YJ:n ehostelua

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 16.05.2017. 20:12

Vihdoin saatu lämpö pohjolan talliin , joten pientä päivitystä.
Laturi vaihdettu ja runkopalkin korjausta.
Pohjapanssarin pulttien mutterit(runkopalkin sisällä) pyöri tyhjää ja keskimmäiset oli ruostunu irti.
Tein tällaisen korjauspalan.

Kuva

Pala leikattu palkista.

Kuva

Kuva

Valmis.

Kuva

Kuva

Huomenna yritän tehdä toisen puolen.

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 28.05.2017. 17:21

Runkopalkki korjattu, Pakosarja vaihdettu.

Kuva
Kuva

Kaksi viikkoa tapellut nopeusmittarin kanssa. Muuten toimii mutta matkamittari ei pelitä.
Uusi mittari näkyy myös kirkkaassa autingonpaisteessa. Täytyy tyytyä pelkkään nopeusnäyttöön, kunnes joku palstalainen auttaa
:wink:

Arduino UNO ja Nokia5110 näyttö.
Kuva


Video linkki.
https://1drv.ms/v/s!ArPjqL-hAiyipmjEsUg_VFv-Uuaj

https://1drv.ms/v/s!ArPjqL-hAiyipmqh-1qjfZDQAJ2U

ps:Arduinon koodi ZIP:tiedostona ==> https://1drv.ms/u/s!ArPjqL-hAiyipmvwfcR4fxVsDqeh

Avatar
rane58
Viestit: 1254
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja rane58 » 29.05.2017. 1:18

Ei auennut yksikään linkki.... :(
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 29.05.2017. 20:15

Mulla kyllä aukee linkit vaikken ole kirjautunut sisään tililleni. Kokeilin kahdella koneella ja täällä kyllä toimi. En osaa sanoa missä vika.

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 16.06.2017. 20:22

Vasen takapyörän laakeri ja molemmat takajarrusylinterit uusittu. Tasapainoitin takakardaanin letkuklemmareilla ja pääsin eroon pienoisesta tärinästä. Nyt voi ajaa 80-100 ilman että täristää. Omasta mielestäni hyvä suoritus tällaiselta autolta. Etukardaanin kulman sain asteen tarkkuusella kohdilleen.
Tämä taitaa muutua vähitellen CITY MAASTURIKSI :mrgreen: .

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 11.04.2018. 10:14

Kelit muuttuu pikkuhiljaa suotuisiksi rekentelulle. Nyt aloitin vihdoin taka jousien muokkaamisen. Asiasta niin monta mielipidettä kun käyttäjää, mutta nyt lähti SOA takaata.

Kuva

Homma ei tietenkään mennyt aivan heittämällä. Takakardaania joutui lyhentämään, iskarit oli liian pitkät ym. Taka-akselin pohjaanlyöntikumit pitäisi vielä saada paikalleen ja sitten maastossa koeajo. Loppu hienosäätö tehdään koeajon jälkeen.
Tänään on tarkoitus tehdä paineilma kompuralle ja säiliölle telineet.

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 13.04.2018. 14:07

Paineilmapuoli valmis. Minulla on kaksi erilaista painekytkintä tuohon kompuraan, toinen sammuttaa n2.5bar ja käynnistyy n2bar, toinen sammuttaa 8bar ja käynnistyy n6.5 bar. Ihanteelinen olisi n3-4bar On/Off, vaan mistä semmoisen löytäisi?

Kuva

Kuva

Kuva

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 02.06.2018. 12:06

Viime Kulmakorven käynnin jälkeen auto rupesi temppuilemaan. Kävi "raskaasti" ja sammuili välillä. Tulpat mustat ja nokiset.
Polttoainepaineen mittaus, tuloksena rikkoontunut mittari. Mittarin neula pamahti rajoitinta vasten ja lähes kiertyi sen ympäri, nyt näyttää irrallaan 0.4psi (asteikko 0-15psi).

Lopulta vika löytyi.
Kuva
Paluu letku puristuksissa. Toinen mittari näytti 6.5bar kun kuuluisi olla n0.8bar.

Nyt on sekä meno että paluu 10mm kuparia.
Kuva

Meno putki suojattu runkokosketuksilta.
Kuva

Polttoainepaineet jälleen normaalit ja auto toimii.
Hyvää kesää kaikille :D

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 11.06.2018. 21:08

Nyt meni hifistelyksi. On tuolla vanhalla suuttimella jo ikää, joten samalla kun stefat vaihto niin uusi suutin ja polttoainesuodatin.

Kuva

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 12.06.2018. 20:36

Koeajon jälkeen todettu seuraavaa.
Käynti tasaisempaa.
Reagoi kaasuun entistä paremmin.
Jaksaa 5vaihteella entistä paremmin.
Saattaa vaikuttaa jopa kulutukseen (päästöihin).
Yhteenvetona erittäin kannattava investointi.

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 26.01.2019. 15:44

Talvi ja pakkanen. Nyt on aikaa suunnitella moottorin jäähdytystä. Autossa on tuollainen virtasyöppö sähköflekti ja ensi kesäksi oli tarkoitus tehdä lämpötilan mukaan säätyvä järjestelmä. Sattui löytymään tuollainen Ford Transitin flekti paketti ja siitä se sitten lähti.
Wranglerin koneen lämpöantutilta tiedot flektin ohjaukselle koitan ensin asetuksilla 220-250 Ohm +90ast ja 10%=flekti pyörii hitaasti ja nostaa kierroksia kunnes 185 Ohm lukema saavutettu=täysillä.
tuossa pari tube videoo kokeiluista. Ensimmäisessä videossa testasin potentiometrillä ja toisessa samat asetukset manuaalisesti flektin ohjaukseen.

Video1
https://youtu.be/xgJ5AgbRgTk
video2
https://youtu.be/uNBtQi9PYZQ

Seuraavaksi pitää paketti saada mahtumaan autoon :D .

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 09.03.2019. 19:26

Vihdoin oli tallissa siedettävä lämpötila ja pääsin "flekti projektin" kimppuun. Vanha sähköflekti pois ja FoMoCo tuplaflekti tilalle.
Tämä flekti valikoitui monien joukosta, esim VAG:n flektit sain pyörimään halutulla nopeudella, mutta vain max 90s, minkä jälkeen pyörivät täysillä.
Tämän voi tietenkin ohittaa ohjelmallisesti pätkimällä signaalia esim 60s pätkissä.
Päädyin kuitenkin tähän helpompaan ratkaisuun.
Tässä FoMoCo:ssa ei sitä ongelmaa ole.
Seuraavaksi on sähköjen vuoro. Testipenkissä toimi hyvin, nähtäväksi jää toimiiko autossa :)


Paketti kasattuna.

Kuva

Mahtui sittenkin.

Kuva

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 17.03.2019. 14:04

Koeversio versio laitteesta autossa. (Arduino UNO R3 ja XY-LPWM pulssigeneraattori).
Seuraavaksi listalla
-Koekäytä kesän, jos ei ongelmia hanki Arduino pro mini tai vastaava pienempi laite ja asenna se koelaudan alle.

Koekäytin konetta ilman flektiä jotta sain tarkistettu vastuksen lukemat eri lämpötiloilla.

Asetusten tarkistus kylmä kone jne...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lopuksi kytkin flektin , SE TOIMIIIIII sittenkin.

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 05.04.2019. 21:48

Polcar levikkeet asennettu.

Kuva

Hyvä on auton seistä pressutallin suojassa :D

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 06.05.2019. 19:10

Lämpösensori asennettu, kiitos Jamant kun sain liittimen kaupanpäälle.
Hieman jännitti tehdä tuollaista kartio kierrettä. Hyvin onnistui, nyt flekti käynnistyy hitaalla n100ast ja alavesiletkun termari kytkeytyy n103ast.
Mikäli tämä ei vielä riitä, täydet kierrokset lähtee n110ast.
Lisäksi tulossa kojelautaan pakkosyöttö nappi jolla saa sellaiset keski-kierrokset päälle(esim kesällä maastossa ajaessa).

Kuva

Kirjoita vastaus