Vaihtelin -93 XJ:hin jarrulevyt ja palat, etujarruista tietysti kysymys. Palojen metalliset yläpäät ovat syöneet siihen kohti missä lepäävät (osa olka-akselia?) kolot. Sama vika sekä oikealla että vasemmalla puolella. Palat eivät siis liu'u niin kuin niiden pitäisi. Jenkkifoorumeilta katsoin, että näitä "knuckleihin" tulleita koloja korjataan täyttämällä ne hitsaamalla ja sitten hiomalla ko. kohdat tasaiseksi.
Löytyisikö täältä foorumilta joku, jolla olisi välineet ja osaamista ja tekisi ko. homman korvausta vastaan? Auto on Helsingissä ja siirto onnistuu ihan ajamalla.
XJ, jarrupalojen syömät kolot hitsillä täyteen, kuka tekisi pk-seudulla?
Re: XJ, jarrupalojen syömät kolot hitsillä täyteen, kuka tekisi pk-seudulla?
Pykälien mukaan olkavarsia ei saa hitsata,, mutta ne on valuterästä ja alue niin pieni että mitään oikeata ongelmaa siitä hommasta ei ole. Jos oikein hifistelee niin tekisi esim. nikkelipuikolla, mutta menee hienosti ihan migilläkin. Kolmeen omaan akseliin tullut tuo tehtyä.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: XJ, jarrupalojen syömät kolot hitsillä täyteen, kuka tekisi pk-seudulla?
Kestäiskö tollasessa jos tekisi täytön esimerkiksi JB Weldillä? Maailmalla ainakin korjaavat mitä ihmeellisimpiä asioita tuolla eikä olis hitsaamista.
Re: XJ, jarrupalojen syömät kolot hitsillä täyteen, kuka tekisi pk-seudulla?
Voisihan tuota JB Weldiäkin kokeilla, ei se kohta kovin kummosella rasituksella ole kun kesti melkein 30 vuotta.
Laitoin myös yv:tä Timo L:lle.
Laitoin myös yv:tä Timo L:lle.
Re: XJ, jarrupalojen syömät kolot hitsillä täyteen, kuka tekisi pk-seudulla?
En laittaisi kemiallista metallia, vaan sulatettavaa metallia.. se on kuitenkin huomattavasti kovempaa, joten kestää mitä pitää.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: XJ, jarrupalojen syömät kolot hitsillä täyteen, kuka tekisi pk-seudulla?
Tähän sen verran päivitystä, että osaava hitsaaja löytyi jo tuossa jonkin aikaa sitten ja lopputulos on vallan erinomainen.
Vielä piti vaihtaa jarrusatulat, kun oikeanpuoleinen takkusi eikä herkistely auttanut. Uusissa olikin yllättäen metalliset jarrumännät, eivätkä ne alkuperäisen malliset keraamiset.
Vielä piti vaihtaa jarrusatulat, kun oikeanpuoleinen takkusi eikä herkistely auttanut. Uusissa olikin yllättäen metalliset jarrumännät, eivätkä ne alkuperäisen malliset keraamiset.