Grand Cherokee WJ käsijarru

Tänne tarinaa ja kysymyksiä jarruihin liittyen...
Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6292
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.11.2013. 14:08

My quess is as good as Yours!! Ei voi tietää tutkimatta... Joko on kengät kaukana, pinnat poissa, vaijeri poikki, yhdysliitin irti, etuvaijeri poikki tai joku muu syy...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kurpelo
Viestit: 49
Liittynyt: 06.11.2013. 19:41
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Kurpelo » 28.11.2013. 8:39

No niin, aukaisin eilen keskikonsolia, jotta näin mitä on tapahtunut. Eli sen matkustamon puolella olevan vaijerin käsijarrukahvan pään nippa katkennut irti, joten ei toiminut. Paikalliselta marmoritiskilta tilasin vaijerin huomiseksi, että saan vkl aikana sen sepitettyä. Hinta muuten sama kuin sulla Jamant.! Ei paha siis. Onneksi Youtubesta löytyy vastaavien ongelmien kanssa painineita.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6292
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 28.11.2013. 9:02

Eli etuvaijeri poikki :wink:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kurpelo
Viestit: 49
Liittynyt: 06.11.2013. 19:41
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Kurpelo » 02.12.2013. 8:30

No niin, nyt on se "etu" vaijeri vaihdettu. Mutta käsijarrupa ei oikein pidäkään. Eli kahva nousee ylös tappiin asti. Jarru ei oikein pidä kunnolla siis. Mistäs ja mitenkä tuota voipi säätää.? Rummuista, kahvasta vai mistä.?

Kiitos taas jo etukäteen apunsa/neuvonsa antaneille.!

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6292
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 02.12.2013. 10:08

Ainoa säätö on kenkien säätö, jarrukilvestä kumitulppa pois ja tähtipyörästä kengät niin lähelle rumpua kuin menee ja kolme - viisi napsua takaisin!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kurpelo
Viestit: 49
Liittynyt: 06.11.2013. 19:41
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Kurpelo » 02.12.2013. 10:24

Kiitos taas Jamant! Näin vähän arvelinkin. On vaan aikas jämäkän oloiset nuo "tähdet". Onko siihen jotain omaa työkalua, yritin ihan vaan talttapäämeisselin kärjellä pyörittää, ei inahtanutkaan. Jouset siis ovat ilmeisesti niin jäykät...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6292
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 02.12.2013. 10:27

Mulla on sellainen sopivaan muotoon taivutettu ruuvari, sillä säätelen... Jos on ihan jumissa, ei ole säädetty varmaan koskaan ja on kierre ruostunut, joutuu sitten melkeen ottaan satulan pois ja se bracketin mihin satula kiinnittyy ja levyn ja herkistämään sitä kautta... Kokeile vielä, jos lähtis liikkeelle...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kurpelo
Viestit: 49
Liittynyt: 06.11.2013. 19:41
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Kurpelo » 02.12.2013. 10:34

Juu, pitää yrittää. Kiitos kannustuksesta.

Kurpelo
Viestit: 49
Liittynyt: 06.11.2013. 19:41
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Kurpelo » 16.12.2013. 13:36

Takajarrut purettu, säätömutteri herkistelty ja säädetty. Olivat siis aivan jumissa. Laitoin kuparitahnaa kierteisiin, jotta olisivat herkemmät seuraavalla kerralla.

Kirjoita vastaus