Tervehdys.
Tapahtuipa tuossa päivänä eräänä että jeeppi seisoi noin 2 viikkoa ilman akun kenkää koska akku oli huono. Laitoin akun kengän kiinni ja starttasin mutta akku kyykkäsi muutaman moottorin pyörähdyksen jälkeen.
Annoin kaapeleilla apuvirtaa ja auto lähti hienosti käyntiin, tosin seuraavat ilmoitukset tulivat kiertämään näyttöön : transmission over temp, service 4wd system ja service electronic braking system ja lisäksi mil-valo alkoi palaa.
Vaihdoin toisen akun...sen millä annoin apuvirtaa(saman kokoinen ku alkuperäinen). Lisäksi poistin vikakoodit. Samat ilmoitukset kiertävät näytössä, paitsi että service 4wd system hävisi vikakoodien poiston yhteydessä, Lisäksi MIL-valo sekä ESP:n valo palaa ja vaihteisto on vikatilassa (pakki ja 3-vaihde vain käytössä, kaikki vaihteiden merkkivalot valittuna). Lehta huutaa niin perhanasti heti kylmäkäynnistyksessä. Päällä olevat vikakoodit tällä hetkellä u0101 (TCM communication error) ja p0046 (joku turbo boost homma)
Sulakkeet katsottu.
Ajattelin että jos joku on kokenut vastaavaa niin ei tarvitsisi koko auton sähköjä käydä läpi...aloitan vaihteiston päästä liittimistä ja siirryn sitten tcm/pcm yksiköiden johtoihin ja maa pisteisiin. Voihan se lpt-anturi olla viallinen vaihteistoskin, mutta vaikuttaisiko se jarruihin?
Englannin kieli siltä palstoilta en löytänyt aiheesta oikeastaan mitään.
Pahin pelko on että joutuisi koodaamaan jotain bokseja.
Auto tosiaan Jeep wk Grand cherokee 3.0crd quadra drive 2
VM 2005 ja Laredo varustuksella
Ajettu 475 000km
Kiitos ja anteeksi
Jeep wk 3.0crd transmission over temp
Re: Jeep wk 3.0crd transmission over temp
Osaako se sun testeris poistaa vikakoodit kaikista moduleista?? Kaikki testerit ei osaa,yleensä osaa tyhjentää vain moottorin ohjauksen ja vaihteiston sekä ABS-puolen... Nyt saattaa olla joku muu moduli vikatilassa ja siksi herjaa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeep wk 3.0crd transmission over temp
Kiitoksia vastauksesta. Se vikakoodiohjelma on ostettu versio torquesta...joten syy voi olla siinä...työkaverilla on Boschin lukulaite niin yritetään seuraavaksi sillä...Infoan miten kävi...
T Riku Tuppurainen
T Riku Tuppurainen
Re: Jeep wk 3.0crd transmission over temp
ei välttämättä Boschkaan osaa, mulla on se myös ja aika huono näille... Mutta kannattaa kokeilla...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeep wk 3.0crd transmission over temp
Tervehdys!
Luulen että tästä tulee pitkä viesti, muttei anneta sen häiritä... Vikakoodit luettiin nyt Boschin laitteella..-.
Nelivetoelektroniikka yksikkö ilmoittaa:
U0101 CAN-kommunikaatio elektronisen vaihteiston kanssa, Ei tiedonsiirtoa (datajohto)
C2109 Toimintajännite liian alhainen
C140F jakovaihteiston valitsin vivun asentoanturi viallinen
ABS-ohjain:
U0101 Kommunikaatio vaihteiston ohjainlaitt. Tiedonsiirto virhe
Seuraavaksi mittailin kaikki moottoritilassa olevat sulakkeet, kaikki oli ehjiä
Kuljettajan puolella, kojelaudan alla olevan sulakerasian sulakkeet mittasin, kaikki ehjiä
Samassa paikassa sijaitsevan TCM (transmission controll module), on muuten piilossa, rattiakselin oikealla puolella, kojelaudan alapinnassa äänieristeiden alla, otin irti. Kokeilin autoa käyntiin, ja kaikki pelasi samalla tavalla kun ohjainlaite olisi autossa kiinni (lue aloitusviesti, eli 3 vaihde, transmission over heat jne...)
Löysin netistä mittauspisteitä TCM:n liittimiin ja alla mittaustulokset:
pinni L n.2,5v (en muista näyttikö - merkkistä, mutta arvo oli tota luokkaa)
Pinni H n.2,5v
Pinni 30 joka pitäisi olla maa, oli ok
Pinni 29 pitäisi olla +12v = EI JÄNNITETTÄ
Lisää googlattuani selvisi että että kojelaudan alla oleva sulake nro 24 olisi tcm:n virtasyötön sulake. Mittasin sulakkeelle tulevan ja lähtevän jänniteen ja se oli 12v, eli kunnossa.
Seuraavaksi aloin katsomaan että onko relettä joka ohjaisi virtaa ja ilmeisesti pitäisi olla (Rele K12). Noh tämä rele sijaitsee netin ihmeellisen maailman mukaan kojelaudassa olevan sulakerasian takapuolella ---> sulakerasia irti ja hämmästyin kun releet/ releiden paikat sulakerasian takapuolella loppuvat K10 paikkaan. Siellä oli kaksi samanlaista relettä joiden paikat vahdoin siinä toivossa että vika siirtyisi eri järjestelmään, mutta kaikki toimi samalla tavalla vaihdon jälkeen. Enempää en eilen kerennyt asiaa selvittelemään.
Loppu tulema tällähetkellä on se, ettei TCMi ilmeisesti saa virtaa (jos mittauspaikat olivat oikeita).
Onko kellään avuliaalla palstalaisella mitään sähkökaaviota tai vastaavaa missä näkyisi varmasti väylän jännitteet sekä osaako kukaan sanoa missä vaihteiston ohjausrele sijaitsee jos semmosta nyt edes on?
Kiitos ja anteeksi...
T: Riku Tuppurainen
Luulen että tästä tulee pitkä viesti, muttei anneta sen häiritä... Vikakoodit luettiin nyt Boschin laitteella..-.
Nelivetoelektroniikka yksikkö ilmoittaa:
U0101 CAN-kommunikaatio elektronisen vaihteiston kanssa, Ei tiedonsiirtoa (datajohto)
C2109 Toimintajännite liian alhainen
C140F jakovaihteiston valitsin vivun asentoanturi viallinen
ABS-ohjain:
U0101 Kommunikaatio vaihteiston ohjainlaitt. Tiedonsiirto virhe
Seuraavaksi mittailin kaikki moottoritilassa olevat sulakkeet, kaikki oli ehjiä
Kuljettajan puolella, kojelaudan alla olevan sulakerasian sulakkeet mittasin, kaikki ehjiä
Samassa paikassa sijaitsevan TCM (transmission controll module), on muuten piilossa, rattiakselin oikealla puolella, kojelaudan alapinnassa äänieristeiden alla, otin irti. Kokeilin autoa käyntiin, ja kaikki pelasi samalla tavalla kun ohjainlaite olisi autossa kiinni (lue aloitusviesti, eli 3 vaihde, transmission over heat jne...)
Löysin netistä mittauspisteitä TCM:n liittimiin ja alla mittaustulokset:
pinni L n.2,5v (en muista näyttikö - merkkistä, mutta arvo oli tota luokkaa)
Pinni H n.2,5v
Pinni 30 joka pitäisi olla maa, oli ok
Pinni 29 pitäisi olla +12v = EI JÄNNITETTÄ
Lisää googlattuani selvisi että että kojelaudan alla oleva sulake nro 24 olisi tcm:n virtasyötön sulake. Mittasin sulakkeelle tulevan ja lähtevän jänniteen ja se oli 12v, eli kunnossa.
Seuraavaksi aloin katsomaan että onko relettä joka ohjaisi virtaa ja ilmeisesti pitäisi olla (Rele K12). Noh tämä rele sijaitsee netin ihmeellisen maailman mukaan kojelaudassa olevan sulakerasian takapuolella ---> sulakerasia irti ja hämmästyin kun releet/ releiden paikat sulakerasian takapuolella loppuvat K10 paikkaan. Siellä oli kaksi samanlaista relettä joiden paikat vahdoin siinä toivossa että vika siirtyisi eri järjestelmään, mutta kaikki toimi samalla tavalla vaihdon jälkeen. Enempää en eilen kerennyt asiaa selvittelemään.
Loppu tulema tällähetkellä on se, ettei TCMi ilmeisesti saa virtaa (jos mittauspaikat olivat oikeita).
Onko kellään avuliaalla palstalaisella mitään sähkökaaviota tai vastaavaa missä näkyisi varmasti väylän jännitteet sekä osaako kukaan sanoa missä vaihteiston ohjausrele sijaitsee jos semmosta nyt edes on?
Kiitos ja anteeksi...
T: Riku Tuppurainen
Re: Jeep wk 3.0crd transmission over temp
Tervehdys taas!
Jeeppi pelaa taas. Löysin netistä piirikaavion ja siinähän oli sulake nro 24 perässä sitten diodi, mikä oli vaihteiston ohjausreleen kelaa ennen. Mittasin sulakerasian ja nro 24 sulakkeen perästä löytyi rele K1, joka on siis minun autossa samassa paikassa, kun netistä löytyneissä sulakerasioissa on K12 rele (eli K1 = K12, merkintä ero, paikka sama sulakerasialla). Mittasin sulake nro 24 ja K1 releen kelan välin diodi-mittauksella yleismittarilla ja tulos oli että diodi ei johtanut virtaa releen kelalle. Onneksi kotoonta löytyi hyllystä saman tyylinen diodi, jonka tinasin tilalle. Nyt auto pelaa eli jännite ilmestyi TCM:n 29 pinniin. Diodi oli ohjaamossa olevan sulakerasian sisällä. Harmi kun ei ole palvelinta, jolle kuvia laittaisi niin olisi helpompi näyttää. Ei löytynyt mitään vastaavaa juttua netistä, niin aattelin kertoa tuloksen tänne.
Kiitos ja anteeksi.
PS: tässä se sähkökaavio: https://www.kolhosniki.ru/mitchell&mark ... =A00269569
3,7l on vaihteiston osalta sama kun 3.0crd...
Jeeppi pelaa taas. Löysin netistä piirikaavion ja siinähän oli sulake nro 24 perässä sitten diodi, mikä oli vaihteiston ohjausreleen kelaa ennen. Mittasin sulakerasian ja nro 24 sulakkeen perästä löytyi rele K1, joka on siis minun autossa samassa paikassa, kun netistä löytyneissä sulakerasioissa on K12 rele (eli K1 = K12, merkintä ero, paikka sama sulakerasialla). Mittasin sulake nro 24 ja K1 releen kelan välin diodi-mittauksella yleismittarilla ja tulos oli että diodi ei johtanut virtaa releen kelalle. Onneksi kotoonta löytyi hyllystä saman tyylinen diodi, jonka tinasin tilalle. Nyt auto pelaa eli jännite ilmestyi TCM:n 29 pinniin. Diodi oli ohjaamossa olevan sulakerasian sisällä. Harmi kun ei ole palvelinta, jolle kuvia laittaisi niin olisi helpompi näyttää. Ei löytynyt mitään vastaavaa juttua netistä, niin aattelin kertoa tuloksen tänne.
Kiitos ja anteeksi.
PS: tässä se sähkökaavio: https://www.kolhosniki.ru/mitchell&mark ... =A00269569
3,7l on vaihteiston osalta sama kun 3.0crd...