Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi

Tänne tarinaa ja kysymyksiä jarruihin liittyen...
Messier
Viestit: 97
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi

Viesti Kirjoittaja Messier » 22.08.2021. 16:37

Vaihdoin ABS moduulin, eli koko paketin. Nyt pitäisi ilmata se, kun painuu poljin lattiaan.
Onko täällä tietoa proseduurista, joka sen kanssa pitää tehdä.?
Testeri ohjelma siellä toimii, mutta ei ole korjaavaa vaikutusta.
KYSEESSÄ ON GC 2.7 crd.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5808
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.08.2021. 17:08

Löytyykö testeristä BLEED BRAKES -kohtaa??
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Messier
Viestit: 97
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi

Viesti Kirjoittaja Messier » 22.08.2021. 17:23

Eli wjdiagpro on kyseessä ja joku testijuttu siellä on.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5808
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.08.2021. 17:42

Vaatii testerin jossa on BLEED BRAKES -ohjelma, että moduli avaa ne solenoidit ilmauksen ajaksi, että ilma kulkeutuu solenoideista läpi, pääsylinterin paine ei riitä kaasun puristumiseen niin että solenoidi aukeaisi, nesteellä se aukeaa... Ilmattaessa käskytettävä modulia avaamaan solenoidit...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5808
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.08.2021. 17:44

Ja onekses sulla ei oo ajonvakautusta, se vaatis sitten jo uuden modulin parituksen autoon ja modulin muiden aktiivitunnistimien (mm G-force) koodauksen ja koko järjestelmän kalibroinnin (Patriot/Compass ainakin vaatii, kaksi tänä vuonna kalibroinut)...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

henu
Viestit: 109
Liittynyt: 13.08.2018. 3:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi

Viesti Kirjoittaja henu » 22.08.2021. 20:20

Se wjdiagpron bleed brakes muistaaksni ohjeistaa millon pitää polinta painaa.
Itselläni vaikutti ainakin toimivan.

Messier
Viestit: 97
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi

Viesti Kirjoittaja Messier » 23.08.2021. 8:16

Kiitos näistätiedoista.
Tarviiko mitään ilmausruuvia avata tämän posedurin ajaksi, vai meneekö ihan kerralla bleed ohjelma läpi ajaen? Onko jotain muuta varottavaa?
Kyselen, kun en halua särkeä mitään väärällä toimintatavalla.

Avatar
Timo L
Viestit: 1427
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi

Viesti Kirjoittaja Timo L » 23.08.2021. 14:40

Jos systeemissä on ilmaa, niin ensin pääsylinterin ilmaus (jos sinne on päässyt ilmaa), sitten jarrujen ilmaus normaalisti järjestyksessä oikea taka -> vasen taka -> oikea etu -> vasen etu, sitten HCU:n ilmaus diagnostiikkatyökalun voimin, sen jälkeen vielä uudestaan jarrujen normaali ilmaus järjestyksessä.

HCU:n ilmauksen aikana ei pidä olla ilmausruuveja auki, systeemi käytännössä puskee vain ilmat HCU:n sisältä pois jarrupolkimen painamisesta syntyneellä paineella ja venttiilejä järjestyksessä avaten ja sulkien. Diagnostiikkatyökalun pitäisi kertoa milloin jarrua pitää painaa ja milloin päästää poljin ylös. HCU:n ilmauksen jälkeen ilma on jarrulinjoissa, josta se saadaan pois tavallisella ilmauksella.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Messier
Viestit: 97
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi

Viesti Kirjoittaja Messier » 23.08.2021. 15:07

Kiitos taas neuvoista.
Takasatuloissa oli ilmaustarve, kun vaihdoin sylinterit ja ABS yksikkö vaihtui toiseen, eli siinä oli putket levällään.
Eli onko silloin pääsylinterissä ilmaustarvetta?
Oloko pääsylinterin ilmaus sitä, että irti ja ruustukkiin puristettavaksi?
Ja lopuksi ilmaisin kaikki satulat oikeassa järjestyksessä.

Avatar
Timo L
Viestit: 1427
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi

Viesti Kirjoittaja Timo L » 23.08.2021. 16:28

Pääsylinteri tarvitsee ilmata vain jos sinne on päässyt ilmaa (tyhjentynyt jarruja ilmatessa tai satuloita yms. vaihtaessa liikaa), tai ennenkuin sen asentaa uutena paikalleen. Uutena helpointa ilmata ruuvipenkissä, mutta onnistuu myös autossa paikallaan ollessa. Putket toki pitää silloin olla irti.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Messier
Viestit: 97
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi

Viesti Kirjoittaja Messier » 24.08.2021. 15:44

Näillä ohjeilla tulli jarrut taas kuntoon, eli kiitos kaikille vaivaa nähneille. Ja ite opi taas uutta.

Kirjoita vastaus