Sivu 1/2
Grand Cherokeen sähkövika
Lähetetty: 10.06.2010. 20:22
Kirjoittaja Grandimies
Tais mennä Grandista laturi kun hyytyi tänään ihan mitään varoittamatta keskelle risteystä. 10km ajettiin ja siten sammui. Syttyi moottorin häiriövalo ja check gages valo eikä startannu kunnolla. Sitten kun saatiin auto hinattua korjaamolle niin ei löytyny mitään vikakoodeja ja auto lähti hyvin käyntiin. Sit päästiin 10km ja hyytyi taas. Ja samat vikavalot paloi taas. Sitten haettiin uus akku ja ei ku käyntiin ja taas 10km päässä sammui ja taas syttyi samat valot. Eli onkohan vika laturissa ettei se jaksa ladata akkua?
Lähetetty: 11.06.2010. 10:04
Kirjoittaja JAMANT
Ja ei tullu korjaamolla mieleen mitata latausta?? Tai testerillä katsoa latausjännitetietoa??
Mulla olis käytetty laturi hyllyssä tosta -99 purkuautosta!!
Lähetetty: 06.07.2010. 20:04
Kirjoittaja Grandimies
Ei ollukkaan laturissa vika vaan auto antoi vikakoodia kampiakselin asentotunnistimesta. Tilattiin uus anturi ja autolla pystyi ajamaan taas pienen lenkin ja kun oli ollut jonkun aikaa tyhjäkäynnillä niin sammui taas. Ja ei läheny käyntiin.. Vikakoodia ei antanu ja kierroslukumittari heilui itsekseen.. Oisko ideoita missä vois olla vika? Voisiko olla auton tietokoneessa?
Lähetetty: 12.07.2010. 19:18
Kirjoittaja Grandimies
Joo eli kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu ja vika on edelleen päällä. Auto sammuu kun on ajanu 10km eikä starttaa ennen kun on jäähtyny tunnin pari. Tuntuu kuin akku olisi loppu ja putkessa paukahtaa... Antaa taas kampiakselin asentotunnistimesta vikakoodia... Voisko olla jossain johdossa vikaa?
Lähetetty: 13.07.2010. 11:17
Kirjoittaja kozel
Jotkut bensakoneet (muutkin kuin jeep) antaa vikakoodia tuosta asentoanturista jos vikakoodit luetaan moottorin ollessa sammutettuna. Se on ihan normaalia koska tällöin ecu ei saa signaalia anturista koska kone ei pyöri.. Tuo kierroslukumittarin itsestään heiluminen voi johtua jännitteen heittelystä.
Sammuuko kone kuin avaimesta sammuttaisi eli kerralla vai rykien ja paukkuuko koneen sammuessa putkessa?
Ja kun moottori sitten jäähdyttyään sammuu niin lähteekö silloin hyvin käyntiin vai onko edelleen kuin akku olisi loppu ja paukkuuko tällöinkin putkessa?
Vastaavat oireet oli kerran omassa kulkineessa kun Hall-anturi oli hajalla. Virranjakajan vaihdon jälkeen toimi taas hyvin. Tuo putken paukekkin viittaisi siihen että sytty ei ole kohdallaan..
Lähetetty: 13.07.2010. 12:46
Kirjoittaja JAMANT
Kokeiles vaihtaa nokka-akselin asennontunnistin, siellä pelkääjän puolen kannessa sijaitsee, tuonnäköinen osa:
http://www.jamant.fi/staattori-cro56028133-p-2561.html
Jakajaahan tuossa 4.7 -koneessa ei ole!!
Lähetetty: 13.07.2010. 13:30
Kirjoittaja Grandimies
kozel kirjoitti:Jotkut bensakoneet (muutkin kuin jeep) antaa vikakoodia tuosta asentoanturista jos vikakoodit luetaan moottorin ollessa sammutettuna. Se on ihan normaalia koska tällöin ecu ei saa signaalia anturista koska kone ei pyöri.. Tuo kierroslukumittarin itsestään heiluminen voi johtua jännitteen heittelystä.
Sammuuko kone kuin avaimesta sammuttaisi eli kerralla vai rykien ja paukkuuko koneen sammuessa putkessa?
Ja kun moottori sitten jäähdyttyään sammuu niin lähteekö silloin hyvin käyntiin vai onko edelleen kuin akku olisi loppu ja paukkuuko tällöinkin putkessa?
Vastaavat oireet oli kerran omassa kulkineessa kun Hall-anturi oli hajalla. Virranjakajan vaihdon jälkeen toimi taas hyvin. Tuo putken paukekkin viittaisi siihen että sytty ei ole kohdallaan..
Auto sammuu kuin avaimesta kääntämällä ja ilman mitään varoituksia. Sitten kun on jäähtyny tunnin tai pari niin lähtee hyvin käyntiin ja ihan kun mitään vikaa ei olisi ollutkaan eikä pala mitkään varoitusvalot. Uusi akkukin on vaihdettu varmuudeksi. Vikakoodit katsottiin sammutettuna ja auton käydessä. Nyt auto on taas pajalla ja tutkvat siellä vikaa. Tällä kertaa merkkiliikkeessä, toivottavasti saisivat jotain selville. Täytyy ehdottaa sitä nokka-akselin asentotunnistinta niille.
Lähetetty: 15.07.2010. 18:44
Kirjoittaja Grandimies
Nyt on mekkikorjaamokin tutkinu autoa ja tuli siihen tulokseen että vika on nokka-akselin asentotunnistimessa. Laittavat tilaukseen sen ja toivottavasti tulisi sillä kuntoon.
Lähetetty: 16.07.2010. 10:14
Kirjoittaja JAMANT
Grandimies kirjoitti:Nyt on mekkikorjaamokin tutkinu autoa ja tuli siihen tulokseen että vika on nokka-akselin asentotunnistimessa. Laittavat tilaukseen sen ja toivottavasti tulisi sillä kuntoon.
Mulla olis hyllyssä semmoisia!!
Lähetetty: 19.07.2010. 20:02
Kirjoittaja Grandimies
Nyt on Jeeppiin vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin ja nyt tuntuis toimivan. Toimi ainakin 30km lenkin äsken..
Lähetetty: 25.01.2011. 10:23
Kirjoittaja dj_pirtu
Kirjoitetaan nyt tännekin että on muillekin sitten apua jos ja kun samaan vikaan törmää...
Täällä myös eilen teki ensimmäisen kerran sellasen tempun ettei lähtenyt käyntiin lämpimänä, puolentunnin seisottamisen jälkeen lähti. Ajossa ei sammu mutta vikakoodia heittää sillointällöin, joka on P0340 eli kampiakselin asentoanturihäikkä. Vielä ei ole satavarmaa että pätkiikö johto, onko antura sökö vai jotain ihan muuta. Ensiksi nyt tarkistan piuhat sekä putsaan liittimen ja jos ei mitään auta niin antura vaihtoon.
Lähetetty: 26.02.2011. 14:07
Kirjoittaja dj_pirtu
Kampiakselinantura vaihdettu ja nyt seurataan. Yhden lenkin jälkeen ei ainakaan vielä mitään...
Lähetetty: 26.02.2011. 16:34
Kirjoittaja dj_pirtu
dj_pirtu kirjoitti:Kampiakselinantura vaihdettu ja nyt seurataan. Yhden lenkin jälkeen ei ainakaan vielä mitään...
Eikä tullut kuntoon, samaa vikakoodia pukkaa ja nokka-akselin anturi tilattu.

Lähetetty: 02.03.2011. 20:40
Kirjoittaja dj_pirtu
Nokka-anturi vaihdettu eikä herjannut vielä. Ihankuin starttaisi helpommin ja kone kävisi heti tasaisemmin... tai sitten vaan luulen.
Lähetetty: 03.03.2011. 9:28
Kirjoittaja JAMANT
Joo, noi kannattaa vaihtaa molemmat anturit samalla kertaa...