Grandin käynnistyksenesto
Grandin käynnistyksenesto
Oiskos jollakin jotain kokemusta taikka vinkkiä saako käynnistykseneston ohitettua??Täällä napapiirin yläpuolella "kaukosäädin" jäätyy eikä ikinä halua totella! 

Riippuu vähän systeemistä, mutten suosittele, jos se on alkuperäinen. Poistolla on vaikutusta vakuutusmaksuihin ja muistaakseni 96 eteenpäin se on ollut pakollinen varuste Suomeen uutena tuoduissa autoissa. Ennen kannattaa kehittää jotain mikä estää kaukosäätimen hyytymisen.
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä
Saakos noihin kapuloihin miten vaihdettua pariston, ja millanen paristo sinne menee? Kattelin sitä enkä äkkiseltään löytänyt paikkaa mistä sen saa avattua.
Onko tommosta kapulaa mahdollista hankkia toista kappaletta, jos käy joku päivä niin että kyykkää koko kapistus?
Onko tommosta kapulaa mahdollista hankkia toista kappaletta, jos käy joku päivä niin että kyykkää koko kapistus?
Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Ainakin merkkiliikkeestä löytyy ja nehän vissiin pitää koodata vanhan avaimen kanssa uudelleen4x4_76 kirjoitti:Saakos noihin kapuloihin miten vaihdettua pariston, ja millanen paristo sinne menee? Kattelin sitä enkä äkkiseltään löytänyt paikkaa mistä sen saa avattua.

ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
Grandin -97 ajonesto...
Hiukka kiusallinen kun patterit hyytyvät, onneksi itselle kävi muutaman kilometrin päässä kotoa. Vaimon avaimet kehiin ja matka jatkui.
Mulla ainakin se musta neliskanttinen "pikkulaatikko", jossa on lock ja unlock-napit halkeaa keskeltä kahtia. Sisällä kaksi (todellakin kaksi) lithium-paristoa , joiden numeroa en muista. Ihan peruspattereita kuitenkin mutta kaksi.
Vaihto ja auton viereen painamaan nappia. Mulla ei ainakaan tarvitse uudelleenkoodausta vaan toimii saman tien.
Pari kertaa olen vaihtanut kumpaankin kaukosäätimeen. Mutta jos joku tietää, miten sen ajoneston saa järkevästi ohitettua, niin kiinnostunut olen minäkin.
Mulla ainakin se musta neliskanttinen "pikkulaatikko", jossa on lock ja unlock-napit halkeaa keskeltä kahtia. Sisällä kaksi (todellakin kaksi) lithium-paristoa , joiden numeroa en muista. Ihan peruspattereita kuitenkin mutta kaksi.
Vaihto ja auton viereen painamaan nappia. Mulla ei ainakaan tarvitse uudelleenkoodausta vaan toimii saman tien.
Pari kertaa olen vaihtanut kumpaankin kaukosäätimeen. Mutta jos joku tietää, miten sen ajoneston saa järkevästi ohitettua, niin kiinnostunut olen minäkin.
Harri
Käynnistyksenesto ei yleensä ole kaukosäätimessä, vaan avaimessa itsessään. Onko Jeepissä toisin?
Käynnistyksenestosysteemissä ei myöskään käytetä erillistä patteria.
Jos esto on avaimenperässä, auto ei käynnisty pelkällä avaimella.
Lukituksen kaukosäätimessä on yleensä hälytyksen päälle/poiskytkentä.
Lisäys / korjaus:
tosiaan, jos autossa on alkuperäinen lisävaruste hälytysjärjestelmä VTSS, niin siihen on kytketty langaton SKIS käynistyksenesto joka onyhteydessä avaimessa olevaan varsinaiseen SKIM käynnistyksenestoon.
Näin ainakin WJ:ssä
Aina oppii uutta, kun opiskelee
Käynnistyksenestosysteemissä ei myöskään käytetä erillistä patteria.
Jos esto on avaimenperässä, auto ei käynnisty pelkällä avaimella.
Lukituksen kaukosäätimessä on yleensä hälytyksen päälle/poiskytkentä.
Lisäys / korjaus:
tosiaan, jos autossa on alkuperäinen lisävaruste hälytysjärjestelmä VTSS, niin siihen on kytketty langaton SKIS käynistyksenesto joka onyhteydessä avaimessa olevaan varsinaiseen SKIM käynnistyksenestoon.
Näin ainakin WJ:ssä
Aina oppii uutta, kun opiskelee

WJ LTD QD 2.7 2003
Täsmennetään vielä että mulla tuli siis uusi kake autoon ja se piti koodata.. Pattereiden vaihto ei siis vaadi ainakaan tuossa omassa uudelleen koodausta.
kaverilta voi kysästä noista ajoneston poistosta jos meinaa kiusata. Sama kaveri myös tekee lastutuksia.. tavottaa http://www.savonautotune.fi
kaverilta voi kysästä noista ajoneston poistosta jos meinaa kiusata. Sama kaveri myös tekee lastutuksia.. tavottaa http://www.savonautotune.fi
Re: Grandin -97 ajonesto...
CR2016 paristot löytyi kaken sisältä. Jotain häikkää siinä on, kun kokeilin niin toimi seittemästä metristä ihan hyvin, väilillä taas saa seistä auton vieressä ja painella unlockia eikä mitään tapahdu. Lock painike taas toimii aina ku kokeilee, lienee tuo unlock enemmän käytetty niin on kulunut. Pitää nyt kuitenkin ensin laittaa uudet paristot kakeen.Harri kirjoitti:Mulla ainakin se musta neliskanttinen "pikkulaatikko", jossa on lock ja unlock-napit halkeaa keskeltä kahtia. Sisällä kaksi (todellakin kaksi) lithium-paristoa , joiden numeroa en muista. Ihan peruspattereita kuitenkin mutta kaksi.
Heikki