Cherokeen kanssa puuhastelua

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 16.07.2014. 18:09

Cynomya kirjoitti:"sinulla ei ole lupaa katsella näitä kuvia" tms..
Terve!

Kävin klikkaamassa sitä "jaa"-nappulaa, josko nyt kuvat olisi katseltavissa? Näitten ohjelmien kanssa kun niin vähän touhuaa niin joka kerta pitää ikään kuin opetella asiat uudelleen!

Ja vielä sitten menin ja painelin namikkaa "julkinen verkossa", josko kuvat nyt näkyisi? Itsellänikin kun vielä jakamisen jälkeen vaati kirjautumisen ennen kuin kuvat näkyy niin alkoi ikäänkuin kellot soimaan!
MH

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 16.07.2014. 20:50

Vinssiapina odottaa innolla että pääsee testaamaan valotehoa ihan tositoimissa :D
Jännityneenä pitää odottaa että hyytyykö taistossa apina, Savon Sheriffi vai uljas ratsu :).
Kokemus herättää toivottavasti uinuvat kilpakarhut ja sittenhän ei enää vapaa ajan ongelmia ole. Jäppiläänkin vedetään oma junarata, jotta Savon Sheriffi saa riittävän paljon rautaa uljaan panssarointiin :D
mikkotapani kirjoitti:Terve taas!

Nyt on viritelty valoja uusia haasteita varten, pitää nähdä pimeässä! Tilasin Kiinasta 20kpl noita 10W työvaloja ja askartelin-paskartelin ne sitten paikoilleen. Saa nähdä miten tuo alkuperäinen "kattoteline" kestää kun paksummat oksat tulevat päin näköä. Pitäisi kuulemma kestää 50kg eli 25kg per "puomi"? Tulisi nyt pimeää niin pääsisi suuntaamaan noita lyhtyjä. Laitoin rekkarinkin tuonne ylös kun vinssi peittää sen totaalisesti, lisäkilpi on tilattuna eli "siviiliajossa" se on omalla paikallaan 2"x2" kiinnityksellä eli vinssin paikalla ja tuo kattokomistus jollakin tavalla peitettynä (olisiko etelävaltioiden lippu hyvä, hehheh, sweet home Alabama...). Vinssin solenoidiboksin kanteen istutan vielä yhden valon niin näkee vinssiapinakin (= ainakin elokuussa Jarno) touhuta!

Noita sivuvaloja kun asentelin niin piti ottaa vararengas telineineen alas ja hittolainen kun auto näytti joltain farmarivolvolta, kyllä sen renkaan kuuluu olla katolla!

Toivottavasti onnistuu kuvien linkittäminen taas pitkästä aikaa.

Jos jollain on myytävänä noita kuvan mukaisia "old school" kattotelineitä (nimenomaan tai edes suunnilleen juuri kuvan mallisia kun olen näissä ulkonäköasioissa melkoinen niuhottaja) niin olisin kiinnostunut ostamaan pois niin saisi noille etuvaloille vähän tukevampaa alustaa.

https://plus.google.com/photos/10250435 ... banner=pwa

Vähän edittiä vielä : eihän noista kuvista mitään selvää saa, pikkutuikkuja siellä täällä häikäisemässä. Lisään pari kuvaa josko tuo asennus selviäisi paremmin. Sivuvaloille laitoin 40mm x 20mm huonekaluputkesta palkit jotka rälläköin alhaalta auki ja johdotukset liitoksineen sinne sisään. Sitten vaan 2mm mustasta polyeteenilevystä leikaten soirot jotka työnsin ikäänkuin kansiksi alapuolelle, ei ole johdot alttiina oksille ym. Eteen olisi tarkoitus tehdä jatkossa samalla lailla jos vaan noita kattotelineen kiinnikkeitä löytyy. Alkuperäisessä kattotelineessä on kylläkin se hyvä puoli että noiden valojen kiinnitys tapahtui kätevästi peltimuttereilla, istuivat kuin nenä päähän sinne telineen sisään! Samoin johdotukset kabiinin puolelle hyödyntäen noita alkuperäisiä kattolistoja joihin samainen polyeteenisoiro johtojen suojaksi!

On muuten älyttömän kätevää tuo alumiinipintainen bitumiteippi millä suojasin johdot sisäänmenon kohdalta talaluukun tiimoilta. 2011 laitoin 500cc 2-t Motocross-Hondaan takavalon johdotukset samalla teipillä tylysti vaan lokasuojan alapuolelle kun siitä enduropyörän rakensin eikä muuta ole vielä tapahtunut kuin että tuo alumiinipinnoite on kulahtanut pois. Ja jokainen joka moottoripyöristä mitään ymmärtää niin tietää että 2-t 500cc Hondan takalokari on jatkuvassa hiekkapuhalluksessa kun sillä vähänkään ajetaan!

Alkuviikosta sitten uusi bensatankki pumppuineen paikoilleen (on ihan "salmiakilla" Viron reissun jäljiltä vanha tankki) ja 25 - 27.07.2014 Venäjän Safarille Rover-miesten seurassa. Toivottavasti Siikamäen Vene-, Jeep- ja Veturiveistämön nuorempi polvi eli Joni kerkeäisi vielä sen tankkipanssarin laittaa ennen Venäjää (en ole vielä kysynytkään, pitää hoitaa tiedustelut heti ensi tilassa, vähän viime tingassahan tämä on).

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 16.07.2014. 22:50

JERKKU kirjoitti:Jäppiläänkin vedetään oma junarata, jotta Savon Sheriffi saa riittävän paljon rautaa uljaan panssarointiin :D
Unohdit sen uuden valimon ihan kokonaan. VR:n kanssa on kyllä alustavat neuvottelut ratahommista käyty vaan jokainen joka on nähnyt elokuvan "The World's Fastest Indian" tietää että metallissa pitää olla edes pieni pala Chevyn mäntää jos meinaa että sillä jotain yleensä yhtään mitään tekee...

Ja Uljaalle ei kelpaa kuin paras!

Ja taas vähän edittiä : ulkona on jo sen verran pimeää että pääsi kokeilemaan valoja. Kyllä noissa valoa riittää, enempi alkaa vaan häikäisemään, kyllä noilla pitää pärjätä, ainakin ensimmäinen koettelemus!
MH

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja keltsi » 18.07.2014. 10:33

Hyvältä näyttää!

Harmi, kun noilla alkuperäisillä kattotelineillä ei saa valoja katon ja telineen väliin suojaan. Nyt nuo on aika herkät ottamaan osumaa oksistosta... No, ei nyt tuomita suoriltaan, vaan kuunnellaan mielenkiinnolla kokemuksia :wink: Jos sitä tulikin omaan tehtyä turhan monimutkaisesti noiden työvalojen asennus :lol:

Jaa, että sullakin on tankki muuttanut muotoaan... Omasta tuo tuli kanssa uudelleen muotoiltua MAC:n ajopäivänä. No, tarkoituksen on kyllä nostaa sitä ylemmäs ja tehdä samalla sille kunnollinen panssari, joten ei siinä kovin suurta vahinkoa tapahtunut.

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 07.08.2014. 23:42

Terve!

https://plus.google.com/photos/10250435 ... w9i33IKiYA

Tulihan sitten laitettua se uusi tankki panssareineen ja vastikään vielä korotettua kuskin penkkiäkin reilut 5 senttiä, olisi pitänyt tehdä jo vuosia sitten, sen verran paljon näkyvyys parani! Kuvissa "apparin" penkki ja kuskin penkki on täysin samoissa asennoissa, kuskin penkki vaan on korkeammalla! Ja Jarnon "läppärille" vielä kiinnitykset niin onpa hyvä lähteä Juukaan kun kaikki pitäisi olla kohdallaan...

Onneksi tuli aikanaan nuo lattiat uusittua, muuten voisi tuo "läppäri" rojahtaa isommassa rytkäyksessä ainakin 30cm alemmaksi, on se vaan sen verran jykevää tekoa!

Pitäkäähän peukkuja, ensimmäinen nelipyörä-kisa viikonloppuna edessä ja toivottavasti ei viimeinen!

ps. kuvat on varsin epätarkkoja vaan jospa asia niistä selvinnee
MH

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 08.11.2014. 16:21

Terve!

Rakennusprojekti se tämäkin on ja liittyy oleellisesti tähän Jeep-harrastukseen!

Eipä tarvitse enää räntäsateessa Jeepulan kanssa tuskailla, nyt on jo sateensuoja. Toivottavasti vuoden päästä on jo sitten 40mm ruisku-uretaanieristys, 100mm teräsbetonilaatta, autonosturi, täysvaloaukollinen ovi, takapäädyssä ikkunat luonnonvaloa tuomassa ja sähköt tietenkin. Niin, ja lämmitys ilmalämpöpumpulla, yritetään pitää lämmöt plussalla kovillakin pakkasilla, ei sen enempää. Vaan kun tulorahoituksella tuota väsätään niin hommat saattaa aina vähän viivästyä.

Joka tapauksessa, Jeepulaan on tilattu uudet takalaakerit stefoineen molemmin puolin kun apparin puoli "korkkasi" Asikkalan reissun yhteydessä ja samaan "syssyyn" sitten palalukko tuohon Chryslerin perään. Ja puhumattakaan 4.5" korotussetistä kaikilla "herkuilla". Puuhaa riittää vaan mikäpäs on puuhastella kun on vihdoinkin ns. "säältä suojassa"!

https://plus.google.com/photos/10250435 ... 6867261857
MH

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Re: Cherokeen kanssa puuhastelua

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 25.04.2015. 19:43

Terve!

Tuonne rengasosioon laitoinkin kyselyä rengaiden leikkaamisesta ja lukuisten vastausten perusteella päädyin kuvan mukaiseen "kevennykseen". Ajatus tuossa on että rengas eläisi edes hieman kevyen auton alla ja samalla tulisi pikkuisen sivuttaispitoa lisää. Ainakin Suzukeissa kuuleman mukaan on boggereiden kanssa ollut ongelmia kun auto on liian kevyt. Jenkkifoorumilla oli brutaalimpi leikkaus eli noiden hieman kaarevien urien tilalle kolme kertaa leveämpi suoraviivainen aukko ja kauheat kehut päälle kuinka on hyvä "side hilllissä" ja vielä mutakin silti lentää. No jos nuo ei riitä niin leveämmällä terällä isommaksi (testasin jo harjoittelurenkaalla, hyvin onnistuu jälestä päinkin).

Huomenna sitten noiden beadlock-rinkuloiden kimppuun eli heftauskohdat samaan linjaan hioen muun hitsisauman kanssa ja siloitus ja maalit päälle. Pitää jättää tuota hitsisaumaa koholleen n.1.5mm niin auttaa ilmojen sisällä pysymisessä. Vappuna sitten rinkulat paikoilleen (arkipäivät menee kyllä aamusta iltaan töiden merkeissä).

https://plus.google.com/u/0/photos/1025 ... 9358638561
MH

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Re: Cherokeen kanssa puuhastelua

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 02.05.2015. 18:03

Terve!

Liitteenä kuva, nyt on "pökkyrät" beadlock-kehineen vanteilla ja ilmat sisässä. 11.05.2015 pitäisi olla Detroit-lockerikin perässä että hyvällä tuurilla pääsen Viroon Jeepulalla enkä vaimon Wranglerilla. Onhan nuo vähän isommat kuin 31" Insa-Turbot, täytyy vaan toivoa ettei Jeepulan aksuloille käy kuin Kellogs-riisimuroille : "riks, raks ja poks"!

Huvittaa tuo oma autokanta eli miksei voi olla normi käyttöautoja? Cherokeen sivuikkunan alalaita on suunnilleen valkean Jagulaarin katon tasassa kuin myös vihreän Kissapedon. Eikä vaimon Wrangelriinkaan ihan tuosta vain mennä kuten normi henkilöautoon. Ei ole huonopolvisten laitteita. Ainoa poikkeus on Transhitti, sinne voi suunnilleen kävellä sisään, on sen verran tilava ohjaamo ja ehkä siksi jo kolmas vastaava menossa ja "paalaamoon" tämäkin ajetaan. Mittarissa onneksi vasta 450k eli paljon on vielä Turatorgilla jäljellä!

https://plus.google.com/102504358164943 ... 4943597061
MH

Kirjoita vastaus