Joo täytyy konttorilla jossain vaiheessa kyselemässä että mitä vaatii. että joutuuko itelle tilaamaan oman lärpäkkeen...mitähän mahtais olla hinta tuolla lippusella?mikkotapani kirjoitti:Terve!
Piti ihan tarkistaa, minun "lärpäke" on liki vuotta vanhemmalla päiväyksellä eikä sitä ole peukaloitu, liekkö tuo VIN-numerovaatimus tullut sitten myöhemmin katsureitten vaatimuksesta?
Ei sinällään merkitystä minulle, oma Jeepulani on muutoskatsastettu ja se riittänee ainakin toistaiseksi.
Cherokee -90 "porukan vakioin"
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Poksutin, muokattu yhteensä 18 kertaa
Siittä vähän riippukotelon tekoa
Siinä olis strategisia mittoja yläpotikka 10cm ja alapotikka 15cm pitkä
Yläpotikan ulkomitta 7cm mahtuu täydellisesti alkuperäseen riippukoteloon ja alapuolen sisämitta on 7cm, mahtuu riippu täydellisesti
on ne reiät kohillaan ;D kyllä rälläkällä ja akkukoneellakin tarkkaa saa
etuosaan kannen tekoa. tulee vielä reikä ja pultti kemppiliimalla takapuolelle.
siinä ne kannet nyt olis. enää puuttuu reikä ja mutteri
on ne kulmat vaan huomattavasti paremmat
vielä ne kerran täytyy pois ottaa kun riipun kyljestä tulee vielä tuki vetokoukun pulttien alle ja se etuosan reikä on vielä tekemättä... ja sitten maalia ^^
niin ja toi 8.8 pultti saa lähteä kävelemään... oli 12.9 pultti olemassa mutta ei oikeen kokosta mutteria missään -.-
EDIT.
Nyt on tehty tukiholkki riippukotelon sisään kun kiristettäessä painui himan kasaan. samalla tein kotelon otsaan reiän ja hitsasin mutterin taakse että sai vähän lisäkiinnikettä...ja tulihan se mustalla vielä töhrittyä
pitää vielä kuva räppästä valmiista tekeleestä... kuvia en tajunnut ottaa tekovaiheesta pikku kiireen takia
Siinä olis strategisia mittoja yläpotikka 10cm ja alapotikka 15cm pitkä
Yläpotikan ulkomitta 7cm mahtuu täydellisesti alkuperäseen riippukoteloon ja alapuolen sisämitta on 7cm, mahtuu riippu täydellisesti
on ne reiät kohillaan ;D kyllä rälläkällä ja akkukoneellakin tarkkaa saa
etuosaan kannen tekoa. tulee vielä reikä ja pultti kemppiliimalla takapuolelle.
siinä ne kannet nyt olis. enää puuttuu reikä ja mutteri
on ne kulmat vaan huomattavasti paremmat
vielä ne kerran täytyy pois ottaa kun riipun kyljestä tulee vielä tuki vetokoukun pulttien alle ja se etuosan reikä on vielä tekemättä... ja sitten maalia ^^
niin ja toi 8.8 pultti saa lähteä kävelemään... oli 12.9 pultti olemassa mutta ei oikeen kokosta mutteria missään -.-
EDIT.
Nyt on tehty tukiholkki riippukotelon sisään kun kiristettäessä painui himan kasaan. samalla tein kotelon otsaan reiän ja hitsasin mutterin taakse että sai vähän lisäkiinnikettä...ja tulihan se mustalla vielä töhrittyä
pitää vielä kuva räppästä valmiista tekeleestä... kuvia en tajunnut ottaa tekovaiheesta pikku kiireen takia
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä Poksutin, muokattu yhteensä 20 kertaa
Toi on pidempi: http://www.jamant.fi/jarruletku-yjxj-cr ... p-467.html , riittääkö pituus?? Kuinka pitkä pitäis olla!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve!
Minulle ei vaan avaudu tuo juttu eli miksi pitää noin tehdä? Eli mitä hyötyä tuolla kiinnityspaikan laskemisella saadaan aikaiseksi muuta kuin korotusta? Kiinnostaa...
Kauhea määrä eri kiinnitysreikiä eli onko tarkoitus jotenkin säätää tuota jousitusta olosuhteiden mukaan (aika työläs homma maastossa kuitenkin, hehheh). Nämä asiat kiinnostaa vaan heti ensi silmäyksellä ei ymmärrä niin ei ymmärrä...
Jos ns. "vankkurijousituksesta" haluaa paremman niin eikös se ole parempi saman tien aloittaa muutostyöt kierrejousitukselle?
Minulle ei vaan avaudu tuo juttu eli miksi pitää noin tehdä? Eli mitä hyötyä tuolla kiinnityspaikan laskemisella saadaan aikaiseksi muuta kuin korotusta? Kiinnostaa...
Kauhea määrä eri kiinnitysreikiä eli onko tarkoitus jotenkin säätää tuota jousitusta olosuhteiden mukaan (aika työläs homma maastossa kuitenkin, hehheh). Nämä asiat kiinnostaa vaan heti ensi silmäyksellä ei ymmärrä niin ei ymmärrä...
Jos ns. "vankkurijousituksesta" haluaa paremman niin eikös se ole parempi saman tien aloittaa muutostyöt kierrejousitukselle?
MH
Riipukkeen kulma on lehtipakan jäykkyyden lisäksi suurin vaikuttava tekijä siihen, miten lehtijousialusta toimii. Riipuke väärässä kulmassa -> tuntuu kuin ajaisi tyhjällä maansiirtoautolla vaikka olisi löysätkin jouset.mikkotapani kirjoitti:Minulle ei vaan avaudu tuo juttu eli miksi pitää noin tehdä? Eli mitä hyötyä tuolla kiinnityspaikan laskemisella saadaan aikaiseksi muuta kuin korotusta? Kiinnostaa...
Ei niinkään olosuhteiden mukaan, mutta kannattaahan sinne tehdä muutamat reiät jos (ja kun ) joskus tulee jotain muutoksia alustassa. Ei tartte sitten jälkikäteen tehdä lisää reikiä.Kauhea määrä eri kiinnitysreikiä eli onko tarkoitus jotenkin säätää tuota jousitusta olosuhteiden mukaan (aika työläs homma maastossa kuitenkin, hehheh). Nämä asiat kiinnostaa vaan heti ensi silmäyksellä ei ymmärrä niin ei ymmärrä...
Kyllä lehtijousetkin saa toimimaan ihan hyvin. Ei tietenkään ole nelilinkkialustan ja kierrejousien hyötyjä, mutta onhan tuo lehtijousiratkaisu yksinkertainen ja jotakuinkin idioottivarma.Jos ns. "vankkurijousituksesta" haluaa paremman niin eikös se ole parempi saman tien aloittaa muutostyöt kierrejousitukselle?
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Onhan niitä sitten tämmöisiäkin vankkurinjousille
https://liquidironindustries.com/Liquid ... x-Kit.html
https://liquidironindustries.com/Liquid ... x-Kit.html
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
no sais se sen 10cm vakiota pidempi ainaskin olla... nyt menee ihan kireelle :SJAMANT kirjoitti:Toi on pidempi: http://www.jamant.fi/jarruletku-yjxj-cr ... p-467.html , riittääkö pituus?? Kuinka pitkä pitäis olla!!
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Poksutin, muokattu yhteensä 20 kertaa
no sinähän sen kerkesit sanomaaTimo L kirjoitti:Riipukkeen kulma on lehtipakan jäykkyyden lisäksi suurin vaikuttava tekijä siihen, miten lehtijousialusta toimii. Riipuke väärässä kulmassa -> tuntuu kuin ajaisi tyhjällä maansiirtoautolla vaikka olisi löysätkin jouset.mikkotapani kirjoitti:Minulle ei vaan avaudu tuo juttu eli miksi pitää noin tehdä? Eli mitä hyötyä tuolla kiinnityspaikan laskemisella saadaan aikaiseksi muuta kuin korotusta? Kiinnostaa...
Ei niinkään olosuhteiden mukaan, mutta kannattaahan sinne tehdä muutamat reiät jos (ja kun ) joskus tulee jotain muutoksia alustassa. Ei tartte sitten jälkikäteen tehdä lisää reikiä.Kauhea määrä eri kiinnitysreikiä eli onko tarkoitus jotenkin säätää tuota jousitusta olosuhteiden mukaan (aika työläs homma maastossa kuitenkin, hehheh). Nämä asiat kiinnostaa vaan heti ensi silmäyksellä ei ymmärrä niin ei ymmärrä...
Kyllä lehtijousetkin saa toimimaan ihan hyvin. Ei tietenkään ole nelilinkkialustan ja kierrejousien hyötyjä, mutta onhan tuo lehtijousiratkaisu yksinkertainen ja jotakuinkin idioottivarma.Jos ns. "vankkurijousituksesta" haluaa paremman niin eikös se ole parempi saman tien aloittaa muutostyöt kierrejousitukselle?
perästä tuli paljon pehmoisempi kun aikasemmin riippu oli täysin pystyasennossa...ehkä jopa aavistuksen taaksepäin. korotusta ei tullut kun noin 2cm jolloinka perä ja keula on nyt samalla korkeudella
enköhän mää nyt kuitenkii pysy näissä peruspatenteissaTimo L kirjoitti:Onhan niitä sitten tämmöisiäkin vankkurinjousille
https://liquidironindustries.com/Liquid ... x-Kit.html
ihan "kakskäyttöautona" pitäis pysyä
Omassa XJ:ssä uudet 4,5" takalehdet oli sen verran lyhyet, että oli pakko laittaa tuollaiset riippujen siirtosarjat. Muuten ei ollut mitään toivoa saada jousia takapäästä edes kiinni.
En tiedä johtuuko siitä, mutta takana on nyt paljon parempi vetopito. Nyt tuolla pystyy ajamaan takavedolla jopa näin talvella...
En tiedä johtuuko siitä, mutta takana on nyt paljon parempi vetopito. Nyt tuolla pystyy ajamaan takavedolla jopa näin talvella...
no varmasti näinnkin voi käydä 4.5" jouset alkaa olemaan jo aika kaarella itellä vaan n.2.5" noissa lehdissä ja se puuttuva tuuma tulee riippukotelostakeltsi kirjoitti:Omassa XJ:ssä uudet 4,5" takalehdet oli sen verran lyhyet, että oli pakko laittaa tuollaiset riippujen siirtosarjat. Muuten ei ollut mitään toivoa saada jousia takapäästä edes kiinni.
En tiedä johtuuko siitä, mutta takana on nyt paljon parempi vetopito. Nyt tuolla pystyy ajamaan takavedolla jopa näin talvella...
no itekkin pystyy pelkällä takavedolla ihan kivasti ajelemaan, mutta alla onkin nastarenkaat ja takana toimiva kitkalukko
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve!
Kiitoksia vastauksista, pikkuhiljaa asia selkenee sieltä hämärän rajamailta kohti kirkasta ajatusta! Eli noiden vinkkien perusteella itse filosofioiden kun riipuke on pystysuorassa niin alkujousto on suoraan riippuvainen jousipakan jäykkyydestä ja jos riipuke on tietyssä kulmassa niin saadaan aikaiseksi ikään kuin progressiota eli jousitus on alkuvaiheessa herkempi ja loppujoustoa kohti vaikuttaa sitten koko ajan enemmän ja enemmän jousipakan jäykkyys? Eli saadaan alkuherkkyyttä? Vähän niinkuin enska- ja crossipyörissä linkkujen avulla saadaan takaiskarin karan sisään painumaa muutettua suhteessa takarenkaan liikerataan eli iskunvaimentimen liike kasvaa suhteessa enemmän kuin mitä takapää painuu alas.
Kiitoksia vastauksista, pikkuhiljaa asia selkenee sieltä hämärän rajamailta kohti kirkasta ajatusta! Eli noiden vinkkien perusteella itse filosofioiden kun riipuke on pystysuorassa niin alkujousto on suoraan riippuvainen jousipakan jäykkyydestä ja jos riipuke on tietyssä kulmassa niin saadaan aikaiseksi ikään kuin progressiota eli jousitus on alkuvaiheessa herkempi ja loppujoustoa kohti vaikuttaa sitten koko ajan enemmän ja enemmän jousipakan jäykkyys? Eli saadaan alkuherkkyyttä? Vähän niinkuin enska- ja crossipyörissä linkkujen avulla saadaan takaiskarin karan sisään painumaa muutettua suhteessa takarenkaan liikerataan eli iskunvaimentimen liike kasvaa suhteessa enemmän kuin mitä takapää painuu alas.
MH
http://www.quadratec.com/jeep_knowledge ... cle-93.htmmikkotapani kirjoitti:Terve!
Kiitoksia vastauksista, pikkuhiljaa asia selkenee sieltä hämärän rajamailta kohti kirkasta ajatusta! Eli noiden vinkkien perusteella itse filosofioiden kun riipuke on pystysuorassa niin alkujousto on suoraan riippuvainen jousipakan jäykkyydestä ja jos riipuke on tietyssä kulmassa niin saadaan aikaiseksi ikään kuin progressiota eli jousitus on alkuvaiheessa herkempi ja loppujoustoa kohti vaikuttaa sitten koko ajan enemmän ja enemmän jousipakan jäykkyys? Eli saadaan alkuherkkyyttä? Vähän niinkuin enska- ja crossipyörissä linkkujen avulla saadaan takaiskarin karan sisään painumaa muutettua suhteessa takarenkaan liikerataan eli iskunvaimentimen liike kasvaa suhteessa enemmän kuin mitä takapää painuu alas.