Hassua, mulla on tuo, mutta ei se ennen osannut lukea niitä vaihteiston koodeja!! Täytyy varmaan taas kokeilla!!
WJ -01 Käynnistys häiriö.
-
Mä epäilen nyt jonkin sortin kosteus brobleemaa, kun toi webaston käyttö poisti ongelman kanssa.... Ja melkein voi 100% sanoo, että kylmemmän yön jälkeen, kun on yrittäny käyntiin ni ei lähe. Päivällä tuntuu riittävän auringon paistekin.
Mulla oli pari vuotta sitten prätkä, joka ei käynnistynyt kostealla ilmalla! Eikä koskaan kukaan löytänyt, että missä se vika sitten lopulta oli...? Nää tuntuu joskus olevan vähän yliluonnollisia juttuja...
Mulla oli pari vuotta sitten prätkä, joka ei käynnistynyt kostealla ilmalla! Eikä koskaan kukaan löytänyt, että missä se vika sitten lopulta oli...? Nää tuntuu joskus olevan vähän yliluonnollisia juttuja...

Tämmönenkin vuotokohta on olemassa, viesti on viime talvelta:
Näkis onko sillä vaikutusta asiaan.
Jos eberi on koneelle menevästä linjasta haaroitettu, kannattaisko kokeilla vaikka tukkia väliaikaisesti se eberin haara?kozel kirjoitti:Vika löytyi.. Linjan paineet karkasivat eberin haarotuksen suuntaan. Haarotus pois ja tankista oma linja eberille ja hyvin pelaa.. Lyheni eberin käytön jälkeinen starttikin. Muuten webaston ohjeen mukaan ei kannata tehdä tuota haarotusta vaan oma pilli tankkiin.
Näkis onko sillä vaikutusta asiaan.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
Tuo eberin haaroitus ongelma on lähinnä noissa Commonrail vehkeissä. Tuo WJ 3.1 kun on tuolla Bosch VE-pumpulla niin se ei tarvitse niin sitä peruspainetta pumpun imupuolelle.
Tuon WJ 3.1TD:n sähköpuolta en ole tullut niin tutkineeksi mutta seuraavat tutkailisin itse ainakin noin alkuun:
-Vikakoodit ja yhden esimerkki testerin mainitsinkin aikaisemmin
-Hehkut vaihtoon kun ovat helpot/edukkaat vaihtaa ja viallinen hehku karstottuu helposti ja sitten se vasta #&%! on vaihtaa varsinkin jos katkeaa kanteen.
-Lämpötila-anturin toiminta koska sen mukaan se määrittää noita hehkutuksia ja polttoaineen syöttöjä myös käynnistyksessä.
Esim. voi luulla että kone on lämmin ja siten antaa ruiskutuksen yms. sen mukaan..
-Pumpun ajoitus. Jos se on paljon myöhäsellään niin lähtee kylmänä huonosti mutta vähänkin lämpimänä jo paljon paremmin.. Se miten huonosti lähtee kylmänä riippuu siitä miten paljon se on pielessä.
Siinä nyt muutamia mitä näin iltasella pienen jeepistin mieleen putkahtaa..
Tuon WJ 3.1TD:n sähköpuolta en ole tullut niin tutkineeksi mutta seuraavat tutkailisin itse ainakin noin alkuun:
-Vikakoodit ja yhden esimerkki testerin mainitsinkin aikaisemmin
-Hehkut vaihtoon kun ovat helpot/edukkaat vaihtaa ja viallinen hehku karstottuu helposti ja sitten se vasta #&%! on vaihtaa varsinkin jos katkeaa kanteen.
-Lämpötila-anturin toiminta koska sen mukaan se määrittää noita hehkutuksia ja polttoaineen syöttöjä myös käynnistyksessä.
Esim. voi luulla että kone on lämmin ja siten antaa ruiskutuksen yms. sen mukaan..
-Pumpun ajoitus. Jos se on paljon myöhäsellään niin lähtee kylmänä huonosti mutta vähänkin lämpimänä jo paljon paremmin.. Se miten huonosti lähtee kylmänä riippuu siitä miten paljon se on pielessä.
Siinä nyt muutamia mitä näin iltasella pienen jeepistin mieleen putkahtaa..