JEEP RANCH NY ORK SAFARI, FJDC:n jäsenille 29.9.2012!

Yhdistyksen järjestämien tapahtumien tiedot ja raportit.
Lmikko
Viestit: 12
Liittynyt: 23.05.2011. 12:32
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Lmikko » 02.10.2012. 21:51

No niin, ihan vaurioitta ei retkestä selvitty. Sunnuntai aamuna olin lähdössä Nivalla töihin mutta matka katkesi noin 30 metrin jälkeen kuin seinään. Runnomalla sain peruuteltua kotteron pois tieltä kotipihan puolella. Jotain tuntui olevan jumissa ja tiukasti. Tutkimukset jatkuivat sitten maanantai-iltana. Jumi paikallistui etupäähän...

Jossain vaiheessa etuperä on napannut kiinni johonkin kovaan. Perän peltinen päätylaippa oli taipunut reunastaan senverran että öljyt oli päässeet karkuun. Tämä on jäljistä päätellen täytynyt tapahtua peruuttaessa. Suossa rypemisen ja vinssauksen jälkeen alustassa oli ainakin ihan miehekäs karahka jumissa ja alustan suojapeltejä kolkuttelin jo paikan päällä takaisin alkuperäisille paikoilleen.

Alueelta poislähtiessä kuuntelin jo jotain uutta kihinää mutta Ladan kyseessä ollessa voimansiirto ei koskaan ole ollut kovin hiljainen niin enpä osannut suuresti huolestua. 100 kilometriä motaria kaasu pohjassa varmisteli että hammaspeikko ehti rouhaista rattaista pinnat pois. Pinionin laakerit oli ainakin leikanneet kiinni ja sitärataa.

Hetkenaikaa Nivassa oli siis 100% LUKKOPERÄ edessä. Ei liikkunut eteen eikä taakse. Onneksi ei jättänyt välille tai tehnyt jumia 100 km/h vauhdissa. (tosin ei sillä satasta päässyt kotimatkalla kuin isossa alamäessä)

Nyt Nivasta tullut Inva. Edes venäläiset valmistustoleranssit eivät näköjään salli öljyittä ajelua. Se, että kotimatka oli jotenkin tahmea, sai loogisen selityksen. Ois ollu ihan kiva jos ois ehtiny ennen remonttia pesee auton kun nyt sai lappaa kourakaupalla suota pois tukivarsista ja alustasta ku irrottelin perän.

Että näin tälläkertaa...

M

PÄSSI
Viestit: 154
Liittynyt: 16.08.2009. 15:10
Paikkakunta: OSLO
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja PÄSSI » 03.10.2012. 13:04

Lmikko : Tuossa edellä kertoilee juuri sitä, miksi minun ja Vaimon on ihan pakkokin toistaiseksi pysyä ihan ns. vakioauto uralla.
Pelottaa kallis korjaus tai sitten on tehtävä ite, eikä luottamus omiin mekaanikon taitoihin ole kovin hääppöistä laatua. :oops:
PÄSSI
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09

Lmikko
Viestit: 12
Liittynyt: 23.05.2011. 12:32
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Lmikko » 03.10.2012. 18:49

Taitaa olla niin, että harrastukset joissa on mukana jokin moottorikäyttöinen härveli, ovat 99% rakentelua ja korjaamista ja 1% on ajamista. :D

landman
Viestit: 7
Liittynyt: 05.11.2011. 10:26
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja landman » 03.10.2012. 18:49

Tämän takia minäkin pysyttelen mieluummin kovapohjaisilla reiteillä,suojaamattoman alustan alla juurineen pyörähtävä kanto jota ei huomaa helposti kurakossa rymytessä voi aiheuttaa yllättävän suuria vaurioita.Muutenkin se rajanveto reiteillä auton ehjänä pysymisen tai rikkomisen välillä ei ole mitenkään helppoa,mutta ehkäpä siinä se harrastuksen viehätys piileekin! Terv.Kari

PÄSSI
Viestit: 154
Liittynyt: 16.08.2009. 15:10
Paikkakunta: OSLO
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja PÄSSI » 04.10.2012. 10:26

Juu siinä se piilee: Mitäänhän ei voi tehdä jollei ota riskiä, ja aina on riski että autosta hajoaa jotain, tosin pöppelikössä se kasvaa jyrkästi alustasta ja paikasta riippuen, maantielle verraten.
Onneksi sitä voi itse säätää, minne ajaa.
Kesällä kehä III viimeisen mäen kun ajoin Pässillä alas- ylös, niin kyllä sydän pompotti, jospa kellahtaa kyljelleen tai jotain.
Kuskista riippumatta: Naarmuja tulee ja pohja kolisee - pakko hyväksyä tässä harrastuksessa - niinkuin sekin, ennemmin tai myöhemmin myös isomman remontinkin pöppelikössä saa aikaiseksi. Kiinteä osa harrastusta.
Mutta kivaa on: Jannitti ketäkin sitten mistä syystä tahansa. :D :D :D
Onneksi meille vielä toistaiseksi riittää pienempikin nyppylä, kuin enemmän ajaneille.
PÄSSI
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09

Lmikko
Viestit: 12
Liittynyt: 23.05.2011. 12:32
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Lmikko » 04.10.2012. 15:50

PÄSSI kirjoitti: Pelottaa kallis korjaus tai sitten on tehtävä ite, eikä luottamus omiin mekaanikon taitoihin ole kovin hääppöistä laatua. :oops:
Pelottaa muakin kallis korjaus. Siksi mun "jeeppi" on valmistettu Neuvostoliitossa. :lol:

PÄSSI
Viestit: 154
Liittynyt: 16.08.2009. 15:10
Paikkakunta: OSLO
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja PÄSSI » 04.10.2012. 19:04

Jonka pitäisi ehdottomasti olla museokilvissä: Onhan valmistusmaakin vaihtanut ainakin nimeä ja virallisesti koko hallintamuotokin vaihtunut, Joten sinulla Lmikko: Sitä on, todellinen historian aarre. :D :wink:
PS. Eikä ollu vinoilua, vaan ihan oikeasti olen sitä mieltä :!:
PÄSSI
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09

Lmikko
Viestit: 12
Liittynyt: 23.05.2011. 12:32
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Lmikko » 04.10.2012. 19:21

Liian tuore peli kun on vm-92. Ehtii rikkoo ja runnoo vielä 10 vuotta.

Jansa
Viestit: 166
Liittynyt: 04.11.2008. 20:32
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jansa » 11.10.2012. 5:02

Hitto kun ei päässyt mukaan kun töissä piti olla, koskas tuonne olis seuraavan kerran mahis päästä? Esim nyt marraskuun 2-4. Päivinä? Viel tietty pitee taka-iskarin korvake hitsauttaa takas runkoon...
Wrangler -89 4.2L AT

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Ny Ork Ranch ajoa?

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 13.10.2012. 11:58

Tänne vaan ajohaluiset ilmoittaa halustaan ja päivästä mikä sopii, niin eiköhän se siitä lähde.

3.11 on Worryrossi Imatran ja joensuun välissä ja itse yritän tuonne mennä.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

PÄSSI
Viestit: 154
Liittynyt: 16.08.2009. 15:10
Paikkakunta: OSLO
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja PÄSSI » 13.10.2012. 16:31

Just niin: Saa sitä organisoida jokainen.
Kaksi kolme autoa on jo ihan hieno kokoontuminen, kaksikin "autoa" kun sopii keskenää ja ilmoittelle milloin. Niin luulisi aina jonkun muunkin kerholaisen liittyvän letkaan.
Juuri sellaista aktiivisuutta tuntuu puuttuvan.
Ismon aktiivisuus on jo huipussaan, kun hän järjestää monia Safareita vuosittain jo nyt.
Ny Orkin ollessa ajoalueena, kysymys on vaan, kerholaisen yleisestä aktiivisuudesta.
PÄSSI
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09

Kirjoita vastaus