihan sieltä tuli myös se vikakoodi ilmastoinnin kompurastakin vaan kun sellaista ei tuossa meidän autossa ole ikinä ollutkaan.

Lisäksi vielä MAP-sensorista ilmoitti että manifoldin paine on sama onko kone käynnissä vai ei! Irrotin letkun imusarjasta koneen käydessä ja ihan varmasti paine-ero ei ole sama. Tuskastuneena irroitin sähköliittimen MAPilta ja kyllä vaikutti koneen käyntiin liki välittömästi eli jotenkin ainakin toimii. Olisko tuo virheilmoitus sitten niiltä ajoilta kun talvella tutkin noita mahdollisia ilmavuotoja ja irroittelin letkuja vuoron perään?

Akun navoilta mitattuna jännite koneen käydesä 12.2V ja valot sekä puhallin päällä. Autolla ajettu meidän puolesta n.130k ja laturi vaihdettu jossain välissä, en muista tarkkaan milloin.

Irroittelin akun kengät niitä puhdistellen, takaisin paikoilleen ja "check engine" valo vaan palaa vaan eipä anna enää vikakoodeja? Eikä jännitekkään nouse.

Perhana että sapettaa kun odotettu reissu edessä ja vielä Lumian mokomakin tunnistaa Pietarin kartat!

Mitäpä tehdä tässä tilanteessa?
MH

NewJuhani
Viestit: 42
Liittynyt: 27.10.2010. 23:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NewJuhani » 22.05.2013. 16:21

Oisko laturin pikavaihto tai ainakin uusi mukaan :roll: :wink:

tai akku on tullut kypsään ikään!

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 22.05.2013. 16:39

Terve! Joopa joo, laturi on tulossa pikatoimituksena eli pitäisi saada se hyppysiini jo tänäiltana eli illalla nähdään kuinkas äijän käy.
MH

NewJuhani
Viestit: 42
Liittynyt: 27.10.2010. 23:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NewJuhani » 22.05.2013. 17:48

Toivotaan et on siinä vika.
No varalaturi ei oo huono hankinta koskaan. 8)

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 23.05.2013. 12:25

Ja viisumi on kourassa.. tai siis passissa, mutta valmis ja minulla kuitenkin :lol: :lol:

Nyt sitten vaan muita kamoja haalimaan kasaan. Kiva että Jeepin sähköikkunat päätti lopettaa yhteistyön just ennen Irakin reissua ja ilmastointikin on luonnollisesti hengetön :roll: Pitänee tänään käydä vielä kokeilemassa ilmastoinnin täyttöä ja käydä varmuuden välttämiseksi kaikki sulakkeetkin vielä kertaalleen läpi... Kyllähän tosimiehet ajelee tilanteen vaatiessa pieni hiki pinnassa, tai jos alkaa heikottamaan, niin ovet raollaan 8)
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Kirjoita vastaus