XJ Cherokee Sport -01 2,5 TD
XJ Cherokee Sport -01 2,5 TD
Vähän puolivahingossa ja mutkan kautta päädyin minäkin Jeepin omistajaksi. Autona siis XJ Cherokee Sport 2,5 TD. Suomi-auto, joka otettu käyttöön 09/2001, tehtaalta tullut ulos 02/2000. Mittarissa on vasta 268tkm, auton on viettänyt ensimmäiset reilut kymmenen vuotta Lappeenrannan suunilla ja sittemmin Pirkanmaan ja Varsinais-Suomen kautta takaisin Pirkanmaalle ja Tampereelle.
Siististi pidetty auto ja huoltokirjaan on ensimmäisten yhdentoista vuoden ajan merkitty suunnilleen kaikki, mitä öljyjä on käytetty jne. Öljyt vaihdeltu tuolta ajalta vajaan kympin välein, sitten on vähän pidemmät vaihtovälit ja nyt taas viime vuosilta kuten kuuluukin. Kaikenlaista remonttia, joista kuitit tallella oli mm. kytkin, turbo, jäähdytin, vesimpumppu ymym.
Töiden ja harrastusten puoleen tulee ajeltua hyvillä, huonoilla ja hyvin huonoilla metsäteillä ja siihen käyttöön on tarkoitus laittaa. Helmapellit alkavat olla melko pehmeitä, joten niiden laittoa tässä kun kerkiää. Edellinen omistaja oli auton katsastanut elokuussa jollain melko kalliilla lahjuspullolla, sen verran on nimittäin kaikenlaista sanomista kyllä; mm. nuo helmapellit, halvat tarvikeumpiot, joissa ei korkeussäätöä, renkaiden kulutuspinta ihan rajoilla
Koneen etuosa on melko öljyinen, mutta katsastusmies ei asiasta mitään sen kummemmin valittanut. Liekö ehkä kampiakselin etustefa, mikä vuotaa. Ei kuitenkaan jätä mitään isompaa läikkää vaan pari piskoa silloin tällöin. Paikallinen seppä sanoi että tälle VM:n dieselille ei kannata tehdä mitään jos ei ole pakko
Takajarrut tuli laitettua jo, oli hommaa tällaiselle levyjarruihin tottuneelle ei-niin-tee-se-itse-miehelle, mutta tämän kanssa on mukava opetella. Ei ole mitään kokemusta merkistä aiemmin, vaan työkulkineena on aiemmin toiminut mm. Octavia Scoutti ja Land Roverin Freelanderin. Nyt onkin tämä ja offipalsta luettu aika tarkkaan Xj:n osalta varsinkin läpi.
Mitään kovin isoa korotusta tai erikoisempaa rakentelua ei ole tarkoitus, vaan lähinnä retkeily- ja harrastuskäyttöön parannella ja uusia ainakin alustaa, siellä näyttää olevan aika paljon ihan alkuperäispalikkaa paikallaan. Takajouset esim. ovat aivan finaalissa. Takaa oikealta kuuluu myös joku melko korkea jurnutus, liekö pyöränlaakeri vai mikä, ilmoittaa itsestään erikoisesti vaan toisinaan. Taakse oikealle on viime vuonna vetonivel laitettu uusi.
Tämän näköinen peli, en tiedä onko tuttu palstalaisille aiemmin.
Siististi pidetty auto ja huoltokirjaan on ensimmäisten yhdentoista vuoden ajan merkitty suunnilleen kaikki, mitä öljyjä on käytetty jne. Öljyt vaihdeltu tuolta ajalta vajaan kympin välein, sitten on vähän pidemmät vaihtovälit ja nyt taas viime vuosilta kuten kuuluukin. Kaikenlaista remonttia, joista kuitit tallella oli mm. kytkin, turbo, jäähdytin, vesimpumppu ymym.
Töiden ja harrastusten puoleen tulee ajeltua hyvillä, huonoilla ja hyvin huonoilla metsäteillä ja siihen käyttöön on tarkoitus laittaa. Helmapellit alkavat olla melko pehmeitä, joten niiden laittoa tässä kun kerkiää. Edellinen omistaja oli auton katsastanut elokuussa jollain melko kalliilla lahjuspullolla, sen verran on nimittäin kaikenlaista sanomista kyllä; mm. nuo helmapellit, halvat tarvikeumpiot, joissa ei korkeussäätöä, renkaiden kulutuspinta ihan rajoilla
Koneen etuosa on melko öljyinen, mutta katsastusmies ei asiasta mitään sen kummemmin valittanut. Liekö ehkä kampiakselin etustefa, mikä vuotaa. Ei kuitenkaan jätä mitään isompaa läikkää vaan pari piskoa silloin tällöin. Paikallinen seppä sanoi että tälle VM:n dieselille ei kannata tehdä mitään jos ei ole pakko
Takajarrut tuli laitettua jo, oli hommaa tällaiselle levyjarruihin tottuneelle ei-niin-tee-se-itse-miehelle, mutta tämän kanssa on mukava opetella. Ei ole mitään kokemusta merkistä aiemmin, vaan työkulkineena on aiemmin toiminut mm. Octavia Scoutti ja Land Roverin Freelanderin. Nyt onkin tämä ja offipalsta luettu aika tarkkaan Xj:n osalta varsinkin läpi.
Mitään kovin isoa korotusta tai erikoisempaa rakentelua ei ole tarkoitus, vaan lähinnä retkeily- ja harrastuskäyttöön parannella ja uusia ainakin alustaa, siellä näyttää olevan aika paljon ihan alkuperäispalikkaa paikallaan. Takajouset esim. ovat aivan finaalissa. Takaa oikealta kuuluu myös joku melko korkea jurnutus, liekö pyöränlaakeri vai mikä, ilmoittaa itsestään erikoisesti vaan toisinaan. Taakse oikealle on viime vuonna vetonivel laitettu uusi.
Tämän näköinen peli, en tiedä onko tuttu palstalaisille aiemmin.
Re: XJ Cherokee Sport -01 2,5 TD
Onkos muuten kukaan laittanut mistään muusta autosta penkkejä XJ:hin? On semmoisella kuopalla tuo orkkisistuin, että jotain pitäisi tehdä. Ilmeisesti ZJ:n penkit menee suoraan ja asettuvat hieman korkeammalle kuin nuo omat. Paritkin ZJ:n penkit olisi tällä hetkellä saatavilla, mutta tuli mieleen, että onko mitään muita vaihtoehtoja tai kokemuksia täällä?
Onkohan noissa minkään vertaa säätövaraa telineissä, että saisi edes pari senttiä taaksepäin tuota penkkiä. On 188-senttiselle pidemmillä metästysreissuilla välillä vähän puuduttava asento.
Ja kolmanneksi vielä, että kuinkahan helppo homma noiden ZJ:n sähköpenkkien toimintojen siirtäminen tuohon on, kun ei taida tulla minkäänlaista johtoa valmiiksi tuonne nykyisille jakkaroille. Mitä nyt olen ripeästi katsellut, niin ovat järjestään sähkösäätöisiä nuo tarjolla olleet penkit.
Onkohan noissa minkään vertaa säätövaraa telineissä, että saisi edes pari senttiä taaksepäin tuota penkkiä. On 188-senttiselle pidemmillä metästysreissuilla välillä vähän puuduttava asento.
Ja kolmanneksi vielä, että kuinkahan helppo homma noiden ZJ:n sähköpenkkien toimintojen siirtäminen tuohon on, kun ei taida tulla minkäänlaista johtoa valmiiksi tuonne nykyisille jakkaroille. Mitä nyt olen ripeästi katsellut, niin ovat järjestään sähkösäätöisiä nuo tarjolla olleet penkit.
Re: XJ Cherokee Sport -01 2,5 TD
Kumpikin sähköpenkki tarvitsee vain syötön, vähintään 6mm2 kaapeleilla plussa ja miinus, vaikka suoraan akusta....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: XJ Cherokee Sport -01 2,5 TD
Onnea uudelle vanhalle autolle...!
-Kuvat ei näkyneet...?
-Kuvat ei näkyneet...?
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: XJ Cherokee Sport -01 2,5 TD
Kiitoksia. Mielestäni noiden ohjeiden mukaan linkitin kuvat ja minulle ne näkyvät tuossa viestissäkin. Kuvat jaettu aijaa.comin kautta ja tässä alla vielä suorat linkit kuvapalveluun, mistä kuvien pitäisi aueta.
https://aijaa.com/gXOVmx
https://aijaa.com/jU0cOA
https://aijaa.com/6ohGRQ
Re: XJ Cherokee Sport -01 2,5 TD
Näkyy ne mulla....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: XJ Cherokee Sport -01 2,5 TD
Siistin näköinen Jeep, hyvän värinenkin...
Laita juttua tänne jos teet kunnostuksia tms...?
Laita juttua tänne jos teet kunnostuksia tms...?
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912