Sivu 1/1
ZJ Grand Cherokee vinkkejä sähköihin
Lähetetty: 27.10.2013. 19:53
Kirjoittaja Taisto
Tuli tosiaan sitten hommattua 98 Grandi emännälle harrastusautoksi.Nyt ajeltu pari pimeää iltaa ja palstalla tuttuja vikoja pukkaa.Eli mittarivalot himmenee ja kirkastuu,kun painaa säädintä niin kirkastuu jne.Siitä oli joku juttu aiemmin mutta siis potikka vialta tuntuu?Onko konstia tehdä joku hyppyjohto ja ohittaa potikka niinkuin aikoinaan Mazdassa piti tehdä jotta sai valot palamaan ensinkään?Vai vaihtaa potikka suosiolla?Saako niitä miten järkevästi ja mistä?Tuntuu että vaihteensiirron merkkivalot on kans hyvin himmeitä,vaikea näin aluksi totutella autoon kun siellä on niin pirun pimeää.
Coolant sensor bad vilkkuu näytöllä,siis mistä piti alkaa etsimään vikaa(Aiemmassa topikissa jäi epäselväksi)?Onko se nesteen määrän vai lämmön vai minkä anturi joka on bad?
Tässä nyt aluksi pari pikkuvikaa,saa nähdä miten yhteiselo Grandin kanssa tulee jatkumaan.Mutta on se minusta hieno auto ajaa.

Lähetetty: 27.10.2013. 23:59
Kirjoittaja rane58
Lisää glykolia syyläriin/paisuntasäiliöön.

Re: ZJ Grand Cherokee vinkkejä sähköihin
Lähetetty: 28.10.2013. 9:25
Kirjoittaja WinChester
Taisto kirjoitti:Tuli tosiaan sitten hommattua 98 Grandi emännälle harrastusautoksi.Nyt ajeltu pari pimeää iltaa ja palstalla tuttuja vikoja pukkaa.Eli mittarivalot himmenee ja kirkastuu,kun painaa säädintä niin kirkastuu jne.Siitä oli joku juttu aiemmin mutta siis potikka vialta tuntuu?Onko konstia tehdä joku hyppyjohto ja ohittaa potikka niinkuin aikoinaan Mazdassa piti tehdä jotta sai valot palamaan ensinkään?Vai vaihtaa potikka suosiolla?Saako niitä miten järkevästi ja mistä?Tuntuu että vaihteensiirron merkkivalot on kans hyvin himmeitä,vaikea näin aluksi totutella autoon kun siellä on niin pirun pimeää.
Coolant sensor bad vilkkuu näytöllä,siis mistä piti alkaa etsimään vikaa(Aiemmassa topikissa jäi epäselväksi)?Onko se nesteen määrän vai lämmön vai minkä anturi joka on bad?
Tässä nyt aluksi pari pikkuvikaa,saa nähdä miten yhteiselo Grandin kanssa tulee jatkumaan.Mutta on se minusta hieno auto ajaa.

Vaihdevalo voi olla irronnut pesästään, joten kirkastuu huomattavasti asentamalla sen oikealle paikalleen. Tehokkaampi lamppu voi auttaa, jos on jo paikallaan, eli 3W:n tilalle 5W:n lamppu.
Coolant sensor bad ilmoitus johtuu ajotietokoneen näytön juotosviasta. Joko siis näyttö vaihtoon tai vanhan korjaus. Mulla saattas olla yks ylimääräinen näyttö jossain laatikossa...
Lähetetty: 28.10.2013. 9:25
Kirjoittaja Cortti
Coolant sensor lienee siellä paisuntasäiliössä, mittaa nesteen määrää.
Onko 98 mallissa se mittarivalojen säätö liukukytkimellä? Sen pystyy muistaakseni korjaamaan, mikäli omaa hieman kolvaustaitoa. Netistä pitäisi löytyä amerikan poikien ohjeet.
Lähetetty: 28.10.2013. 17:54
Kirjoittaja Timo L
On liukukytkinmellä sisä- ja mittarivalot, ylös asti laittaen napsahtaa sisävalot päälle ja alhaalla himmeimmillään.
Coolant sensor bad VIC:issä on lähes aina virheilmoitus, eli kuten Winchester totesi niin piirilevyn kolvaukset murtuneet. Jos (kun) säiliössä oleva anturi ja VIC on ehjiä, niin tunnistin ilmoittaa vähäisestä nesteen määrästä Coolant Level Low ilmoituksella. Se taas yleensä on ihan aiheellinen ilmoitus ja kannattaa tarkistaa
Mitä tulee vaihteenvalitsimen valoon, niin ei se mitenkään erityisen himmeä ole. Itsellekin tosin muistaakseni vaihdoin 5W versioon, mutta kyllä sillä kolmewattisellakin pärjää jos se vain on paikallaan.
Lähetetty: 28.10.2013. 18:19
Kirjoittaja Taisto
Juu,paisunhtasäiliössä on nestettä ylämerkkiin saakka.Ja on juuri edelläkuvattu liukukytkin mittarivaloissa.Täytynee tutkailla asiaa kun myrsky on ohi.
Lähetetty: 29.10.2013. 12:56
Kirjoittaja jooo
Itsellä oli valokatkaisimen kanssa sama homma ja korjasin näin:
http://www.jeepforum.com/forum/f13/repa ... vy-702703/