KJ ABS anturin lukuhäiriö

Tänne tarinaa ja kysymyksiä jarruihin liittyen...
SaTi
Viestit: 3
Liittynyt: 18.06.2016. 17:54
Paikkakunta: Janakkala

KJ ABS anturin lukuhäiriö

Viesti Kirjoittaja SaTi » 18.06.2016. 18:16

Tervehdys

KJ 06 ABS vika oikea takapyörä alhainen jännite.
Sikäli kiusallinen vika, että lamauttaa crusigin ja sytyttää kolme häiriö valoa.

Tutkin asiaa ostin uuden anturin valmiisi ja aloitin operaation.
Tällä kertaa liitin hapettunut sinivirreää hapettumaa liittin täynnä. Eli tarvitaan uusi liitin.
En ole liitintä vielä saannut, mutta alustava kysymys korjaantuuko vika kun häiriö on poistettu vai joutuuko eirikseen poistamaan OBDII laitteella?
Jos meenee OBDII laitteen hankitaan niin mikä laite osaa ABS vikakoodin nollata?

Tarkoitan lähinnä sellaista alle 150€ laitetta.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: KJ ABS anturin lukuhäiriö

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.06.2016. 18:58

Mistäs ajattelit liittimen hankkia?? Ei niitä ole missään myynnissä uutena.... Tai en ole löytänyt... Mulla on käytettyjä ehjiä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: KJ ABS anturin lukuhäiriö

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.06.2016. 19:05

Katsos vaan, nykyään niitäkin saa jo!!! Löysin uusia!! Täytyykin tilailla itsellekkin, noita menee...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

SaTi
Viestit: 3
Liittynyt: 18.06.2016. 17:54
Paikkakunta: Janakkala

Re: KJ ABS anturin lukuhäiriö

Viesti Kirjoittaja SaTi » 20.06.2016. 17:45

Sain tai pikemminkin ehdin tänään hakea liittimen, näyttää anturi siihen sopivan paketissa S824 vähäreilu 10€ :)

Kasi OBDII lukijaa on myös hankittuna, mutta Projekti on vielä vaiheessa. :lol:

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: KJ ABS anturin lukuhäiriö

Viesti Kirjoittaja kozel » 21.06.2016. 23:40

Voi olla niil alle 100e obd lukijoilla koodit tiukassa ABS puolelta.
Aika monella korjaamolla on esim. Bosch KTS jolla pitäis päästä tuo koodi poistamaan. Jotain kymppejä varmaan haluavat.
Tuolla käsikapulalla ei varmaan pääse ABS yksikköön
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: KJ ABS anturin lukuhäiriö

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.06.2016. 6:38

Joo, mulla on yksi halpis, sen mielestä ABS:t kunnossa, vaikka ABS-valo paloi... Boschilla löytyi koodi...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: KJ ABS anturin lukuhäiriö

Viesti Kirjoittaja kozel » 22.06.2016. 9:18

Juu ja jos perus OBD lukija niin eipä se monesti lue muuta kuin päästöihin vaikuttavat koodit tai sit koodit mutta vain moottorin ohjauksesta.
ABS moduli on oma tietokoneensa vaikka onkin samassa "verkossa" moottorin ohjauksenkanssa. Siksi täällä oli joku lukenut keskuslukituksen takia koodit ja siellä oli vaan lambda anturista koodi. Tämmöistä koodia ei kyl löydy keskuslukituksen modulista ja tämä meinaa sitä et nyt ollaan väärällä tietokoneella.

Sama olisi etsiä omasta tietokoneesta vikaa istumalla emännän tietokoneella. Onhan ne samassa verkossa tässä kotona.

Moni ajattelee sitä OBD:ta yhtenä ja samana järjestelmänä. Oikeesti se on vain liitin diagnoosilaitteille ja nykyisin standartoitu aika hyvin näiden päästöjärjestelmien testaamiseen 2001 ja uudemmat bensat ja olikohan 2003 ja uudemmat dieselit mutta ei se kerro edes kaikkia koodeja aina.

Muutenhan sen liittimen kautta pääsee vaan erilaisiin väyliin joissa on kyllä standartoituja väyliä. Kuitenkin nämä standartoidut väylät juttelee pääasiassa valmistajan sille koodaamaa kieltä ohjelmistotasolla ne vaan käyttää samaa protokollaa laitetasolla.
Siksi esim. mazda ja ford esim. omaa saman väylästandartin mutta ohjelmistot ei vaan puhu samaa kieltä.
kozel@ircnet

Kirjoita vastaus