Wj -99 3.1td jarrupoljin muuttuu kovaksi.

Tänne tarinaa ja kysymyksiä jarruihin liittyen...
los grandos
Viestit: 9
Liittynyt: 04.11.2010. 18:14
Paikkakunta: Valkeala

Wj -99 3.1td jarrupoljin muuttuu kovaksi.

Viesti Kirjoittaja los grandos » 12.12.2010. 15:45

Auto siis otsikossa mainittu, jarruissa ilmennyt outo piirre. Jos jarrua painaa kovaa niin poljin muuttuu kovaksi ja jarrutehostimen voima ikäänkuin häviää kun jarrua käyttää uudelleen. Vaiva häviää heti kun kiihdyttää niin voimakkaasti että luistonesto joutuu jarruttamaan jonkun pyörän pyörimistä.Muuten vaiva jää päälle. Aika vaikea oiretta selittää. Voisiko ilma aiheuttaa tälläistä? Jarrujen jumittaminen ? :shock:

Jeepp
Viestit: 126
Liittynyt: 13.04.2010. 18:51
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Jeepp » 12.12.2010. 21:22

! Just oli tulossa kysymään samaa asiaa, muuten sama auto mulla mutta -01

Tuossa piha tiellä vähä kaahailin ja koitin jarruja jostaki 30km/h vauhissa löin iha lukkoo ABS vasten painoin niin lujaa ku jaksaa ja ihmettelin ku meni aika jäykäksi eikä jarruttanu kunnolla mutta vähän ajan päästä palautu :?
Johtuiskohan pakkasesta jotenkin, ajo hetkellä oli hetkellä 23c ja auto oli aika kylmä.


Ja nii mistä tietää onko autossa luistonestoa? Ite en oo ainakaa ku oon sutinu 8) huomannu mitää että ois rajottanu, eikä oo mitää merkkivaloa tai nappia niinku yleensä on.
Jeep Grand Cherokee -01 QD

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6321
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 13.12.2010. 9:57

Ei oo Jeepeissä muuta luistonestoa, kuin lukkoja akseleissa (ellei nyt ihan 2010 -malleissa sitten jo olis)!! Jarrut ei ainakaan luistoja estele!!

Oliskohan alipaineen vähyyttä dieseleissä!! Alipainepumppu ei kylmänä ole ihan niin tehokas kuin lämpimänä!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

los grandos
Viestit: 9
Liittynyt: 04.11.2010. 18:14
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja los grandos » 13.12.2010. 15:08

Minkä takia pelkkä kierrosten nostaminen ei vaikuta asiaan mitenkään?Autolla saa ajaa monta kilometriä eikä silti tehostus palaa, voimakkaasti kiihdyttäessä siten että jokin pyörä ruopii niin tehostus alkaa heti toimimaan?
Outoa. Olen luullut että jarruttaa automaattisesti sutivaa pyörää :o

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6321
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 13.12.2010. 15:24

los grandos kirjoitti:Minkä takia pelkkä kierrosten nostaminen ei vaikuta asiaan mitenkään?Autolla saa ajaa monta kilometriä eikä silti tehostus palaa, voimakkaasti kiihdyttäessä siten että jokin pyörä ruopii niin tehostus alkaa heti toimimaan?
Outoa. Olen luullut että jarruttaa automaattisesti sutivaa pyörää :o
Tehostin on alipainetehostin!! Ei sutiminen vaikuta alipaineisiin!! Ja ei noissa ole muuta kuin ABS-jarrut!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

los grandos
Viestit: 9
Liittynyt: 04.11.2010. 18:14
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja los grandos » 13.12.2010. 17:19

Niinpä, sehän tässä outoa on miksi se sutiminen vaikuttaa asiaan. Vaikka pidät 5 minuuttia kierroksia korkealla niin tehostus ei palaa!! Jos jarrua käyttää normaalisti ei ongelmaa, ainoastaan jos painaa jarrua kovaa siten että abs toimii. :roll:

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 13.12.2010. 18:42

Tämä nyt on tarkkuusammuntaa haulikolla mutta kokeiles ottaa ABS:n sulake pois.

los grandos
Viestit: 9
Liittynyt: 04.11.2010. 18:14
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja los grandos » 13.12.2010. 21:50

Pitää koittaa tuota. Sellaisen vielä huomasin ,kun jarrua painaa kovaa kuuluu "vinkaisu" jonka jälkeen tehostus häviää... Poljin on tällöin jo aivan pohjassa. Onko wj.n jarrujen ilmauksessa mitään normaalista poikkeavaa jos vaikka jarrunesteet vaihtaisi?

Jeepp
Viestit: 126
Liittynyt: 13.04.2010. 18:51
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Jeepp » 14.12.2010. 8:20

Meillä on sama ongelma :( mullakin vinkaisee ku polkaisee kunnolla. Mistähän se johtuu että kovettuu.
Jeep Grand Cherokee -01 QD

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6321
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.12.2010. 8:34

Teillä taitaa olla alipainetehostimesta kalvo(t) puhki?? Ei pitäis vingahtaa ollenkaan...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jeepp
Viestit: 126
Liittynyt: 13.04.2010. 18:51
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Jeepp » 14.12.2010. 12:14

Paljon ne kalvot maksaa ja onko ite helppo vaihtaa, missä kohti se pumppu on.
Mistä se johtuu että ne rikkoutuu? Kesällä vaihettu jarrunesteet.
Jeep Grand Cherokee -01 QD

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6321
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.12.2010. 12:20

Jeepp kirjoitti:Paljon ne kalvot maksaa ja onko ite helppo vaihtaa, missä kohti se pumppu on.
Mistä se johtuu että ne rikkoutuu? Kesällä vaihettu jarrunesteet.
Tehostimeen ei saa kalvoja, joutuu vaihtamaan koko jarrutehostimen, alipainepumppu on koneen sisällä kampuran alla (vai olikos se nyt päällä, ei muista ja kuvaa ei jaksa kaivaa), kalvo on kumia ja kun tarpeeksi monta kertaa painaa jarrua, se kumi jostain kohtaa repeää, ei vaikuta jarrunesteet jarrutehostimen toimintaan!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jeepp
Viestit: 126
Liittynyt: 13.04.2010. 18:51
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Jeepp » 14.12.2010. 16:39

JAMANT kirjoitti:
Jeepp kirjoitti:Paljon ne kalvot maksaa ja onko ite helppo vaihtaa, missä kohti se pumppu on.
Mistä se johtuu että ne rikkoutuu? Kesällä vaihettu jarrunesteet.
Tehostimeen ei saa kalvoja, joutuu vaihtamaan koko jarrutehostimen, alipainepumppu on koneen sisällä kampuran alla (vai olikos se nyt päällä, ei muista ja kuvaa ei jaksa kaivaa), kalvo on kumia ja kun tarpeeksi monta kertaa painaa jarrua, se kumi jostain kohtaa repeää, ei vaikuta jarrunesteet jarrutehostimen toimintaan!!
Onko tuosta huomattavaa haittaa kun se on rikki?
Mulla kyllä palautuu se polin normaaliksi aika pian.
Jeep Grand Cherokee -01 QD

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6321
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.12.2010. 16:51

Jeepp kirjoitti:
Onko tuosta huomattavaa haittaa kun se on rikki?
Tuskin siitä haittaa on, joutuu vaan käyttämään enemmän jalkavoimaa... Ja tuo jarrutehostimen kalvon puhkeaminen ei ole muuta kuin mun arvaus, vaihtoehdot on kumminkin aika vähissä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Mehties
Viestit: 5
Liittynyt: 06.10.2017. 17:43
Paikkakunta: Joensuu

Re: Wj -99 3.1td jarrupoljin muuttuu kovaksi.

Viesti Kirjoittaja Mehties » 04.01.2018. 9:59

Löytykö vika jarruista? Itselle ilmeni sama ongelma :x

Kirjoita vastaus