XJ Jarruttaessa jurinaa
XJ Jarruttaessa jurinaa
Elikkäs -92 xj ja jarruttaessa varovaisemmin rupeaa kuulumaan jurinaa ja rouskuva ääni loppuun yleensä hiljainen vauhti (ihan ko konehuoneen puolelta) kovassa vauhdissa ja kunnon jarrutus ei ongelmia (tosin huono pysähtymään, mut eiks ollu tyyppi vika )
Joskus saattaa ilman jarrutustakin ihan ryömimis vauhdilla alkaa jurina kuulumaan konehuoneen puolelta, ihan ku heti rattiputken takaa ja vasen puoli.
Päässäkö, vai cherossa vika?
Joskus saattaa ilman jarrutustakin ihan ryömimis vauhdilla alkaa jurina kuulumaan konehuoneen puolelta, ihan ku heti rattiputken takaa ja vasen puoli.
Päässäkö, vai cherossa vika?
XJ Cherokee limited -92 4.0 HO autom.
Sama tuli mieleen, voi olla esim. paskaiset anturit vetareiden päässä. Tosin silloin yleensäsytyttää vikavalon ja absit lopettaa toiminnan.
Onko tuo muuten oikeasti '92 eikä '91? '91 oli vielä bendixin absit mitkä pörisee ilman absien aktivoitumistakin, ja vanhemmiten kun systeemi alkaa hajota niin pörisee melkein joka jarrutuksessa. Jos on bendixin absit kyseessä niin muuta perinteisiksi jarruiksi..
Onko tuo muuten oikeasti '92 eikä '91? '91 oli vielä bendixin absit mitkä pörisee ilman absien aktivoitumistakin, ja vanhemmiten kun systeemi alkaa hajota niin pörisee melkein joka jarrutuksessa. Jos on bendixin absit kyseessä niin muuta perinteisiksi jarruiksi..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
No sitten vaatii jo testerillä koeajoa ja selvittää, mikä sen laukaisee...La-To kirjoitti:Jees, eli on -92 anturit tuli putsattua edestä ja takaa ja se ratas mitä anturi kokee, samalla kun käkkärivaijerin perään uusin. Ruksutus vaan jatkuu...
Tosin käytin just leimalla ja meni heittämällä läpi. Katsastusmieskin vaan hitusen ihmetteli ))
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: XJ Jarruttaessa jurinaa
XJ -92 jarruttaessa jurinaa siinä ihan viime hetkellä ennen pysähdystä. Samaa jurinaa myös ajettaessa hiljaisella alle 30 kmh vauhdilla just esim parkkipaikoilla. Ärsyttää.
ABS jarruissa ilmeisesti jotain. Mitä se on ja miten korjataan?
Jos haluaa ne abs't pois kokonaan niin miten se tehdään ja miten suhtautuu katsastus?
Kiitos neuvoista.
ABS jarruissa ilmeisesti jotain. Mitä se on ja miten korjataan?
Jos haluaa ne abs't pois kokonaan niin miten se tehdään ja miten suhtautuu katsastus?
Kiitos neuvoista.
Cherokee XJ -92 4.0 hankittu retkeilyautoksi ja fiilistelyyn
Re: XJ Jarruttaessa jurinaa
Se on jotain ABS- jarruissa, ja se korjataan joko lukemalla vikakoodit ja tarkistamalla johdot, ABS- kehät yms.., tai poistamalla ABS:it koska sen voi XJ:ssä tehdä. Voi toki olla niinkin simppeli juttu kuin rautapölyä jossain anturissa, ja putsauksen jälkeen toimii. Tai sitten jotain ihan muuta.Jeeppinen kirjoitti:XJ -92 jarruttaessa jurinaa siinä ihan viime hetkellä ennen pysähdystä. Samaa jurinaa myös ajettaessa hiljaisella alle 30 kmh vauhdilla just esim parkkipaikoilla. Ärsyttää.
ABS jarruissa ilmeisesti jotain. Mitä se on ja miten korjataan?
Todistus siitä että autoon on vaihdettu ABS- jarruttoman tarvittavat osat, ja ABS- järjestelmän oleelliset osat pois. Käytännössä tosin riittäisi muutaman jarruputken vaihto ja ABS hydrauli- ja äly-yksikön poisto. Taisi olla niin että myös jarrupaineen säädin on absittomassa erilainen, koska ABS- mallissa ABS- hoitaa jarrutasapainon säädön äärijarrutuksessa.Jos haluaa ne abs't pois kokonaan niin miten se tehdään ja miten suhtautuu katsastus?
Kiitos neuvoista.
'92 vuosimalliin tosin olisi fiksua asentaa '95 tai uudemman XJ:n tehostin ja pääsylinteri, koska noissa uudemmissa on parempi tehostin -> saa auton pysähtymään vähän helpommin.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: XJ Jarruttaessa jurinaa
Kas, viime vuosi hurahti enimmäkseen ilman jurinoita kun napsastiin relemurikka pois sähköverkosta lumettoman kelin ajaksi. Talveksi taas rele kiinni ja tuttua jurinaa peliin. Jarruhuollon yhteydessä poika huomasi abs kehän olevan vinossa ja se sai hieman oikaisevaa vasaraa. Heti tämän säädön jälkeen abs anturi ilmeisesti on paljon tyytyväisempi, koska jurinat hävis saman tien. Hyvä juttu että haitta poistui näinkin helpolla tavalla. Se sitten olikin sitä "jotain muuta". Nyt voikin rauhassa keskittyä takakontin ruostereikiin...huh...Timo L kirjoitti:Se on jotain ABS- jarruissa, ja se korjataan joko lukemalla vikakoodit ja tarkistamalla johdot, ABS- kehät yms.., tai poistamalla ABS:it koska sen voi XJ:ssä tehdä. Voi toki olla niinkin simppeli juttu kuin rautapölyä jossain anturissa, ja putsauksen jälkeen toimii. Tai sitten jotain ihan muuta.
Cherokee XJ -92 4.0 hankittu retkeilyautoksi ja fiilistelyyn