Tuli haettua tuommonen riesaksi veljen kanssa. Kävin katsomassa tapausta jo kerran aiemmin ja totesin sen yllättävän ryhdikkään ja suorapeltisen oloiseksi. Kävi vaan todella huonosti ja rikkaalla. Hain Jamantilta korjaussarjan kaasariin ja tuoreet tulpat jo ennen hakureissua. Paikan päällä todettiin myös tulpanjohdot niin kypsiksi, että haimme paikallisesta vauhtiputkasta jonkun Ford-kutosen johdot. Ei se siltikään kovin kaksisesti alkanut käydä, mutta jonkun maagisen kierroslukurajan ylittyessä homma alkoi kuitenkin toimia siinä määrin että siirtoajolle uskalsi lähteä.
Lähtövalmisteluja:

Välilasku, tietenkin taas nokkapelti auki:

Ihme kyllä perille päästiin. Kulutus n. 30 litraa sataselle. No, nyt on kaasarissa korjaussarja paikallaan. Kakkos- ja nelospyttyjen tulpanjohdon irrotus ei muuta käyntiä mitenkään. Johtoja vaihdeltu eestaas ja muutakin kepulointia kokeiltu, ei vaikutusta. Saa nähdä mikä on vikana. Sytytys on todennäköisesti aivan metsässä myös, pitää kattella ajoituslampun kanssa jos siihen saisi jotain älyä.
Autosta sen verran että olen vissiin 3. omistaja, ensimmäinen oli Lyttylän VPK. Tokalla omistajalla tää on ollut vissiin lähinnä suulintäytteenä vuosia. Parituhatta kilometriä sanoi ajaneensa. Yllättävän suorakylkinen tuo ainakin on. Saa nähdä mitä mörköjä löytyy kun kunnolla alkaa tonkimaan. Kontin lattia on ainakin kova.
