WJ 4,7 ja Karvanaama

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Karvanaama
Viestit: 32
Liittynyt: 28.11.2024. 18:01
Paikkakunta: Kokkola

Re: WJ 4,7 ja Karvanaama

Viesti Kirjoittaja Karvanaama » 14.09.2025. 19:31

Eipä tullut Hassisesa käytyä, Jeepin pesua ja yleistä siivoilua.
Tulipa imuroitua ja kuokittua pyyhkijöiden muoviritilän alta melkoinen komposti.
Naapurit ihmetteli varmaan miksi hullu imurilla sohii konepellin alla. Sieltäpä tietenkin puuttuu kehys ja suodatin, joten hytissäkin sisällä oli koivunsiemeniä melkoisesti.

Jo muutaman viikon ajan olen huuhdellut jäähdytysjärjestelmää jäähdyttimen propun kautta GeneralJ:n ohjeen mukisesti. Sekosin jo laskuista, mutta huuhtelukertoja lienee toistakymmentä + vielä puutarhaletkulla välihuuhteluita proppu auki.
Ja ensimmäisten huuhteluiden vihreät nesteet vein tietenkin hyötykäyttöasemalle, ettei kukaan käy syyttelemään ympäristörikoksesta.
Onhan tässä ilmastosyyllisyyttä jo koettu öljylämmittäjänä ja kahden öljyä vuotavan mutterilingon omistajana. Jeepistä puhumattakaan.

Jäähdytysjärjestelmän tilavuudeksi käyttöohjekirja kertoo 10,9 litraa, sisältääkö paisuntasäiliön 0,95l, en ole varma.
Ulos sain syylärin kautta n.7l. kerrallaan, paisari tyhjeni lappoilmiön avulla kun piti korkit kiinni.
Punaista 100% Nordic Longlife nestettä laitoin 7l ja paisariin litran verran lantrattua nestettä.
Parin päivän ajojen jälkeen mittasin jonkin verran kolhuja saaneella markettiviisari mittarilla kestävyydeksi miinus 26 - 36 astetta riippuen kuinka pystyssä asteikko oli.

Oikean puolen etuvetarin kumi oli taas pullahtanut pois paikaltaan. Nyt paremmassa valossa hoksasinkin, että olin laittanut siteen väärin.
Kumin kauluksen olin työntänyt kohti napaa ihan liian pitkälle. Side ei ollutkaan uran kohdalla, vaan paksummalla kohdalla ja poishan se luistaa.
Ei vanhan miehen silmät ole entisensä enää.
Jospa nyt pysyisi.

Olen harkinnut kiristää simpukkaa, onkos nyt niin että avattuani lukitusmutterin, kuusikoloa pitää kääntää myötäpäivään (niinku jallupullon korkkia kiinnipäin) kiristääkseen välystä pois?
Kas kun vanhoissa Mersuissa piti kääntää vastapäivään (aukipäin).
-99 GC 4,7 QT II
-77 FLH 1200
-72 FLH 1200

Karvanaama
Viestit: 32
Liittynyt: 28.11.2024. 18:01
Paikkakunta: Kokkola

Re: WJ 4,7 ja Karvanaama

Viesti Kirjoittaja Karvanaama » 25.09.2025. 18:37

Voi yheksän maan viheriä!!! Voi...SSSURRKIA!
Minä niin mieleni pahoitin..

Sunnuntaina piti rouvaa lähteä viemään kauppaan, Jeeppi ei jaksanut startata, naksahteli vaan, akku siis tyhjä.
Patteria lataukseen ja pyörällä asioille. Myöhemmin kokeilin, hörähti ja sammui joka startilla. Jahas olisiko tämä se SKIM juttu, mutta merkkivalo ei kuitenkaan loista. Jaa..ehkä TPS..tai jotain..
Kokeilin sitten painaa kaasua samalla, kaasulla pysyi käynnissä seilaten kierroksia, käynti tasaantui hetken kuluttua. Eikä enää takkuillut.

Illalla sitte jätin auton silläviisiin, että näen talosta kabiiniin, josko vaikka ne lempareen sisävalot taas tyhjäisivät akkua.
Jepjep, parin tunnin päästä sisävalot näkyivät syttyvän itsekseen. :evil: :evil:

Takauma:
Edellisenä päivänä tutkailin toimimattomia etu ovikailottimia, kattelin sähkökuvista vahvistimen lähdöt noille ämyreille.
Pienellä irtokajarilla (8 ohm) sain lähdöistä kuulumaan pientä ääntäkin. Samalla konstilla radion liittimistä, pientä ääntä sieltäkin.
Oletan laitteiston toimivan, WJ manuaalista löytyi ohjekin mitata lähdöstä vastusarvo, jolla näkisi josko kaapelointi ja kailotin olisi kunnossa (2 ohm).
Ääretöntä näytti molemmin puolin etuoville. eli taitaa ne ovijohdot olla sitten poikki, tai kajari kuallu.
Puristelin oikean puolen etuoven nippua, toiveena saada ääni kuulumaan. Ei menestystä.

Jännä yhteensattuma että tämän jälkeen sitten sisävalot alkoivat aktivoitumaan itekseen (taas). Olihan Puolasta ostamani BCM korjannut tilanteen alkukesästä. Muita uusia oireita ei vielä ole ilmennyt.
Hetken jo olin toiveikas, takaluukun lasi ei vaikuttanut olevan ihan kunnolla kiinni, vaan ei se muutosta tuonut.
Tilanteen ollessa päällä ei EVICiin tullut mitään varoituksia. Akun kenkä irti yön ajaksi ei tuonut muutosta.
Pari-kolme tuntia ovien lukituksen jälkeen alkaa valoilmiö taas. En kokeillut lukitsematta.
Joku jenkkipoikain video mainitsi viallisen ovinipun sytyttelevän sisävalojakin, nyt on sisävalokytkin taas offilla.
Tämä estää akun tyhjenemisen, vuorokauden ajaksi ainakin.
On kai se nippu auki otettava ja molemmista ovista. Näyttäisi ainakin kelien puolesta viikonlopulla onnistuvan pihallakin.
Katsotaan mitä löytyy.
-99 GC 4,7 QT II
-77 FLH 1200
-72 FLH 1200

Karvanaama
Viestit: 32
Liittynyt: 28.11.2024. 18:01
Paikkakunta: Kokkola

Re: WJ 4,7 ja Karvanaama

Viesti Kirjoittaja Karvanaama » 28.09.2025. 12:00

Molemmilta puolilta etuovista löytyi rikkinäinen kaiutin.
Oikealla johtonippu ehjä.
Vasemmalta löytyi vika johtimia venyttämällä ehjän näköisestä mustasta johdosta. Sehän vissiin näistä ekana katkeaa.
Jatkoin myös epäilyttävän näköisen puna-oranssin(ehkä) johtimen, siinä oli jyrkkä mutka. Tosin katkaistaessa johdin osoittautui ehjäksi.

Eipä vaan nämä vaikuttaneet sisävaloihin, musta johtokin saattoi vielä parilla säikeellä olla kiinni, mutta vetäessä sitten karkasi.
Peilit ja muut ovissa toimivatkin ennen tätä, kailottimia lukuunottamatta.

Hain sitten Motonetistä JBL 6*9 kolmitie ämyrit (3 ohm). Saas nähdä menikö taas pieleen, ei ole näihin asioihin ikinä perehtynyt.
-99 GC 4,7 QT II
-77 FLH 1200
-72 FLH 1200

Kirjoita vastaus