WJ takajarrujen ilmaus ja nipat jumissa
WJ takajarrujen ilmaus ja nipat jumissa
En saanut ilmausnippoja auki, tai ainakaan vielä en viitsinyt vääntää kovin lujaa, ettei hajonnut ennen katsastusta.
Meni kuitenkin jarrut läpi katsastuksesta ilman ilmausta, kun olin putken edestä taakse vaihtanut. No putki täyteen nestettä,ennen kuin kiinni takaa,niin toimi riittävästi. Mut on aika pitkä liike jarrulkimessa.
Nyt tarvitaan vinkkejä nippojen avaamiseen. CRC:llä jo yrittäny ja tuumakokoisella hylsyllä.
Lämpöä en vielä ole yrittänyt laittaa, kun on se letku aika lähellä. Sellainen cremebrule tohotin löytyy
Mites muut on saanu noi auki?
Entä löytyiskö uudet nipat vaikka motonetistä?
Kiitos Jamantille nopeasta toimituksesta ja hyvästä palvelusta. Putki meni hyvin sujuvasti paikoilleen. Ja oli jo maanatai aamuna matkahuollossa,kun olit perjantaina lähettäny.
Meni kuitenkin jarrut läpi katsastuksesta ilman ilmausta, kun olin putken edestä taakse vaihtanut. No putki täyteen nestettä,ennen kuin kiinni takaa,niin toimi riittävästi. Mut on aika pitkä liike jarrulkimessa.
Nyt tarvitaan vinkkejä nippojen avaamiseen. CRC:llä jo yrittäny ja tuumakokoisella hylsyllä.
Lämpöä en vielä ole yrittänyt laittaa, kun on se letku aika lähellä. Sellainen cremebrule tohotin löytyy
Mites muut on saanu noi auki?
Entä löytyiskö uudet nipat vaikka motonetistä?
Kiitos Jamantille nopeasta toimituksesta ja hyvästä palvelusta. Putki meni hyvin sujuvasti paikoilleen. Ja oli jo maanatai aamuna matkahuollossa,kun olit perjantaina lähettäny.
WJ 4.0 2001
ZJ 4.0 1994
ZJ 4.0 1994
Re: WJ takajarrujen ilmaus ja nipat jumissa
Hyvä että kerkes ajoissa!!
Sopiva hylsy ilmausruuviin (6-kantainen, ei 12), jos ilmausruuvi on millinen, millinen hylsy (siis 10mm silloin) ja jos on tuumanen, niin tuumanen hylsy (se on silloin 3/8") ja sillä joko aukee tai menee poikki. Mulla ei oo WJ:n takasatulasta koskaan katkennu. Ja uusia ilmausruuveja on (rummun pärinää), arvaa kellä hyllyssä!!!
Sopiva hylsy ilmausruuviin (6-kantainen, ei 12), jos ilmausruuvi on millinen, millinen hylsy (siis 10mm silloin) ja jos on tuumanen, niin tuumanen hylsy (se on silloin 3/8") ja sillä joko aukee tai menee poikki. Mulla ei oo WJ:n takasatulasta koskaan katkennu. Ja uusia ilmausruuveja on (rummun pärinää), arvaa kellä hyllyssä!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WJ takajarrujen ilmaus ja nipat jumissa
Juu, 3/8 tuuman hylsy näytti sopivan. Täytyy varmaan kokeilla lämpöä. No tuntui kyllä eilen siltä ettei tuu nipat kestämään.
Jotenka ostoskoria tässä täyttelen jälleen. Vasen raidetangonpää pitää vaihtaa ja koiranluut taakse sai kevyen huomautuksen. No suurin työ taitaa olla kynnysten korjaus,mut materiaalina halvin . Luulin että WJ:ssä oltais parannettu ZJ:n kynnyksiä, no onhan siinä muovit ulospäin
Jotenka ostoskoria tässä täyttelen jälleen. Vasen raidetangonpää pitää vaihtaa ja koiranluut taakse sai kevyen huomautuksen. No suurin työ taitaa olla kynnysten korjaus,mut materiaalina halvin . Luulin että WJ:ssä oltais parannettu ZJ:n kynnyksiä, no onhan siinä muovit ulospäin
WJ 4.0 2001
ZJ 4.0 1994
ZJ 4.0 1994
Re: WJ takajarrujen ilmaus ja nipat jumissa
Ne helmat on sitten täynnä sitä vaahtoa, älä polta sitä autoa... Ja osaksi sen vaahdon takia ne ruostuukin, kerää kosteutta ja ruostuttaa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WJ takajarrujen ilmaus ja nipat jumissa
Aikamoiset uretaanimöykyt näyttää olevan.
https://youtu.be/IQWP1JrsNks?t=1m39s
Täytyy tutkia kuinka pahasti ruostunut muovien takaa. Ja vaihdanko koko helman RHS palkkiin. Ainakin helman sisäpuoleinen pohja meni joistakin kohdin helposti läpi.
https://youtu.be/IQWP1JrsNks?t=1m39s
Täytyy tutkia kuinka pahasti ruostunut muovien takaa. Ja vaihdanko koko helman RHS palkkiin. Ainakin helman sisäpuoleinen pohja meni joistakin kohdin helposti läpi.
WJ 4.0 2001
ZJ 4.0 1994
ZJ 4.0 1994
Re: WJ takajarrujen ilmaus ja nipat jumissa
Jos ilmausruuvit katkeaa sisään ja päätät ilmata jarruputkesta ja putki meinaa kiertyä poikki, niin kätevä korjaaja (fikseri) irrottaa sylinterin ruuvit jarrukilvestä ja pyörittää sylinteriä samalla, kun pitää lukkopihdillä jarruputkea ruostuneesta liittimestä paikoillaan. Sylinterin saa ilmattua tai vaihdettua ilman jarruputken vaihtoa.
Jeep on aito jeeppi.
Re: WJ takajarrujen ilmaus ja nipat jumissa
Tää ohje ei sovi WJ:hin, koska satulat ja letkut on kiinni toisissaan banjopultilla, sun ohje sopii rumpujarruihin ja WJ:ssä ei ole hydraulipiirissä rumpuja, käsijarru on rummussa...Tracker kirjoitti:Jos ilmausruuvit katkeaa sisään ja päätät ilmata jarruputkesta ja putki meinaa kiertyä poikki, niin kätevä korjaaja (fikseri) irrottaa sylinterin ruuvit jarrukilvestä ja pyörittää sylinteriä samalla, kun pitää lukkopihdillä jarruputkea ruostuneesta liittimestä paikoillaan. Sylinterin saa ilmattua tai vaihdettua ilman jarruputken vaihtoa.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WJ takajarrujen ilmaus ja nipat jumissa
Olen siirtynyt käyttämään kaikenlaisten ruostuneiden ruuvien kanssa sekoitusta 50/50 asetonia ja vaihteistoöljyä.
Sitä on valmiina nippakannussa ja ravistaa vaan sekaisin ennen käyttöä. Paremmin sillä ruuvit aukee kuin CRC ja WB40. Joutuubista opin tämän.
Sitä on valmiina nippakannussa ja ravistaa vaan sekaisin ennen käyttöä. Paremmin sillä ruuvit aukee kuin CRC ja WB40. Joutuubista opin tämän.
Cherokee XJ -90 4.0 | Jo kolmas retkeily- ja näpertely Jeep XJ
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
- Paikkakunta:
Re: WJ takajarrujen ilmaus ja nipat jumissa
Kuulostaa aika eksoottiselta sekoitukselta, kertoko juutuubi mihin tuon teho perustuu? Tarttee melkein kokeilla, aika pettynyt noihin crc yms. litkuihin.Jeeppinen kirjoitti:Olen siirtynyt käyttämään kaikenlaisten ruostuneiden ruuvien kanssa sekoitusta 50/50 asetonia ja vaihteistoöljyä.
Sitä on valmiina nippakannussa ja ravistaa vaan sekaisin ennen käyttöä. Paremmin sillä ruuvit aukee kuin CRC ja WB40. Joutuubista opin tämän.
Re: WJ takajarrujen ilmaus ja nipat jumissa
Aikalailla samanlaista litkua tulee käytettyä aseiden puhdistukseen eli varmaan vois tätäkin käyttää ruosteisille pulteille
CONTENTS: Ed's Red Bore Cleaner
1 part Dexron II, IIe or III ATF, GM Spec. D-20265 or later.
1 part Kerosene - deodorized, K1
1 part Aliphatic Mineral Spirits, Fed. Spec. TT-T-2981F, CAS
#64741-49-9, or may substitute "Stoddard Solvent", CAS #8052-41-3, or
equivalent, (aka "Varsol")
1 part Acetone, CAS #67-64-1.
(Optional up to 1 lb. of Lanolin, Anhydrous, USP per gallon, OK to
substitute Lanolin, Modified, Topical Lubricant, from the drug store)
CONTENTS: Ed's Red Bore Cleaner
1 part Dexron II, IIe or III ATF, GM Spec. D-20265 or later.
1 part Kerosene - deodorized, K1
1 part Aliphatic Mineral Spirits, Fed. Spec. TT-T-2981F, CAS
#64741-49-9, or may substitute "Stoddard Solvent", CAS #8052-41-3, or
equivalent, (aka "Varsol")
1 part Acetone, CAS #67-64-1.
(Optional up to 1 lb. of Lanolin, Anhydrous, USP per gallon, OK to
substitute Lanolin, Modified, Topical Lubricant, from the drug store)
Jeep Grand Cherokee WJ 2,7CRD
#288
#288
Re: WJ takajarrujen ilmaus ja nipat jumissa
Joskus ilmannu niin että polkee männät lähes ulos ja sitten puristaa ne ihan pohjaan niin että satulassa on letkun lähtö ylhäällä.. Mäntä tosin täytyy saada pumpattua ulos ensin.. ei optimaalinen eikä aina toimi varsinkin takajarruissa mut joskus toiminutkin..
kozel@ircnet