Coomander taka abs anturin vaihto
Coomander taka abs anturin vaihto
Takana oikealla on abs anturi alkanut herjata vikakoodia ja kojetaulun joulukuusi syttynyt. Tuon vaihdosta ei oikein tahdo löytyä kuvia. Joutuuko jarrulevyn poistamaan vai saako anturin vaihdettua kilven takaa. Onko tuo anturijohdon pistoke auton alla ulkopuolella vai jossain sisätiloissa. Anturin vaihtohan ei ole kummoinen homma, mutta arvuuttelen kuinka paljon joutuu purkamaan, jotta pääsee käsiksi siihen.
Re: Coomander taka abs anturin vaihto
Kyllä se pitää irroittaa se levy, se anturi on lukittu ruuvilla sieltä ulkopuolelta, mutta reikä on sen verran tiukka ja ruoste pinenntää itä, ettei sitä anturia saa pois sieltä vetämällä, se pitää kammeta sisältäpäin. Töpseli on siellä pitkittäisrunkopalkin sisäreunassa, alustassa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Coomander taka abs anturin vaihto
Eli vähän sama projekti kuin etupyörissä. Eihän tuo nyt paha homma ole. Hyvä että tuo pistoke löytyy alustan puolelta niin ei joudu purkamaan taas takapenkkkejä ja mattoja kuten käsijarruvaijerin kanssa askarrellessa.
Re: Coomander taka abs anturin vaihto
Löytyi video XJ:n takapyöränlaakerin vaihdosta. Anturi on ilmeisesti XK:ssa samassa paikassa ja samanlainen.Tuon perusteella anturin pitäisi lähteä kilven takaa. Levyn purkaminen ei oikeastaan auta muuta kuin, että anturia pääsee lyömään irti sisäpuolelta. Täytyy aluksi yrittää raakaa voimaa ulkopuolelta ja lyödä taltta kilven ja anturin väliin. Luulisi siihen sen verran rakoa syntyvän, että kitkuttamalla irti lähtee.
https://www.youtube.com/watch?v=bfszbXz2DbM&t=766s
https://www.youtube.com/watch?v=bfszbXz2DbM&t=766s
Re: Coomander taka abs anturin vaihto
ei sisäpuoleltakaan lyömään pääse, on laippa tiellä (ei voi sanoa vetarin laipaksi, kun ei se ole vetariin yhteydessä kuin spooreilla), mutta sitä laippaa vasten kampeamalla lähtee... Voi käydä tuuri ja lähteä ulkopuoleltakin kampeamalla... XJ:n video ei ole vertailukelpoinen, kun on rumpujarruilla...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Coomander taka abs anturin vaihto
Kyllä tuosta XJ:n videosta kaiken oleellisen näki. Rumpu se on XK:ssakin käsijarru sellainen, joten voi arvioida mitä kaikkea on tiellä. En lähtenyt levyä/rumpua irrottelemaan vaan kampesin anturin laipan takaa irti. Hiljalleen kitkuttamalla lähtee vääntämällä ja heiluttelemalla. Aika tiukka sovite, mutta irtosi lähes 17 vuotta kiinni oltuaan. Uuden anturin sovite on myös tiukka, joten anturia kannattaa pyyhkäistä kevyesti viilalla, niin menee helpommin paikalleen. Vikakoodit pois ja hyvin toimii. Tietämättömyys ja liiallinen voiman käyttö korvasi tässäkin ammattitaidon.