
Wj -99 3.1td jarrupoljin muuttuu kovaksi.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 04.11.2010. 18:14
- Paikkakunta: Valkeala
Wj -99 3.1td jarrupoljin muuttuu kovaksi.
Auto siis otsikossa mainittu, jarruissa ilmennyt outo piirre. Jos jarrua painaa kovaa niin poljin muuttuu kovaksi ja jarrutehostimen voima ikäänkuin häviää kun jarrua käyttää uudelleen. Vaiva häviää heti kun kiihdyttää niin voimakkaasti että luistonesto joutuu jarruttamaan jonkun pyörän pyörimistä.Muuten vaiva jää päälle. Aika vaikea oiretta selittää. Voisiko ilma aiheuttaa tälläistä? Jarrujen jumittaminen ? 

! Just oli tulossa kysymään samaa asiaa, muuten sama auto mulla mutta -01
Tuossa piha tiellä vähä kaahailin ja koitin jarruja jostaki 30km/h vauhissa löin iha lukkoo ABS vasten painoin niin lujaa ku jaksaa ja ihmettelin ku meni aika jäykäksi eikä jarruttanu kunnolla mutta vähän ajan päästä palautu
Johtuiskohan pakkasesta jotenkin, ajo hetkellä oli hetkellä 23c ja auto oli aika kylmä.
Ja nii mistä tietää onko autossa luistonestoa? Ite en oo ainakaa ku oon sutinu
huomannu mitää että ois rajottanu, eikä oo mitää merkkivaloa tai nappia niinku yleensä on.
Tuossa piha tiellä vähä kaahailin ja koitin jarruja jostaki 30km/h vauhissa löin iha lukkoo ABS vasten painoin niin lujaa ku jaksaa ja ihmettelin ku meni aika jäykäksi eikä jarruttanu kunnolla mutta vähän ajan päästä palautu

Johtuiskohan pakkasesta jotenkin, ajo hetkellä oli hetkellä 23c ja auto oli aika kylmä.
Ja nii mistä tietää onko autossa luistonestoa? Ite en oo ainakaa ku oon sutinu

Jeep Grand Cherokee -01 QD
Ei oo Jeepeissä muuta luistonestoa, kuin lukkoja akseleissa (ellei nyt ihan 2010 -malleissa sitten jo olis)!! Jarrut ei ainakaan luistoja estele!!
Oliskohan alipaineen vähyyttä dieseleissä!! Alipainepumppu ei kylmänä ole ihan niin tehokas kuin lämpimänä!!
Oliskohan alipaineen vähyyttä dieseleissä!! Alipainepumppu ei kylmänä ole ihan niin tehokas kuin lämpimänä!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 04.11.2010. 18:14
- Paikkakunta: Valkeala
Tehostin on alipainetehostin!! Ei sutiminen vaikuta alipaineisiin!! Ja ei noissa ole muuta kuin ABS-jarrut!!los grandos kirjoitti:Minkä takia pelkkä kierrosten nostaminen ei vaikuta asiaan mitenkään?Autolla saa ajaa monta kilometriä eikä silti tehostus palaa, voimakkaasti kiihdyttäessä siten että jokin pyörä ruopii niin tehostus alkaa heti toimimaan?
Outoa. Olen luullut että jarruttaa automaattisesti sutivaa pyörää
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 04.11.2010. 18:14
- Paikkakunta: Valkeala
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 04.11.2010. 18:14
- Paikkakunta: Valkeala
Tehostimeen ei saa kalvoja, joutuu vaihtamaan koko jarrutehostimen, alipainepumppu on koneen sisällä kampuran alla (vai olikos se nyt päällä, ei muista ja kuvaa ei jaksa kaivaa), kalvo on kumia ja kun tarpeeksi monta kertaa painaa jarrua, se kumi jostain kohtaa repeää, ei vaikuta jarrunesteet jarrutehostimen toimintaan!!Jeepp kirjoitti:Paljon ne kalvot maksaa ja onko ite helppo vaihtaa, missä kohti se pumppu on.
Mistä se johtuu että ne rikkoutuu? Kesällä vaihettu jarrunesteet.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Onko tuosta huomattavaa haittaa kun se on rikki?JAMANT kirjoitti:Tehostimeen ei saa kalvoja, joutuu vaihtamaan koko jarrutehostimen, alipainepumppu on koneen sisällä kampuran alla (vai olikos se nyt päällä, ei muista ja kuvaa ei jaksa kaivaa), kalvo on kumia ja kun tarpeeksi monta kertaa painaa jarrua, se kumi jostain kohtaa repeää, ei vaikuta jarrunesteet jarrutehostimen toimintaan!!Jeepp kirjoitti:Paljon ne kalvot maksaa ja onko ite helppo vaihtaa, missä kohti se pumppu on.
Mistä se johtuu että ne rikkoutuu? Kesällä vaihettu jarrunesteet.
Mulla kyllä palautuu se polin normaaliksi aika pian.
Jeep Grand Cherokee -01 QD
Tuskin siitä haittaa on, joutuu vaan käyttämään enemmän jalkavoimaa... Ja tuo jarrutehostimen kalvon puhkeaminen ei ole muuta kuin mun arvaus, vaihtoehdot on kumminkin aika vähissä...Jeepp kirjoitti:
Onko tuosta huomattavaa haittaa kun se on rikki?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Wj -99 3.1td jarrupoljin muuttuu kovaksi.
Löytykö vika jarruista? Itselle ilmeni sama ongelma 
