Jeep Wrangler CRD 2007 mystisiä vikakoodeja!
Lähetetty: 11.03.2019. 9:04
Moi
Jeepissä on tässä kolmen viikon aikana ilmennyt mystisiä vikakoodeja. Vikakoodit on aktivoitunut kolmesti ja vaikuttaisi siltä, että tätä tapahtuu kun ilma lauhtuu pakkasilta plussan puolelle.'
Viimeksi perjantaina tapahtui seuraavaa:
- ajon aikana ABS, ESP ja moottorin vikavalo syttyivät ensin
- Mittaristo alkoi sekoilla täysin: nopeusmittari ja rundimittari vaihtelivat "perusasennon" ja oikean näyttämän välillä, automaattivaihteen kaikki "vaihdevalinnat" päälle, airbag merkkivalot vilkkuivat jne
Eli ihan käsittämätöntä sekoilua.
Luin vikakoodit ja yritin nollata ne (U0101, U0121, U0141, U0168, U1004, U1113). Nämä on luettu Motonetin halpis bluetooth lukijalla.
Pienen satunnaisen nykimisen saattelemana sain auton ajettua kotipihaan.
Auto seisoo nyt pihalla (akku irti).
Nuo vikakoodit viittaa kyllä siihen, että Bosch:n ECU taitaa sekoilla ja oikein kunnolla.
ECU:
BOSCH P05187175AG AE90A
(Bosch EDC16CP31)
Kysymyksiä:
Onko antaa suosituksia Uudenmaan alueella olevista ECU korjaamoista. Siis sellaisista, jotka pystyvät lukemaan datan ennen testaamista, purkin avaamista ja mahdollista korjaamista. Jos uusi ECU pitää ostaa, niin "paritus" olisi helpompaa kun vanha data on luettu yksi yhteen. Ei tarvitsisi käydä merkkiliikkeessä:) Auto kun seisoo kotipihalla ja merkkiliikkeeseen on matkaa sen 30km.
Onko autossa TCM -yksikköä? Sellaista en löytänyt auton sisältä ohjauspylvään vierestä (3,8 bensakoneessa on).
Konehuoneessa on ECU:n vieressä moottorin ruiskutusjärjestelmän ohjauinyksikkö mutta missä TCM on?
Kiitokset vastauksista.
-Isto
Jeepissä on tässä kolmen viikon aikana ilmennyt mystisiä vikakoodeja. Vikakoodit on aktivoitunut kolmesti ja vaikuttaisi siltä, että tätä tapahtuu kun ilma lauhtuu pakkasilta plussan puolelle.'
Viimeksi perjantaina tapahtui seuraavaa:
- ajon aikana ABS, ESP ja moottorin vikavalo syttyivät ensin
- Mittaristo alkoi sekoilla täysin: nopeusmittari ja rundimittari vaihtelivat "perusasennon" ja oikean näyttämän välillä, automaattivaihteen kaikki "vaihdevalinnat" päälle, airbag merkkivalot vilkkuivat jne
Eli ihan käsittämätöntä sekoilua.
Luin vikakoodit ja yritin nollata ne (U0101, U0121, U0141, U0168, U1004, U1113). Nämä on luettu Motonetin halpis bluetooth lukijalla.
Pienen satunnaisen nykimisen saattelemana sain auton ajettua kotipihaan.
Auto seisoo nyt pihalla (akku irti).
Nuo vikakoodit viittaa kyllä siihen, että Bosch:n ECU taitaa sekoilla ja oikein kunnolla.
ECU:
BOSCH P05187175AG AE90A
(Bosch EDC16CP31)
Kysymyksiä:
Onko antaa suosituksia Uudenmaan alueella olevista ECU korjaamoista. Siis sellaisista, jotka pystyvät lukemaan datan ennen testaamista, purkin avaamista ja mahdollista korjaamista. Jos uusi ECU pitää ostaa, niin "paritus" olisi helpompaa kun vanha data on luettu yksi yhteen. Ei tarvitsisi käydä merkkiliikkeessä:) Auto kun seisoo kotipihalla ja merkkiliikkeeseen on matkaa sen 30km.
Onko autossa TCM -yksikköä? Sellaista en löytänyt auton sisältä ohjauspylvään vierestä (3,8 bensakoneessa on).
Konehuoneessa on ECU:n vieressä moottorin ruiskutusjärjestelmän ohjauinyksikkö mutta missä TCM on?
Kiitokset vastauksista.
-Isto