Jeep Grand Cherokee -97 2,5l VM Turbodiesel (ZJ)

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2593
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Jeep Grand Cherokee -97 2,5l VM Turbodiesel (ZJ)

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 25.03.2015. 22:38

Tulipas tollanen pikkuvikainen Jeeppi vaihtokaupassa.

-kansi vika?
-Katsastamaton
-abs valo palaa (ei pala enään?)
-pakoputki vuotaa
-ohjaus on levoton, tehostin ääntää ja vuotaakin?
-taka sumuvalo ei toimi
-tietsikan näyttö vilkkkuu kuin joulukuusi

Muuten on varsin siisti peli, helmapalkitkin on kovat ja koukun vetopaino 3500kg.

Tarkoitus on laittaa kone kuntoon ja leimata peli pakuksi tai sitten ei pakuksi?
Noiden sisutan hirveiden puujäljitelmien päälle koitan varmaan hiilikuitujäljitelmä teippiä tai jotain muuta.

Grandi eestä ja takaa.
Kuva
Kuva

Pelätty ja haukuttu VM dieslhän se sieltä kurkistaa ja kansivika tässäkin ehkä.
Kuva

Mittarilukema 288630 ei paha
Kuva

Italiasta on Grandi löytänyt ensimmäisen omistajansa 16.5.1997.
Kuva

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
JERKKU
Viestit: 623
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Re: Jeep Grand Cherokee -97 2,5l VM Turbodiesel (ZJ)

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 26.03.2015. 23:05

Kannen korjaussarja on 1490€. Siinä on kannet, tiivisteet ja pultit.

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2593
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Re: Jeep Grand Cherokee -97 2,5l VM Turbodiesel (ZJ)

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 28.03.2015. 20:36

MIstäs noita saapi ja onkos tietoa laadusta? Hyvä kansia niin kuin Jamantilla vai huonoja niinkuin ebaysta saa 180,-/kpl vai jotain siltä väliltä?
t. Ismo Ämmä
JERKKU kirjoitti:Kannen korjaussarja on 1490€. Siinä on kannet, tiivisteet ja pultit.
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
JERKKU
Viestit: 623
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Re: Jeep Grand Cherokee -97 2,5l VM Turbodiesel (ZJ)

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 28.03.2015. 21:05

Väittäisin että sarja on laadukas :)

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2593
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Re: Jeep Grand Cherokee -97 2,5l VM Turbodiesel (ZJ)

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 28.03.2015. 21:28

Kokeillaan kuvia nyt kun on asetuksia muutettu.

Siisti sisältäkin tosin ratin nahka on kulunut puhki.
Kuva

Kaksi muistia penkille ja peileille. Peilin ylös nappi on pohjaan jumitttunut?
Kuva

Jakolootan kahva. Comand-Track mitähän meinannee?
Kuva

Takapenkin alat löytyi taitettavat pyörä kiilat ja kaksi sähköboxia. Mitähän boxseja ovat?
Kuva

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi


siffo
Viestit: 121
Liittynyt: 14.09.2009. 11:03
Paikkakunta: Sipoo

Re: Jeep Grand Cherokee -97 2,5l VM Turbodiesel (ZJ)

Viesti Kirjoittaja siffo » 28.03.2015. 23:24

ImacInnes kirjoitti:Takapenkin alat löytyi taitettavat pyörä kiilat ja kaksi sähköboxia. Mitähän boxseja ovat?
Varmaankin vahvistin ja cd vaihtaja. Tosin tuo soitin ei taida olla alkuperäinen joten lieneekö käytössä enää?

Avatar
rane58
Viestit: 977
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: Jeep Grand Cherokee -97 2,5l VM Turbodiesel (ZJ)

Viesti Kirjoittaja rane58 » 29.03.2015. 1:14

JERKKU kirjoitti:Jakis on np231
-Ei ole nopeata 4-vetoa ollenkaan...? :shock:

-Lähempänä ovea on tosiaan CD-boxi, oletettavasti jälkiasennettu. Voihan se olla toimintakuntoinen, onko testattu?
-Se toinen on alkuperäisen Infinity systeemin vahvistin, se lienee lähes kaikissa uudemmissa Jeepeissä....?
-Tunkki hävinnyt siitä "kiilojen" kolosta, kiinnikkeet jäljellä?

Onneksi olkoon hienosta Jeepistä! :D Tsemppiä konekorjaukseen, onneksi osaat itse fixailla, toisin kuin meikä....
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66

Avatar
Timo L
Viestit: 1157
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jeep Grand Cherokee -97 2,5l VM Turbodiesel (ZJ)

Viesti Kirjoittaja Timo L » 29.03.2015. 18:57

rane58 kirjoitti:
JERKKU kirjoitti:Jakis on np231
-Ei ole nopeata 4-vetoa ollenkaan...? :shock:
Mikäs tuo 4 part time sitten on? :wink: Kyllä tuo on 231 ihan kuten Jerkku mainitsi. 242 (selec-trac) olisi sitten viisiasentoinen jossa on myös jatkuva neliveto (4 full time) kiinteiden lisäksi.

Eli Ismolle tiedoksi, tällä Jeepillä ET (!!!) saa ajaa kuivalla pitävällä tiellä neliveto päällä. Ainoastaan liukkaalla alustalla tai niin että renkaat pääsee sutimaan (ts. mikä tahansa metsäpolku tai -tie missä tahansa olosuhteissa). Eli löytyy takaveto, ja nopea ja hidas kiinteä nelikko. Ei keskitasauspyörästöä ollenkaan.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
rane58
Viestit: 977
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: Jeep Grand Cherokee -97 2,5l VM Turbodiesel (ZJ)

Viesti Kirjoittaja rane58 » 29.03.2015. 23:06

Mullahan on toi 242-selec-track olen kokeillut kaikkia vaihteita myös 4 part timeä, enkä ajaisi sillä nopeasti, noin pers´tuntumalla totesin ettei auto tykännyt siitä.... :?
-Yleensä ajan 2 wd-takavedolla, oikein liukkailla 4 full time-nelivedolla. 8)

-Mu-tu juttuja vaan.... :oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66

Avatar
Timo L
Viestit: 1157
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jeep Grand Cherokee -97 2,5l VM Turbodiesel (ZJ)

Viesti Kirjoittaja Timo L » 30.03.2015. 0:34

rane58 kirjoitti:Mullahan on toi 242-selec-track olen kokeillut kaikkia vaihteita myös 4 part timeä, enkä ajaisi sillä nopeasti, noin pers´tuntumalla totesin ettei auto tykännyt siitä.... :?
-Yleensä ajan 2 wd-takavedolla, oikein liukkailla 4 full time-nelivedolla. 8)

-Mu-tu juttuja vaan.... :oops:
No älä tietenkään sillä 4 part timella ajakaan kuivalla, se on kiinteä neliveto!

Ainoat nelivedot millä voi ajaa kuivalla asvaltilla ihan mitä vain nopeutta on 4 full time (= jatkuva neliveto avoimella keskitasauspyörästöllä), ja 249:n AWD (= jatkuva neliveto viskolla). Uudemmissa jeepeissä sitten muita.

Ja nuo kaikki 242:n nopeat moodit on ihan oikeasti "shift-on-the-fly", eli voi - ja kannattaa - vaihtaa vaihde päällä rullaten ihan missä vain laillisissa maantienopeuksissa. 4 full timella ja 249:n AWD:llä voi ajaa ihan sitä vauhtia mihin auton voimavarat ja nopeusrajoitus yltää. Tehdas suosittelee 4FT:llä muistaakseni alle 80mph, mutta ei se kovemmastakaan vauhdista ole moksiskaan. 5.9 Grandi kulki vakiona hienosti 190km/h :oops:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2593
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Re: Jeep Grand Cherokee -97 2,5l VM Turbodiesel (ZJ)

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 30.03.2015. 8:25

Eli ymmärsinkö oikein?
Käytetään nelivetoa tarvittaessa vain asfalttitien ulkopuolella kesäisin ja talvella tarvittaessa asfaltilla jos on lumista ja liukasta.
Saiko tämän talvella liukkaan liikennevaloista lähdön jälkeen vaihtaa vauhdissa 2 vedolle?
Eli käytetään vain tarvittaessa ja sitten takasin 2 vedolle.
t. Ismo Ämmä
Timo L kirjoitti:
rane58 kirjoitti:
JERKKU kirjoitti:Jakis on np231
-Ei ole nopeata 4-vetoa ollenkaan...? :shock:
Mikäs tuo 4 part time sitten on? :wink: Kyllä tuo on 231 ihan kuten Jerkku mainitsi. 242 (selec-trac) olisi sitten viisiasentoinen jossa on myös jatkuva neliveto (4 full time) kiinteiden lisäksi.

Eli Ismolle tiedoksi, tällä Jeepillä ET (!!!) saa ajaa kuivalla pitävällä tiellä neliveto päällä. Ainoastaan liukkaalla alustalla tai niin että renkaat pääsee sutimaan (ts. mikä tahansa metsäpolku tai -tie missä tahansa olosuhteissa). Eli löytyy takaveto, ja nopea ja hidas kiinteä nelikko. Ei keskitasauspyörästöä ollenkaan.
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
Timo L
Viestit: 1157
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jeep Grand Cherokee -97 2,5l VM Turbodiesel (ZJ)

Viesti Kirjoittaja Timo L » 30.03.2015. 11:45

ImacInnes kirjoitti:Eli ymmärsinkö oikein?
Käytetään nelivetoa tarvittaessa vain asfalttitien ulkopuolella kesäisin ja talvella tarvittaessa asfaltilla jos on lumista ja liukasta.
Saiko tämän talvella liukkaan liikennevaloista lähdön jälkeen vaihtaa vauhdissa 2 vedolle?
Eli käytetään vain tarvittaessa ja sitten takasin 2 vedolle.
t. Ismo Ämmä
AIkalailla oikein ymmärsit :)

Tuota kiinteää nelikkoa voi käyttää liukkaalla aina, sanotaan näin että märkä asvaltti on liian pitävä, mutta luminen/ loskainen ei. Ihan maantienopeuksissakin ok, jos pinta on liukas. Voit vaihtaa takavedon ja nopean nelivedon välillä kaikissa laillisissa maantienopeuksissa. Päävaihteistosta vaihde päällä, pintakaasulla/ rullaten, ja määrätietoisella liikkeellä vetomoodista toiseen.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2593
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Re: Jeep Grand Cherokee -97 2,5l VM Turbodiesel (ZJ)

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 10.04.2015. 18:40

Hain ZJn työpaikan kadulta kotipihalle.

Kattelin ensin jäähdytys nesteet, avasin oikein jäähdyttimen päällä olevan ilmauspropunkin ja kaadoin nestettä kunnes ilmauspropusta tuli yli, oli siellä jäähdyttimessä jonkun verran ilmaa. Sitten kaadoin paisarin merkkiin ja eiku peli tulille.

Annoin sen rauhassa käydä sen 5 minuuttia ennen kuin lähdin ajelemaan kotia kohti lämpömittaria seuraten.
Lämmöt nousivat ensin hiljalleen yli 100 (onkos nää celsiusta) mutta ei kuitenkaan mennyt punaiselle ja siitä putosi alle 100 ja taas hiljalleen nousi yli 100.
Kokeilin ylävesiletkua ja se tuntui varsin normaalilta, pystyi hieman puristamaan kasaan eikä ollut kivikova.
Kotiin päästyäni annoin käydä tyhjää yli 5 minuuttia ja nyt kävi hieman kovaa n.1250? Yhtäkkiä lämpömittari meni punaiselle ja samatien takasin 100 tuntumaan. Annoin vielä hetken käydä ennen kun sammutin koneen nyt kävi normmalin, eli alle 100. Koitin konehuoneesta jäähdyttimen yläletkua je se tuntui normaalin kovalta eikä paisarikaan ollut räjähtämispiteessä. Milläs paineella paisarin korkin pitäisi aueta ja päästää ylipainetta pois? Korkki pysyi sulkeutuneena. Tästä kaikesta päätellen jatketaan tuon tiimoilla koeajoja, voishan sitä tehdä paineen mittauksen jokupäivä niin näkis varmistusi pysyykö paineet kurissa.

Ohjaustehostin vuotaa jostain ja näin ei toimi kunnolla vaan panee hanttiin ja pitää ääntä.
Tarvii etsiä ja korjata vuoto ja sitten vaihtaa kunnon hytikka öljyt sinne.

Pakoputkeenkin tarvii hitsailla paikka kun on nätisti mutkaan palanut reikiä.

Jotta sellasta tänään täällä.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2593
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Re: Jeep Grand Cherokee -97 2,5l VM Turbodiesel (ZJ)

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 12.11.2015. 15:27

Terve.
Käytin vähän grandia ja samalla irroitin mankan ja alanäytön tutkimuksia varten.

Mikäs tehtävä tällä näytöllä on? Onko se vain näyttö vai ohjaako se jotain? Eli voiko sitä ilman tulla toimeen?
Omassa tuo rupeaa vilkkumaan kuin joulukuusi ja näyttäisi jotta joka kohdassa on valo?
Kuva
On mulla ohjekirjakin tuohon, vaan on Italiaksi?

Avaan tuon ja katson näkyykö silmällä missä vika?
Voikohan vaihtaa tilalle jonkun purku auton ehjän vastaavan?

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Kirjoita vastaus