Projeckt WJ U.S.V.

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 13.11.2014. 11:52

WJ näyttää tältä. Kun siihen on katsastettu 4" alusta
Kuva

Avatar
Timo L
Viestit: 1482
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 13.11.2014. 15:09

Mitäs tuossa nyt olikaan rengaskoko? 265/75 R16? Ihan hyvältä näyttää, vaikka onkin katuslikseillä :wink:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 13.11.2014. 21:21

Timo L kirjoitti:Mitäs tuossa nyt olikaan rengaskoko? 265/75 R16? Ihan hyvältä näyttää, vaikka onkin katuslikseillä :wink:
Tuo on 265/70R17, mutta se ei ole katsastettavissa, on jotain millejä liikaa :(
275/65R17 käy ja 32x11,5R15, mutta semmoisia vanteita ei ole tiedossa millä se onnistuisi.

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 13.11.2014. 21:27

Tänää aloitin tuon tankin korotusprojektin.

Ensin panssari ja tankki irti
Kuva
Kuva

Kilin kiveksen perimmäinen syy on tavaratilan pohjaan asennettu varapyöräkotelo
Kuva

Eli se pitää poistaa
Kuva

Tätä madalletaan 10cm verran
Kuva

Sitten murehditaan syöttöputkista
Kuva

Ihana työkalu :)
Kuva

Jatkuu, kunhan puhelin varmuuskopioi itseään lisää...

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 14.11.2014. 11:12

Eli syöttöputkien läpivienti (tulee muuten paremmin suojaan kun on palkin sisällä)
Kuva
Kuva
Kuva
Ja sieltä ne menee

Kuva

Tankin korkeus rupeaa hahmottumaan

Kuva
Kuva

Vertailukuva

Kuva

Avatar
rane58
Viestit: 1253
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Roikkuu kuin karjun isot pallit tai pukamat!

Viesti Kirjoittaja rane58 » 14.11.2014. 22:29

Onhan tosi alhaalla.... :mrgreen: -Hyvin on puskurit peittänyt. :wink:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
Jorma
Viestit: 388
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 16.11.2014. 18:29

Miten reikäsahalla onnistuu työstää rautaa? Hyvin vai huonosti? Kestääkö ne? Luulin että ne on vain raksakäyttöön tarkoitettu.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 17.11.2014. 18:35

Kyllä tommonen bi-metal terä uppoaa paksuunkin rautaan ilman ongelmia. Mielikuvituksen kanssa hyvinkin monipuolinen työkalu.
Jorma kirjoitti:Miten reikäsahalla onnistuu työstää rautaa? Hyvin vai huonosti? Kestääkö ne? Luulin että ne on vain raksakäyttöön tarkoitettu.

Avatar
Timo L
Viestit: 1482
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 18.11.2014. 22:28

Jorma kirjoitti:Miten reikäsahalla onnistuu työstää rautaa? Hyvin vai huonosti? Kestääkö ne? Luulin että ne on vain raksakäyttöön tarkoitettu.
Mulla on ainakin Boschin click-on (PALJON parempi kiinnitys kuin se ruuvattava!!!) bimetal- terillä sahailtu aina 25mm:n paksuiseen lattaan asti n.30mm:n reikiä, ja esim. 102mm:n terällä tekee vielä ihan mukavasti pylväsporakoneella reiän 6mm:n levyyn.
Olen myös sahannut kaikki turvakaarien ja/tai muut teräsputkien (saumaton 42,3 ja 48mm:n putki 2,6mm seinämällä) loveukset putkien kulmasovituksille reikäsahalla, samoin on mennyt kaikensorttista palkkia eri seinämillä yms..

Avainsanat noissa rasiaterissä on samat kuin metalliterissä yleensäkin:
* Älä osta halpaa paskaa (esim. poranterät mieluiten kobolttiterinä)
* Pylväsporakone on kiva kaveri jos leikkaa paksumpaa levyä, putkea tai palkkia; viistoissa leikkauksissa käytännössä pakollinen; 1-3mm:n levyyn menee vielä käsikoneella suorat leikkaukset ihan ok.
* Käytä leikkuuöljyä (pitää terän viileänä ja leikkaa paremmin)
* Älä osta halpaa paskaa :D

edit: Esim. tässä ihan hyvä video, ja käytännössäkin menee juuri noin :)

https://www.youtube.com/watch?v=P5HBuKXW4bg
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 20.11.2014. 22:00

Jatkoa..

Pannat tankille mallia diy
Kuva

Ja kokonaisuus paikoillaan
Kuva

Seuraavaksi täytyy ruveta puskuri talkoisiin :)

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 03.01.2015. 17:14

Tapaninpäivä käytettiin etupuskurin rakentamiseen ja kinkku sai kyytiä

Kuva
Palapeli :)

Kuva
Vinssipeti


Kuva
Muodot rupeavat hahmottumaan

Kuva
Kuva

Kuva

Puskurin irroitus ja lopullinen hitsaus, hionta ja maalaus.

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 03.01.2015. 17:17

Takapuskurin palapeli
Kuva

Kuva
Muodot hahmottuu
Kuva
Rupeaa olemaan kasassa

Kuva

Kuva

Vararengastelineen jalka.
Kuva

Vielä riittää tekemistä.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6285
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.01.2015. 17:39

Aiotko siis laittaa vararenkaan takaluukun taakse?? Oletkos varma että on laillinen, kun noi takavalot pitäis näkyä myös tietyssä kulmassa sisälle päin, siis vasemman takavalon pitää näkyä oikealta päin tietyssä kulmassa... Vertaa noi Chevy vanit, joissa se vararengas on siirretty takalasin päälle ylemmäs, kun se peittäis muuten ne valot....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 03.01.2015. 18:45

Terve!

Tuommoiset puskurit ne kestää jo pikku"hipat" ja vähän isommatkin Karjalan mäntyyn!
MH

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 03.01.2015. 19:27

JAMANT kirjoitti:Aiotko siis laittaa vararenkaan takaluukun taakse?? Oletkos varma että on laillinen, kun noi takavalot pitäis näkyä myös tietyssä kulmassa sisälle päin, siis vasemman takavalon pitää näkyä oikealta päin tietyssä kulmassa... Vertaa noi Chevy vanit, joissa se vararengas on siirretty takalasin päälle ylemmäs, kun se peittäis muuten ne valot....
Voihan se vähän luvaton olla, mut täytyyhän jonkun tätä järjettömyyden byrokratiaa vastustaa ;)

Mut kyllä se vähän korkeammalle tulee..

Kirjoita vastaus