Patriotin osto mielessä...neuvoja?

Jutustelua asiasta ja sen vierestä.
Avatar
rane58
Viestit: 1253
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 30.01.2012. 16:37

^-Eikö se olekkin isänmaallista...? :wink:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6285
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 30.01.2012. 16:51

pihkoo kirjoitti:Kuulemma Jeep Patriotia ei tuoda suomeen enää olleskaa.
Pelkästään compassia joka on pirun ruman näköinen minusta.
Tässä tietoa, että kuinka paljon Patrioteja suomeen tuotiin yhteensä :

- 2007 Tuotiin 110 kappaletta.

- 2008 Tuotiin 245 kappaletta.

- 2009 Tuotiin 93 kappaletta.

- 2010 Tuotiin 77 kappaletta.

- 2011 Tuotiin 9 kappaletta.

www.trafi.fi:n mukaan. Eli ei noita Patriotteja tuon mukaan hurjasti suomeen ole tuotu jos tuo trafin tieto pitää paikkaansa.

Eli harvat ja valitut saa sit vaan käyttöönsä Patriotit. :D
Eikä noikaan välttämättä ole tuon vuotisia, osa kumminkin myyty ylivuotisina :? , taitaa olla noiden vuosien rekisteröintejä, ei maahantuonteja...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Quattro
Viestit: 7
Liittynyt: 25.01.2012. 20:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Quattro » 08.02.2012. 23:02

Edelleen on Patriot kangastellut mielessä, ja viikonloppuna pitäisi päästä yksi -09 Limited koeajamaan. Kilsat taitaa olla vähän vajaa 140000 ja 2,4 bensa-automaatti kyseessä. Missä muussa pitää olla erityisen tarkkana kuin niissä etupään ripustuksissa? Oliko nää muuten hihna- vai ketjukoneita?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6285
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 09.02.2012. 9:17

Quattro kirjoitti:Edelleen on Patriot kangastellut mielessä, ja viikonloppuna pitäisi päästä yksi -09 Limited koeajamaan. Kilsat taitaa olla vähän vajaa 140000 ja 2,4 bensa-automaatti kyseessä. Missä muussa pitää olla erityisen tarkkana kuin niissä etupään ripustuksissa? Oliko nää muuten hihna- vai ketjukoneita?
Tarkista vuosimalli valmistenumerosta, 10. merkki pitää -09:ssä olla 9 !! Patriotin 2.4 -bensakone on ketjukone (on siis eri kone kuin KJ-Cherokeen 2.4:nen, joka on hihnakone)!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
silva
Viestit: 16
Liittynyt: 27.01.2012. 21:47
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja silva » 09.02.2012. 9:22

JiiPee kirjoitti:Itsekkin olen kuullut tuttavaltani että on CRV takavedon ottaminen matkaan on jo liian myöhäistä pienessä hangessa.
Toissatalvena CRV:n pelastin silloisella Nissan Navaralla.
Oli jäänyt jumiin jäiselle tielle pieneen nousuun poikittain. Navaralla rykäisin pienen ojan kautta edelle, liinan perään ja nykäisin sen mäenpäälle.
Hontikassa yksi pyörä suti ja toisessa jollainen elohiiri nyki.
Loput renkaat piti sitten vaan autoa pystyssä.
Jeep Grand Cherokee Limited CRD(-05)
Chevrolet Camaro Z-28E (-82) GMPP 350cid
Chevrolet ChevyVan 20 6,2D(-87)"Hatanpään matkailuluomus"

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 09.02.2012. 15:17

Onneks tuli hondamies ja heitti mut mäen päälle...eiku...
http://www.youtube.com/watch?v=IYe0aKuk3sw
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Quattro
Viestit: 7
Liittynyt: 25.01.2012. 20:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Quattro » 11.02.2012. 15:35

JAMANT kirjoitti:
Quattro kirjoitti:Edelleen on Patriot kangastellut mielessä, ja viikonloppuna pitäisi päästä yksi -09 Limited koeajamaan. Kilsat taitaa olla vähän vajaa 140000 ja 2,4 bensa-automaatti kyseessä. Missä muussa pitää olla erityisen tarkkana kuin niissä etupään ripustuksissa? Oliko nää muuten hihna- vai ketjukoneita?
Tarkista vuosimalli valmistenumerosta, 10. merkki pitää -09:ssä olla 9 !! Patriotin 2.4 -bensakone on ketjukone (on siis eri kone kuin KJ-Cherokeen 2.4:nen, joka on hihnakone)!!
10. merkki on valmistenumerossa 8, eli auto taitaa kuitenkin olla mallia 2008. Ei siinä mitään, olkoon 8 tai 9, mutta kysymykseen viitaten kone on kuitenkin ketjukone, vai...? Kilometrit about 141 tkm ja jotain päälle, sitä vaan mietin, että tuleeko hihnan vaihto heti seuraavassa huollossa.

Toinen kysymys, moottorin lämmöt ei näyttäisi mittarin mukaan nousevan ihan oikealle tasolle....pyörii 10-20 pakkasissa siinä vartin ja puolen välin välillä. Lämppäri kyllä pukkaa ihan ok lämpöä kabiiniin. Onko termostaatti heikossa hapessa, onko kallis vaihtaa?

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 14.02.2012. 14:52

pihkoo kirjoitti:Pelkkä FD I ei käsittääkseni sisällä vakiona elektronista tasauksen lukitusta (off road Brake Traction Control) joka on ensiarvoista esim. ristiriipuntatilanteesta selviämiseen
Oikein. Tai noh, kyllähän luistonestosysteemit voivat hivenen auttaa, mutta ei FDI:llä samanlaisia temppuja tehdä kuin FDII-versiolla. (Esim: https://www.youtube.com/watch?v=FRMXt9QCiyw )
pihkoo kirjoitti:eikä kolmivaiheista ESP-säätöä.
Väärin. Kaikissa nelivetoisissa MK-sarjalaisissa on ESP:ssä On, Partial On ja Off-vaihtoehdot. Vitsinä tuossa on vain se että saadakseen ESP:n kokonaan pois päältä pitää sitä ESP OFF-nappia pitää pohjassa piiiiiitkään - joillain loppuu usko että napista mitään tapahtuu kesken painalluksen, ja jäävät luulemaan että ESP:tä ei saisi heidän autossaan pois päältä. :)
pihkoo kirjoitti:Ei ilmeisesti myöskään off road tilassa erilailla toimivaa ABS-jarrujärjestelmää.
...Eli siis sitä Off-Road Brake Traction Controllia mistä puhuitkin jo aiemmin. ;)
pihkoo kirjoitti:Nämä kuuluvat jenkeissä Freedom Drive II -viritykseen vakiona ja lisäksi tuuman korkeampi maavara, alamäkihidastin ja alennusvaihde
Tuosta tuuman korkeammasta maavarasta on väännetty jenkkifoorumeilla kättä - käytännössä puoli tuumaa tulee korkeammilla renkailla ja on epäselvää onko loppua puolta tuumaa olemassakaan. :) Ja alennusvaihdettahan FDII:ssa ei itse asiassa ole, vaan vaihteiston välityssuhteet ovat kokonaisuudessaan tehty alhaisemmiksi - se L-asento vaihteistossa kytkee vain tietokoneessa erinäisiä asioita päälle ja antaa vaihteiston välitysten alapäänkin käyttöön. :)
Quattro kirjoitti:Toinen kysymys, moottorin lämmöt ei näyttäisi mittarin mukaan nousevan ihan oikealle tasolle....pyörii 10-20 pakkasissa siinä vartin ja puolen välin välillä. Lämppäri kyllä pukkaa ihan ok lämpöä kabiiniin. Onko termostaatti heikossa hapessa, onko kallis vaihtaa?
Tuo on ihan normaalia, kesähelteilläkin moottorin lämpömittarin neula normaaliajossa samalla alueella.
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

KariMattiFin
Viestit: 13
Liittynyt: 03.01.2012. 10:19
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja KariMattiFin » 14.02.2012. 15:11

Toni S. kirjoitti:
pihkoo kirjoitti:eikä kolmivaiheista ESP-säätöä.
Väärin. Kaikissa nelivetoisissa MK-sarjalaisissa on ESP:ssä On, Partial On ja Off-vaihtoehdot. Vitsinä tuossa on vain se että saadakseen ESP:n kokonaan pois päältä pitää sitä ESP OFF-nappia pitää pohjassa piiiiiitkään - joillain loppuu usko että napista mitään tapahtuu kesken painalluksen, ja jäävät luulemaan että ESP:tä ei saisi heidän autossaan pois päältä. :)
Erottaako varoitusvaloista tämän Partial On, OFF ? Oma kokeilu ei löytänyt
tuota Partial On:nia selkeästi esiin. Pitänee vissiin kokeilla perusteellisimmin :-/
Jeep Compass -06

Quattro
Viestit: 7
Liittynyt: 25.01.2012. 20:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Quattro » 14.02.2012. 22:30

Tänään tuli tehtyä kaupat -09 käyttöönotetusta bensapatriotista ja aletaan opiskella Jeepin metkuja. Kiitokset kaikille neuvoja ja näkemyksiä jakaneille!

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 16.02.2012. 16:09

KariMattiFin kirjoitti: Erottaako varoitusvaloista tämän Partial On, OFF ? Oma kokeilu ei löytänyt
tuota Partial On:nia selkeästi esiin. Pitänee vissiin kokeilla perusteellisimmin :-/
Kun ESP:n kytkee kokonaan pois päältä kuuluu ding ja mittaristoon ilmestyy matkamittarin kohdalle "ESP OFF". Partial On:ssa taasen palaa luistoneston varoitusvalo jatkuvasti.
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

KariMattiFin
Viestit: 13
Liittynyt: 03.01.2012. 10:19
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja KariMattiFin » 24.02.2012. 11:17

Toni S. kirjoitti:
KariMattiFin kirjoitti: Erottaako varoitusvaloista tämän Partial On, OFF ? Oma kokeilu ei löytänyt
tuota Partial On:nia selkeästi esiin. Pitänee vissiin kokeilla perusteellisimmin :-/
Kun ESP:n kytkee kokonaan pois päältä kuuluu ding ja mittaristoon ilmestyy matkamittarin kohdalle "ESP OFF". Partial On:ssa taasen palaa luistoneston varoitusvalo jatkuvasti.
JEPS. Muistin testata ja 7 sekunnin jälkeen tuli ESP OFF mittaristoon.
Nyt vaan ajamaan uudestaan ristiriipuntaan ja kattoon millä nopeudella
TCS rupeaa jarruttamaan pyörivää rengasta ;-)
Jeep Compass -06

Avatar
A-V
Viestit: 105
Liittynyt: 04.05.2009. 14:22
Paikkakunta: Pori
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja A-V » 01.03.2012. 15:16

Tossa olikin jo aiemmin linkki tuohon mun Patriot juttuun AMCCF:n sivuilla. Ihan kaikenkaikkiaan olin ihan tyytyväinen laitteeseen, vaikkakin se CVT variaattoriautomaatti oli totaalisen paska ja pilasi ajomukavuutta - etenkin nopeissa lähdöissä. Kannattaa oikeasti varoa ohituksissa, etten käy hassusti. Manuaalilla tätä ongelmaa ei ole.

Toinen juttu mikä tympi oli sisustan muovien kitinät - etenkin takana, ei tuo oikein laatuvaikutelmaa. Muttamutta, ajoltaan hyvä ja leppoisa muutoin, mutta myös suhteellisen pieniruokainen.

Ristiriipunnasta tosiaan pääsi pois maltilla ja siten että tuo ESP oli täysin pois kytkettynä, ESP päällä ei suostunut liikkumaan. Kokeilin sellasen pienen ojan ylityksessä, kun hiukan epäilytti toimivuus.

Meillähän tuo Patriot tuli XJ:n tilalle ja Patriotin tilalle hankittiin takaisin XJ... Joten ne jotka suunnittelee XJ:n vaihtoa Patriottiin - jättäisin väliin jos rahat riittää bensaan. Toisaalta sitten taas XJ:tä taas korjailleena mielessä käy välillä Patriot.. hehe ;) Pitäsköhän investoida Liberty...
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6285
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 01.03.2012. 15:23

Ja taas oli työnalla sellainen Patriot, joka oli muka 2009!! Valmistenumeron mukaan kumminkin 2007 -malli!! Ja vasen alapallo ihan kaput!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

japi73
Viestit: 23
Liittynyt: 23.01.2013. 2:07
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja japi73 » 23.01.2013. 11:50

On ollut suunnitelmissa vaihtaa autoa, kun appivanhempien kesäpaikalle pääsemiseen tarvitsee keväisin ja myöhään syksyllä maasturia. On katseltu Tojon Rav4, kun Tojoon on kova luottamus. Töissä tuli aikoinaan ajeltua 2x Land cruiseria yli 200tkm ongelmitta ja omassa käytössä Corolla verso ilman ongelmia.

Kuitenkin nyt olisi tarjolla Patriot -07, jolla ajettu alle 35tkm (Eläkeläisten käytössä). Viime keväänä käytin ko. auton huollossa ja etupäähän vaihdeltiin täälläkin puhuttuja osia (en muista mitä, oliko palloja vai tankoja vai mitä.) laskussakin oli varmasti Autokeskusksen lisä. En ollut itse maksaja, mutta hieman hirvitti. Kuinka 30tkm autoon joutuu tollasia tekee ja "maasturi". Nämä olivat fiilikset, kun huollon tiskillä ihmettelin asiaa vtr. Land Cruiser ongelmia nolla yli 200tkm aikana.

Nyt täältä lukiessani olenkin ehkä viisastunut ja Patriot ei ehkä olisikaan hullumpi. Etupään voi rempata seuraavan 30tkm jälkeen muualla kuin Autokeskuksessa. Valitin huoltoon viedessä pienestä tärinästä jota esiintyy välillä jarruttaessa. Se vaimeni etupäärempassa, mutta esiintyy satunnaisesti vaimeampana. Katsastuksessa ei löytynyt sanomista huollon jälkeen.

Tavaratila on kyllä 150 litraa pienempi kun Coro versossa, mutta ehkä se on laitettava suxiboxi katolle kesän landereissulle että saa kaikki kamat mukaan.

Onko Patriotissa muita ongelmia kun toi etupää?

Patriot tuntuu kivalta peliltä, mutta ylimääräisiä huolia ei huvittaisi ostaa. talossa oli kerran yksi Ranskalainen, joka vuodessa osoittautui todella kalliiksi.

Kirjoita vastaus