Xj 89 apparin takajarru jumissa. (ei abs)
Xj 89 apparin takajarru jumissa. (ei abs)
Jarru on jumissa mutta vain taaksepäin (vastapäivään). Eteenpäin sitten pyörii ihan hyvin. Asennussarja, jarruputket, kengät, sylinterit on vaihdettu viime kesänä. Aivan kuin joku olisi kironnut tuon apparin takajarrun, kun kesällä jouduin jarruja rassaamaan neljä kertaa, koska ei tuo automaattivaijerin sydeemi pelittänyt, kun koko säätöjärjestelmä oli rummun päällä makuullaan. etummainen kenkä ei suostu pysymään muuten paikallaan, kun kampeaa ylöspäin koko ajan mutta tappikin on vinossa kilpeä päin. Suoraan ei saa millään ilveellä. sylinterikin ei palauta riittävästi, kun painaa vastaa niin sitten toisen puolen kenkä lähtee liikkeelle . Liekkö paineensäädin mennyt mutta, kun toisen puolen jarru + etujarrut toimii niin eihän se sit kait oo mennyt.? Ainiin, kun ei ole rengas kiinni niin silloin pyörii molempiin suuntiin, jos rengas on kiinni niin silloin ei pyöri kuin toiseen suuntaan. ottakee nyt jotain selko nyt sit tästä .
Re: Xj 89 apparin takajarru jumissa. (ei abs)
Mulla oli sellainen pieni "kiinni-hirttäminen" saman takajarrun kengässä. Johtui siitä, kun jarrupinnan taustarauta oli irti siitä runko-osastaan. Pieni vääntymä siinä jarrukengässä aiheutti ennenaikaisen osumisen jarrurumpuun ja aina jotenkin "klonksahti".
Jarrukenkä irti, sen tarkka tarkistaminen siltä osin että metallin kaarevuus on joka kohdassa oikea ja mitään metallin murtumia ei ole. Oikaisu ja parilla hitsipistolla murtuma kiinni ja palikat kasaan. Tämä saattaa auttaa silloin jos jarrukengässä on jotain vääntymiä.
Mikäli se vääntymä on siinä rungon tapissa niin sitten ilmeisesti on muut oikaisut tarpeen. Luulen että sen tapin vinouma kyllä aiheuttaa vääntymää myös kenkiin.
Jarrukenkä irti, sen tarkka tarkistaminen siltä osin että metallin kaarevuus on joka kohdassa oikea ja mitään metallin murtumia ei ole. Oikaisu ja parilla hitsipistolla murtuma kiinni ja palikat kasaan. Tämä saattaa auttaa silloin jos jarrukengässä on jotain vääntymiä.
Mikäli se vääntymä on siinä rungon tapissa niin sitten ilmeisesti on muut oikaisut tarpeen. Luulen että sen tapin vinouma kyllä aiheuttaa vääntymää myös kenkiin.
Cherokee XJ -90 4.0 | Jo kolmas retkeily- ja näpertely Jeep XJ
Re: Xj 89 apparin takajarru jumissa. (ei abs)
Siis tarkoitatko yläpään tappia, joka saattaa olla irti? Ei se ole ainakaan murtunutkaan vielä ainakaan minulla. Ite tarkoitin sylinterin tappia, kun se on ylös ja kilpeä päin, joten nosta kenkää ylöspäin. minä ajattelin, että pitäs käydä sorvin ääressä katsomassa onko rumpu vääntynyt/kiero. rumpu itse on vissiin vielä orkis (canada) ja siinä on vielä yksi ylimääräinen uloke, joten se saattaa ottaa kenkään kiinni ehkä. Kengästä näkyy rantu ja sen teräksestäkin kiiltävä jälkiJeeppinen kirjoitti: ↑18.10.2018. 13:56Mulla oli sellainen pieni "kiinni-hirttäminen" saman takajarrun kengässä. Johtui siitä, kun jarrupinnan taustarauta oli irti siitä runko-osastaan. Pieni vääntymä siinä jarrukengässä aiheutti ennenaikaisen osumisen jarrurumpuun ja aina jotenkin "klonksahti".
Jarrukenkä irti, sen tarkka tarkistaminen siltä osin että metallin kaarevuus on joka kohdassa oikea ja mitään metallin murtumia ei ole. Oikaisu ja parilla hitsipistolla murtuma kiinni ja palikat kasaan. Tämä saattaa auttaa silloin jos jarrukengässä on jotain vääntymiä.
Mikäli se vääntymä on siinä rungon tapissa niin sitten ilmeisesti on muut oikaisut tarpeen. Luulen että sen tapin vinouma kyllä aiheuttaa vääntymää myös kenkiin.
Re: Xj 89 apparin takajarru jumissa. (ei abs)
No ni, tulihan se minullakin takajarrujen remontti eteen tässä jälkeenpäin hankitussa Cherokeessa.
Luulin säätöjen riittävän katsastukseen menoon, mutta olisi vaan pitänyt olla tarkempi - mittarihan on armoton.
Uusiksi meni molemman puolen kengät ja sylinterit. Jarruputket on valmiina odottamassa huomista kiinniruuvaamista.
Jos se nyt sitten sopisi katsastajallekin..... Tällaistahan tämä.
Mutta joo, sitten vasta kun sen sylinterin kumin ottaa irti niin näkyy kui ruosteessa/jumissa joku voi olla. Eipä ihme jos ei toimi kunnolla. Uuteen autoon tutustuminen ottaa aina aikansa ja eteen tulee uusia fiksattavia juttuja. Mutta terapiaahan tämä vaan ja pikkurahalla onneksi selviää
Luulin säätöjen riittävän katsastukseen menoon, mutta olisi vaan pitänyt olla tarkempi - mittarihan on armoton.
Uusiksi meni molemman puolen kengät ja sylinterit. Jarruputket on valmiina odottamassa huomista kiinniruuvaamista.
Jos se nyt sitten sopisi katsastajallekin..... Tällaistahan tämä.
Mutta joo, sitten vasta kun sen sylinterin kumin ottaa irti niin näkyy kui ruosteessa/jumissa joku voi olla. Eipä ihme jos ei toimi kunnolla. Uuteen autoon tutustuminen ottaa aina aikansa ja eteen tulee uusia fiksattavia juttuja. Mutta terapiaahan tämä vaan ja pikkurahalla onneksi selviää
Cherokee XJ -90 4.0 | Jo kolmas retkeily- ja näpertely Jeep XJ