Patriotin osto mielessä...neuvoja?

Jutustelua asiasta ja sen vierestä.
Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6300
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.01.2013. 11:58

japi73 kirjoitti: Patriot -07, jolla ajettu alle 35tkm ... joutuu tollasia tekee ja "maasturi".
No itseasiassa se Patriot EI ole maasturi, se on katumaasturi, ei risuakseleilla varustettu auto ole maasturi, tänäpäivänä Jeepillä on vain yksi maasturi, eli Wrangler, siinä on jäykät akselit!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6300
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.01.2013. 11:59

japi73 kirjoitti:
Onko Patriotissa muita ongelmia kun toi etupää?
Startteja ja latureita menee, takapään tukivarsien puslat hajoaa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

japi73
Viestit: 23
Liittynyt: 23.01.2013. 2:07
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja japi73 » 23.01.2013. 12:05

JAMANT kirjoitti:
japi73 kirjoitti:
Onko Patriotissa muita ongelmia kun toi etupää?
Startteja ja latureita menee, takapään tukivarsien puslat hajoaa...
Mutta ei sentään kulutustavarana parin vuoden välein tms.? :wink:
Selvää oli, että katumaasturi ja siksi laitoinkin lainausmerkkien väliin.

Vielä pitää kysyy kun ei pääse kokeilee, että kaatuuko takapenkki kontintasalle (tasainen lattia) vai jääkö paljonkin "pystyyn"?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6300
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.01.2013. 12:16

japi73 kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
japi73 kirjoitti:
Onko Patriotissa muita ongelmia kun toi etupää?
Startteja ja latureita menee, takapään tukivarsien puslat hajoaa...
Mutta ei sentään kulutustavarana parin vuoden välein tms.? :wink:

Vielä pitää kysyy kun ei pääse kokeilee, että kaatuuko takapenkki kontintasalle (tasainen lattia) vai jääkö paljonkin "pystyyn"?
No ei niitä kokoajan mene, paitsi tossa yhdessä, jossa on kuulema menossa jo kolmas startti (oli se toka merkkiosa viallinen, kuulema), tosin sekin rääkäisee melkoisesti, jännä nähdä, kuinka pitkäikäinen se on...

Takapenkistä en osaa sanoa, kun ei huollossa ja korjauksissa tarvitse takapenkkiin koskea (ainakaan vielä ole tarvinnut)...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 23.01.2013. 13:05

japi73 kirjoitti:Vielä pitää kysyy kun ei pääse kokeilee, että kaatuuko takapenkki kontintasalle (tasainen lattia) vai jääkö paljonkin "pystyyn"?
http://www.autopressnews.com/2006/m04/J ... riot.shtml

Tuollainen löytyi äkkiä googlella ja näyttäisi se aika alas menevän. Joku Patriotin omistaja varmaan kertoo kuinka paljon tuokin kuva valehteee ;)
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

japi73
Viestit: 23
Liittynyt: 23.01.2013. 2:07
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja japi73 » 23.01.2013. 13:33

cmalino kirjoitti:
http://www.autopressnews.com/2006/m04/J ... riot.shtml

Tuollainen löytyi äkkiä googlella ja näyttäisi se aika alas menevän. Joku Patriotin omistaja varmaan kertoo kuinka paljon tuokin kuva valehteee ;)
Kiitokset. Tuo näyttää jo hyvältä. Tuo varmaan aika todellinen kuva. Mökkireissulle kun pakataan auto täyteen pitää penkit kaataa jotta kissaboxitkin saa mahtumaan. Tuollaisessa pysyy kissatkin paikoillaan ja saa hyvin vielä sidottua.

EDIT: Joo eli joissain ilmoituksissa kun kerrotaan 12 asteen kallistuksesta takapenkissä, niin ne saa siis "kuhertelu"/lepo asentoon = kallistettua taakseppäin. Tämä käsitys tuli ainakin cmalinon linkistä: "- Standard 60/40 rear seats that fold flat and have an available recline feature."
Tämä varmaan kattaa nyt mun kysymykseni, mutta saa kommentoida jos ne penkit kaatamalla tavaratilasta ei tulekkaan kovin tasaista :)

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 23.01.2013. 15:00

Löytyipä tuosta linkistä myös yksi ehdokas kaikkien aikojen turhimmaksi varusteeksikin:

"...a nine-speaker Boston Acoustics Premium Sound Group (which features two articulating speakers packaged in the liftgate; when the liftgate is open, the speakers can swing down from the trim panel to face rearward for tailgating and other activities...) :shock:

Kuva

:lol:
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 23.01.2013. 15:59

japi73 kirjoitti:Kuitenkin nyt olisi tarjolla Patriot -07, jolla ajettu alle 35tkm (Eläkeläisten käytössä). Viime keväänä käytin ko. auton huollossa ja etupäähän vaihdeltiin täälläkin puhuttuja osia (en muista mitä, oliko palloja vai tankoja vai mitä.) laskussakin oli varmasti Autokeskusksen lisä. En ollut itse maksaja, mutta hieman hirvitti. Kuinka 30tkm autoon joutuu tollasia tekee ja "maasturi". Nämä olivat fiilikset, kun huollon tiskillä ihmettelin asiaa vtr. Land Cruiser ongelmia nolla yli 200tkm aikana.
Ei pidä verrata jonkun merkin alkaen-mallia toisen merkin lippulaiva-malliin. On noissa varmaan hinnassakin kolminkertainen ero.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

japi73
Viestit: 23
Liittynyt: 23.01.2013. 2:07
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja japi73 » 23.01.2013. 20:41

Renegade kirjoitti:
japi73 kirjoitti:Kuitenkin nyt olisi tarjolla Patriot -07, jolla ajettu alle 35tkm (Eläkeläisten käytössä). Viime keväänä käytin ko. auton huollossa ja etupäähän vaihdeltiin täälläkin puhuttuja osia (en muista mitä, oliko palloja vai tankoja vai mitä.) laskussakin oli varmasti Autokeskusksen lisä. En ollut itse maksaja, mutta hieman hirvitti. Kuinka 30tkm autoon joutuu tollasia tekee ja "maasturi". Nämä olivat fiilikset, kun huollon tiskillä ihmettelin asiaa vtr. Land Cruiser ongelmia nolla yli 200tkm aikana.
Ei pidä verrata jonkun merkin alkaen-mallia toisen merkin lippulaiva-malliin. On noissa varmaan hinnassakin kolminkertainen ero.
Tarkoitus ei sinänsä verrata lippulaivaa mihinkään muuhun kuin uutta auto vanhaan. Oli malli tai merkki mikä tahansa, niin onhan se vähän heikkoa jos auto ei selviä katsastuksesta 30tkm ajettuna. Eläkeläisten puolesta harmitti, että -07 mallin takuu oli ummessa 2011. Työkseni ajellu erimerkkisiä pikkuaitoja yli 10v ja en ole törmännyt vastaavaan. Toki osia kuluu jne. mutta suuremmilla kilsoilla. Enkä tarkoita mollata merkkiä/mallia. Ihmettelen vaan miksei autoon panna parempia kaluja jo tehtaalla? :shock:

Kyllä Coro verso lähtee ja Patriot tulee tilalle, se on lähes täysin varmaa. Parit pienet asiat ratkottava ennen sitä. Mm. Lommot/naarmut apparin ovessa, kun joku pylväs oli ottanu askeleen lähemmäs ja eläkeläinen osu siihen.

Avatar
rane58
Viestit: 1254
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 24.01.2013. 16:35

Tervetuloa japi73 Jeeppeilyn maailmaan...Kuva
-Systerin mies vaihtoi passatti volkkarin Jeep Patriottiin n. vuosi sitten, pääsee nyt mökille huonoillakin keleillä. -Ja on ollut Jeeppiin tyytyväinen... :wink:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Quattro
Viestit: 7
Liittynyt: 25.01.2012. 20:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Quattro » 03.02.2013. 18:04

japi73 kirjoitti:On ollut suunnitelmissa vaihtaa autoa, kun appivanhempien kesäpaikalle pääsemiseen tarvitsee keväisin ja myöhään syksyllä maasturia. On katseltu Tojon Rav4, kun Tojoon on kova luottamus. Töissä tuli aikoinaan ajeltua 2x Land cruiseria yli 200tkm ongelmitta ja omassa käytössä Corolla verso ilman ongelmia.

Kuitenkin nyt olisi tarjolla Patriot -07, jolla ajettu alle 35tkm (Eläkeläisten käytössä). Viime keväänä käytin ko. auton huollossa ja etupäähän vaihdeltiin täälläkin puhuttuja osia (en muista mitä, oliko palloja vai tankoja vai mitä.) laskussakin oli varmasti Autokeskusksen lisä. En ollut itse maksaja, mutta hieman hirvitti. Kuinka 30tkm autoon joutuu tollasia tekee ja "maasturi". Nämä olivat fiilikset, kun huollon tiskillä ihmettelin asiaa vtr. Land Cruiser ongelmia nolla yli 200tkm aikana.

Nyt täältä lukiessani olenkin ehkä viisastunut ja Patriot ei ehkä olisikaan hullumpi. Etupään voi rempata seuraavan 30tkm jälkeen muualla kuin Autokeskuksessa. Valitin huoltoon viedessä pienestä tärinästä jota esiintyy välillä jarruttaessa. Se vaimeni etupäärempassa, mutta esiintyy satunnaisesti vaimeampana. Katsastuksessa ei löytynyt sanomista huollon jälkeen.

Tavaratila on kyllä 150 litraa pienempi kun Coro versossa, mutta ehkä se on laitettava suxiboxi katolle kesän landereissulle että saa kaikki kamat mukaan.

Onko Patriotissa muita ongelmia kun toi etupää?

Patriot tuntuu kivalta peliltä, mutta ylimääräisiä huolia ei huvittaisi ostaa. talossa oli kerran yksi Ranskalainen, joka vuodessa osoittautui todella kalliiksi.
Nyt reilun vuoden kokemuksella voi lämpimästi suositella Patriotia kaikille, jotka kokevat tuon tyyppisen auton omakseen. Ei mitään teknisiä murheita, autoni on -09 bensa cvt. Kilometrit nyt noin 160 000. Ja kuten joku muistaakseni tällä foorumilla totesi, aina tulee jotenkin hyvä fiilis Jeeppiin hypätessä, vaikka olisi maanantaiaamuna töihin lähdössä. :D

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 04.02.2013. 11:57

cmalino kirjoitti:
japi73 kirjoitti:Vielä pitää kysyy kun ei pääse kokeilee, että kaatuuko takapenkki kontintasalle (tasainen lattia) vai jääkö paljonkin "pystyyn"?
http://www.autopressnews.com/2006/m04/J ... riot.shtml

Tuollainen löytyi äkkiä googlella ja näyttäisi se aika alas menevän. Joku Patriotin omistaja varmaan kertoo kuinka paljon tuokin kuva valehteee ;)
Tuo kuva?

Kuva

Ei valehtele laisinkaan. Minun Patriotissani on takapenkit normaalikäytössä aina alhaalla. Ja kyllä muuten tavaratilaa riittää. :)
cmalino kirjoitti:Löytyipä tuosta linkistä myös yksi ehdokas kaikkien aikojen turhimmaksi varusteeksikin:

"...a nine-speaker Boston Acoustics Premium Sound Group (which features two articulating speakers packaged in the liftgate; when the liftgate is open, the speakers can swing down from the trim panel to face rearward for tailgating and other activities...) :shock:

Kuva

:lol:
Jeps. Tai siis, tuo Boston Acousticsin paketti on muuten todella pätevä, mutta nuo esiinkäännettävät kaiuttimet... Hohhoi. Järkyttävä äänenlaatu, eikä muita kaiuttimia saa edes mykäksi - joku jenkeissä oli kokeillut ja sellaiset 45min voi heidän olosuhteissaan soittaa musiikkia ja saada auton vielä ehkä käyntiinkin. Aika lyhyet tail gate partyt... Pitäisi melkein kehittää noiden kaiuttimien tilalle jotain hyödyllisempää säilytystilaa, jos olisi vaan aikaa ja innostusta ja...



Omasta autosta pitää sanoa että onhan tuon kanssa joskus murheitakin ollut, ainakin huoltamolaskun kanssa jos ei muuten. Ja juu juu snobit, ei se ole "oikea maastoauto". (Jumiinkin jäänyt joskus aikoinaan ihan älyttömään paikkaan. Toisaalta taasen, nykyinen pihatie on lapioitu auki tänä talvena yhden. Ainoan. Kerran. Ja sekin vain jotta loka-auto pääsisi paikalle. Että kyllä tuo välillä yllättää todella positiivisesti - samalla pihatiellä tuo meidän F-150 mutarenkaineen jäi neliveto päällä sutimaan paikoilleen. Jostain kumman syystä kuskin hereilläoloaste ja ajolinjavalinnat vaikuttavat myös kummasti etenemiskykyyn...) Mutta p*rkele, en minä omastani luopumaan ihan äkkiä suostuisi. Kai se Patriotismi on sitten omanlaisensa mielenterveyshäiriö, mutta joka kerran sitä ihan mukavin mielin istuu Patriotin ratin taakse. En tiedä onko tämä nyt ihan täydellinen unelma-auto, mutta maailmassa on todella paljon todella paljon paskempiakin kulkineita millä voisi joutua ajamaan.

(En sitten tiedä oliko tämä kehoitus hankkia kyseinen kulkuväline vai kehoitus vältellä tartunnan saamista. :lol: )

Joka tapauksessa, muistattehan kaikki Patriotismin potemistakin harkitsevat - vakiokuntoisella Jeepillä ajaminenhan on sitten syntiä. ;)
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

japi73
Viestit: 23
Liittynyt: 23.01.2013. 2:07
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja japi73 » 08.02.2013. 18:54

Tuolla tuo on parkkipaikalla. Kauppoja ei ole tehty, mutta käytössä määrittelemättömän ajan. Oma auto pitää ensin hukata ja Patriotin ovikolhut korjattava jne.

Penkki tuntuu oudolta, jotenkin selkä ihme mutkalla. Puuttuu siis tuki selältä ihan kokonaan. En tosin tiedä onko penkinpäälisten alla joku ristiselän säätöön soveltuva nappula vai onko kaikki niissä kahdessa vivussa jotka on oven puolella?

EDIT: Mitä vakioon tulee, niin tuskimpa tuolle ihmeitä ainakaan vähään aikaan tapahtuu. Jostain jenkki Tuning sivulta katselin kromin väristä muovista grilliä ja kromin värisiä muovisia sivupeilien "kuoria". Vakionopeuden säädin kiinnostais. Jotai muutakin oli mielessä mutta en muista. Mitään suurempia juttuja ei mielessä.

Avatar
A-V
Viestit: 105
Liittynyt: 04.05.2009. 14:22
Paikkakunta: Pori
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja A-V » 11.02.2013. 10:17

Kyllä mulla oli Patriotissa käytössä nuo takaluukun käännettävät kajarit joka kesä. Normaalisti kävin käyttelemässä autoa varmuudeksi noin tunnin välein, mutta kerran oli kolme-neljä tuntia taustamusana (pihalla hääriessä) kun unohdin ruokailun ajaksi ne sinne pauhaamaan. Lähti vielä käyntiin ihan OK tosin oli havaittavissa pientä virran vähyyttä startin pyöriessä.

Ihan näppärä keksintö, eikä mulla ainakaan äänenlaatua huonontaneet. :wink:
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid

japi73
Viestit: 23
Liittynyt: 23.01.2013. 2:07
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja japi73 » 09.10.2013. 11:19

Moi taasen. Nyt on oma Tojo myyty ja Patriot -07, 41tkm seisoo parkkiksella. Viikko sitten katsastettu ongelmitta.

Kysymyksenä noihin alapallo/tukivarsi hommiin. Kun ne kerran hajoo 30tkm tienoilla, niin onko varaosat samaa sarjaa, että ne hajoaa siis seuraavan kerran 60tkm tietämissä ja sitten 90tkm jne. ?

Huoltokirja on tuolla parkkiksella ja sitä pimeessä lukeneena ihmettelin huoltoja. Jossain kirjassa sanottiin eri lukemat kun jossain toisessa. Eli onko ne 15tkm tai vuosi välein vai mites?

Jos tyhmiä kyselen, niin anteeksi tyhmyyteni :wink:
Jeep Patriot -07
Kuva
Lopeta rööki tai rahat takaisin! www.allencarr.fi

Kirjoita vastaus