Sivu 1/2
Wj -99 3.1td jarrupoljin muuttuu kovaksi.
Lähetetty: 12.12.2010. 15:45
Kirjoittaja los grandos
Auto siis otsikossa mainittu, jarruissa ilmennyt outo piirre. Jos jarrua painaa kovaa niin poljin muuttuu kovaksi ja jarrutehostimen voima ikäänkuin häviää kun jarrua käyttää uudelleen. Vaiva häviää heti kun kiihdyttää niin voimakkaasti että luistonesto joutuu jarruttamaan jonkun pyörän pyörimistä.Muuten vaiva jää päälle. Aika vaikea oiretta selittää. Voisiko ilma aiheuttaa tälläistä? Jarrujen jumittaminen ?

Lähetetty: 12.12.2010. 21:22
Kirjoittaja Jeepp
! Just oli tulossa kysymään samaa asiaa, muuten sama auto mulla mutta -01
Tuossa piha tiellä vähä kaahailin ja koitin jarruja jostaki 30km/h vauhissa löin iha lukkoo ABS vasten painoin niin lujaa ku jaksaa ja ihmettelin ku meni aika jäykäksi eikä jarruttanu kunnolla mutta vähän ajan päästä palautu

Johtuiskohan pakkasesta jotenkin, ajo hetkellä oli hetkellä 23c ja auto oli aika kylmä.
Ja nii mistä tietää onko autossa luistonestoa? Ite en oo ainakaa ku oon sutinu

huomannu mitää että ois rajottanu, eikä oo mitää merkkivaloa tai nappia niinku yleensä on.
Lähetetty: 13.12.2010. 9:57
Kirjoittaja JAMANT
Ei oo Jeepeissä muuta luistonestoa, kuin lukkoja akseleissa (ellei nyt ihan 2010 -malleissa sitten jo olis)!! Jarrut ei ainakaan luistoja estele!!
Oliskohan alipaineen vähyyttä dieseleissä!! Alipainepumppu ei kylmänä ole ihan niin tehokas kuin lämpimänä!!
Lähetetty: 13.12.2010. 15:08
Kirjoittaja los grandos
Minkä takia pelkkä kierrosten nostaminen ei vaikuta asiaan mitenkään?Autolla saa ajaa monta kilometriä eikä silti tehostus palaa, voimakkaasti kiihdyttäessä siten että jokin pyörä ruopii niin tehostus alkaa heti toimimaan?
Outoa. Olen luullut että jarruttaa automaattisesti sutivaa pyörää

Lähetetty: 13.12.2010. 15:24
Kirjoittaja JAMANT
los grandos kirjoitti:Minkä takia pelkkä kierrosten nostaminen ei vaikuta asiaan mitenkään?Autolla saa ajaa monta kilometriä eikä silti tehostus palaa, voimakkaasti kiihdyttäessä siten että jokin pyörä ruopii niin tehostus alkaa heti toimimaan?
Outoa. Olen luullut että jarruttaa automaattisesti sutivaa pyörää

Tehostin on alipainetehostin!! Ei sutiminen vaikuta alipaineisiin!! Ja ei noissa ole muuta kuin ABS-jarrut!!
Lähetetty: 13.12.2010. 17:19
Kirjoittaja los grandos
Niinpä, sehän tässä outoa on miksi se sutiminen vaikuttaa asiaan. Vaikka pidät 5 minuuttia kierroksia korkealla niin tehostus ei palaa!! Jos jarrua käyttää normaalisti ei ongelmaa, ainoastaan jos painaa jarrua kovaa siten että abs toimii.

Lähetetty: 13.12.2010. 18:42
Kirjoittaja kozel
Tämä nyt on tarkkuusammuntaa haulikolla mutta kokeiles ottaa ABS:n sulake pois.
Lähetetty: 13.12.2010. 21:50
Kirjoittaja los grandos
Pitää koittaa tuota. Sellaisen vielä huomasin ,kun jarrua painaa kovaa kuuluu "vinkaisu" jonka jälkeen tehostus häviää... Poljin on tällöin jo aivan pohjassa. Onko wj.n jarrujen ilmauksessa mitään normaalista poikkeavaa jos vaikka jarrunesteet vaihtaisi?
Lähetetty: 14.12.2010. 8:20
Kirjoittaja Jeepp
Meillä on sama ongelma

mullakin vinkaisee ku polkaisee kunnolla. Mistähän se johtuu että kovettuu.
Lähetetty: 14.12.2010. 8:34
Kirjoittaja JAMANT
Teillä taitaa olla alipainetehostimesta kalvo(t) puhki?? Ei pitäis vingahtaa ollenkaan...
Lähetetty: 14.12.2010. 12:14
Kirjoittaja Jeepp
Paljon ne kalvot maksaa ja onko ite helppo vaihtaa, missä kohti se pumppu on.
Mistä se johtuu että ne rikkoutuu? Kesällä vaihettu jarrunesteet.
Lähetetty: 14.12.2010. 12:20
Kirjoittaja JAMANT
Jeepp kirjoitti:Paljon ne kalvot maksaa ja onko ite helppo vaihtaa, missä kohti se pumppu on.
Mistä se johtuu että ne rikkoutuu? Kesällä vaihettu jarrunesteet.
Tehostimeen ei saa kalvoja, joutuu vaihtamaan koko jarrutehostimen, alipainepumppu on koneen sisällä kampuran alla (vai olikos se nyt päällä, ei muista ja kuvaa ei jaksa kaivaa), kalvo on kumia ja kun tarpeeksi monta kertaa painaa jarrua, se kumi jostain kohtaa repeää, ei vaikuta jarrunesteet jarrutehostimen toimintaan!!
Lähetetty: 14.12.2010. 16:39
Kirjoittaja Jeepp
JAMANT kirjoitti:Jeepp kirjoitti:Paljon ne kalvot maksaa ja onko ite helppo vaihtaa, missä kohti se pumppu on.
Mistä se johtuu että ne rikkoutuu? Kesällä vaihettu jarrunesteet.
Tehostimeen ei saa kalvoja, joutuu vaihtamaan koko jarrutehostimen, alipainepumppu on koneen sisällä kampuran alla (vai olikos se nyt päällä, ei muista ja kuvaa ei jaksa kaivaa), kalvo on kumia ja kun tarpeeksi monta kertaa painaa jarrua, se kumi jostain kohtaa repeää, ei vaikuta jarrunesteet jarrutehostimen toimintaan!!
Onko tuosta huomattavaa haittaa kun se on rikki?
Mulla kyllä palautuu se polin normaaliksi aika pian.
Lähetetty: 14.12.2010. 16:51
Kirjoittaja JAMANT
Jeepp kirjoitti:
Onko tuosta huomattavaa haittaa kun se on rikki?
Tuskin siitä haittaa on, joutuu vaan käyttämään enemmän jalkavoimaa... Ja tuo jarrutehostimen kalvon puhkeaminen ei ole muuta kuin mun arvaus, vaihtoehdot on kumminkin aika vähissä...
Re: Wj -99 3.1td jarrupoljin muuttuu kovaksi.
Lähetetty: 04.01.2018. 9:59
Kirjoittaja Mehties
Löytykö vika jarruista? Itselle ilmeni sama ongelma
