Pakko kysyä kun ei tunnu vastauksia löytyvän. Mulla on grand cherokee 2002 2.7l vehke ja en saa millään ilmattua jarruja. Takapäästä murtui putki ja vaihdoin sen. Nyt sitten oon muutamaan kertaan ilmaillu joka nurkan ja pääsylinterinkin sekä koodinlukijalla abs-yksikönkin. Poljin vaan painuu "lattialle". Onko tässä nyt joku erikoisuus mitä en tiedä? niin ja mikä se kolmas haara taka-akselin päällä on? onko se jotenkin ilmattava myös?
Auttakaa avutonta
WJ:n jarrut
Re: WJ:n jarrut
Kolmas haara?? Se ruuvi jolla letkun haaroitin on kiinni akselissa on samalla perän huohotinyhde, ei tarvii ilmata sitä, se on auki toivottavasti muutenkin, sitä kautta perä hengittää...
Jos oot testerillä ilmannut pääsylinterin ja ABS-yksikön välistä ilmat pois (testerillä siksi, kun muuten ilma ei kulje, pääsylinterin paine ei riitä avaamaan solenoidia ilmalla, nesteellä kyllä, siksi testerillä ilmoitetaan, että nyt ilmataan, jolloin ABS-moduli avaa solenoidit ja ilma pääsee läpi) ja sen jälkeen jarrut normaalisti, se pitäis olla kunnossa tai sitten on pääsylinteristä kumit suorana... WJ:n jarrupoljin menee kyllä normaalikunnossa lattiaan kun vaan painaa. Kun satuloissa männät jumii, sitten ei mee... Ihme rakenne noissa, on yllättänyt mutkin pariin kertaan. Jarrut kumminkin ottaa jo aika ylhäällä ja jarruttaa tehokkaasti, mutta polkimen saa kyllä lattiaan...
Jos oot testerillä ilmannut pääsylinterin ja ABS-yksikön välistä ilmat pois (testerillä siksi, kun muuten ilma ei kulje, pääsylinterin paine ei riitä avaamaan solenoidia ilmalla, nesteellä kyllä, siksi testerillä ilmoitetaan, että nyt ilmataan, jolloin ABS-moduli avaa solenoidit ja ilma pääsee läpi) ja sen jälkeen jarrut normaalisti, se pitäis olla kunnossa tai sitten on pääsylinteristä kumit suorana... WJ:n jarrupoljin menee kyllä normaalikunnossa lattiaan kun vaan painaa. Kun satuloissa männät jumii, sitten ei mee... Ihme rakenne noissa, on yllättänyt mutkin pariin kertaan. Jarrut kumminkin ottaa jo aika ylhäällä ja jarruttaa tehokkaasti, mutta polkimen saa kyllä lattiaan...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WJ:n jarrut
Kiitoksia vastineesta....ei se auta kun tehdä uudestaan proseduurit... on kyllä pakko hieman ihmetellä tätä systeemiä.
Re: WJ:n jarrut
Kuten koko WJ, se on täynnä ihmeellisyyksiä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WJ:n jarrut
Yhtenä vaihtoehtona se että männän kuoppaan on jäänyt ilmaa ”jumiin” eikä se tule pois sieltä nipan kautta. Varsinkin jos mäntä on reilusti ulkona kun onnkuluneet palat ja/tai levyt. Käytä satuloita irti, purista männät ihan pohjaan asti ja ilmaa tovi alipainelaitteella ennen kuin poljet poljinta ollenkaan. Jos ei ole alipainelaitetta, laita letku nippaan ja anna hetken valua nestettä sieltä ennen kuin alat ilmaamaan polkemalla.
Re: WJ:n jarrut
No niin...onnistuihan se, nyt on jarrupoljin normi...ylhäältä nappaa kiinni..palatkin on kyllä kuluneet, joutuu vielä jarrurempan tekemään...mut nyt on kiva ajella kun ei tartte lattialle poljinta painaa...