Valmet wagoneeri

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
rautu
Viestit: 32
Liittynyt: 04.11.2016. 23:05
Paikkakunta: LAUKAA

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja rautu » 17.11.2016. 19:46

Eipä se mahtunut 4mm isompana :oops: onpahan kokeiltu

Hain kaupalta 35x72x17 laakerin ja tein siihen olallisen holkin, pesään laakerilukite ja pari heppiä ja homma tuntuis pelaavan, ihmeellisesti etrasta löytyi hyllystä kytkinakseliin stefa :shock:

http://aijaa.com/dP4u1k

Loota pesään ja jakolaatikko perään karpaasit kiinni ja testilenkillä melkein ääneen nauratti kun oli niin hiljainen voimansiirto :mrgreen:

Ja lattiat on bitumoitu kyllä tietämätönkin huomaisi eron äänessä kaikki suhinat ja semmoset pienet kohinat hävis oikeestaan kokonaan, vielä pinta matot ja kattoverhoilu niin pitää mittareista kattoa onko auto käynnissä 8) :D

Täytyy tutkia tota ax15 asiaa... missähän hinnoissa nuo liikkuu? miten vaan saisin helpoiten ja edukkaimmin jonkunlaisen kötöstyksen tehtyä... nurkissa pyörii yks pajeron laatikko ja yks mersun manuaali jos tosta nykysestä laatikosta ottas takapään ja tekis siitä laipan ja akselin tolle jakikselle ja sitte akselilla tai ristikolla laittas toisen laatikon perään... noo jospa tuo kestäis vähä aikaa että ehtis rauhassa sumplia asiaa

rautu
Viestit: 32
Liittynyt: 04.11.2016. 23:05
Paikkakunta: LAUKAA

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja rautu » 20.11.2016. 17:57

Vähän taas eteni tämäkin, alkuperästä pa mittaria en saanut korjattua oli se vastushässäkkä sökö mittariston takaa enkö löytänyt tankista koko anturia :shock: onneksi biltemasta löytyi pelastus, ei ihan näyttelytasoa mutta toimii.

http://aijaa.com/1sSJ8F

http://aijaa.com/yKyZsV

"Verhoiluja" laittelin ja olosuhteet ja tekijä huomioiden tuli kyllä melko hyvä ja siisti 8)

http://aijaa.com/MHAwLZ

http://aijaa.com/4b476R

http://aijaa.com/KAHImA

Liaävaloja mallailin keulalle ja on kyllä melko ruma tuo keula nykyisellään... noitten kanttivalojen tilalle ois kyllä hellan 3003 mutta tuskin paljon sillä paranee, ajatuksen tasolla neljä noita bosseja katolle riviin ja tuo blingbling rauta johonkin muuhun sijoitukseen

http://aijaa.com/CFT2bj

Takalasin sain toimimaan ihan ok, joku on nostimen kiskot korjannut mutta pettänyt, korjasin sen uudestaan katotaan kauanko toimii, aika typerä tuo takaluukku käyttöpelissä suomen talvessa... Mietinnässä sivusaranat ja ikkunan listakouru pois että luukkua voi käyttää ilman ikkunan aukaisua

Ensi viikolla pitäisi etsiä turvavyöt etupenkille, ja keksiä kontin lattian ja takaluukun liitokseen joku tiiviste ja ilmanputsari vaihtaa johonkin kunnolliseen tuon nykyisen oletettavasti bilteman vapaavirtaus suodattimen tilalle


Toisia vanteita en kyllä osta ja korinkorotus taitaa olla pois vaihtoehdoista eikä oikein innostaisi kaarien silpominen niin taidan tehä eteen soan ja taakse korokepalat eiköhän sillä saa renkaille sopivat tilat ja hävitettyä nuo nykyisetkin todella vähäiset ajo ominaisuudet :mrgreen:

rautu
Viestit: 32
Liittynyt: 04.11.2016. 23:05
Paikkakunta: LAUKAA

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja rautu » 09.12.2016. 17:29

Noniin nyt viimein aijaa suostui lataamaan kuvat puhelimesta

Eteen tein soan mutta tuli liian korkea

http://aijaa.com/SycDl7

Otin pakasta pari latia pois ja nyt on mukavempi korkeus ja pehmeä ajaa

http://aijaa.com/aa2R7d

Edelleen tuo ohjausvarsi on turhan pystyssä pitää mietiskellä simpukkaan käännettyä vartta ja toisaalta jousetkin on suorassa eli ei ihan paras mahdollinen mutta menkööt nyt ainakin vähän aikaa

http://aijaa.com/2jQuRU

http://aijaa.com/z6OPuA

Hyvin keulii

http://aijaa.com/apvWDX

Tässä välissä oli sairastelua työkiirettä ja lomareissua mutta niistä kun selvis niin pääsi tekemää korokepaloja taka akselille

http://aijaa.com/jXRwLF

Koroke on 80mm korkea

Nykyään vaaterissa

http://aijaa.com/mN87Ho

Tänään kävin sitten kahdella eri konttorilla kyselemässä muutos katsastusta ja molemmissa olin ihan suora EI :evil: soa ei ole mahdollinen katsastaa nousee liikaa, ja tottahan se on mutta lehtiä poistin sen takia että korotus olisi maltillinen ja suunnilleen laillinen. Nyt pitäisi joko löytää konttori missä tuo kelpaa tai sitten löytää virallista dokumenttia alkuperäisestä korkeudesta ja verrata siihen. Yritin sepostaa kun takaa ei nouse kuin tuon 80mm mikä nyt on sen 3mm liikaa niin jospa se siitä näkisi sen todellisen nousun mutta ei kelvannut kun mittasivat akseliputken ja lehtien paksuuden ja siitä kattoivat että nousua on liikaa

Tai sitten ajaa noin ja leimalle muuttaa takasin mikä ei kyllä oikeastaan innosta yhtään tai muuttaa takasin ja tehdä korinkorotus :shock:

rautu
Viestit: 32
Liittynyt: 04.11.2016. 23:05
Paikkakunta: LAUKAA

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja rautu » 11.12.2016. 21:04

Nyt on ajeltu reiluummin matkaajoa ja voi hyvänen aika miten tuo on kamala ajaa :mrgreen: :mrgreen:

etuvakaajan jos laittaisi voisi auttaa mutta isoin ongelma on varmasti tuo ohjausvarsi kun on noin pystyssä nyt täytyy miettiä tilaako pudottavan käpälän vai vaihtaako korotuksen toisenlaiseen... pakko kuitenkin jotain tehdä :oops:

Avatar
Timo L
Viestit: 1483
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja Timo L » 11.12.2016. 21:21

Flat top knucklet ja high- steer varret voisi olla kova sana, jos haluaa välivarren kulmaa pienemmäksi.
Mikä sulla mahtaa olla caster? Se kun vaikuttaa ajettavuuteen huomattavasti paljon enemmän kuin välivarren kulma.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

rautu
Viestit: 32
Liittynyt: 04.11.2016. 23:05
Paikkakunta: LAUKAA

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja rautu » 11.12.2016. 22:02

Casteri on sama kuin aiemmin ainakin lähelle, sellasella säädettävällä vatupassilla sen siirsin vakiosta asteita en osaa sanoa.
Toisaalta sen laitoin silloin kun keula roikkui pukkien varassa mutta oisko se muuttunut niin paljon kun paino tulee akselille, mutta täytyy tuo tarkistaa kyllä huomenna

Tuota highsteer sarjaa kyllä kattelin jossain vaiheessa mutta silloin aattelin että saisin sen tuollaisella dropped pitman armilla ainakin paremmaksi ja helpommalla. :mrgreen:

Mutta ei pidä pelkästään valittaa! Kyllä tuolla ajaessa ei voi olla hymyilemättä on se vaan niin mahtava kampe muuten ja tuosta valmetista voidaan olla mitä mieltä tahansa mutta mulle se sopii paremmin kuin hyvin, kepistä vaan joku numero sisään ja menoksi vääntöä kuitenkin löytyy ihan mukavasti :D

rautu
Viestit: 32
Liittynyt: 04.11.2016. 23:05
Paikkakunta: LAUKAA

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja rautu » 13.12.2016. 22:55

Kyllähän se kasteri olikin ihan päin mettää, aikalailla nollassa, ihmettelin miten se voi olla kun vanhasta matkin asennon akselin kiinnityslappuihin mutta tajusinkin että tässähän on pitemmät riiput edessä eli kulma on ollut jo aiemmin pielessä :roll: :oops:

Koko akselia ei oikein voi kääntää menee kartaanin kulma niin härskiksi, täytyisi navat pyöräyttää mutta vehje on kuitenkin pakkokäytössä ainakin jouluun asti, epäilyttää saanko sitä illassa kuitenkaan tehtyä, toisaalta vuosien kettuilu insinööreille näköjään tuottaa tulosta enkä saa missään tuota soaa leimattua :mrgreen: :mrgreen: kattellaan nyt mitä sille keksii

rautu
Viestit: 32
Liittynyt: 04.11.2016. 23:05
Paikkakunta: LAUKAA

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja rautu » 07.11.2017. 21:23

Vuoden päivät tämäkin ollut enkä päivääkään ole katunut 8) Projektiksi tämäkin menee heti vaan kun tuon toisen saan edes suunnilleen valmiiksi, suunnitelmissa tehdä tästä nyt kuitenkin maasto- ja käyttökelpoisempi...

Kirjoita vastaus