Commander ajovalon tasonsäätö
Commander ajovalon tasonsäätö
Commanderin toisen ajovalon tasonsäätö ei toimi. Toinen seuraa hienosti säätöä eli vika tuskin on muualla kuin itse umpion moottorissa tai jossain liitoksessa. Mitenkä tuota moottoria saisi houkuteltua liikkeelle?
Re: Commander ajovalon tasonsäätö
Liitin irti-liitin kiinni ja kopautus, jos ei rupee, niin sitten on hankalampi juttu...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Commander ajovalon tasonsäätö
Kopautus on jo tehty, mutta sillä ei toennut. Liittimenkin olisin jo irrottanut, mutta ensin pitää ottaa akku irti, jotta saa kummatkin kädet sekaan. Missä tuo moottori itse asiassa sijaitsee? Toivottavasti ei joudu ottamaan umpiota pois paikoiltansa, sillä sitä ei saa pois purkamatta ensin puskuria, maskin ym. En ole oikein koskaan ymmärtänyt kuka ääliö näitä oikein suunnittelee.
Re: Commander ajovalon tasonsäätö
Eipä tarvinnut akkua irroittaa. Korkeudensäätömoottori sijaitsee ajovalon takaosan yläreunassa lokasuojan puolella ja lähtee irti kääntämällä/pyöräyttämällä. Moottori oli ehjä ja toimii se vain oli pöyrähtänyt irti. Käänsin sen takaisin paikoillensa ja korkeussäätö toimii. Mutta ajovalo näyttää huomattavasti alemmaksi kuin oikeanpuoleinen. Valon korkeuden perussäädön voi ilmeisesti tehdä lampun takaa. Sieltä löytyy pyöriteltävä säätö, mutta sitä voi pyöritellä kumpaankin suuntaa vaikka kuinka paljon eikä korkeus muutu. Onko tuossa säädössä jokin lukitus vetämällä/työntämällä vai onko se vain yksinkertaisesti rikki?
Re: Commander ajovalon tasonsäätö
Ei oo lukitusta, joko on säätöpyörä tai kuusiokolo, mistä kääntää. En jaksa nyt käydä pihalta tarkistamassa omasta, koitan huomenna muistaa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Commander ajovalon tasonsäätö
Mulla on kuusiokolo, mutta sen pyörittely vaikka kuinka paljon ei vaikuta mitään. Avain painetaan ylhäältä koloon ja siinä on 90 asteen "kulmavaihde", joka pyörii kun avainta kääntää.
Auto kävi katsastuksessa, mutta jostain syystä katsastaja ei puuttunut tuohon korkeuseroon. Merkitsi vain otteeseen korjauskehotuksen moottorin toimimattomuudesta. No nythän se toimii, joten korjaus on tehty.
Kuntoon tuo olisi mukava saada koekeuden osaltakin, mutta uutta umpiota ei oikein haluaisi ostaa saati purkaa puoli keulaa, jotta sen saisi vaihdettua.
Auto kävi katsastuksessa, mutta jostain syystä katsastaja ei puuttunut tuohon korkeuseroon. Merkitsi vain otteeseen korjauskehotuksen moottorin toimimattomuudesta. No nythän se toimii, joten korjaus on tehty.
Kuntoon tuo olisi mukava saada koekeuden osaltakin, mutta uutta umpiota ei oikein haluaisi ostaa saati purkaa puoli keulaa, jotta sen saisi vaihdettua.
Re: Commander ajovalon tasonsäätö
Ajavalon tasonsäätöön vaikuttaa säätömoottorissa oleva mekaaninensäätö. Sitä pyörittelemällä ajovalon korkeus muuttuu. Se toinen säätö lähempänä syylaria on todennäköisesti kaukovalon säätö. Täytyy tutustua tuohon vielä lisää. Nyt ainakin lyhyet valot on säädetty kutakuinkin samalle tasolle.