Sivu 1/1
KJ ABS anturin lukuhäiriö
Lähetetty: 18.06.2016. 18:16
Kirjoittaja SaTi
Tervehdys
KJ 06 ABS vika oikea takapyörä alhainen jännite.
Sikäli kiusallinen vika, että lamauttaa crusigin ja sytyttää kolme häiriö valoa.
Tutkin asiaa ostin uuden anturin valmiisi ja aloitin operaation.
Tällä kertaa liitin hapettunut sinivirreää hapettumaa liittin täynnä. Eli tarvitaan uusi liitin.
En ole liitintä vielä saannut, mutta alustava kysymys korjaantuuko vika kun häiriö on poistettu vai joutuuko eirikseen poistamaan OBDII laitteella?
Jos meenee OBDII laitteen hankitaan niin mikä laite osaa ABS vikakoodin nollata?
Tarkoitan lähinnä sellaista alle 150€ laitetta.
Re: KJ ABS anturin lukuhäiriö
Lähetetty: 18.06.2016. 18:58
Kirjoittaja JAMANT
Mistäs ajattelit liittimen hankkia?? Ei niitä ole missään myynnissä uutena.... Tai en ole löytänyt... Mulla on käytettyjä ehjiä...
Re: KJ ABS anturin lukuhäiriö
Lähetetty: 18.06.2016. 19:05
Kirjoittaja JAMANT
Katsos vaan, nykyään niitäkin saa jo!!! Löysin uusia!! Täytyykin tilailla itsellekkin, noita menee...
Re: KJ ABS anturin lukuhäiriö
Lähetetty: 20.06.2016. 17:45
Kirjoittaja SaTi
Sain tai pikemminkin ehdin tänään hakea liittimen, näyttää anturi siihen sopivan paketissa S824 vähäreilu 10€
Kasi OBDII lukijaa on myös hankittuna, mutta Projekti on vielä vaiheessa.

Re: KJ ABS anturin lukuhäiriö
Lähetetty: 21.06.2016. 23:40
Kirjoittaja kozel
Voi olla niil alle 100e obd lukijoilla koodit tiukassa ABS puolelta.
Aika monella korjaamolla on esim. Bosch KTS jolla pitäis päästä tuo koodi poistamaan. Jotain kymppejä varmaan haluavat.
Tuolla käsikapulalla ei varmaan pääse ABS yksikköön
Re: KJ ABS anturin lukuhäiriö
Lähetetty: 22.06.2016. 6:38
Kirjoittaja JAMANT
Joo, mulla on yksi halpis, sen mielestä ABS:t kunnossa, vaikka ABS-valo paloi... Boschilla löytyi koodi...
Re: KJ ABS anturin lukuhäiriö
Lähetetty: 22.06.2016. 9:18
Kirjoittaja kozel
Juu ja jos perus OBD lukija niin eipä se monesti lue muuta kuin päästöihin vaikuttavat koodit tai sit koodit mutta vain moottorin ohjauksesta.
ABS moduli on oma tietokoneensa vaikka onkin samassa "verkossa" moottorin ohjauksenkanssa. Siksi täällä oli joku lukenut keskuslukituksen takia koodit ja siellä oli vaan lambda anturista koodi. Tämmöistä koodia ei kyl löydy keskuslukituksen modulista ja tämä meinaa sitä et nyt ollaan väärällä tietokoneella.
Sama olisi etsiä omasta tietokoneesta vikaa istumalla emännän tietokoneella. Onhan ne samassa verkossa tässä kotona.
Moni ajattelee sitä OBD:ta yhtenä ja samana järjestelmänä. Oikeesti se on vain liitin diagnoosilaitteille ja nykyisin standartoitu aika hyvin näiden päästöjärjestelmien testaamiseen 2001 ja uudemmat bensat ja olikohan 2003 ja uudemmat dieselit mutta ei se kerro edes kaikkia koodeja aina.
Muutenhan sen liittimen kautta pääsee vaan erilaisiin väyliin joissa on kyllä standartoituja väyliä. Kuitenkin nämä standartoidut väylät juttelee pääasiassa valmistajan sille koodaamaa kieltä ohjelmistotasolla ne vaan käyttää samaa protokollaa laitetasolla.
Siksi esim. mazda ja ford esim. omaa saman väylästandartin mutta ohjelmistot ei vaan puhu samaa kieltä.