BCM moduli WJ
Lähetetty: 01.10.2025. 10:15
Periaatteellista pähkäilyä, jos vaikka joku (Jamant?) tietäisi totuuden:
Omassa Wj:ssä oli sisävalojen itsestäänsyttymisongelmaa, mittariston ja ikkunoiden kyykähtämistä, vaihteiston sekoilua ja taisi jotain muutakin olla.
Nämä ilmenivät yleensä auton seisottua yön yli. Jos akun kengän irrotti vartiksi, auto toimi sen päivän.
No.. kaikki nuo korjaantuivat kun tilasin Puolasta purkaamolta käytetyn BCM modulin.
Tilalle tuli toinen pikkujuttu.
Katossa oleva Evic-näyttö ei näytä enää kulutuslukemia, instant-lukema voi olla 99 tai 1 l./100km
Jäljellä olevan ajomatkan näyttää käynnistäessä oikein (tai ainakin järkevän lukeman), esim. 180 km.
Liikkeelle lähtiessä lukema alkaa pikkuhiljaa suurenemaan, kunnes pysähtyy 800 km kohdalle.
Asiaa pähkäiltyäni aloin epäilemään josko uusi BCM olisikin peräisin dieselistä?
Tunniste Chrysler P/N P560 384 06AJ on sama molemmissa.
Voisiko dieselin/bensan keskenään erilaiset moottorin ohjausjärjestelmät aiheuttaa sen, että toisesta peräisin oleva moduli ei ymmärrä moottorinohjauksen lähettämää tietoa polttoaineen kulutuksesta?
Ja voisiko tätä BCM:ää ohjelmoida ymmärtämään bensavehkeen tietoja?
Edit: Ai niin. Myöskin sisävalojen viivettä ja tihkukytkimen viivettä olisi mukava saada lyhyemmäksi, jos sellainen yleensä on mahdollista ATK:n avulla?
Omassa Wj:ssä oli sisävalojen itsestäänsyttymisongelmaa, mittariston ja ikkunoiden kyykähtämistä, vaihteiston sekoilua ja taisi jotain muutakin olla.
Nämä ilmenivät yleensä auton seisottua yön yli. Jos akun kengän irrotti vartiksi, auto toimi sen päivän.
No.. kaikki nuo korjaantuivat kun tilasin Puolasta purkaamolta käytetyn BCM modulin.
Tilalle tuli toinen pikkujuttu.
Katossa oleva Evic-näyttö ei näytä enää kulutuslukemia, instant-lukema voi olla 99 tai 1 l./100km
Jäljellä olevan ajomatkan näyttää käynnistäessä oikein (tai ainakin järkevän lukeman), esim. 180 km.
Liikkeelle lähtiessä lukema alkaa pikkuhiljaa suurenemaan, kunnes pysähtyy 800 km kohdalle.
Asiaa pähkäiltyäni aloin epäilemään josko uusi BCM olisikin peräisin dieselistä?
Tunniste Chrysler P/N P560 384 06AJ on sama molemmissa.
Voisiko dieselin/bensan keskenään erilaiset moottorin ohjausjärjestelmät aiheuttaa sen, että toisesta peräisin oleva moduli ei ymmärrä moottorinohjauksen lähettämää tietoa polttoaineen kulutuksesta?
Ja voisiko tätä BCM:ää ohjelmoida ymmärtämään bensavehkeen tietoja?
Edit: Ai niin. Myöskin sisävalojen viivettä ja tihkukytkimen viivettä olisi mukava saada lyhyemmäksi, jos sellainen yleensä on mahdollista ATK:n avulla?