Grand Cherokee -00 4.7 V8

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Macke
Viestit: 204
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 19.03.2019. 19:40

Mon Dieu! Ongelmia historickäyttöjeepistin arjessa, eli kysellääs taas tyhmiä jos jollain olisi tietoutta WJ:n takavalojen sähkökaapeleitten kulkureitistä. Ongelmahan on sellainen että kuskinpuoleinen parkki häviää välillä ja niin tekee vilkkukin. Otin lyhdyn irti, polttimo oli ehjä, lampun pohja myöskin kondiksessa eli niissä kontaktipinnoissa ei ole murtumia / vääntymiä / hapettumia. Peruutustutka vinkuu kanssa yhtenään ja näyttää punaista, mutta tähän mun mielestä ainakin aiemmin auttoi vetokoukun pistorasian mikrokytkimen lirputtaminen.

Takavalot heräävät henkiin kun lyhdylle tulevaa piuhanippua ravistelee, ja fikkarilla kun katselin niin se sukeltaa jonnekin takahiekkapellin / puskurinkuoren uumeniin. Onko tuolla joku perus kohta joka murtuu vai meniskö vaikka lyhtyjen maadoitus sinne joka nyt sitten olisi kypsynyt? Vai onko peräti vetokoukun sähköt ryöstetty jotenkin ei aikaa kestävästi ja siellä nyt sitten joku kusinen rosvoliitin ukottaa? Jeeppivä lukee koukussa että lienee tehdasasenteinen, niin sillä en uskois että siellä jotkut rosvo/karvaperseliitokset olisi?

Puslista kun ei ole tullut ensimmäistäkään kommenttia, niin ajattelin tosta lahden toiselta puolen tilailla puslasatsin. Sieltä itseasiassa löytyi ovaaliakin puslaa umpinaisella valulla, niin tämähän voisi olla hieman jämympi ja kestävämpi perus maantieajossa https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 847-tedgum Merkki on täysin tuntematon mulle, mutta vedetään nyt sitten halvoilla ja katotaan kuin käy...

Keimo
Viestit: 139
Liittynyt: 29.01.2016. 17:51
Paikkakunta: Heinola

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Keimo » 20.03.2019. 13:06

Macke kirjoitti:
19.03.2019. 19:40
Mon Dieu! Ongelmia historickäyttöjeepistin arjessa, eli kysellääs taas tyhmiä jos jollain olisi tietoutta WJ:n takavalojen sähkökaapeleitten kulkureitistä. Ongelmahan on sellainen että kuskinpuoleinen parkki häviää välillä ja niin tekee vilkkukin. Otin lyhdyn irti, polttimo oli ehjä, lampun pohja myöskin kondiksessa eli niissä kontaktipinnoissa ei ole murtumia / vääntymiä / hapettumia. Peruutustutka vinkuu kanssa yhtenään ja näyttää punaista, mutta tähän mun mielestä ainakin aiemmin auttoi vetokoukun pistorasian mikrokytkimen lirputtaminen.

Takavalot heräävät henkiin kun lyhdylle tulevaa piuhanippua ravistelee, ja fikkarilla kun katselin niin se sukeltaa jonnekin takahiekkapellin / puskurinkuoren uumeniin. Onko tuolla joku perus kohta joka murtuu vai meniskö vaikka lyhtyjen maadoitus sinne joka nyt sitten olisi kypsynyt? Vai onko peräti vetokoukun sähköt ryöstetty jotenkin ei aikaa kestävästi ja siellä nyt sitten joku kusinen rosvoliitin ukottaa? Jeeppivä lukee koukussa että lienee tehdasasenteinen, niin sillä en uskois että siellä jotkut rosvo/karvaperseliitokset olisi?
Kuskin puolen takavalojen reitti lähtee siitä vasemman takapyöränkotelon yläpuolitse kohti auton keulaa. Maadoituspiste on vasta kuskin penkin tietämillä. Se alas ja ulos lähtevä nippu on vetokoukun sähköt. Niitä varten on liitinkin siinä jossain pyöränkotelon "takayläkulman" kohdilla (niinku pyöreässä jotain kulmia olisi..). Niin pitkälle ei kuvien tulkkauksessa kärsivällisyys riittänyt, että olisi selvinnyt voiko vetokoukun sähköliitoksissa oleva häiriö (oikosulku tms.) aiheuttaa takavalojen toimimattomuutta. Varsinkin, kun ei ole varmaa tietoa onko ne kytketty alkuperäisten sähkökuvien mukaan vai ei :) Lisäksi minulla olevat kuvat ovat vuoden 1999 mallin mukaiset.

Omasta autosta en ole tuota tarkistanut, eli vastaan ihan kuvien perusteella :P

Itse ongelmaratkaisuun tämä ei varmaankaan auttanut, mutta vastasi kuitenkin kysymykseen johtojen kulkureitistä :)
Grand Cherokee 4.7 Limited -00 vakio (vielä toistaiseksi?)

Macke
Viestit: 204
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 20.03.2019. 21:15

Tattista vastauksesta vaan. Tosiaan sitä alas ja ulos menevää nippua veivaamalla ne valot sai pätkimään, että kai se sitten tarttee puskurin kuori raksia veks ja alkaa ihmettelemään että missä vika on. Tai no, tarttee varmaan vielä sitä ennen nyppästä piuhasarjan pikaliitin irti lyhdystä ja katsoa ettei se ongelma nyt kuiteskin tulisi niiltä suunnilta. Pitää koittaa saada se parkkivalo pimeäksi ja katsoa toimiiko vilkku, pakkivalo jne silloin vai ei. Jos ei niin sittenhän se ainakin haiskahtaisi maadoitusongelmalta. Ei kai näissä härpäkkeissä vielä mitään CAN-väylä ohjattuja valoja ole?

Keimo
Viestit: 139
Liittynyt: 29.01.2016. 17:51
Paikkakunta: Heinola

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Keimo » 21.03.2019. 13:00

BCM = Body Control Module ohjaa muiden toimiensa ohella myös valojen palamista. Eli BCM käskyttää Junction Blockia (sitä kuskin vasemman polven edessä olevaa keskusta), jossa sitten releet räpsyy ja siitä eteenpäin sähkö kulkee johtonipuissa valoille.

Toki tuo on välyäohjattu siinä mielessä, että väylään juttelemalla voidaan houkutella BCM käskemään valot päälle. Mutta väyläohjaus ei kulje takalampulle vaan sinne tulee ihan jokaista tarvetta varten oma johtonsa (hallitusti niputettuina) sieltä keskukselta.

Mutta valokatkaisija ei suoraan käske sähköjä päälle ja pois, vaan BCM välissä pähkäilee, että mitähän tuokin katkaisijan kääntö mahtoikaan tarkoittaa...
Grand Cherokee 4.7 Limited -00 vakio (vielä toistaiseksi?)

Macke
Viestit: 204
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 21.03.2019. 21:09

Jos se purkki on edessä, niin tuskin sitä väylää on vedetty taakse asti ollenkaan -> oletettavasti väyläongelmatkin voi laskea pois peleistä jos ja kun takalampun piuhanipun heiluttelu katkoo sitä valojen loimottamista. Penareissa oli aina vararengaskotelot ja takaloosterit täynnä kaikkia &%¤%&( ohjausbokseja, niin hupi oli taattua jos sinne takaronttiin vettä / kosteutta jostain enemmissä määrin pääsi...

Macke
Viestit: 204
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 24.03.2019. 17:33

Mjaha, tartteekohan se nyt sitten alkaa tutkailemaan junction blockia kun edestä tulevassa piuhanipussa / pikaliittimessä ei mihinkään nastaan tule wirtaskaa vaikka laittaa vilkun päälle? Josko jostain koittais vielä kaivaa sähkökaaviot ja katsoa onko tossa muita liitoksia matkalla.

Vilkun polttimo jämähti jotenkin erikoisesti kanssa, kiertyy kyllä auki tilaan muttei tule pois umpiosta. Joku näppärä naksahdus sieltä kuului kun ihan normi meiningeillä sen kertaalleen käytin auki ja laitoin takas kiinni. Murtu se pirun lärsäke siitä polttimon pidikkeestäkin kun koitin linjapihdeillä suostutella polttimoa uudelleen pois umpiosta...

Macke
Viestit: 204
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 27.03.2019. 19:09

Noh, nyt sitten lähti taas vilkku toimimaan ja peruutustutka lopetti yhtäjaksoisen huutamisensa. Olen ollut mukamas huomaavinani, että kelin kosteudella on nyt kevättalvella ollut vaikutusta tuohon käyttäytymiseen. Tuli mieleen että olisko mulla nyt sitten kuitenkin ehkä jotain kylmäjuotosta tai vaan huonoa juotosta jossain boksissa?

Johtosarjan splaissauksiahan sähkökaavion mukaan on jossain vasemman takafillarin yläpuolella, mutta pitää katsoa vielä miten tuo peruutustutka kytkeytyy kaikkeen että löytyiskö sieltä joku yhteinen tekijä.

Macke
Viestit: 204
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 04.04.2019. 20:33

Sähköjä ei ole ihmetelty, mutta Postman Pat toi laatikollisen sauvoja ja kumeja tallin hektisiin herkutteluhetkiin:

Kuva

Mielenkiintoista nyt sitten nähdä miten tämä Polakin versio tuosta ovaalista puslasta umpikumisena tulee toimimaan, verrokkina jonkun tarviketukivarren versio:

Kuva

Vielä mielenkiintoisempaa nähdä, että onko orkkis tukivarsien ovaalit puslat paksumpia juuresta niin kuin noi monet muut puslat on. Kun tuotaniinnoinaa nämä tarviketukivarresta ulostuupatut on tasapaksut 79+mm leveimmillään, ja nämä Polakkien puslat on sen baltiarallaa 82+mm tosta paksummasta kohdasta. Ohkasempi osio on tuon hieman yli 79mm. Nähtäväksi siis jää jahka saa hiluja irti kärrystä, mutta tässäpä näkyy tuo ero:

Kuva

Eimehtään
Viestit: 79
Liittynyt: 25.07.2016. 20:31
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Eimehtään » 05.04.2019. 20:27

Jumatsukka. Tuossahan on koko alustan puslat. Ja naapurin myös.. :D
WJ 4.7 Quadra drive -00

Macke
Viestit: 204
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 05.04.2019. 21:45

On siellä tosiaan aikalailla joka ikinen pusla mikä on vaihdettavissa, moottorinkannakkeiden puslat mukaanlukien :) Ne onkin ihan riekaleina eikä silmämääräisesti muutkaan puslat näytä kauheen hyviltä. Eikä varsinkaan tunnu hyviltä kun heittää 245 leveät kesärenkaat alle :shock:

Macke
Viestit: 204
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 11.04.2019. 21:26

Laitetaanpas unboxing videoiden käsittämättömästä suosiosta (todellakin käsittämätöntä mielestäni) huolimatta yksi unboxing kuva mestoille, eli budget boosti tuli tonteille tänään:

Kuva

Josko viikonloppuna pääsis vähän talliin herguttelemaan alustarempan merkeissä, niin kokeilenpa räpsiä sieltä sitten mukamas jotain mielenkiintoisempia kuvia. Akseleistakaan ei varmaan kannata nyppästä ylä- ja alatukivarsia yhtäaikaa irti, tai ainakin tällaisella hyökkäysvektorilla meinasin niitä tukivarsia sieltä alkaa hoivaamaan. Kuvittelisin että on vaikeampaa saada akseli takaisin hollilleen jos kaiken yhtäaikaa sieltä irrottelee?

Macke
Viestit: 204
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 12.04.2019. 23:17

Voi ristuksen pyssyt ja puukuulat, alustan puslajumppaa aloiteltu. Onhan työmaa kun pitäis vielä vetarin kumit vaihtaa, etujarrut fiksata / herkistellä, moottorin kannakkeet vaihtaa ja ne puslat.

Olin kaukaa viisas ja hommasin jo aiemmin tällaisen ison C-puristimen sitä silmälläpitäen, että etuakselissa on ne parit puslat. Hyvä että hommasin, ja hyvä että oli isoa hylsyä sun muuta sälää koska pelkästään tällä satsilla ei pärjänny. Mutta en siis olis kyllä pärjänny ilman tätä satsiakaan:

Kuva

Ekaks nyppäsin yhden ylätukivarren irti ja vaihdoin siihen puslan:

Kuva

Sen jälkeen hetkon sovittelin suuntaan jos toiseen tota puristinta, ja oli joko jousi tiellä tai moottorin öljypohja. Sittenpä nyppäsin koiranluun veks ja irroitin iskarin alapään ja laskin akselia tunkin varassa alaspäin. Paremmin pääs sovittelemaan kiluja mestoille, mutta ei homma oikein vieläkään lentänyt:

Kuva

Sama jupakka toiselle puolelle ja akselia siltäkin puolelta alas, jo rupes mahtumaan niin että pääs jotain jo runttaamaan irtikin. Torilta fyndattu 3/4" vääntiöllä oleva räikkäkin pääsi heti hommiin, vähensi kaljun hikoilua huomattavasti kun oli kunnon varsi:

Kuva

Tossa sitten menossa jo uutta paikalleen:

Kuva

Ja hieman holkin vaihtoa puristimeen jne niin sitten pusla olikin runtattu samoille syvyyksille kuin vanhakin:

Kuva

Ton jälkeen rupesin temuamaan pelkääjän puolen kanssa, ja vaihdoin ekaks ylätukivarteen puslan ja sen jälkeen akseliin. Kuvaa ei kaiken säätämisen keskellä tullu otettua ensimmäistäkään, mutta v*ttu että ottaa päähän tollaset peltilärsäkkeet mihin pitäisi jotain prässäillä paikalleen. Olkoon sitten se tukivarsi tai etuakselin korvakko, väliin joutuu virittelemään jotain palikoita ettei ne korvakkeen mene aivan solmuun prässätessä. Toi kuskin puolihan oli akselissa aika vaivaton kun ei se valukorvake mihinkään lähde vääntymään.

Mutta jee jee, ei oo enää jäljellä ku loput. Josko huomenna kerkeis taas vähän pajoittamaan sitä sun tätä. Ajattelin seuraavaksi laittaa ylätukivarret paikoilleen ennen kuin irroittelen mitään muuta. Tai no, kallistuksenvakaajan koripuslat vaihdan, ja heittelen korotuspalikat sekä vieterit mestoille ja lopuksi ne koiranluutkin kiinni. Josko sitten irrottelis alatukivarret ja hieroskelis niihin ne puslat.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Macke, muokattu yhteensä 13 kertaa

Macke
Viestit: 204
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 13.04.2019. 23:00

Aissssaakeli kun on taas koko päivä turattu ja tuntuu siltä että mitään ei ole tapahtunu. Aamulla marssin talliin jatkamaan, ja kun se etuakseli aika alhaalla retkotti niin ajattelin että vaihetaas nyt sit kuitenkin samaan syssyyn ne moottorinkannakkeiden puslat. No öhö öhö, kolme ekaa pulttia auki apparin puolelta lohkosta ja neljänteen en jumaliste päässy käsiks millään työkalulla mistään. Transponderi tulille ja työkaluostoksille, otin niitä sen verran useaa plaatua että jollain pääsisin käsiksi. Ja pääsinhän mä, toi oikeanpuoleinen 15mm nivelräikkälenkki oli just "the kalu" pultin avaukseen. Toisen lenkin joutu kyllä ketjuttamaan tohon että sai riittävästi vipuvartta, olivatten aika tiukassa ne pultit:

Kuva

Eilen mittailin ja kyttäilin silmämääräisesti että ne puslat oli oikeat ulkomitoiltaan kun paketin mukaan ovat seuraavan generaation osat. Internetsistä aikaisemmin kyllä kaivelin noita ja joku möi niitä WJ:hin passaavana, ja passaahan ne:

Kuva

Pelkääjän puolella työkaluina nivelräikkälenkki taaimmaiseen yläpulttiin, etummainen yläpultti 3/8" räikkä plus nivel sekä lyhyt jatko jahka laski konetta vähän alas, alimmaiset pultit ihan 3/8" räikällä. Aika väsynyt oli tämä mötörmount:

Kuva

Vanhan puslan poisti puukkosahalla + tuurnalla, eli puslan runko katki ja nakunaku. Romurautaa ja luovuutta ja uutta puslaa korvakkeeseen, prässivanhus pelitti hienosti taas:

Kuva

Ja siellä lepää:

Kuva

Ähertämistä, puhertamista ja koneen tunkkailua ylös alas niin löysi sitten jopa paikoilleenkin:

Kuva

Kuskin puoleinen helpompi vaihtaa, taaimmainen yläpultti samaisella nivelräikkälenkillä, etuyläpultti öljyfiltterin irroituksen jälkeen piippuavaimella ja alapultit taas normi meiningeillä räikällä. Tämä oli valmiimpi kuin apparin puoleinen:

Kuva

Tässä kohdin sitten tipautinkin kallistuksenvakaajan alas ja vaihdoin siihen korikiinnikkeiden kumeksi. Kiinni ollessaan ei näyttäny pahalta, kädessä ollessaan huomasikin sitten että oli aika klesat noi kumit:

Kuva

Seuraavana vuorossa oli BB asennusta, sisäänjouston rajoittimet irti ja olihan kivat irrotella kupista, kuppi irti, korotuspalikat väliin ja sitten stopparit takasin kuppeihin. vähän lankunpätkiä ja pilipalitunkki -> vot vot johan ne uppos takas kuppeihin:

Kuva

Muutamat ohjeet smyygasin internetistä tollasen korotussatsin asennukseen, ja tulin siihen lopputulokseen että yläpäähän noi korotustötsät kuuluu:

Kuva

Iskarit kiinni ja sitten ylätukivarsien kimppuun. Olihan mielenkiintoista sekin, ei ihan kertapierasusta osunu reiät kohdilleen. Kuskinpuolen sai tunkilla akselin etupuolelta kampeemalla paikalleen, toki pikkasen sai sorkkaraudallakin avittaa. Apparin puoleen jouduin käyttämään isoa kuormausliinaa akselin puslakorvakkeesta vaihdelaatikon poikittaispalkkiin. Sitä sikakireelle ja sitten tunkilla taas akselin etupuolelta nostamaan pakettia ylöspäin, niin sain sen kiertymään passeliin kohtaan ja pultin sujautettua mestoille.

Apparin puolelta kerkesin vielä kiskoa alatukivarren irti, vaihtaa puslat siihen sekä kötöstellä sen paikalleenkin. Vanhat puslat oli todella kypsät, uskoisin olevan samat joilla kinneri on joskus rullannut tehtaalta pihalle:

Kuva

Kuva

Oishan toi varmaan menny vielä :D

Kuva

Jos huomenna taas jatkais kuskin puolen alatukivarrella. Ja sit ottais jarrut irti. Ja sit hierois ne vetarin kumit sinne, on nimittäin ihan murtumilla ne mitkä paikoillaan on ja kuskin puoleinen on haljennut läpi asti. Internetistä olin ymmärtävinäni että Moppe Mopparssonin "kumit" on jotain pirun paljon jämympää ei niin venyvää kamaa kuin nämä perinteiset, ja että ne kestäisi paremmin. No mä otin kuitenkin ihan Spidanin kumit, niitä on tullu tärvättyy eri vermeisiin vuosien varrella ja ovat toimineet. Katotaan nyt sit miten käy...

Macke
Viestit: 204
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 14.04.2019. 23:03

Jatketaas yksinpuhelua, taas on päivä vietetty tallissa. Etupäästä joka ikinen pusla vaihdettu joka ikiseen vipstaakiin, ja kaikki kirrattu kiinni. Vimonen kepukka johon vaihdoin puslat oli track bar eli härmäksi lienee reaktiotanko? Ne puslat oli niin fuusioituneet etteivät tahtoneet liikkua mihinkään, niin nappasinpas sitten passelin reikäsahan ja jyystin turhat matskut pois että pääsi taas puukkosahalla katkaisemaan puslan ulkokuoren:

Kuva

Meinasin että tolla ei käryäisi yhtä paljoa kuin että toholla alkaa puslaa sulattelemaan, mutta kyllä tostakin savut ja vieno kumeksin käry irtosi tallifiilistä nostattamaan :D

Tuostapa siirryin sitten nyppimään kuskinpuolen jarruja edestä irti, ja satula + carrieri lähti ilman ongelmia veks. Napamutteri pulttimopolla ja 36mm avaimella veks, ja sitten pääsinkin irrottamaan napaa. Sille kelpasi ihan 13mm 12-kulmainen hylsy, ja pultit lähti vallan asiallisesti irti. Joku joskus vaihtanu noi navat + laakerit, oli sen verta siistikuntoiset. Vetarin nyppäsin ulos, ja kun kerta tämä oli revennyt rikki asti niin ei muuta ku atomeiks. Sattu löytymään passeli ainesputken pätkä joka sujahti vetarin yli, vetari tais olla 31mm halkaisijaltaan ja putken sisähalkaisia about 35 milliä. Vetarin päästä kiinni yhdellä kädellä ja sitten muutama napakka isku akselin myötäisesti sinne nivelen juureen ja irti läks. Sitten nivel atoimeiksi ja hilujen putsaus:

Kuva

Joku maustemiehen nivel taitaa olla ku lukee Spicer :wink:

Kuva

Ei löytynyt mitään yllättävää vaikka tästä kumi oli repsahtanu, niin takas kasaan:

Kuva

Tottahan tallissakin pitää olla tolkku mukana, niin Black Jackia varren ympärille. Lukkorengas oli irti kumin pujotuksen ajan ja meinas unohtuakin pois. Kuvastakin toki näkyy että oli vain läheltä piti tilanne koska muistin sen sitten paikalleen kuitenkin laittaa:

Kuva

Tässä kohdin tuli mämmipussista ruutattua rasvat niveleen, suurin osa akselin reiästä prööt prööt ja sitten pikku siivu yläpuolellekin:

Kuva

Kendoomi mestoille ja pantojen kiristys asiaan kuuluvilla pihdeillä, ja ihan tuli itte tehdyn näkönen:

Kuva

Tajusin että joku on joskus tästä repinyt jarrukilvet kuitsin skuderiaan, mutta kai sitä pärjää ilmankin. Jos olisin hiffannut että ne uupuu, niin olisin sinne kyllä uudet peltilervat laittanut. Ihan vaan vaikka siksi, että sinne joskus pomppaisi joku kivi väliin pitämään jumailaista soundia. Jarrusatulasta herkistelin ilmausnipan toholla + hehkujen irroitukseen tarkoitetulla pulttimopolla, painelin männät sisään, hioin jarrupalojen liukupinnat, putsasin liukutapit ja pulttailin sitten takasin paikalleen uusin liukastein + jarrupaloin. Niin ja se vetarikin on siellä, vähemmän rasvaa tirskuvana ainakin toistaiseksi:

Kuva

Pyöränlaakeri / napa tuli vetästyä kiinni 102Nm pinkeyteen ja napasmudu pitäisi olla 237Nm momentissa. Noh, mun avaimessa loppuu skaala 220Nm kohtaa niin kiskasin siihen ja vähän yli.

Apparin puoleltakin nyppäsin jarrukilut ja vetarin irti. Kerkesin purkaa, putsata ja kasata vetarin samoin metodein kuin tuon toisenkin ja sinnehän se nyt sitten jäi talliin odottamaan asennusta:

Kuva

Nuo ABS renkaat sipasin porakoneella ja messinkiharjalla kanssa molemmista vetareista, olivatten aika ryöttäset.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5219
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.04.2019. 23:22

Ei oo yhdessäkään WJ-koppaisessa noita jarrukilpiä!!
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus