Jeep Wrangler Tj

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
tjoki
Viestit: 17
Liittynyt: 24.02.2016. 12:58
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Jeep Wrangler Tj

Viesti Kirjoittaja tjoki » 20.06.2016. 10:33

Noniin.

Nyt on asennettu Elocker eteen ja Truetrack taakse. Toki, en asentanut itse vaan asennuksen jätin suosiolla ammattilaiselle. Ihan halpa hommahan ei ollut, kun myös välitykset latettiin uusiksi. (4.11). Työtunteja lähemmäksi 40 kaiken kaikkiaan.

Päätin kirjoittaa vähän kokemuksia näistä lukoista muutaman viikon perusteella. Mitään kunnon safaria ei ole ajettu, lähinnä pikku kikkailua hiekkamontulla ja mökkimaastoissa. Eli 3" korotus ja 33" mudterrainit ennastaan.

Truetrack: Pelaa hyvin hiekassa ja mudassa, molemmat vetää jatkuvasti kunhan jotain pitoa on myös huonommalla renkaalla. Aivan selvä ero aiempaan avoimeen perään verrattuna jolloin hiekkaan kaivautui esim. mäkeä noustessa vain kahdella ristikkäisellä pyörällä. SITTEN, kun paino toisella pyörällä 0% (ilmassa), ei truetrack kitkalukko luonnollisestikaan toimi. Mutta, reagoi hyvin käsijarru-konstiin, eli ristiriipunnasta matka jatkuu kätevästi vetämällä käsijarrulla painetta päälle.

Elocker edessä: Pelaa toistaiseksi kuin unelma. Kytkeytyy asap, ja myös lukitus poistuu heti. Vielä en ole keksinyt ongelmaa. Ja etulukko päällä vetää kyllä kuin tauti. Kiipeää mukavasti jyrkkien esteiden päälle kun molemmat etuset vetää. Myös eteneminen hiekassa on huomattavasti parempi lukko päällä. Toki, kääntyy kankeasti, mutta ei tätä tarvitakaan kuin pahimmissa paikoissa.

Yhteenveto: Olen erittäin tyytyväinen ratkaisuun, jossa takana jatkuvasti lukko valmiina tositoimeen ilman kytkimiä esim 2wd:nä ajaessa. Ja edessä taas kytkettävä lukko pahoihin paikkoihin, mutta pysyy avoimena normaalissa ajossa. Ainakin tällaiselle satunaiselle offaajalle vaikuttaa hyvältä ratkaisulta jos lompakko kestää. Asennukset eivät ihan pikkujuttu

Kirjoita vastaus