YJ:n ehostelua

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
hitsaa
Viestit: 50
Liittynyt: 22.04.2013. 18:10
Paikkakunta: Stadi

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja hitsaa » 25.10.2016. 10:52

JAMANT kirjoitti:
hitsaa kirjoitti:
JAMANT kirjoitti: Otan Spicerit valikoimiin heti kun joku muukin niitä haluaa. Mutta ei ole ollut kysyntää....
Mie haluan Spicerit, millasella toimitusajalla ja hinnalla saa? Helpompi olis jos sais kotimaasta eikä pitäis jokaista ristikkoa tilata erikseen USAsta niin että jaa alle ALVi rajan ja jännittää että saako posti toimittettua. :shock:
Mihin kohtaan tarviit??
Etuvetareille Dana 30 eli 5-760X.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6285
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.10.2016. 11:18

hitsaa kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
hitsaa kirjoitti:
JAMANT kirjoitti: Otan Spicerit valikoimiin heti kun joku muukin niitä haluaa. Mutta ei ole ollut kysyntää....
Mie haluan Spicerit, millasella toimitusajalla ja hinnalla saa? Helpompi olis jos sais kotimaasta eikä pitäis jokaista ristikkoa tilata erikseen USAsta niin että jaa alle ALVi rajan ja jännittää että saako posti toimittettua. :shock:
Mihin kohtaan tarviit??
Etuvetareille Dana 30 eli 5-760X.
Pitääkö olla Spicer?? Olis mulla vastaavaa: http://jamant.fi/fi/tuote/2467489-risti ... lloy-11500
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

hitsaa
Viestit: 50
Liittynyt: 22.04.2013. 18:10
Paikkakunta: Stadi

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja hitsaa » 25.10.2016. 23:27

JAMANT kirjoitti:
hitsaa kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
hitsaa kirjoitti:
JAMANT kirjoitti: Otan Spicerit valikoimiin heti kun joku muukin niitä haluaa. Mutta ei ole ollut kysyntää....
Mie haluan Spicerit, millasella toimitusajalla ja hinnalla saa? Helpompi olis jos sais kotimaasta eikä pitäis jokaista ristikkoa tilata erikseen USAsta niin että jaa alle ALVi rajan ja jännittää että saako posti toimittettua. :shock:
Mihin kohtaan tarviit??
Etuvetareille Dana 30 eli 5-760X.
Pitääkö olla Spicer??
Pitää.


khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 12.11.2016. 19:44

Etujousen puslat päivitetty värillisiin :).
Kuva

Taakse piti vaihtaa taka-ylä/kori puslat,tekemättä jäi, pitää näköjään pudottaa polttoainesäiliö alas että saa riipukkeen pultit pois.

Takajousen naulat vaihdettu kunnollisiin.
Kuva.

Takajousien molemmat päät oli 1.5", joten taas joutuu puslakaupoille. Ei ole mitään tietoa mistä vehkeestä takajouset on.

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 19.12.2016. 20:51

khager kirjoitti:Vaihdoin keväällä uudet ristikot etuvetoakseleihin. Tältä näyttää nyt.
Kuva

Neuloista ei ole mitään jäljellä. Ihmettelin kun täristää ajossa, syykin löytyi.

Kuva

Löysin kuvan kyseisistä ristikoista ennen asennusta. Pitäisi nuo olla kohtuu laadukkaat.
Kuva

Avatar
Timo L
Viestit: 1482
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja Timo L » 20.12.2016. 14:53

Peruslaatua tuo Crown, periaatteessa sama ristikko kuin jokseenkin kymmenet muut samanlaiset.

Spicerin uudempi malli ja/ tai vastaava Omix-ada (= Spicer, eri paketissa :D ) rasvanipattomana on kunnollinen. AlloyUSA:n rasvanipaton ristikko on ilmeisesti myös ihan hyvä - mahdollisesti sekin on Spicer, tai sitten vastaava omaa tuotantoa oleva.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 14.04.2017. 16:21

Lumet sulanu ja piha kuiva. Vihdoin sain tehty pakoputken järkevämmin. Alkuperäinen putki kulki öljypohjan alitse ja oli oikein kivimagneetti ja on
osunut kardaaniin kun on vääntyny.

Kuva

Nyt kiertää öljypohjan edestä ja pääsee rakentamaan panssarin öljypohjalle.

Kuva

Kuva

Takapönttö myös vaihtui vakioon. Nyt on mukavan hiljainen. Aikaisemmin oli ainoastaan "efektori", vai mikä se semmonen on mistä näkyy läpi.

Kuva

Karsin myös turhia alipaineletkuja. Paljon lähti turhaa pois. Venttiilikopan kansi sai uudet silikonit.

Avatar
Timo L
Viestit: 1482
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja Timo L » 14.04.2017. 21:09

khager kirjoitti:Lumet sulanu ja piha kuiva. Vihdoin sain tehty pakoputken järkevämmin. Alkuperäinen putki kulki öljypohjan alitse ja oli oikein kivimagneetti ja on osunut kardaaniin kun on vääntyny.
Ettei tuossa olisi sama kuin XJ:ssä, että downpipe on jo tehtaan jäljiltä litistetty?
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 15.04.2017. 6:58

Ehkä, vanha oli kuitenkin muuttanut muotoaan. Paremmin suojassa nykyinen versio ja lisäksi saa tehty öljypohjalle panssarin.

Avatar
Timo L
Viestit: 1482
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja Timo L » 15.04.2017. 18:38

Juu, nuo orkkisputket menee aika hölmösti vähän joka Jeepissä. Melkein aina öljypohjan alta että varmasti osuu ensimmäiseen kiveen tai kantoon :lol:
Ja samoin jos downpipe:ssa on se rutistus niin ahdistaahan se ainakin jonkin verran.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 16.04.2017. 18:34

Konehuoneesta on kuulunut vuotavan pakopuolen syksytys. Tänään päätin tutkia mistä ääni tulee.
Pakosarjassa ei ollut tiivistettä, vaan ei ollut vuodon syy. Pakosarja halki.

Kuva

Uutta pakosarjaa ei tähän hätään ollut , joten takaisun nippuun ja vaihdan joskus myöhemmin.
Tiiviste on kuitenkin uusittu.

Kuva

Kuva

Halkeemaa ei nähnyt enkä viitsinyt suojapeltiä repiä pois. Yhdestä välistä kuitenkin näki että on puhaltanut suojapellin väliin pakokaasuja.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6285
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.04.2017. 19:11

Tehtaan jäljiltä siis, kun ei ollut tiivistettä! Mulla olis ollu uutta sarjaa hyllyssä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 16.04.2017. 21:09

Ei ollut tiivistettä, ainoastaan imupuolella. Laitoin kokopitkä tiivisteen jonka olin ostanut aikaisemmin.
Voi tuolla ajaa ja vaihdan myöhemmin, nyt kun vikakin löytyi.

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 22.04.2017. 21:33

Eilen tarkastin taka tasauspyörästön, kaikki ok ja uudet öljyt sisään. Tänään otin poltoainesäiliön pois ja korjasin pari katkennutta pulttia. Uudella tiiisteellä luulisi pysyvän kurat poissa tankista.
Vanha tiiviste vuosi ja kaksi pulttia poikki, joten kuravesi pääsi tankkiin.
Polttoainemittari on elänyt omaa elämää, nähtäväksi jää löysinkö vian. Anturin maajohto puuttui kokonaan. Liittimet oli vaan ei johtoa.

Kuva

Vaihdoin myös takajousien korinpuoleiset puslat OME:n pusliin, samalla kun tankki oli irti.

Kuva

Tankki oli lommolla ja laitoin pienen tunkin sisään millä painoin sitä ulos samalla kun lämmitin ulkopuolelta kuumailmapuhaltimella. Nyt mahtuu n.15l enemmän polttoainetta tankkiin.
ps. tiedän ettei näissä 2.5l moottoreissa yleensä ole tätä isoa muovitankkia, tässä nyt kuienkin sellainen on.

Kirjoita vastaus