Sivu 1/2

ZJ:n jarruremonttia

Lähetetty: 06.11.2016. 22:11
Kirjoittaja Machist
Vaihtelin talvirenkaat ja alkaa nuo jarrupalat olla melko lopussa.
Onkos vinkkiä riittääkö pelkät jarrupalat, vai onko siellä muutakin mitä kannattaa jo etukäteen tilailla?

Eteen ei varmaan ole paha rasti vaihtaa noita mutta mites taakse? Pitäs varmaan ne käsijarrun hilut laittaa samalla?

Kuvassa tuota palaa näyttää olevan enemmän kun todellisuudessa on? ja edessä ulompi pala on kuluneempi kuin sisempi ja takana on toistepäin.
Nyt jarrut on alkaneet vinkua todella ärsyttävästi.

Kuva

Kuva


On muuten parasta huomata että latialla pyörii yksi "ylimääräinen" keskikuppi, kun kaikki renkaat on punottu paikalleen :mrgreen:

Kuva

Re: ZJ:n jarruremonttia

Lähetetty: 10.11.2016. 22:11
Kirjoittaja Machist
Eipä kait se auta kuin laittaa palat tilaukseen ja kattoa miten homma etenee..

Re: ZJ:n jarruremonttia

Lähetetty: 10.11.2016. 22:30
Kirjoittaja ZJ-Uivelo
Kannattaa varmaan myös liukutapit vaihtaa ja rasvata. Sekä tilata laadukkaat jarrupalat niin ei välttämättä inise niin helpolla.

Re: ZJ:n jarruremonttia

Lähetetty: 13.11.2016. 22:30
Kirjoittaja Machist
Mitenhän nuo takajarrut?
- edessä levyt on ruosteettomat, mutta takana on vain kapea raita keskellä levyä? kestääkö tuossa uudet palat?
- Tartteeko sinne käsijarruun uusia muuta kuin kengät?

Mietin just että jarrut ei ole jumitellu tms. niin menisköhän ne vahat tapit puhsituksella/rasvauksella :?:

Re: ZJ:n jarruremonttia

Lähetetty: 23.11.2016. 12:57
Kirjoittaja Kojootti324
Mitä työkaluja tarvii, että saa etujarrupalat pois?
Makkaa päällä ja pääsen vasta ehtoolla tutkimaan! :evil:

Niinkuinennakkoonkyselen!

Re: ZJ:n jarruremonttia

Lähetetty: 23.11.2016. 14:12
Kirjoittaja JAMANT
13mm tai 10mm kiintis ja ruuvari ja rengasavain, siis 19mm hylsy tai 18mm jos on rosterikupit orkkismuttereista tippunu...

Re: ZJ:n jarruremonttia

Lähetetty: 23.11.2016. 17:39
Kirjoittaja Kojootti324
No joo :evil:

Liukutapit liikku erittäin herkästi, vaikka toisen kumi olikin laitettu poikittain(liukutappi tuli keskeltä kumia läpi :shock: )

Mäntä on ilmeisesti vähän jumissa/ruosteessa ja puolet pölysuoja kumista puuttuu :shock:

Ei kai auta kuin antaa ensiapua ja tilata uudet kortongit :evil:

Re: ZJ:n jarruremonttia

Lähetetty: 23.11.2016. 18:55
Kirjoittaja JAMANT
Ei voi olla mäntä ruosteessa, kun keramiikka ei ruostu :wink: :wink:

Re: ZJ:n jarruremonttia

Lähetetty: 25.11.2016. 11:31
Kirjoittaja Machist
Kestääkö ne käsijarrun hilut yleensä kenkien vaihtoa vai pitäskö uudet hommata suosiolla?
Eli tällä hetkellä jarrut toimii ja käsijarrukin jopa, mutta hieman heikko pito on vaikka säädettiin katsastukseen.

Re: ZJ:n jarruremonttia

Lähetetty: 25.11.2016. 12:20
Kirjoittaja JAMANT
Machist kirjoitti:Kestääkö ne käsijarrun hilut yleensä kenkien vaihtoa vai pitäskö uudet hommata suosiolla?
Eli tällä hetkellä jarrut toimii ja käsijarrukin jopa, mutta hieman heikko pito on vaikka säädettiin katsastukseen.
Riippuu hilujen iästä ja yksilöstä, joissain on jousilevyt jo ihan paperia, joissain ei...

Re: ZJ:n jarruremonttia

Lähetetty: 07.12.2016. 8:18
Kirjoittaja Kojootti324
Eipä menny putkeen Jeepin jarru remontti :evil:

Muutaman päivän olen ajellut ja äsken meni jarrupoljin melkeen pohjaan :shock: Piti pumpata, että sai jarrut ja syttyi jarrujen varoitus valo!

Kokeilin pumpata, joskos järjestelmäs olis ilmaa, varoitusvalo sammui eikä poljin mennyt enää pohjaan :shock:

Nestettä ei oo hävinnyt ja auto on seissyt muutamia kertoja päivän ilman kyseistä vikaa :shock:

Re: ZJ:n jarruremonttia

Lähetetty: 07.12.2016. 10:33
Kirjoittaja Timo L
Et ilmeisesti siis jarruja ihmetellessä ilmannut jarruja ollenkaan, eli ei ole vahingossa voinut päästä ilmaa ABS- hydrauliyksikön sisälle?
Jos jarrupoljin käyttäytyy tuolla tavalla, niin olisiko pääsylinterissä sisäinen vuoto? Ei ole ihan mahdoton ajatus, itselläkin kerran oli vastaava - se oli paketista otettu kiiltävä A1 Cardonen "remanufactured" pääsylinteri. Ihmettelin kun jo ilmatessa oli ongelmia, ja selvisihän se syykin sitten lopulta miksi :lol:

Re: ZJ:n jarruremonttia

Lähetetty: 07.12.2016. 11:37
Kirjoittaja Kojootti324
Timo L kirjoitti:Et ilmeisesti siis jarruja ihmetellessä ilmannut jarruja ollenkaan, eli ei ole vahingossa voinut päästä ilmaa ABS- hydrauliyksikön sisälle?
Jos jarrupoljin käyttäytyy tuolla tavalla, niin olisiko pääsylinterissä sisäinen vuoto? Ei ole ihan mahdoton ajatus, itselläkin kerran oli vastaava - se oli paketista otettu kiiltävä A1 Cardonen "remanufactured" pääsylinteri. Ihmettelin kun jo ilmatessa oli ongelmia, ja selvisihän se syykin sitten lopulta miksi :lol:
Ilmasin jarrut!!!

Ei pitäis olla ilmaa päässyt ABS-yksikön sisälle...

Ja toimi ihan hyvin remontin jälkeen. Sitä pääsylinteriä epäilen vahvasti...

Ilmasin uudestaan jarrut, paineilma toimisella kannulla, eikä näkynyt ilmaa :shock:

Täytyy käydä kokeilemassa...

Re: ZJ:n jarruremonttia

Lähetetty: 12.12.2016. 16:42
Kirjoittaja Kojootti324
Ilmasin uusiks, eikä mun mielestä (sokee ku lepakko) siäl ollu ilmaa :shock:

On kuitenki viikon toiminu ja poljin tuntuma on parempi :shock:

Seiso (Jeeppi :oops: ) 2 päivää, eikä oireillut, epäilen vahvasti, että sielä oli näkymätöntä ilmaa!

Re: ZJ:n jarruremonttia

Lähetetty: 18.12.2016. 14:21
Kirjoittaja Kojootti324
Ettei aika tuu pitkäks...

Hantin taka jarrusta pala totaali loppu :evil:

No vauhtiputkasta uudet palat...

...eipä meinannut mahtua :shock:

Voiko palat olla liian paksut vai onko männän takana sontaa, ettei mäntä mee tarpeeks sisälle? :shock:

Piti laittaa puoliks kulunu pala, ettei jarrut jää päälle :shock: