Sivu 2/4
Lähetetty: 26.10.2014. 21:16
Kirjoittaja Poksutin
mikkotapani kirjoitti:Terve!
Piti ihan tarkistaa, minun "lärpäke" on liki vuotta vanhemmalla päiväyksellä eikä sitä ole peukaloitu, liekkö tuo VIN-numerovaatimus tullut sitten myöhemmin katsureitten vaatimuksesta?
Ei sinällään merkitystä minulle, oma Jeepulani on muutoskatsastettu ja se riittänee ainakin toistaiseksi.
Joo täytyy konttorilla jossain vaiheessa kyselemässä että mitä vaatii. että joutuuko itelle tilaamaan oman lärpäkkeen...mitähän mahtais olla hinta tuolla lippusella?
Lähetetty: 17.12.2014. 18:51
Kirjoittaja Poksutin
Lähetetty: 17.12.2014. 18:52
Kirjoittaja Poksutin
ja sitten se ajettavuus.... VOI POJAT!!!! on kuin pumpulin päällä ajelis!!! ja joustot pelaa muutenkin paremmin
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lähetetty: 19.12.2014. 19:46
Kirjoittaja Poksutin
kyllä se rupee taipumaan.
apparinpuolella käsijarrun vaijeri jää änkkärin takia lyhyeksi..pitänee viedä änkkärin ali se vaijeri.
kuskinpuolella taas hanttaa jarruletku :S
Olisko Jamantilla pirempää letkua taakke??
![Kuva](http://i1321.photobucket.com/albums/u553/poksutin/20141219_103353_zpsf35bed2e.jpg)
Lähetetty: 19.12.2014. 21:01
Kirjoittaja JAMANT
Toi on pidempi:
http://www.jamant.fi/jarruletku-yjxj-cr ... p-467.html , riittääkö pituus?? Kuinka pitkä pitäis olla!!
Lähetetty: 20.12.2014. 1:17
Kirjoittaja mikkotapani
Terve!
Minulle ei vaan avaudu tuo juttu eli miksi pitää noin tehdä? Eli mitä hyötyä tuolla kiinnityspaikan laskemisella saadaan aikaiseksi muuta kuin korotusta? Kiinnostaa...
Kauhea määrä eri kiinnitysreikiä eli onko tarkoitus jotenkin säätää tuota jousitusta olosuhteiden mukaan (aika työläs homma maastossa kuitenkin, hehheh). Nämä asiat kiinnostaa vaan heti ensi silmäyksellä ei ymmärrä niin ei ymmärrä...
Jos ns. "vankkurijousituksesta" haluaa paremman niin eikös se ole parempi saman tien aloittaa muutostyöt kierrejousitukselle?
Lähetetty: 20.12.2014. 10:42
Kirjoittaja Timo L
mikkotapani kirjoitti:Minulle ei vaan avaudu tuo juttu eli miksi pitää noin tehdä? Eli mitä hyötyä tuolla kiinnityspaikan laskemisella saadaan aikaiseksi muuta kuin korotusta? Kiinnostaa...
Riipukkeen kulma on lehtipakan jäykkyyden lisäksi suurin vaikuttava tekijä siihen, miten lehtijousialusta toimii. Riipuke väärässä kulmassa -> tuntuu kuin ajaisi tyhjällä maansiirtoautolla vaikka olisi löysätkin jouset.
Kauhea määrä eri kiinnitysreikiä eli onko tarkoitus jotenkin säätää tuota jousitusta olosuhteiden mukaan (aika työläs homma maastossa kuitenkin, hehheh). Nämä asiat kiinnostaa vaan heti ensi silmäyksellä ei ymmärrä niin ei ymmärrä...
Ei niinkään olosuhteiden mukaan, mutta kannattaahan sinne tehdä muutamat reiät jos (ja kun
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
) joskus tulee jotain muutoksia alustassa. Ei tartte sitten jälkikäteen tehdä lisää reikiä.
Jos ns. "vankkurijousituksesta" haluaa paremman niin eikös se ole parempi saman tien aloittaa muutostyöt kierrejousitukselle?
Kyllä lehtijousetkin saa toimimaan ihan hyvin. Ei tietenkään ole nelilinkkialustan ja kierrejousien hyötyjä, mutta onhan tuo lehtijousiratkaisu yksinkertainen ja jotakuinkin idioottivarma.
Lähetetty: 20.12.2014. 10:45
Kirjoittaja Timo L
Lähetetty: 20.12.2014. 10:48
Kirjoittaja Poksutin
no sais se sen 10cm vakiota pidempi ainaskin olla... nyt menee ihan kireelle :S
Lähetetty: 20.12.2014. 10:51
Kirjoittaja Poksutin
Timo L kirjoitti:mikkotapani kirjoitti:Minulle ei vaan avaudu tuo juttu eli miksi pitää noin tehdä? Eli mitä hyötyä tuolla kiinnityspaikan laskemisella saadaan aikaiseksi muuta kuin korotusta? Kiinnostaa...
Riipukkeen kulma on lehtipakan jäykkyyden lisäksi suurin vaikuttava tekijä siihen, miten lehtijousialusta toimii. Riipuke väärässä kulmassa -> tuntuu kuin ajaisi tyhjällä maansiirtoautolla vaikka olisi löysätkin jouset.
Kauhea määrä eri kiinnitysreikiä eli onko tarkoitus jotenkin säätää tuota jousitusta olosuhteiden mukaan (aika työläs homma maastossa kuitenkin, hehheh). Nämä asiat kiinnostaa vaan heti ensi silmäyksellä ei ymmärrä niin ei ymmärrä...
Ei niinkään olosuhteiden mukaan, mutta kannattaahan sinne tehdä muutamat reiät jos (ja kun
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
) joskus tulee jotain muutoksia alustassa. Ei tartte sitten jälkikäteen tehdä lisää reikiä.
Jos ns. "vankkurijousituksesta" haluaa paremman niin eikös se ole parempi saman tien aloittaa muutostyöt kierrejousitukselle?
Kyllä lehtijousetkin saa toimimaan ihan hyvin. Ei tietenkään ole nelilinkkialustan ja kierrejousien hyötyjä, mutta onhan tuo lehtijousiratkaisu yksinkertainen ja jotakuinkin idioottivarma.
no sinähän sen kerkesit sanomaa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
perästä tuli paljon pehmoisempi kun aikasemmin riippu oli täysin pystyasennossa...ehkä jopa aavistuksen taaksepäin. korotusta ei tullut kun noin 2cm jolloinka perä ja keula on nyt samalla korkeudella
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lähetetty: 20.12.2014. 11:02
Kirjoittaja Poksutin
enköhän mää nyt kuitenkii pysy näissä peruspatenteissa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ihan "kakskäyttöautona" pitäis pysyä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lähetetty: 20.12.2014. 18:51
Kirjoittaja keltsi
Omassa XJ:ssä uudet 4,5" takalehdet oli sen verran lyhyet, että oli pakko laittaa tuollaiset riippujen siirtosarjat. Muuten ei ollut mitään toivoa saada jousia takapäästä edes kiinni.
En tiedä johtuuko siitä, mutta takana on nyt paljon parempi vetopito. Nyt tuolla pystyy ajamaan takavedolla jopa näin talvella...
Lähetetty: 20.12.2014. 19:07
Kirjoittaja Poksutin
keltsi kirjoitti:Omassa XJ:ssä uudet 4,5" takalehdet oli sen verran lyhyet, että oli pakko laittaa tuollaiset riippujen siirtosarjat. Muuten ei ollut mitään toivoa saada jousia takapäästä edes kiinni.
En tiedä johtuuko siitä, mutta takana on nyt paljon parempi vetopito. Nyt tuolla pystyy ajamaan takavedolla jopa näin talvella...
no varmasti näinnkin voi käydä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
4.5" jouset alkaa olemaan jo aika kaarella
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
itellä vaan n.2.5" noissa lehdissä ja se puuttuva tuuma tulee riippukotelosta
no itekkin pystyy pelkällä takavedolla ihan kivasti ajelemaan, mutta alla onkin nastarenkaat ja takana toimiva kitkalukko
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lähetetty: 20.12.2014. 19:59
Kirjoittaja mikkotapani
Terve!
Kiitoksia vastauksista, pikkuhiljaa asia selkenee sieltä hämärän rajamailta kohti kirkasta ajatusta! Eli noiden vinkkien perusteella itse filosofioiden kun riipuke on pystysuorassa niin alkujousto on suoraan riippuvainen jousipakan jäykkyydestä ja jos riipuke on tietyssä kulmassa niin saadaan aikaiseksi ikään kuin progressiota eli jousitus on alkuvaiheessa herkempi ja loppujoustoa kohti vaikuttaa sitten koko ajan enemmän ja enemmän jousipakan jäykkyys? Eli saadaan alkuherkkyyttä? Vähän niinkuin enska- ja crossipyörissä linkkujen avulla saadaan takaiskarin karan sisään painumaa muutettua suhteessa takarenkaan liikerataan eli iskunvaimentimen liike kasvaa suhteessa enemmän kuin mitä takapää painuu alas.
Lähetetty: 20.12.2014. 22:38
Kirjoittaja Poksutin
mikkotapani kirjoitti:Terve!
Kiitoksia vastauksista, pikkuhiljaa asia selkenee sieltä hämärän rajamailta kohti kirkasta ajatusta! Eli noiden vinkkien perusteella itse filosofioiden kun riipuke on pystysuorassa niin alkujousto on suoraan riippuvainen jousipakan jäykkyydestä ja jos riipuke on tietyssä kulmassa niin saadaan aikaiseksi ikään kuin progressiota eli jousitus on alkuvaiheessa herkempi ja loppujoustoa kohti vaikuttaa sitten koko ajan enemmän ja enemmän jousipakan jäykkyys? Eli saadaan alkuherkkyyttä? Vähän niinkuin enska- ja crossipyörissä linkkujen avulla saadaan takaiskarin karan sisään painumaa muutettua suhteessa takarenkaan liikerataan eli iskunvaimentimen liike kasvaa suhteessa enemmän kuin mitä takapää painuu alas.
http://www.quadratec.com/jeep_knowledge ... cle-93.htm