takajarrumännän suojakumi

Tänne tarinaa ja kysymyksiä jarruihin liittyen...
jokander
Viestit: 76
Liittynyt: 06.02.2013. 18:09
Paikkakunta:

takajarrumännän suojakumi

Viesti Kirjoittaja jokander » 25.08.2015. 15:48

Tilasinpa tuossa muun muassa suojakumit jarrumännille. Nyt kun olen sitä kasaamassa, niin tuo uusi kumi on aika tiukka, kun toiselta puolelta painaa ruuvimeisselillä paikalleen , toinen puoli irtoaa, olisko kellään vinkkejä miten sen saa paikalleen?

jokander
Viestit: 76
Liittynyt: 06.02.2013. 18:09
Paikkakunta:

Re: takajarrumännän suojakumi

Viesti Kirjoittaja jokander » 25.08.2015. 16:08

No menihän se ihmeen kaupalla paikalleen ruuvimeisselillä työntelemällä ja toiselta puoelta sormin pitämällä, toivottavasti nyt pysyy siinä.

jokander
Viestit: 76
Liittynyt: 06.02.2013. 18:09
Paikkakunta:

Re: takajarrumännän suojakumi

Viesti Kirjoittaja jokander » 10.09.2015. 19:31

Lisätiedoksi jos joku tekee samantapaisia hommia: Jarrumäntä on aika haperoa materiaalia. Yritin pihdeillä pyörittää mäntää, kun se ei meinannut paineilmalla tulla ulos sylinteristä. En puristanut edes lujaa noilla siirtoleukapihdeilla, kun jo hajosi mäntä. Ja uusi on aika kallis varsinkin toimituskuluineen. Aika paljon joutui toista sylinteriä hoonaamaan että sai männän liikkumaan. Mahtaakohan se turvota tai jotain? Sehän on jotain bakeliittia tai vastaavaa ainetta. Uusi mäntä tuli liikkuvaiseksi huomattavasti vähemmällä hoonauksella.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6294
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: takajarrumännän suojakumi

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 10.09.2015. 19:44

Se on keraaminen... Se ei johda lämpöä jarrunesteeseen yhtä hyvin kuin rautamäntä. Siksi ne käyttää nykyään noita... Ja siihen ne hyvät puolet sitten loppuikin, turpoaa, jumittaa, halkeilee...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus