4x4Parts

Jamant Oy

Mikä nyt on hienoa?

Jutustelua asiasta ja sen vierestä.
TAC68
Viestit: 82
Liittynyt: 23.06.2013. 21:44
Paikkakunta: Kirkkonummi

Mikä nyt on hienoa?

ViestiKirjoittaja TAC68 » 22.12.2014. 21:31

Kuva

WOOHOOOO!!! 8) 8) 8) :lol:

Käytiin vähän ajelemassa Valterin kanssa....
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4734
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

ViestiKirjoittaja JAMANT » 22.12.2014. 22:23

Hienoa, että joku jaksaa innostua uusista etuiskareista :lol: :lol: :lol:
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
rane58
Viestit: 941
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Joskus näinkin päin....

ViestiKirjoittaja rane58 » 22.12.2014. 22:33

Kuva
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

ViestiKirjoittaja mikkotapani » 23.12.2014. 0:40

Talvi on hienoa, siis silloin kun on lunta ja pakkasta eli nyt!
Eilen enskapyörällä Lievestuoreella fiilistelemässä ja tänään muuten vaan autoilla "naatiskelemassa" jäisistä ja lumisista mutkaisista ja mäkisistä ja ennenkaikkea ei suolatuista teistä. Ensin XKR:llä ja sitten Unlimitedillä ja yhteistä molemmissa tapauksissa että kaiken maailman ajonvakautukset sun muut uusavuttomille tarkoitetut invavarusteet ensin vaan pois päältä niin voi nauttia ajamisesta siten että kuski vie eikä "kompuutteri"!
MH

Korpune
Viestit: 10
Liittynyt: 26.06.2014. 20:49
Paikkakunta: P-Satakunta

ViestiKirjoittaja Korpune » 23.12.2014. 23:17

Ois saanu hyvää kuvaa ko WJ meni pellolla pitkää luisuu ja lumi pöllys, tulispa vaan reilusti lisää huomenna kun kerran lupaavat :D
Vähä liikaa tulee kikkailtuu mutta ko menee niin kivasti.

Meikäläisellä kyllä mieles myydä tuo 04 WJ 2,7CRD ja ostaa senverran vanhempi peli että sille saa jotain tehdäkki.
On tuo kyllä hieno peli mutta katsastusmies turhan herkästi puuttuu jos jotain haluis rakennella :D ja käyttö/vakuutusmaksut korkeet.

L***cruiserik(kirosana)i pyöriny mieles mut myös vanhempi cherokee/grand, mietityttää vaan se 4.0 jatkona oleva tomaatti millanen on ko ei oo tullu nähtyy, kaveril cherokee 4.0 ja manuaalil. (Redbulljeeppi)
Jeep Grand Cherokee WJ, 2.7CRD, 2004, Black Pearl +50mm & 31"

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

ViestiKirjoittaja mikkotapani » 24.12.2014. 1:01

Terve!

4.0 suora kutvonen ja heti sen jälkeen Aisin-Warnerin AW4, liekkö luotettavampaa yhdistelmää edelleenkään tehty (autossani jotain 440k takana eikä mitään ongelmia toistaiseksi)?
MH

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2573
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Jeep Liberty lumessa!

ViestiKirjoittaja ImacInnes » 24.12.2014. 9:02

Itekkin kävin vähän isolla tyhjällä parlkkiksella tota Libertyä 2 ja 4 vedolla luisuttelemassa ja hienosti meni 3,7 litran voima moottorilla. ;)

Aatona mennään samalla siskon luo syömään ja iltaa vettämään, niin päästään poiskin jos sitä lunta tulee reilusti vielä tänne niin ko lupailevat.

Ainoo miinus tässä on että ei saa juuri täälä suomessa tuota rakentaa eikä alusta oikein kestä maastokäyttöä ja se onneton koukun vetopaino 2160kg.
Vanhempaan Grandiin meinaan kanssa vaihtaa jotta saa 3500kg vetää ja vahvemmat puskurit rakentaa.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Re: Jeep Liberty lumessa!

ViestiKirjoittaja 28CRDKJ » 24.12.2014. 21:02

ImacInnes kirjoitti:Itekkin kävin vähän isolla tyhjällä parlkkiksella tota Libertyä 2 ja 4 vedolla luisuttelemassa ja hienosti meni 3,7 litran voima moottorilla. ;)

Aatona mennään samalla siskon luo syömään ja iltaa vettämään, niin päästään poiskin jos sitä lunta tulee reilusti vielä tänne niin ko lupailevat.

Ainoo miinus tässä on että ei saa juuri täälä suomessa tuota rakentaa eikä alusta oikein kestä maastokäyttöä ja se onneton koukun vetopaino 2160kg.
Vanhempaan Grandiin meinaan kanssa vaihtaa jotta saa 3500kg vetää ja vahvemmat puskurit rakentaa.

t. Ismo Ämmä


Höh, tiiselillä 2006 mallin sai vejellä 3500Kg...
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

JariJ
Viestit: 43
Liittynyt: 14.08.2012. 0:42
Paikkakunta: Tuusula

ViestiKirjoittaja JariJ » 24.12.2014. 21:39

Kyllä tuo wanha wagoneerikin kummasti lumisilla ja jäisillä teillä kulkee, kun on lukot :)

Avatar
Timo L
Viestit: 1118
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Timo L » 26.12.2014. 0:13

..ja 5.9 Grand Cherokee ilman toimivaa nelivetoa BFG MT KM2- rengastuksella ei kulje yhtään mihinkään! :lol:

Helkutti, kun jalan nostaa jarrulta niin takarenkaat jo sutii :oops:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
keltsi
Viestit: 254
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mikä nyt on hienoa?

ViestiKirjoittaja keltsi » 13.04.2016. 10:59

Tuli käytyä kokeilemassa maantiesuunnistusta, muistuttaa hieman autosuunnistuksen ja geokätköilyn yhdistelmää. Suunnistus tapahtui paperikartoilla ja käytettyjä reittejä sekä ajonopeuksia valvotaan autoon tulevalla GPS-trackerilla.

Maastoon on sijoitettu kolmen eripistemäärän arvoisia rasteja joiden tunnukset pitää kirjata ajovihkoon, rastien sijainnit on merkitty paperikarttaan. Näitä rastikarttoja on useampia ja ne saattavat olla keskenään eri mittakaavassa sekä mennä osittain toistensa päälle. Tällä kertaa yhdessä kohdassa taisi olla kolme eri karttaa päällekkäin ja jokaisessa oli tietysti rasteja, eli tarkkana piti olla kokoajan.

Siinä meni neljä tuntia varsin nopsaan, kilometrejä kertyi ajamallamme reitillä n. 90, keskinopeuden ollessa 24km/h. Osa rasteista näkyi autoon, osa taasen vaati pientä reippailua ja suurimpien pisteiden rasteille joutui sitten reippailemaan oikein kunnolla.

Tällaisille noviiseille jotka eivät tienneet lajista yhtään mitään ennen kisaa, kisa meni kuitenkin oikein hyvin ja tuloksena kolmas sija :shock: Liikkeellä oltiin XJ:llä joka on aikalailla ylimitoitettu tuohon touhuun, ihan siviiliautollakin pärjäisi. Kyllä tuo ajokalusto hieman aiheutti ihmetystä kanssakilpailijoiden keskuudessa :lol:
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4734
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Mikä nyt on hienoa?

ViestiKirjoittaja JAMANT » 13.04.2016. 11:25

keltsi kirjoitti: Kyllä tuo ajokalusto hieman aiheutti ihmetystä kanssakilpailijoiden keskuudessa :lol:
Niin pitääkin aiheuttaa :mrgreen: :mrgreen:
Killing time is not murder



Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti

FJDC #1

Avatar
keltsi
Viestit: 254
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mikä nyt on hienoa?

ViestiKirjoittaja keltsi » 28.04.2016. 10:50

Viime sunnuntaina oli vuorossa Riihimäen osakilpailu ja pahasti takkuilleen alun jälkeen oli kotimatkalla aika pettynyt fiilis. Tuntui, että ajettiin aivan liian paljon (n.76km) kertyneisiin pisteisiin nähden ja tilannetta pahensi useat löytymättä jääneet rastit joilla kulutettiin arvokasta aikaa... Lopputulosten perusteella pettymykselle ei ollut perusteita, jälleen hienosti kolmansia :shock:

Seuraava osakilpailu olisi Forssan ympäristössä 15.5. mutta tuo jää valitettavasti meidän teamilta väliin päällekkäisten tapahtumien takia :( Viimeinen osakilpailu on sitten Lohjalla, muistaakseni 29.5. ja sinne olisi tarkoitus mennä jälleen ihmettelemään :wink:
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
keltsi
Viestit: 254
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mikä nyt on hienoa?

ViestiKirjoittaja keltsi » 01.06.2016. 10:40

Viimeinen osakilpailu (Lohja) ja siten koko tämän vuoden sunnuntaisarja on nyt takana. Viimeisen kisan sijoituksena toinen sija ja koko sarjassa kolmas 8) Mukavaa oli ja ensivuonna sitten uudestaan!

Seuraavalle kaudelle on kuulemma suunnitteilla pieniä muutoksia sarjaan, suurimpana vain yksi(neljän tunnin) luokka.

Tämähän on varsin mukavaa ajanvietettä, ei niinkään "ryppyotsaista" kilpailua. Sopii vallan erinomaisesti ajettavaksi ihan tavallisilla autoilla, ei tarvitse olla mikään rakennettu maasturi :wink: Tämän viimeisen kisan ajoimme Fiat Tipolla, kun Jeepillä ei viitsinyt lähteä noin kauas... Vaikka kaikki apuvälineet ovat sallittuja, niin me käytimme ainoastaan kännykkää suunnistamiseen (Lumia 820 + maastokartat-ohjelma) järjestäjien jakamien paperikarttojen lisäksi. Eli mistään välineurheilusta ei ole tältäkään osin kyse :wink:
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2573
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Re: Mikä nyt on hienoa?

ViestiKirjoittaja ImacInnes » 28.06.2016. 22:52

Se on hienoa että suomen rengas säädökset pitävät meidän tielläliikkumisen turvallisena ja sääliksi käy Amerikan serkkuja kun voivat omatoimisesti kaikenkokoista kumia autoihinsa ilman virannomaiseten rajoitteita laittaa.
https://www.youtube.com/watch?v=CKGdw5DJTXg&t=1025s

t. Ismo Ämmä
;)
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 1 ja 0 vierailijaa

cron