cmalino kirjoitti: Pitänee tänään käydä vielä kokeilemassa ilmastoinnin täyttöä
Venäjälle toukokuussa
-
mikkotapani
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
No niin.
Jari.
Jeepistä meni mittausten mukaan YKK
Pieni matkapäiväkirja.
Päivä 1 - 2
Perjantai aamulla lähdettiin Jusslasta kohti Vaalimaata, jossa Mikko oli meitä odottelemassa.

Ajettiin Viipurista vanhaa rantatietä kohti Pietaria.
Välillä poikettiin metsään ja pidettiin Suomenlahden rannalla ensimmäinen ruokatauko.

Ruokapaikka

Pietarissa mentiin Ol'gino hotellin uljaalle leirintäalueelle ja pystytettiin Leiri 1.


Aamulla leirissä odotti pieni yllätys - Koiranäyttely

Mentiin parin auton vahvuudella katsomaan Iisakin kirkolle lähtöä ja päästiin samalla Miliisin tarkastukseen, mutta siitä selvittiin ilman sen suurempia murheita.
Ladoga trophyn lähtö oli näyttävä.




Perus XJ

Suomalaisia lähdösä

Tämän jälkeen hypättiin kaikkiin autoihin ja lähdettiin toteuttamaan seuraavaa siirtymää, suunnitelmissa oli mennä Käkisalmi Beachille, mutta ei päästy ihan niin pitkälle

Viime elokuussa käytiin siellä hylätyssä sotilaskylässä ja ei päästy puomeista läpi.
Olin kuitenkin katsonut googlen satelliitti kuvista että ihminen on tehnyt niin kummallisen näköiset rakennelmat, että nyt mennään takareittiä katsomaan.
Tässä satelliitti kuva (punainen viiva on meidän ajoreitti)

Eli se vasemmalla näkyvä on se itse kylä

Ja noi ympyrät on vähän veturitallin tyylisiä rakennelmia

Itse alueelle menee 15km pitkä betonitie ja kaikkien näiden siilojen välillä ja ympärillä liikkuu betonitie, tuon ympyrän muotoisen rakennelman yksi talo on kaareva ja sen "sisä pihalla" on selkeästi kääntöpöydän rakenteet.
Epäselvää on mitä salaista Neuvostoaikaan täällä on ollut.
Kun mysteeri oli suoritettu lähdettiin metsään.
Sieltä löytyi vähän pehmeämpiä ajouria ja vesi esteitä.

Vauhdiikkaalla tuulella olevan auton omistajan kehotus kuskille.
HAPPEA VAAN

WJ kestää hyvin vettä




Ajoura päättyi kuitenkin isoon ojaan ja sen jälkeiseen suo alueeseen, joten totesimme että nyt pidetään ruokatauko ja tehdään u-käännös.
Käännöksen ja ruokailun jälkeen seikkailimme isolle tielle jonkun vanhan kolhoosi laitoksen ohi. Tiilipäädyt ja puu-rungot oli antanut ajalle periksi.

Jatkoimme matkaa kohti Käkisalmea ja katsoin kartasta, että tuossa meille kiva oikopolku
Siellä oli unohdettu siltojen teko



Lisäksi me löysimme viellä syvemmän ojan, jossa ilman snorkkelia oleva YJ haukkasi vedet sisään koneeseen (tästä minulla ei ole valitettavasti kuvia, mutta uskon että kalsareillaan autoa pelastavastaan ukosta satelee tänne kuvia jossain vaiheessa
)
Muutama oja tässäkin kuitenkin oli vielä ylitettävänä


Lopultä tämän oikopolun päädyssä olikin mitä upein leiripaikka, jonne päättyi päivä 2.
Leiri elämän ilo oli ylimmillään tällä reissulla, mm. 1kpl. paikallinen nuorimies, joka oli juhlimassa 26v. synttäreitään joutui järveen 2-tunnin härkkimisen jälkeen. Yllättäävä oli kuitenkin se että Venäläinen tuli pyytämään anteeksi härkkimistään seuraavana aamuna.
Kuva leiristä



Päivä 3 - 4 tulee jatkossa
Jari.
Jeepistä meni mittausten mukaan YKK
Pieni matkapäiväkirja.
Päivä 1 - 2
Perjantai aamulla lähdettiin Jusslasta kohti Vaalimaata, jossa Mikko oli meitä odottelemassa.

Ajettiin Viipurista vanhaa rantatietä kohti Pietaria.
Välillä poikettiin metsään ja pidettiin Suomenlahden rannalla ensimmäinen ruokatauko.

Ruokapaikka

Pietarissa mentiin Ol'gino hotellin uljaalle leirintäalueelle ja pystytettiin Leiri 1.


Aamulla leirissä odotti pieni yllätys - Koiranäyttely

Mentiin parin auton vahvuudella katsomaan Iisakin kirkolle lähtöä ja päästiin samalla Miliisin tarkastukseen, mutta siitä selvittiin ilman sen suurempia murheita.
Ladoga trophyn lähtö oli näyttävä.




Perus XJ

Suomalaisia lähdösä

Tämän jälkeen hypättiin kaikkiin autoihin ja lähdettiin toteuttamaan seuraavaa siirtymää, suunnitelmissa oli mennä Käkisalmi Beachille, mutta ei päästy ihan niin pitkälle

Viime elokuussa käytiin siellä hylätyssä sotilaskylässä ja ei päästy puomeista läpi.
Olin kuitenkin katsonut googlen satelliitti kuvista että ihminen on tehnyt niin kummallisen näköiset rakennelmat, että nyt mennään takareittiä katsomaan.
Tässä satelliitti kuva (punainen viiva on meidän ajoreitti)

Eli se vasemmalla näkyvä on se itse kylä

Ja noi ympyrät on vähän veturitallin tyylisiä rakennelmia

Itse alueelle menee 15km pitkä betonitie ja kaikkien näiden siilojen välillä ja ympärillä liikkuu betonitie, tuon ympyrän muotoisen rakennelman yksi talo on kaareva ja sen "sisä pihalla" on selkeästi kääntöpöydän rakenteet.
Epäselvää on mitä salaista Neuvostoaikaan täällä on ollut.
Kun mysteeri oli suoritettu lähdettiin metsään.
Sieltä löytyi vähän pehmeämpiä ajouria ja vesi esteitä.

Vauhdiikkaalla tuulella olevan auton omistajan kehotus kuskille.
HAPPEA VAAN




Ajoura päättyi kuitenkin isoon ojaan ja sen jälkeiseen suo alueeseen, joten totesimme että nyt pidetään ruokatauko ja tehdään u-käännös.
Käännöksen ja ruokailun jälkeen seikkailimme isolle tielle jonkun vanhan kolhoosi laitoksen ohi. Tiilipäädyt ja puu-rungot oli antanut ajalle periksi.

Jatkoimme matkaa kohti Käkisalmea ja katsoin kartasta, että tuossa meille kiva oikopolku
Siellä oli unohdettu siltojen teko



Lisäksi me löysimme viellä syvemmän ojan, jossa ilman snorkkelia oleva YJ haukkasi vedet sisään koneeseen (tästä minulla ei ole valitettavasti kuvia, mutta uskon että kalsareillaan autoa pelastavastaan ukosta satelee tänne kuvia jossain vaiheessa
Muutama oja tässäkin kuitenkin oli vielä ylitettävänä


Lopultä tämän oikopolun päädyssä olikin mitä upein leiripaikka, jonne päättyi päivä 2.
Leiri elämän ilo oli ylimmillään tällä reissulla, mm. 1kpl. paikallinen nuorimies, joka oli juhlimassa 26v. synttäreitään joutui järveen 2-tunnin härkkimisen jälkeen. Yllättäävä oli kuitenkin se että Venäläinen tuli pyytämään anteeksi härkkimistään seuraavana aamuna.
Kuva leiristä



Päivä 3 - 4 tulee jatkossa
Päivät 3 - 5
Ilta meni sen verran myöhäiseksi, että lähtö viivästyi huomattavasti.
Kuitenkin kun lähdettiin, niin Mikon auto lakkasi lataamasta. Tätä setvittiin ilman ratkaisua vielä jonkin verran ennen kuin päästiin lähtemään.
Tästä oli tulossa siirtymä päivä.

Mikon laturi rupesi kuitenkin latamaan pienen tärisyttelyn jälkeen.
Pysähdyttiin Käkisalmelle tankkaamaan ja käytiin autotarvike liikkeessä hakemassa vara-akku. Jos lataus menisi kokonaan.
Autotarvikeliikkeen vieressä oli paloasema, jossa oli paikallista kalustoa ulkona.


Tie sortavalaan on todella huono ja siinä palaa aikaa.
Pysähdyttiin matkalla vähän syömään.


Tämän jälkeen suunnattiin leiripaikalle.



Päivänä 4- päätettiin lähteä etsimään kisoja ja kannustamaan suomalaisia.
Minulla oli tietoa alueista, mutta ei siitä koska Suomalaiset ovat missäkin.

Matkalla oli pieniä esteitä joita jouduimme ratkaisemaan

Ja hienoja maisemia


Matkalla pois leiristä löydettiin hylätty tehdas, jossa päätimme ottaa yhteiskuvan autoista.


Ei tullut täyttä varmuutta että mitä täällä on tehtyy, ilmeisesti jotain viljelyyn liittyvää??


Matkalla nähtiin myös vapaasti liikkuvia lehmiä

Löydettiin seikkailemalla vesiputouksille ja saatiin samalla Virolaisilta turisteilta tieto mitä pätkää Suomalaiset sinä päivänä ajaa.
Vesiputous oli todella hieno.

Täällä tiet oli todella kuivia ja hiekka pölisi.

Lopulta löydettiin 10-kilometrien metsätie seikkailuiden jälkeen kisapaikalle.








Kisojen pika katselun jälkeen pystytettiin ruokaleiri pienen lammen ääreen, jossa jokainen kävi kuuman, hikisen ja pölyisen aamun jälkeen pulahtamassa.
Tämän pysähdyksen jälkeen alkoi meillä ongelmat auton kanssa.
Käynti huononi huononemistaan, kunnes lakkasi kokonaan.
Kahden tunnin remontti yrityksien jälkeen todettiin että kampiakselin asentotunnistimien nastojen välissä ei ollut vaadittavia ohmi määriä ja varaosaa ei tietenkään mukana.
Tästä alkoi liki 100km hinausmatka leiriin. Hinausmatkan aikana Wranglerista kärysi jarrut huolella, mutta pikku jäähdyttelyn jälkeen matka jatkui leiripaikalle.
Leiripaikka oli 50km ennen Wärtsilään, jonne olin hälyttänyt trailerijoukot pelastustehtäviin.
Leiri 4 oli kivalla niityllä.

Päivä 5 oli pelkkä hinaus siirtymä Suomeen.
Kuvia jäi vain yksi. Suomeen tuleva tukki juna


Kaiken kaikkiaan matka oli todella hieno.
Kiitos kaikille mukana olleille.
Elokuun reissu on jo vahvasti mielessä
Meillä hajosi auto käyntikunnottomaksi
Mikon XJ:n lataus vaati aina pienen ajon ennenkuin se heräsi
Tanelilla WJ:ssä oireili sähköinen kaasupoljin.
Christianilla tuli ZJ:hin kosmeettisia tapioita
Villen XJ oli kai kaikkein toimivin tällä reissulla
Tässä sitten kaikki tällä erää
Ilta meni sen verran myöhäiseksi, että lähtö viivästyi huomattavasti.
Kuitenkin kun lähdettiin, niin Mikon auto lakkasi lataamasta. Tätä setvittiin ilman ratkaisua vielä jonkin verran ennen kuin päästiin lähtemään.
Tästä oli tulossa siirtymä päivä.

Mikon laturi rupesi kuitenkin latamaan pienen tärisyttelyn jälkeen.
Pysähdyttiin Käkisalmelle tankkaamaan ja käytiin autotarvike liikkeessä hakemassa vara-akku. Jos lataus menisi kokonaan.
Autotarvikeliikkeen vieressä oli paloasema, jossa oli paikallista kalustoa ulkona.


Tie sortavalaan on todella huono ja siinä palaa aikaa.
Pysähdyttiin matkalla vähän syömään.


Tämän jälkeen suunnattiin leiripaikalle.



Päivänä 4- päätettiin lähteä etsimään kisoja ja kannustamaan suomalaisia.
Minulla oli tietoa alueista, mutta ei siitä koska Suomalaiset ovat missäkin.

Matkalla oli pieniä esteitä joita jouduimme ratkaisemaan

Ja hienoja maisemia


Matkalla pois leiristä löydettiin hylätty tehdas, jossa päätimme ottaa yhteiskuvan autoista.


Ei tullut täyttä varmuutta että mitä täällä on tehtyy, ilmeisesti jotain viljelyyn liittyvää??


Matkalla nähtiin myös vapaasti liikkuvia lehmiä

Löydettiin seikkailemalla vesiputouksille ja saatiin samalla Virolaisilta turisteilta tieto mitä pätkää Suomalaiset sinä päivänä ajaa.
Vesiputous oli todella hieno.

Täällä tiet oli todella kuivia ja hiekka pölisi.

Lopulta löydettiin 10-kilometrien metsätie seikkailuiden jälkeen kisapaikalle.








Kisojen pika katselun jälkeen pystytettiin ruokaleiri pienen lammen ääreen, jossa jokainen kävi kuuman, hikisen ja pölyisen aamun jälkeen pulahtamassa.
Tämän pysähdyksen jälkeen alkoi meillä ongelmat auton kanssa.
Käynti huononi huononemistaan, kunnes lakkasi kokonaan.
Kahden tunnin remontti yrityksien jälkeen todettiin että kampiakselin asentotunnistimien nastojen välissä ei ollut vaadittavia ohmi määriä ja varaosaa ei tietenkään mukana.
Tästä alkoi liki 100km hinausmatka leiriin. Hinausmatkan aikana Wranglerista kärysi jarrut huolella, mutta pikku jäähdyttelyn jälkeen matka jatkui leiripaikalle.
Leiripaikka oli 50km ennen Wärtsilään, jonne olin hälyttänyt trailerijoukot pelastustehtäviin.
Leiri 4 oli kivalla niityllä.

Päivä 5 oli pelkkä hinaus siirtymä Suomeen.
Kuvia jäi vain yksi. Suomeen tuleva tukki juna


Kaiken kaikkiaan matka oli todella hieno.
Kiitos kaikille mukana olleille.
Elokuun reissu on jo vahvasti mielessä
Meillä hajosi auto käyntikunnottomaksi
Mikon XJ:n lataus vaati aina pienen ajon ennenkuin se heräsi
Tanelilla WJ:ssä oireili sähköinen kaasupoljin.
Christianilla tuli ZJ:hin kosmeettisia tapioita
Villen XJ oli kai kaikkein toimivin tällä reissulla
Tässä sitten kaikki tällä erää
Jarnon pyynnostäJERKKU kirjoitti: Lisäksi me löysimme viellä syvemmän ojan, jossa ilman snorkkelia oleva YJ haukkasi vedet sisään koneeseen (tästä minulla ei ole valitettavasti kuvia, mutta uskon että kalsareillaan autoa pelastavastaan ukosta satelee tänne kuvia jossain vaiheessa)

Iso kiitos kaikille, erityisesti kalsareissaan keekoilevalle Jarnolle, ERITTÄIN mukavasta reissusta!! Askarrellaan ZJ taas kuntoon sitä silmälläpitäen, että ensi kerralla ei ainakaan helmat ole se pehmein kohta autossa
Yritän vielä tänään lykätä kaikki reissukuvat jakoon.
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Toi kalsarikuva sattui olemaan kännykän kameraan tallentunut. Siinä ei valitettavasti ollut yhtään kuvaa ko. upotuksesta... Kamerassa oli kyllä upotuksestakin muutama shotti. Sain kyllä jo kuvat kamerasta ulos, mutta en vielä jakoon... Hetki vielä, olkaa hyvä 
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Höh... olinkin väärässä. Upotuksesta olikin muutama kuva kännyssä
Näin jälkeenpäin katsottuna toi ei näytä kovin pahalta, mutta eipä se kovin korkealla tosiaan ole se ilmanotto




Näin jälkeenpäin katsottuna toi ei näytä kovin pahalta, mutta eipä se kovin korkealla tosiaan ole se ilmanotto




Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Käytin tänään Venäjällä ruhjoutuneen Jeepin katsastuksessa paskaisena ja jotakuinkin siinä kunnossa kun se Venäjän jäljiltä oli. Jo aiemmin irronneen taustapeilin liimasin kyllä lasiin, kiristin käsijarrun ja vaihdoin palaneen parkin polttimon. Leimahan sieltä sitten heilahti
Ainoat huomautukset tuli reiästä toisessa vetarin kumissa ja umpioiden vaihdon jäljiltä liian ylös näyttävistä ajovaloista...
Vähän tuo auton tämän hetkinen yleisilme poiki keskustelua katsurin kanssa ja juteltiin siinä katsastuksen aikana miten hyvä reissu meillä oli
Vähän tuo auton tämän hetkinen yleisilme poiki keskustelua katsurin kanssa ja juteltiin siinä katsastuksen aikana miten hyvä reissu meillä oli
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

