Valmet wagoneeri
Re: Valmet wagoneeri
Eipä se mahtunut 4mm isompana onpahan kokeiltu
Hain kaupalta 35x72x17 laakerin ja tein siihen olallisen holkin, pesään laakerilukite ja pari heppiä ja homma tuntuis pelaavan, ihmeellisesti etrasta löytyi hyllystä kytkinakseliin stefa
http://aijaa.com/dP4u1k
Loota pesään ja jakolaatikko perään karpaasit kiinni ja testilenkillä melkein ääneen nauratti kun oli niin hiljainen voimansiirto
Ja lattiat on bitumoitu kyllä tietämätönkin huomaisi eron äänessä kaikki suhinat ja semmoset pienet kohinat hävis oikeestaan kokonaan, vielä pinta matot ja kattoverhoilu niin pitää mittareista kattoa onko auto käynnissä
Täytyy tutkia tota ax15 asiaa... missähän hinnoissa nuo liikkuu? miten vaan saisin helpoiten ja edukkaimmin jonkunlaisen kötöstyksen tehtyä... nurkissa pyörii yks pajeron laatikko ja yks mersun manuaali jos tosta nykysestä laatikosta ottas takapään ja tekis siitä laipan ja akselin tolle jakikselle ja sitte akselilla tai ristikolla laittas toisen laatikon perään... noo jospa tuo kestäis vähä aikaa että ehtis rauhassa sumplia asiaa
Hain kaupalta 35x72x17 laakerin ja tein siihen olallisen holkin, pesään laakerilukite ja pari heppiä ja homma tuntuis pelaavan, ihmeellisesti etrasta löytyi hyllystä kytkinakseliin stefa
http://aijaa.com/dP4u1k
Loota pesään ja jakolaatikko perään karpaasit kiinni ja testilenkillä melkein ääneen nauratti kun oli niin hiljainen voimansiirto
Ja lattiat on bitumoitu kyllä tietämätönkin huomaisi eron äänessä kaikki suhinat ja semmoset pienet kohinat hävis oikeestaan kokonaan, vielä pinta matot ja kattoverhoilu niin pitää mittareista kattoa onko auto käynnissä
Täytyy tutkia tota ax15 asiaa... missähän hinnoissa nuo liikkuu? miten vaan saisin helpoiten ja edukkaimmin jonkunlaisen kötöstyksen tehtyä... nurkissa pyörii yks pajeron laatikko ja yks mersun manuaali jos tosta nykysestä laatikosta ottas takapään ja tekis siitä laipan ja akselin tolle jakikselle ja sitte akselilla tai ristikolla laittas toisen laatikon perään... noo jospa tuo kestäis vähä aikaa että ehtis rauhassa sumplia asiaa
Re: Valmet wagoneeri
Vähän taas eteni tämäkin, alkuperästä pa mittaria en saanut korjattua oli se vastushässäkkä sökö mittariston takaa enkö löytänyt tankista koko anturia onneksi biltemasta löytyi pelastus, ei ihan näyttelytasoa mutta toimii.
http://aijaa.com/1sSJ8F
http://aijaa.com/yKyZsV
"Verhoiluja" laittelin ja olosuhteet ja tekijä huomioiden tuli kyllä melko hyvä ja siisti
http://aijaa.com/MHAwLZ
http://aijaa.com/4b476R
http://aijaa.com/KAHImA
Liaävaloja mallailin keulalle ja on kyllä melko ruma tuo keula nykyisellään... noitten kanttivalojen tilalle ois kyllä hellan 3003 mutta tuskin paljon sillä paranee, ajatuksen tasolla neljä noita bosseja katolle riviin ja tuo blingbling rauta johonkin muuhun sijoitukseen
http://aijaa.com/CFT2bj
Takalasin sain toimimaan ihan ok, joku on nostimen kiskot korjannut mutta pettänyt, korjasin sen uudestaan katotaan kauanko toimii, aika typerä tuo takaluukku käyttöpelissä suomen talvessa... Mietinnässä sivusaranat ja ikkunan listakouru pois että luukkua voi käyttää ilman ikkunan aukaisua
Ensi viikolla pitäisi etsiä turvavyöt etupenkille, ja keksiä kontin lattian ja takaluukun liitokseen joku tiiviste ja ilmanputsari vaihtaa johonkin kunnolliseen tuon nykyisen oletettavasti bilteman vapaavirtaus suodattimen tilalle
Toisia vanteita en kyllä osta ja korinkorotus taitaa olla pois vaihtoehdoista eikä oikein innostaisi kaarien silpominen niin taidan tehä eteen soan ja taakse korokepalat eiköhän sillä saa renkaille sopivat tilat ja hävitettyä nuo nykyisetkin todella vähäiset ajo ominaisuudet
http://aijaa.com/1sSJ8F
http://aijaa.com/yKyZsV
"Verhoiluja" laittelin ja olosuhteet ja tekijä huomioiden tuli kyllä melko hyvä ja siisti
http://aijaa.com/MHAwLZ
http://aijaa.com/4b476R
http://aijaa.com/KAHImA
Liaävaloja mallailin keulalle ja on kyllä melko ruma tuo keula nykyisellään... noitten kanttivalojen tilalle ois kyllä hellan 3003 mutta tuskin paljon sillä paranee, ajatuksen tasolla neljä noita bosseja katolle riviin ja tuo blingbling rauta johonkin muuhun sijoitukseen
http://aijaa.com/CFT2bj
Takalasin sain toimimaan ihan ok, joku on nostimen kiskot korjannut mutta pettänyt, korjasin sen uudestaan katotaan kauanko toimii, aika typerä tuo takaluukku käyttöpelissä suomen talvessa... Mietinnässä sivusaranat ja ikkunan listakouru pois että luukkua voi käyttää ilman ikkunan aukaisua
Ensi viikolla pitäisi etsiä turvavyöt etupenkille, ja keksiä kontin lattian ja takaluukun liitokseen joku tiiviste ja ilmanputsari vaihtaa johonkin kunnolliseen tuon nykyisen oletettavasti bilteman vapaavirtaus suodattimen tilalle
Toisia vanteita en kyllä osta ja korinkorotus taitaa olla pois vaihtoehdoista eikä oikein innostaisi kaarien silpominen niin taidan tehä eteen soan ja taakse korokepalat eiköhän sillä saa renkaille sopivat tilat ja hävitettyä nuo nykyisetkin todella vähäiset ajo ominaisuudet
Re: Valmet wagoneeri
Noniin nyt viimein aijaa suostui lataamaan kuvat puhelimesta
Eteen tein soan mutta tuli liian korkea
http://aijaa.com/SycDl7
Otin pakasta pari latia pois ja nyt on mukavempi korkeus ja pehmeä ajaa
http://aijaa.com/aa2R7d
Edelleen tuo ohjausvarsi on turhan pystyssä pitää mietiskellä simpukkaan käännettyä vartta ja toisaalta jousetkin on suorassa eli ei ihan paras mahdollinen mutta menkööt nyt ainakin vähän aikaa
http://aijaa.com/2jQuRU
http://aijaa.com/z6OPuA
Hyvin keulii
http://aijaa.com/apvWDX
Tässä välissä oli sairastelua työkiirettä ja lomareissua mutta niistä kun selvis niin pääsi tekemää korokepaloja taka akselille
http://aijaa.com/jXRwLF
Koroke on 80mm korkea
Nykyään vaaterissa
http://aijaa.com/mN87Ho
Tänään kävin sitten kahdella eri konttorilla kyselemässä muutos katsastusta ja molemmissa olin ihan suora EI soa ei ole mahdollinen katsastaa nousee liikaa, ja tottahan se on mutta lehtiä poistin sen takia että korotus olisi maltillinen ja suunnilleen laillinen. Nyt pitäisi joko löytää konttori missä tuo kelpaa tai sitten löytää virallista dokumenttia alkuperäisestä korkeudesta ja verrata siihen. Yritin sepostaa kun takaa ei nouse kuin tuon 80mm mikä nyt on sen 3mm liikaa niin jospa se siitä näkisi sen todellisen nousun mutta ei kelvannut kun mittasivat akseliputken ja lehtien paksuuden ja siitä kattoivat että nousua on liikaa
Tai sitten ajaa noin ja leimalle muuttaa takasin mikä ei kyllä oikeastaan innosta yhtään tai muuttaa takasin ja tehdä korinkorotus
Eteen tein soan mutta tuli liian korkea
http://aijaa.com/SycDl7
Otin pakasta pari latia pois ja nyt on mukavempi korkeus ja pehmeä ajaa
http://aijaa.com/aa2R7d
Edelleen tuo ohjausvarsi on turhan pystyssä pitää mietiskellä simpukkaan käännettyä vartta ja toisaalta jousetkin on suorassa eli ei ihan paras mahdollinen mutta menkööt nyt ainakin vähän aikaa
http://aijaa.com/2jQuRU
http://aijaa.com/z6OPuA
Hyvin keulii
http://aijaa.com/apvWDX
Tässä välissä oli sairastelua työkiirettä ja lomareissua mutta niistä kun selvis niin pääsi tekemää korokepaloja taka akselille
http://aijaa.com/jXRwLF
Koroke on 80mm korkea
Nykyään vaaterissa
http://aijaa.com/mN87Ho
Tänään kävin sitten kahdella eri konttorilla kyselemässä muutos katsastusta ja molemmissa olin ihan suora EI soa ei ole mahdollinen katsastaa nousee liikaa, ja tottahan se on mutta lehtiä poistin sen takia että korotus olisi maltillinen ja suunnilleen laillinen. Nyt pitäisi joko löytää konttori missä tuo kelpaa tai sitten löytää virallista dokumenttia alkuperäisestä korkeudesta ja verrata siihen. Yritin sepostaa kun takaa ei nouse kuin tuon 80mm mikä nyt on sen 3mm liikaa niin jospa se siitä näkisi sen todellisen nousun mutta ei kelvannut kun mittasivat akseliputken ja lehtien paksuuden ja siitä kattoivat että nousua on liikaa
Tai sitten ajaa noin ja leimalle muuttaa takasin mikä ei kyllä oikeastaan innosta yhtään tai muuttaa takasin ja tehdä korinkorotus
Re: Valmet wagoneeri
Nyt on ajeltu reiluummin matkaajoa ja voi hyvänen aika miten tuo on kamala ajaa
etuvakaajan jos laittaisi voisi auttaa mutta isoin ongelma on varmasti tuo ohjausvarsi kun on noin pystyssä nyt täytyy miettiä tilaako pudottavan käpälän vai vaihtaako korotuksen toisenlaiseen... pakko kuitenkin jotain tehdä
etuvakaajan jos laittaisi voisi auttaa mutta isoin ongelma on varmasti tuo ohjausvarsi kun on noin pystyssä nyt täytyy miettiä tilaako pudottavan käpälän vai vaihtaako korotuksen toisenlaiseen... pakko kuitenkin jotain tehdä
Re: Valmet wagoneeri
Flat top knucklet ja high- steer varret voisi olla kova sana, jos haluaa välivarren kulmaa pienemmäksi.
Mikä sulla mahtaa olla caster? Se kun vaikuttaa ajettavuuteen huomattavasti paljon enemmän kuin välivarren kulma.
Mikä sulla mahtaa olla caster? Se kun vaikuttaa ajettavuuteen huomattavasti paljon enemmän kuin välivarren kulma.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Valmet wagoneeri
Casteri on sama kuin aiemmin ainakin lähelle, sellasella säädettävällä vatupassilla sen siirsin vakiosta asteita en osaa sanoa.
Toisaalta sen laitoin silloin kun keula roikkui pukkien varassa mutta oisko se muuttunut niin paljon kun paino tulee akselille, mutta täytyy tuo tarkistaa kyllä huomenna
Tuota highsteer sarjaa kyllä kattelin jossain vaiheessa mutta silloin aattelin että saisin sen tuollaisella dropped pitman armilla ainakin paremmaksi ja helpommalla.
Mutta ei pidä pelkästään valittaa! Kyllä tuolla ajaessa ei voi olla hymyilemättä on se vaan niin mahtava kampe muuten ja tuosta valmetista voidaan olla mitä mieltä tahansa mutta mulle se sopii paremmin kuin hyvin, kepistä vaan joku numero sisään ja menoksi vääntöä kuitenkin löytyy ihan mukavasti
Toisaalta sen laitoin silloin kun keula roikkui pukkien varassa mutta oisko se muuttunut niin paljon kun paino tulee akselille, mutta täytyy tuo tarkistaa kyllä huomenna
Tuota highsteer sarjaa kyllä kattelin jossain vaiheessa mutta silloin aattelin että saisin sen tuollaisella dropped pitman armilla ainakin paremmaksi ja helpommalla.
Mutta ei pidä pelkästään valittaa! Kyllä tuolla ajaessa ei voi olla hymyilemättä on se vaan niin mahtava kampe muuten ja tuosta valmetista voidaan olla mitä mieltä tahansa mutta mulle se sopii paremmin kuin hyvin, kepistä vaan joku numero sisään ja menoksi vääntöä kuitenkin löytyy ihan mukavasti
Re: Valmet wagoneeri
Kyllähän se kasteri olikin ihan päin mettää, aikalailla nollassa, ihmettelin miten se voi olla kun vanhasta matkin asennon akselin kiinnityslappuihin mutta tajusinkin että tässähän on pitemmät riiput edessä eli kulma on ollut jo aiemmin pielessä
Koko akselia ei oikein voi kääntää menee kartaanin kulma niin härskiksi, täytyisi navat pyöräyttää mutta vehje on kuitenkin pakkokäytössä ainakin jouluun asti, epäilyttää saanko sitä illassa kuitenkaan tehtyä, toisaalta vuosien kettuilu insinööreille näköjään tuottaa tulosta enkä saa missään tuota soaa leimattua kattellaan nyt mitä sille keksii
Koko akselia ei oikein voi kääntää menee kartaanin kulma niin härskiksi, täytyisi navat pyöräyttää mutta vehje on kuitenkin pakkokäytössä ainakin jouluun asti, epäilyttää saanko sitä illassa kuitenkaan tehtyä, toisaalta vuosien kettuilu insinööreille näköjään tuottaa tulosta enkä saa missään tuota soaa leimattua kattellaan nyt mitä sille keksii
Re: Valmet wagoneeri
Vuoden päivät tämäkin ollut enkä päivääkään ole katunut Projektiksi tämäkin menee heti vaan kun tuon toisen saan edes suunnilleen valmiiksi, suunnitelmissa tehdä tästä nyt kuitenkin maasto- ja käyttökelpoisempi...